رنگ لباس مورد علاقه تان چه چیزهایی درباره شخصیتتان می‌گوید؟

روانشناسی رنگ ها | بیهوش ✅ مجله سرگرمی ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

روانشناسی رنگ ها : رنگ لباس مورد علاقه تان چه چیزهایی درباره شخصیتتان می‌گوید؟

روانشناسی رنگ ها

دانشمندان روانشناسی معتقدند گزینش برخی از رنگ ها میتواند به جنبه های شخصیتی ما مربوط باشد. ولی هیچ قاعده کلی دراین مورد نیست ولی در واقعیت شما میتوانید پوشش و رنگ آن را به طوری تعیین فرمایید که با آن پیام مشخصی را برسانید.

درپی به دوستداشتنی ترین رنگ هایی که اشخاص از آنان در پوشش خود استعمال می نمایند خواهیم پرداخت و میخواهیم ببینیم هر مورد چه معنایی دارا هستند با ما باشید در بی هوش

 

صورتی: معصومیت

طیف های تیره تر صورتی می‌تواند حس هایی تداعی گر خوشی و هیجان ایجاد نماید. طیف های کمرنگ تر صورتی را بیشتر به کسب آرامش و حتی فقدان انرژی ربط میدهند. در اکثری از فرهنگ وتمدن ها صورتی را رنگی زنانه می‌دانند، که در وضعیت های کاری سفارش میشود درحد تعادل از آن استعمال شود. بعضی پیام های اصلی این رنگ عبارتند از معصومیت، علاقه، فداکاری و مهربانی.

روانشناسی رنگ ها

روانشناسی رنگ ها

زرد: خلاقیت

از منظر روانشناختی، زرد قدرتمندی میباشد. این رنگ با احساسات، خلاقیت و خود‌با‌وری بالا دارای ارتباط میباشد. رنگ زرد هیجان، انگیزش و روحیه ی خوب را تداعی می نماید.

آبی: آرامش

رنگ آبی اثری آرامش بخش داراست. به گفته ی مشاوران مد و فشن، پیشنهاد میشود در مذاکره های کاری خویش لباسی به رنگ آبی به بدن نمایید زیرا این رنگ نشانه وفاداری میباشد. اینطور که گفته می شود به همین استدلال میباشد که در برخی کشورها یونیفورم نیروهای پلیس به رنگ آبی میباشد.

روانشناسی رنگ ها

روانشناسی رنگ ها

 

سفید: پاکی

در بخش اعظمی از تمدن ها سپید را رنگ کامل و بدون نقص بودن می‌دانند. این رنگ فروغ، طراوت، عصمت، وقار، خلوص، خیر و معصومیت را تداعی می نماید. رنگ سپید معنای ضمنی مثبتی هم دارااست.

سبز: طراوت

رنگ سبز بی‌شک طبیعت را تداعی می نماید و آن را از نگاه احساساتی هم رنگی آرامش بخش می‌دانند. این رنگ حسی از تازگی، هماهنگی و تعادل ایجاد می نماید.

روانشناسی رنگ ها

روانشناسی رنگ ها

بنفش: پختگی

بنفش را رنگی سلطنتی میدانند. این رنگ تجمل، ثروت و پختگی را تداعی می نماید. این رنگ تا مدت ها سخت گیر می آمد، به همین استدلال از آن در جامه های اشخاص دارنده امتیاز به کار گیری می کردند.

روانشناسی رنگ ها

روانشناسی رنگ ها

سرخابی: خوشی

سرخابی یک رنگ پررنگ میباشد که بیان‌کننده انرژی، حرارت و خوشی میباشد. سرخابی را رنگی جسورانه و با دنیای هنر دارای ربط می‌دانند. مجموعاَ پیشنهاد میشود از این رنگ در کار هایی استعمال فرمایید که به انرژی نیاز دارا هستند مثل تمرینات ایروبیک و قدرتی در باشگاه.

روانشناسی رنگ ها

روانشناسی رنگ ها

قرمز: شور و حرارت

رنگ قرمز نه فقط تداعی گر حرارت، توان، شور و نشاط و علاقه، بلکه تداعی گر خطر، پرخاشگری و کینه ورزی هم است. این رنگ در پوشش حسی از برونگرایی، اقتدار و حرارت میدهد.

روانشناسی رنگ ها

نارنجی: استقلال

رنگ نارنجی را با استقلال، خودجوشی و نظم دارای ربط می‌دانند. این رنگ می‌تواند بیان‌کننده اراده ی قدرتمند و رقابت جویی هم باشد.

قهوه ای: ثبات

این رنگ که در طبیعت به راحتی یافت می گردد اعتبار و ثبات را میرساند. قهوه ای رنگ بسیار نیکی هم برای جابجایی اطلاعات تازه یا این که طاقت فرسا میباشد زیرا گفته می‌گردد جوی خنثی برای مذاکره ایجاد می نماید.

روانشناسی رنگ ها

خاکستری: بی طرفی

رنگ خاکستری نمادی از بی طرفی و پختگی میباشد. خاکستری پس از رنگ آبی پر کاربرد ترین رنگ در گفتمان های کاری میباشد. این رنگ حسی از توان را به نحوی ملایم تر از رنگ سیاه تداعی می نماید.

روانشناسی رنگ ها

روانشناسی رنگ ها

سیاه: آراستگی

رنگ سیاه را هم طراحان مد و فشن دوست دارند هم جوانان. این رنگ تیره انسجام و آراستگی را تداعی می نماید. رنگ سیاه نشانگر اقتدار میباشد ولی می‌تواند حسی از خشونت یا این که محدود شدن را هم برساند. پیشنهاد می شود هنگام شرکت در گفتگو های کاری هر دو بعد از آن این رنگ را در لحاظ داشته باشید تا قطعاً بتوانید پیام مطلوب را برسانید.

روانشناسی رنگ ها

5/5 - (25 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *