نگهداری از گیاهان آپارتمانی در زمان مسافرت
نگهداری از گیاهان آپارتمانی

نگهداری از گیاهان آپارتمانی در زمان مسافرت - بیهوش ✔️ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی

زمان مطالعه این مطلب: 3 دقیقه

نگهداری از گیاهان آپارتمانی در زمان مسافرت : در چند سال اخیر‌ به علت سرایت کرونا خیلی از اشخاص بیشتر‌ وقت خودشان را در منزل سپری کرده اند و گویی خیلی از آن ها مواظبت از گیاهان آپارتمانی را به عنوان یک تفریح سرگرم کننده گزینش کرده اند. با فراوان شدن‌ تعداد‌ گل های آپارتمانی در منزل ، سفر کردن مشکل می شود . هر یک از گیاهان آپارتمانی احتیاج های ویژه ای دارند و برخی از آن ها را نباید چند روز‌ بدون‌ مواظبت رها نمود . هر چند که با دقت به وضعیت پرخطر شیوع ویروس کرونا در ایران، ما سفارش می کنیم که همه مراقبت های لازم را رعایت‌ نمائید و تا جایی که امکان‌پذیر است از منزل بیرون نروید ولی چنانچه گل های آپارتمانی فراوانی دارید و تصمیم دارید به سفر‌ بروید ، با چند نکته‌ قادر خواهید بود وضعیت مطلوبی برای‌ گیاهان آپارتمانی مهیا بکنید تا این چند روز‌ که در منزل حضور ندارید ، دوام‌ بیاورند . با بیهوش همراه باشید.

مراقبت‌ از گیاهان آپارتمانی برای‌ مدت‌ کوتاه‌

درصورتی‌که تصمیم دارید مسافرت کوتاهی‌ بروید و حدود یک هفته منزل را ترک‌ نمائید ، چند مطلب وجود خواهد داشت که با یاری آن قادر خواهید بود از گلدان های خودتان مواظبت بکنید . روز‌ پیش از ترک‌ نمودن منزل همه گل های آپارتمانی را کنار‌ هم قرار دهید. برگ ها و گل های خشک و پژمرده را سوا نمائید و آن ها را آب بدهید. آب مازاد گلدان ها را خالی‌ نمائید . به منظور محافظت رطوبت‌ قادر خواهید بود یک سینی آب پهلو گلدان ها قرار دهید. گیاهان آپارتمانی را از نور بی واسطه خورشید دور‌ کنید . با پلاستیک قادر خواهید بود یک گلخانه کوچک‌ پیرامون گلدان ها درست‌ نمائید . چنانچه در زمستان مسافرت می کنید ، دمای هوا‌ را کمتر بکنید. دمای اتاق را به صورتی تنظیم‌ نمائید که همواره میان ۱۵ تا ۱۸ درجه‌ سانتی گراد باشد‌ . در زمستان ، گیاهان آپارتمانی در هوای سرد تر خوب تر دوام‌ می آورند.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی

نگهداری از گیاهان آپارتمانی

 

مواظبت از گیاهان آپارتمانی برای‌ مدت‌ بیشتر

به منظور مسافرت های طولانی تر و بالاتر از یک هفته ، خوب تر خواهد بود از شخصی طلب کنید تا به گل ها و گیاهان آپارتمانی و حتی گل و گیاه حیاط منزل شما مراقبت نماید . درباره ی حفاظت از گیاهان آپارتمانی اطلاعات‌ ضروری را به آن ها بدهید . به منظور اینکه از ایجاد‌ هر نوع شوک‌ در گیاهان ممانعت نمائید ، تلاش بکنید روال مداوم حفاظت از گیاهان را در طول مسافرت هم حفظ‌ نمائید . یکی از علت هایی که سبب خلق شوک‌ در گیاهان آپارتمانی می گردد آبیاری زیادتر از حد یا کمتر از اندازه به گیاهان خواهد بود . پس ضروری می باشد شخصی که از گیاهان شما نگهداری می نماید ، حتما معلومات درست در مورد چگونگی حفاظت از آن ها را داشته باشد‌.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی

نگهداری از گیاهان آپارتمانی

 

نکاتی درباره نگهداری‌ از گیاهان آپارتمانی در سفر‌

چنانچه قصد دارید به مسافرت کوتاه‌ یا طولانی بروید این نکات را قبل‌ از مسافرت در نظر‌ بگیرید تا گیاهان آپارتمانی در صورت نبود شما دوام بیاورند:

✔️ گیاهان آپارتمانی را در کنار‌ هم قرار دهید

✔️ کنار‌ هر گروه گیاه، بنویسید که چه موقعی الزاماً باید آبیاری گردند .

✔️ گیاهان آپارتمانی را زیر‌ نور‌ بی واسطه خورشید رها نکنید

✔️ از حباب های آبیاری بکارگیری نمائید

✔️ یادداشت راهنما‌ از چک کردن خاک، نکات غیر متداول و برنامه آبیاری به گیاهان تهیه‌ کنید‌

نگهداری از گیاهان آپارتمانی

نگهداری از گیاهان آپارتمانی

 

5/5 - (14 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *