راهکارهای طلایی‌ برای تغذیه‌ سالم‌ در ورزش‌
راهکارهای طلایی‌ برای تغذیه‌ سالم‌ در ورزش‌

راهکارهای طلایی‌ برای تغذیه‌ سالم‌ در ورزش‌ | بیهوش ✅ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

راهکارهای طلایی‌ برای تغذیه‌ سالم‌ در ورزش‌ : تمام اشخاص در هر مرحله‌ ای از زندگی تمایل دارند از تندرستی و تناسب‌ اندام‌ خودشان لذت‌ ببرند . چاقی‌ یا لاغری‌ زیاد از حد مشکلات جسمی و حتی روحی‌ بسیاری را در پی خواهد داشت . ابتلا به اقسام مریضی ها همانند دیابت ، مشکلات قلبی – عروقی ، بیماری های دستگاه‌ گوارش‌ (یبوست ، کبد‌ چرب‌ ، سنگ کلیه‌ و صفرا) درماندگی در حرکت‌ و یا افسردگی‌ در همین دسته قرار می گیرند . ازاین‌رو اجرای تلاش های ورزشی یاری بسیار زیادی در بهبود‌ صحت و آسایش روانی‌ خواهد داشت . درواقع چنانچه جسمی قوی داشته باشید یقینا از درگیری با مریضی های متعدد درامان خواهید ماند . حرکت عاقلانه به وقت گزینش غذای سالم‌ در ورزش‌ تأثیری عظیم بر راندمان صحیح و ازدیاد انرژی شما می گذارد با ما همراه باشید در مجله بیهوش بخش تغذیه و سلامت

۱- قدرت جسمی خویش را با استفاده از پروتئینها بیشتر نمایید .

با میل کردن مرغ‌ یا بوقلمون‌ بدون‌ پوست‌ ، ماهی ، گوشت قرمز‌ کم چرب‌ ، غذاهای دریایی‌ ، تخم‌ مرغ‌ ، ریز‌ دانه‌ها‌ و مغزها ، لوبیا ، نخود و سویا توان دوبرابر کسب می کنید . مغزها حاوی ویتامین E ، منیزیم و ماده‌های انرژی‌زا بسیاری که در افزایش دادن سوخت‌وساز(بدن) مؤثر می باشند هستند . درصورتی‌که جزء‌ اشخاص وجترین می باشید حتماً سویا ، لوبیا و نخود را از دسته پروتئینها به عنوان منبع‌ تغذیه‌ سالم‌ در ورزش‌ بکارگیری نمائید . به وقت ورزش‌ نمودن صدمه بسیار به ورزشکاران وارد خواهد شد . در نهایت برای صحت فوری نواحی‌ مصدوم ، درست شدن و اصلاح عضلات خودتان نیاز به کسب پروتئین خواهید داشت .

۲- در گزینش غلات توجه لازم را داشته باشید .

غلات به دو گونه تصفیه‌ گشته و سبوس دار تقسیم‌ می گردند . اندازه فیبر غلات سبوس دار زیادتر از گونه تصفیه‌ گشته آن خواهد بود . در شناسایی کالاهای تصفیه‌ گشته غلات می توان‌ به بلغور ، دانه‌ بلال و رشته اشاره‌ نمود . منتها برنج‌ قهوه ای ، جو دو سر ، رشته سبوس دار در زیر‌ مجموعه غلات جامع قرار می گیرند . این مساله را از یاد نبرید که ماده‌های غذایی فیبردار نیاز به جویدن‌ فراوان دارند . در عاقبت سبب کالری سوزی افزون‌تر می گردند . استفاده روزمره غلات برای زن های کمتر‌ از‌ ۵۰ سال ۱۷۰ گرم و بالاتر‌ از‌ آن ۱۴۰ گرم غلات سفارش می گردد . ولی بدن‌ پسرها با گروه سنی پایین ۳۰ سال ۱۹۸ گرم و سنون میان ۳۰ – ۵۰ سال نزدیک‌ به ۱۷۰ گرم غلات احتیاج دارند .

راهکارهای طلایی‌ برای تغذیه‌ سالم‌ در ورزش‌

راهکارهای طلایی‌ برای تغذیه‌ سالم‌ در ورزش‌

 

۳- میوه‌های‌ تازه‌ و پرآب بخورید .

کارشناسان پیوسته میوه‌های‌ آبدار و آکنده از ویتامین مانند اقسام توت‌ ، پرتغال ، نارنگی ، سیب ، هندوانه ، انار ، آناناس را به عنوان طعام سالم‌ در ورزش‌ توصیه می کنند . در واقع مواظب کالری و قند‌ حاضر در میوه‌ها‌ باشید . صرف میوه‌های‌ شکر‌ دار حتما باید در حد تعادل باشد‌ . چون میل کردن زیادتر از میزان آن سبب افزایش یافتن انسولین خون در تن ، کبد‌ چرب‌ و اضافه‌وزن خواهد شد .

۴- سبزیجات‌ با رنگ تیره‌ را گزینش بکنید .

دسته سبزیها دربردارنده چند قسمت هستند . سبزیجات‌ قرمز‌ و نارنجی (فلفل دلمه) ، سبزی با برگ‌های‌ تیره‌ رنگ (کلم و اسفناج) ، سبزیجات‌ حاوی نشاسته مثل حبوبات و نخود فرنگی . سبزیها را می توان‌ به شکل تازه‌ ، منجمد ، خشک و کنسروی بکارگیری نمود . فیبر حاضر در سبزیجات‌ در دفع‌ مواد‌ اضافی تن ، گوارش راحت طعام ، طراوت پوست‌ و مهمتر‌از‌همه کسر ریسک حملات قلبی به سبب فشار‌ حرکت های ورزشی بر تن خیلی اثرگذار خواهد بود .

راهکارهای طلایی‌ برای تغذیه‌ سالم‌ در ورزش‌

راهکارهای طلایی‌ برای تغذیه‌ سالم‌ در ورزش‌

 

۵- لبنیات را در برنامه‌ غذایی خودتان قرار دهید .

کمبود‌ کلسیم سبب پوکی استخوان ، بدخوابی ، استرس و بیقراری در اشخاص خواهد شد . ورزشکاران تأثیر بسیار ویتامین D و کلسیم حاضر در ماست ، پنیر و شیر کم چرب‌ را به عنوان طعام سالم‌ در ورزش‌ اندک ندانند . برای‌اینکه جنب‌وجوش مداوم تنها با داشتن استخوانهای قدرتمند و بدون مشکل میسر خواهد بود . استعمال از لبنیات به مقدار ۳ فنجان در روز‌ برای ورزشکاران پیشنهاد می گردد .

۶- به کسر استفاده نمک و ازدیاد ادویه جات عادت‌ نمائید .

زنجبیل ، دارچین و زردچوبه جزء‌ لیست تغذیه‌ سالم‌ در ورزش قرار دارند . خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدان حاضر در ادویه ها به طریقه شگفت آوری برای صحت تن ورزشکاران و دیگر اشخاص نتیجه‌بخش خواهد بود . تا جایی که برای شما امکان‌پذیر خواهد بود در وعده‌های‌ غذایی خودتان از ادویه‌جات به اندازه مطلوب بکارگیری نمائید .

5/5 - (25 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *