طرز تهیه دسر لیوانی ساده و مجلسی
طرز تهیه موس توت فرنگی

طرز تهیه دسر لیوانی ساده و مجلسی ، طرز تهیه موس توت فرنگی ، ❤️ بیهوش

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

طرز تهیه دسر لیوانی ساده و مجلسی : در فصل اول سال، بازار مملو از خوشمزه‌ترین میوه‌ها می‌شود، از جمله توت فرنگی که می‌توان از آن انواع دسرها و نوشیدنی‌های خوشمزه تهیه کرد. یکی از دسرهای سریع و خوشمزه با توت فرنگی، “موس توت فرنگی” یا همان “دسر لیوانی توت فرنگی” است که تنها از سه ماده تازه تهیه می‌شود، بدون ژلاتین و نیاز به پخت. این دسر لذیذ مناسب هر مناسبتی است و با دنیایی از طعم‌های تازه، بهار را به میز شما می‌آورد. با ما همراه باشید در بیهوش

تفاوت موس و پودینگ

اگر دو ظرف حاوی موس شکلاتی و پودینگ شکلاتی را پیش رو داشته باشیم، به نظر می‌رسد که آنها به شدت به یکدیگر شبیه هستند. این شباهت به حدی است که گاهی اوقات سخت می‌شود تشخیص داد کدام یک از آنها است. این اشتباه زمانی رخ می‌دهد که در نگاه اول، این دو دسر به نظر یکسان بیایند، در حالی که در واقع تاریخچه و ترکیبات آنها متفاوت است.

طرز تهیه دسر لیوانی ساده و مجلسی

طرز تهیه دسر لیوانی ساده و مجلسی

 

بمب شکلات داغ‌ یا بمب‌ کاکائوی داغ‌ توپ‌های‌ کم حجم خوش طعمی می باشند که آنها را درون ماگ قرار می دهند برای طرز تهیه این خوراکی خوشمزه نوشته طرز تهیه بمب شکلات داغ را بخوانید.

پودینگ چیست؟

پودینگ در گذشته یک غذای اصلی بوده است که مواد مختلف را با یک ماده چسبنده به هم می‌چسباندند و به عنوان یک وعده غذایی سنتی می‌پذیرفتند. در طول زمان، این غذا به یک دسر شیرین با پایه لبنیات تبدیل شده است. پودینگ معمولاً از مواد اصلی شیر و شکر تشکیل شده و بافتی نیمه جامد یا گاهاً جامد دارد که از پختن نوعی نشاسته، معمولاً نشاسته ذرت، به دست می‌آید. این دسر گرم یا سرد و گاهاً موادی مانند دانه‌ها، آجیل یا تکه‌های میوه نیز در آن استفاده می‌شود.

توضیح مفهوم موس و تفاوت آن با پودینگ

حالا بیایید نگاهی به مفهوم موس بیندازیم. داستان تکوین موس از پودینگ متفاوت است. جالب است که گفته می‌شود اولین بار سعی شد سس مایونز شکلاتی ساخته شود، اما پس از مشاهده‌ی جذابیت سس مایونز معمولی، موس به تدریج به دسر خوشمزه‌ای تبدیل شد. موس از یک پایه تشکیل شده است که طعم اصلی آن، مانند شکلات یا پوره میوه‌هاست، و بافت نرم و یکدستی از ترکیب سفیده تخم‌مرغ و خامه به دست می‌آید. موس بافت یکدستی دارد و مغزها یا میوه‌ها در آن به کار نرفته و به عنوان یک دسر خاص با اجزاء تنوع‌بخش شناخته نمی‌شود. در روش سنتی، موس شکلاتی با زرده و سفیده تخم‌مرغ زده شده (هر دو به صورت خام) و ترکیبی از شکلات و خامه تهیه می‌شود. اما در روش‌های مدرن، این بافت پفکی با استفاده از ژلاتین شبیه‌سازی می‌شود یا گاهی از پختن زرده به روش بن ماری و ترکیب آن با شکلات و خامه بدست می‌آید. موس به صورت سرد یا گاهی منجمد سرو می‌شود.

طرز تهیه دسر لیوانی ساده و مجلسی

طرز تهیه دسر لیوانی ساده و مجلسی

 

برای طرز تهیه یک کیک لیوانی خوشمزه نوشته دستور آماده سازی کیک شکلاتی در کمتر‌ از‌ ۵ دقیقه را بخوانید.

حالا به تفاوت‌های موس و پودینگ بپردازیم. بافت موس نرم و پفکی است، در حالی که پودینگ یک بافت سفت‌تر و متمرکزتر دارد. در پودینگ، ممکن است موادی مانند آجیل، دانه‌ها یا تکه‌های میوه دیده شود، اما موس بافت یکدست دارد و ناهمگونی در آن مشاهده نمی‌شود. تفاوت اساسی میان موس و پودینگ در روش تحقق قوام دارد؛ پودینگ از پختن نشاسته قوام می‌گیرد، در حالی که بافت پفکی موس از زرده تخم‌مرغ زده شده به دست می‌آید. همچنین، در پودینگ از پختن زرده به جای نشاسته به دست آمده استفاده می‌شود که به نام کاستارد شناخته می‌شود.

زمان آماده‌سازی: ۱۰ دقیقه

زمان سرد شدن: ۱ ساعت

زمان کل: ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه

مواد لازم برای تهیه دسر لیوانی

۱۲ ۱/۲ اونس توت فرنگی (۳/۴ پوند)
۱/۲ فنجان شکر دانه‌ریز
۱ فنجان خامه کامل یا فرم‌گرفته (سرد)
توت فرنگی اضافی برای تزئین

طرز تهیه دسر لیوانی ساده و مجلسی

طرز تهیه دسر لیوانی ساده و مجلسی

 

طرز تهیه موس توت فرنگی

  • توت فرنگی‌ها را با شکر در مخلوط‌کن یا غذاساز پوره کنید.
  • حدود نصف فنجان از پوره را بردارید و کنار بگذارید.
  • خامه را با همزن به حالت غلیظ بزنید.
  • باقی‌مانده پوره را به خامه فرم‌گرفته اضافه کنید و آن را بزنید تا ترکیب شود.
  • دو قاشق غذاخوری پوره توت فرنگی را در کف هر لیوان (۴ لیوان متوسط) قرار دهید.
  • روی آن موس توت فرنگی بریزید و سپس به مدت تقریباً یک ساعت یا در صورت تمایل بیشتر، در یخچال قرار دهید.
  • با توت فرنگی خرد شده تازه سرو کنید.
5/5 - (8 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *