آموزش دوخت کیف با پارچه مبلی
  • توسط آزیتا قلی پور
  • ۲۱ روز پیش
  • خیاطی
  • ۰
آموزش دوخت کیف با پارچه مبلی

آموزش دوخت کیف با پارچه مبلی ، ❤️ سایت بیهوش ، کیف زنانه با پارچه مبلی

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

آموزش دوخت کیف با پارچه مبلی : در بازار، انواع زیادی از کیف‌های زنانه با اندازه‌ها، رنگ‌ها، و طرح‌های مختلف موجود است که بسیاری از خانم‌هایی که به هنر دوخت علاقه‌مندند، ترجیح می‌دهند که کیف خود را خودشان در خانه با استفاده از وسایل ساده دوخته و طراحی نمایند. با ما همراه باشید در بیهوش بخش خیاطی

برای دوخت کیف، می‌توان از انواع مختلفی از پارچه‌ها استفاده کرد، اما استفاده از پارچه مبلی یک گزینه بسیار مناسب به نظر می‌رسد. پارچه‌های مبلی به دلیل ضخامت و محکمی که دارند، برای نگهداری وسایل سنگین بسیار مناسب هستند و همچنین طرح‌های زیبایی دارند که جلب توجه هر فردی را به خود جلب می‌کند.

ما تصمیم گرفتیم که با ارائه آموزش دوخت یک مدل کیف زیبا با استفاده از پارچه مبلی، به شما کمک کنیم. البته شما می‌توانید از پارچه‌های دیگر نیز برای دوخت این کیف استفاده کنید.

آموزش دوخت کیف مسافرتی با پارچه مبلی

یکی از مزایای دوخت کیف با پارچه مبلی این است که این پارچه‌ها بسیار ضخیم هستند و به خاطر این ویژگی، بسیار مناسب برای دوخت کیف‌هایی هستند که نیاز به حمل وسایل سنگین دارند. برای دوخت یک کیف دستی با استفاده از پارچه مبلی، به پارچه مبلی به اندازه‌ای که نیاز دارید برای قسمت‌های کیف و به همان اندازه پارچه نخی برای تودوزی نیاز دارید. همچنین مواردی مانند نوار کتان، لایه چسب یا آستر، قیچی، چرخ خیاطی، اتو، و نخ نیز برای این کار مورد نیاز است.

آموزش دوخت کیف با پارچه مبلی

آموزش دوخت کیف با پارچه مبلی

 

مراحل دوخت کیف با پارچه رومبلی

در مرحله اول، باید پارچه‌ها را برش زده و برای این کار می‌توانید دو مستطیل با ابعاد مشخصی را از هر دو پارچه داخلی و بیرونی برش بزنید. همچنین، دو مستطیل با ابعاد مشابه را از لایه چسب نیز برش بزنید. سپس، گوشه‌های کار را قیچی کرده و مربع‌هایی را در گوشه‌های یکی از طرفین هر دو مستطیل و لایه چسب قرار دهید. این گوشه‌ها قسمت پایه‌های کیف را تشکیل می‌دهند.

آموزش دوخت کیف با پارچه مبلی

در مرحله بعد، باید نوار کتان را برای قسمت دسته ساک به دو بخش مناسب تقسیم کرده و آماده کنید.

از این پس، می‌توانید به مراحل دوخت کیف با پارچه مبلی بپردازید و در نهایت یک کیف زیبا و کارآمد داشته باشید.

بعد از اضافه کردن لایه چسب، قسمت کناره‌ها را دوخت بزنید. برای این کار، لایه چسب را به طرف پشت دو تکه پارچه بیرونی که عملاً پارچه اصلی را تشکیل می‌دهد، دوخت بزنید. سپس دو تکه پارچه بیرونی که آستر دارند را در طرف اصلی آن‌ها قرار داده و به‌فاصله یک سانتیمتر از هر طرف، کوک بزنید و سپس شروع به دوخت آن‌ها کنید. در این مرحله تنها کناره‌ها و قسمت پایین را دوخت بزنید و قسمت بالای پارچه و دو گوشه پایینی را دوخت نزنید و آن را باز نگه‌دارید.

آموزش دوخت کیف با پارچه مبلی

آموزش دوخت کیف با پارچه مبلی

 

در مرحله بعدی، باید گوشه‌ها را ایجاد کنید. برای این کار، درزهای دوخت نشده را به‌گونه‌ای که درزهای کنار و زیر را به‌طور کامل منطبق کنید و با فاصله یک سانتیمتر دوخت بزنید. این مرحله در واقع عمق و سطح پایینی کیف را ایجاد می‌کند.

آموزش دوخت کیف با پارچه مبلی

مدل کیف دخترانه با پارچه مبلی

سپس کناره‌ها و گوشه‌های پارچه داخلی را دوخت بزنید. بخش‌های اصلی پارچه داخلی را که طرف رویه پارچه گلدار هستند، در مقابل هم قرار داده و با استفاده از سوزن محکم کرده و سپس تمامی مراحل گفته‌شده را برای آن مجدداً تکرار کنید.

بخش‌های مختلف را در کنار یکدیگر قرار داده و با استفاده از سوزن خوب محکم کنید. قسمت پارچه داخلی گلدار را که دوخت زده‌اید به حالت پشت و رو کنید و درون پارچه بیرونی بگذارید به‌گونه‌ای که بخش‌های اصلی پارچه‌ها یعنی طرف رویه آن‌ها به‌طرف هم قرار بگیرد.

نوار کتان موردنظر را یکی در بخش جلویی و دیگری در سمت پشت آن، میان دو پارچه داخلی و بیرونی بگذارید. فاصله نوارها از لبه‌ها را حدوداً ۱۰ سانتیمتر در نظر بگیرید و بعد آن‌ها را با کمک سوزن به‌خوبی محکم کنید.

مدل کیف دخترانه با پارچه مبلی

آموزش دوخت کیف با پارچه مبلی

 

کیف زنانه با پارچه مبلی

در گام بعدی، قسمت باز کار را دوخت بزنید. با فاصله یک سانتیمتر دور تا دور بخش بالایی کیف را کوک بزنید. این نکته را در‌نظر داشته‌باشید که میان دو نوار کتان را برای بیرون‌آوردن قسمت دسته‌های کیف و پشت‌و‌رو کردن کیف دوخت نزنید.

در این مرحله، اتو را روشن کرده و کمی فشار دهید. برای این کار، کیف را از بخش دوخته‌نشده میان دسته‌ها برگردانید، اتو را روشن کرده و با یک اتوی گرم، قسمت‌های خطوط دوخت را به‌طور کامل محو کنید.

در مرحله پایانی، دور تا دور لبه بالایی کیف و فاصله دوخته‌نشده میان دسته‌ها را نیز دوخت بزنید. این عمل به محکم‌شدن دسته‌های کیف کمک خواهد کرد. این‌جا دوخت کیف شما به پایان رسیده است.

5/5 - (15 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *