راهکارهای مقابله با استرس شغلی
راهکارهای مقابله با استرس شغلی

راهکارهای مقابله با استرس شغلی | بیهوش ✅ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی و کسب کار

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

راهکارهای مقابله با استرس شغلی : استرس شغلی و دلواپسی از وضعیت‌ کار‌ ، یکی از مشکلات خیلی بااهمیت و متعارف در دنیای امروز می باشد . تفاوتی نخواهد داشت که در چه زمینه‌ای کار می کنید؛ هر شغلی بسته‌ به وضعیت خود‌ ، می‌تواند سبب خلق استرس ، دلواپسی و فشار‌های‌ روحی گردد . آنچه که خیلی ارزش خواهد داشت ، شیوه مواجهه شما با این گونه تشویش ها خواهد بود برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید در سایت سرگرمی و آموزشی بیهوش

باآنکه اندازه استرس کاری بسته‌ به گونه کار‌ و تیپ‌ فردی شاغلین با هم متمایز خواهد بود؛ منتها به صورت عام بعضی مشکلات در اکثر وضعیت ها وجود خواهد داشت . برای نمونه داشتن همکارانی که در پهلو آن‌ها حس خوبی ندارید ، سخت‌‌ گیری‌های بیشتر از حد از سوی مدیر یا صاحب‌کار ، میزان حجم کار فراتر از‌ انرژی شما ، انتظارات غیرمعقول صاحب کار از کارمندان ، وجود قانون ها و انتظاراتی که فعالیت کردن‌ را برای شما مشکل می‌کنند ، سبب می‌شوند تا اغلب زمان ها در مکان کار‌ یا حتی پس از ساعات کاری‌ ، حس بیقراری داشته باشید و فکرتان در مورد مسائل شغلی درگیر گردد .

براین‌اساس درصورتی‌که گرفتار استرس کاری می باشید ، توصیه خواهیم کرد تا پایان نوشته با ما همراه باشید تا با چند شیوه آسان در محیط‌ کار‌ و به اضافه در خانه ، مهارت نظارت بر تشویش ناشی‌ از کار‌ را فرا بگیرید .

راهکارهای اثرگذار برای کسر استرس شغلی در محل‌ کار‌

نخست راهکار راحت برای کسر استرس شغلی در محل‌ کار‌ را بازبینی خواهیم نمود که با مراعات آن‌ها قادر خواهید بود تا حد بسیاری استرس شغلی را رفع نمائید و در مکان کار‌ پیروزتر باشید .

۱ – توان نه بیان کردن را داشته باشید

شاید قسمت بسیاری از استرس شغلی که گرفتار آن خواهید بود مرتبط به خواسته های همکارانتان برای یاری به آن‌ها باشد . به طور قطع همراهی با گروه و یاری نمودن به همکاران خیلی خوشایند است؛ منتها چنانچه عادت‌ دارید که زیادتر از حد انرژی خود‌ برای دیگران توان و تایم اختصاص بدهید یا تنها برای خشنودی طرف‌ مقابل‌ کاری‌ را اعمال ‌کنید که در حقیقت تمایل ندارید ، خوب تر خواهد بود توانمندی نه گفتن‌ را در خودتان نیرودهی نمائید .

۲ – راهکاری برای رد نمودن تقاضا ها بیابید

چنانچه نیرو نه بیان کردن به دیگران را ندارید ، پس خوب تر خواهد بود یک شیوه حل جایگزین‌ برای رد نمودن تقاضا ها داشته باشید . احتمالا قبلا برای شما پیش‌ آمده است که رئیس دفتر کاری‌ را از شما بخواهد که یکی از وظایفتان نمی باشد یا در شکل اعمال آن کار‌ ، از اجرای وظایف حقیقی خودتان عقب‌ می‌مانید . با این وجود ، رد نمودن تقاضا رئیس و بیان کردن یک نه قاطع‌ ، محتملاً تفکر درستی نخواهد بود ! در این‌گونه شرایط قادر خواهید بود از یک جواب جایگزین‌ بکارگیری بکنید :

شادم که از من تقاضا دارید این عمل را ارتکاب دهم؛ در حال حاضر این فهرست وظیفه هایی خواهد بود که الزاماً باید تا پایان وقت امروز آنها را انجام دهم . اکنون شما تمایل دارید کدامیک از این وظیفه ها را انجام ندهم تا بتوانم کار جدیدی که مورد نظر شماست را اجرا کنم ؟

راهکارهای مقابله با استرس شغلی

راهکارهای مقابله با استرس شغلی

 

۳ – وارد حاشیه ها نشوید

خوب تر خواهد بود از حاشیه ها و شایعه هایی که در مکان کار‌ می‌شنوید دوری کنید . احتمالا این‌طور گفتگو ها با همکاران شگفت آور و مشغول کننده باشد؛ ولی سبب می گردد تا وقتتان را بیخودی هدر دهید و از کار‌های‌ بااهمیت عقب‌ بمانید . به اضافه اینکه اعتنا کردن به حاشیه ها در مکان کار‌ ، توان درونی و تمرکزتان را کسر می‌دهد . پس برای پرهیز از استرس شغلی و رسیدن‌ به آسایش در مکان کار‌ ، از وارد شدن به حاشیه ها پرهیز کنید .

۴ – تقدم های زندگیتان را به خودتان خاطرنشان بکنید

در آغاز روز‌ کاری‌ ، تایم کمی را به تفکر نمودن درباره‌ی تقدم های پراهمیت زندگیتان اختصاص‌ بدهید . از خودتان بپرسید که چه موردهایی در زندگی شما زیادتر از همه‌ پرارزش می باشند . به احتمال‌ خیلی فراوان ، کار شما نخستین چیزی نخواهد بود که به یاد‌ می‌آورید . از خودتان سوال کنید : آیا کار‌ بااهمیت خواهد بود ؟ بله به طور یقین بااهمیت می باشد . آیا کار‌ مهم‌ترین قسمت زندگی می باشد ؟ شاید می‌گویید نه ! در این بخش بایستی قدری آینده‌ نگری نمائید تا متوجه شوید ، کارکرد شما در این تایم چقدر می‌تواند برای شما مهم باشد‌ .

راهکارهای مقابله با استرس شغلی

راهکارهای مقابله با استرس شغلی

 

۵ – به کارکرد خودتان اعتماد‌ داشته باشید

به احتمال‌ خیلی زیاد‌ ، کار شما با اهمیت ترین و ارزشمندترین قسمت زندگیتان نخواهد بود ، منتها این به معنای راغب ساختن خویش به عدم اجرای تعهدات مرتبط به شغل نخواهد بود ! شما با تقبل تکلیف های هر شغلی ، وظیفه دارید با همه انرژی و کارمایه خودتان ، در ساعات کاری‌ عالی ترین عملکرد را داشته باشید . منتها چنانچه با اعمال وظایف خودتان به بهترین حالت ، باز هم مبتلا استرس شغلی خواهید بود ، خوب تر می باشد این مبحث را به خود‌ خاطر نشان کنید‌ .

۶ – اولویت‌ بندی برای وظیفه ها را مورد توجه قرار دهید

در انتهای روز‌ کاری‌ ، خوب تر خواهد بود لااقل سه اولویت‌ را برای روز‌ آینده یادداشت نمائید . صبح‌ روز‌ بعد‌ در مکان کار‌ خودتان ، فهرست اولویت‌‌ها‌ را مجدداً مشاهده کنید . تایم خودتان را به صورتی مدیریت نمائید که بتوانید این سه اولویت‌ بااهمیت را تا پایان ساعت کاری‌ اجرا نمایید . در این شیوه ، هر روزتان را با حس کامیابی از انجام‌ دادن‌ وظیفه ها و به اضافه با برنامه‌ای آشکار درباره‌ی روز‌های‌ آتی ، خاتمه داده اید . حس توفیق و تعالی با یک طرح‌ریزی روشن ، سبب کسر استرس شغلی می گردد .

راهکارهای مقابله با استرس شغلی

۷ – نفس‌ عمیق‌ بکشید

آیا تا به حال‌ برای کسر بیقراری و اضطراب ، متد ساده‌ی دم و بازدم عمیق را تست کرده‌اید ؟ هرگاه مبتلا اضطراب شدید‌ ، چند نفس‌ عمیق‌ بکشید تا آرام‌تر شوید . شگفت آور خواهد بود بدانید ، پس از انجام وظایف هرروز و بیرون‌ رفتن از مکان کار‌ هم موردهایی وجود دارند که بر مقدار اضطراب شما اثرگذار باشند . پس برای رویارویی با استرس کاری ، الگو‌های‌ رفتاری خویش در خانه را هم بررسی نمائید .

5/5 - (12 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *