زیباترین جاهای دیدنی استان گیلان ، بهترین جای شمال برای سفر
زیباترین جاهای دیدنی استان گیلان

زیباترین جاهای دیدنی استان گیلان ، ❤️ بیهوش

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

زیباترین جاهای دیدنی استان گیلان : در تعطیلات، بسیاری از افراد به دنبال بهترین مقصد شمالی برای سفر هستند. زیبایی‌های طبیعی شمال کشور، با وسعت آنچه که نمی‌توان همه آن را در یک یا چند سفر دید، همواره مورد توجه مسافران بوده است. هر بار که به دنبال زیباترین نقاط شمالی برای سفر می‌گردید، با شهرها و مناطق جدیدی آشنا می‌شوید که شگفتی و جذابیت خاص خود را دارند. به همین دلیل، در این مقاله به معرفی بهترین دیدنی‌های شمال کشور پرداخته و امیدواریم که این معرفی‌ها شما را در برنامه‌ریزی سفر بعدی‌تان یاری‌رسان باشند. با ما همراه باشید در بیهوش

جاذبه های گردشگری استان گیلان

خطه سرسبز شمال کشور، به خصوص در فصل‌های بهار و تابستان، به عنوان یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار شناخته می‌شود. طبیعت خیره‌کننده و سرسبز، جاذبه‌های تاریخی، آب و هوای مناسب، و مهمتر از همه، مهمان‌نوازی مردم شمال، عواملی هستند که سفر به این منطقه را برای هر فردی جذاب می‌کنند.

شما می‌توانید در دوران تعطیلات، به دور از شلوغی شهری، در یک منطقه بکر و آرام در شمال کشور زندگی کنید تا از استرس و نگرانی‌های روزمره دور باشید. تماشای زیبایی‌های سرسبز و تنفس هوای پاک و غنی از اکسیژن، می‌تواند انرژی مثبت و امید به آینده را در شما برانگیزد.

زیباترین جاهای دیدنی استان گیلان

زیباترین جاهای دیدنی استان گیلان

 

معرفی بهترین مناطق شمال برای مسافرت

استان گیلان

وقتی از شمال کشور صحبت می‌کنیم، به ۳ استان گیلان، مازندران و گلستان اشاره داریم. هر یک از این استان‌ها دارای جاذبه‌ها و خصوصیات منحصر به فرد خود هستند. در ادامه به بهترین دیدنی‌های استان گیلان می‌پردازیم.

بهترین دیدنی‌های استان گیلان

یکی از زیباترین مناطق شمال کشور، استان گیلان است. این استان با آب و هوای معتدل و مرطوب خود، در تمام فصول سال، به ویژه بهار و تابستان، گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. از بهترین جاهای شمال برای مسافرت در استان گیلان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جاهای دیدنی ماسوله گیلان

ماسوله یکی از زیباترین مناطق گیلان است. به عنوان اولین شهر تاریخی زنده کشور در میراث فرهنگی و طبیعی ایران ثبت شده است.
خانه‌های این روستا با اقلیم و جغرافیای منطقه سازگاری دارند و در ارتفاعات کوه‌ها ساخته شده‌اند.
پشت‌بام هر خانه به عنوان حیاط خانه بالایی شمرده می‌شود که زیبایی این روستا را دوچندان می‌کند.
این توصیفات، تنها یک نمونه از جاذبه‌های فراوان استان گیلان هستند. بازدید از این مناطق، تجربه فراموش‌نشدنی سفری خواهد بود که همراه با آرامش و شگفتی به یادگار خواهد ماند.

پلکانی بودن روستا، باعث شده که هر سال هزاران نفر به این منطقه سفر کنند و از معماری زیبای خانه‌ها با پنجره‌های چوبی‌شان در حین کوهنوردی لذت ببرند. ساکنان این روستا با فروش صنایع دستی و غذاهای محلی گیلان کنار خانه‌های خود، به ماسوله طراوت دیگر بخشیده‌اند و سعی می‌کنند تا اوقات خوب و راحتی را برای مسافران خود فراهم کنند.

آدرس روستای ماسوله

گیلان، ۶۰ کیلومتری رشت، ۳۲ کیلومتری غرب فومن

زیباترین جاهای دیدنی استان گیلان

زیباترین جاهای دیدنی استان گیلان

 

جاهای دیدنی ماسال

مناطق زیادی به عنوان بهترین جای شمال برای مسافرت شناخته می‌شوند و قطعاً ییلاق ماسال یکی از این مکان‌هاست. اگر به سفر به طبیعت بکر علاقه دارید و از قدم زدن در میان دشت‌های سرسبز و پرگل لذت می‌برید، سفر به ییلاق ماسال به یکی از بهترین تجربیات سفر در عمرتان تبدیل خواهد شد.

این ییلاق در ارتفاعات نسبتاً بالایی نسبت به سطح دریا قرار گرفته است و در گرم‌ترین روزهای سال هوایی خنک و عالی دارد. در سفر به ییلاق ماسال، شما مهمان کلبه‌های چوبی مردم محلی می‌شوید که در میان کوه‌های سبزپوش، درختان سربرافراشته و دشت‌های غرق گل قرار گرفته است. صدای خروشان رودخانه و آواز پرندگان، فضای منطقه را پر خواهد کرد و هوای مطبوع و تمیز آن، روح و جان شما را نوازش خواهد کرد.

آدرس ییلاق ماسال

گیلان، ۵۵ کیلومتری رشت، جاده سراوان

زیباترین جاهای دیدنی استان گیلان

زیباترین جاهای دیدنی استان گیلان

 

جاهای دیدنی قلعه رودخان

اگر به دنبال بهترین جای شمال برای مسافرت هستید و تا به حال به قلعه رودخان سفر نکرده‌اید، حتماً سفر به این منطقه را در برنامه خود قرار دهید. قلعه رودخان محلی است که تاریخ و طبیعت با یکدیگر پیوند می‌خورند و به دلیل طبیعت زیبا و آب و هوای بی‌نظیرش سالیانه مورد استقبال گسترده گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت قرار می‌گیرد. با بالا رفتن از کوهستان جنگلی و تماشای رودهایی که از کوه به سمت پایین سرازیر می‌شوند، به قلعه‌ای زیبا و تاریخی خواهید رسید که قدمت آن به دوران ساسانیان برمی‌گردد.

آدرس قلعه رودخان

گیلان، ۲۵ کیلومتری جنوب غربی شهر فومن

زیباترین جاهای دیدنی استان گیلان

جاهای دیدنی اسالم

اسالم منطقه‌ای کوچک در شهر زیبای تالش است که به دلیل مجاورت با دریای خزر و شهر اردبیل، آب و هوای سرد و مرطوبی دارد. شاید شما هم با تماشای جنگل‌های سرسبز، کوه‌هایی احاطه شده در ابر و دشت‌های پر از گل شقایق اعتراف می‌کنید که اسالم بهترین جای شمال برای مسافرت است.

جاده اسالم به خلخال، ساحل گیسوم و جنگل گیسوم از زیباترین جاهای دیدنی این منطقه هستند که از تماشا کردن و لذت بردن از آن سیر نخواهید شد.

آدرس اسالم

گیلان، شهرستان تالش، اسالم

زیباترین جاهای دیدنی استان گیلان

زیباترین جاهای دیدنی استان گیلان

 

ییلاق سوباتان تالش

ییلاق سوباتان منطقه‌ای بکر است که طبیعت آن شما را جادو خواهد کرد. این ییلاق که حدود ۲۰ کیلومتر با لیسار فاصله دارد، از شرق به جنگل‌های تالش و از غرب به رودخانه نئور می‌رسد. این ییلاق دیدنی‌های بسیاری دارد که نظیر آن را کمتر جایی خواهید دید.

آدرس ییلاق سوباتان

استان گیلان، ۲۰ کیلومتری شهر لیسار

زیباترین جاهای دیدنی استان گیلان

5/5 - (17 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *