معرفی محبوب ترین گیاهان خانگی ۲۰۲۱
معرفی محبوب ترین گیاهان خانگی 2021

معرفی محبوب ترین گیاهان خانگی 2021 بیهوش ✅ سایت سرگرمی و تفریحی❤️

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه
 محبوب ترین گیاهان خانگی در سال ۲۰۲۱ طیف وسیعی از گیاهان خانگی مختلف را تشکیل می دهند بسیاری از این گیاهان با ظاهر های منحصر به فرد و عادت های رشد مختلف ترکیب مناسبی برای مجموعه گیاهان خانگی شما هستند. مطمئناً با کمی تحقیق گیاهان  ایده آل بسیاری را برای خانه ویلایی یا آپارتمانی خود پیدا خواهید کرد. اما در این مقاله تلاش بر این داشتیم ۱۰ گیاه از محبوب ترین گیاهان خانگی را که مطمئناً در طول سال روند رو به رشد خواهند داشت برای پرورش به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید در سایت سرگرمی و تفریحی بی هوش

مانگا (mangave)

گیاه مانگا (mangave) در دنیای گیاهان خانگی به تازگی شناخته شده اند. گیاه مانگا تلاقی بین تیره “Manfreda” و گیاه آگاو هستند. این گیاه با رشد سریع تقریباً به هر محیطی بافت و رنگ زیبایی می بخشند. رنگ گیاه مانگا با آفتاب تغییر کرده و سرزنده تر می شود پس اطمینان حاصل کنید که گیاه را در محیطی که نور مناسب به آن می رسد  قرار دهید تا رنگ برگها را سرزنده تر شوند. در مورد گلدان های که برای رشد این گیاه استفاده می کنید مطمئا شوید که گلدان ها سوراخ های زهکشی دارند تا آب از زهکشی ها عبور کند. هنگام آبیاری اجازه دهید خاک خشک شود و سپس به گیاه آب بدهید.
مانگا(mangave)

مانگا(mangave)

 

کاکتوس زیگزاگی (fishbone cactus)

کاکتوس زیگزاگی یا کاکتوس استخوان ماهی (fishbone cactus) شکلی منحصر به فرد دارد که ساقه های آن مسطح بلند بوده و شکلی شبیه به استخوان ماهی دارد. همچنین این گیاه نام های دیگری مانند کاکتوس زیگزاگی به خود اختصاص داده است. مراقبت از این گیاه بسیار زیبا آسان است و به نگهداری بسیار کمی نیاز دارد و آن را به یک گیاه عالی برای کسانی که به تازگی می خواهند گیاه خانگی پرورش دهند تبدیل کرده است. کاکتوس استخوان ماهی کمی بیشتر از یک کاکتوس متوسط آب نیاز دارد بنابراین مرطوب نگه داشتن خاک کاری ایده آل است.
کاکتوس زیگزاگی (fishbone cactus)

کاکتوس زیگزاگی (fishbone cactus)

کاکتوس گوش خرگوشی (bunny ears cactus)

کاکتوس گوش خرگوشی یک کاکتوس کوچک قابل ستایش است که بومی کویرهای شمال مکزیک و آریزونا است. این گیاه یک گیاه مناسب در مناطق خشک است زیرا به آبیاری زیاد و آفتاب کامل نیاز ندارد.
کاکتوس گوش خرگوشی (bunny ears cactus)

کاکتوس گوش خرگوشی (bunny ears cactus)

 

 

سرخس ستاره آبی (blue star fren)

سرخس ستاره آبی (blue star fren) یک سرخس زیبا است که با شاخ و برگ های سبز و آبی مانند خود شبیه ستاره ایی آراسته شده است. محبوبیت این گونه از سرخس به عنوان یک گیاه خانگی به دلیل رنگ خیره کننده و مراقبت کم از آن نسبت به بسیاری از بستگان سرزنده آن است. سرخس آبی ستاره در روشن و غیر مستقیم بهترین رشد را دارد اما می تواند شرایط کم نور را تحمل کند. از آنجا که این گونه از سرخس گیاهی است که به طور طبیعی در جنگل های گرمسیری رشد می کند می تواند خاک خود را مرطوب نگه دارد.
سرخس ستاره آبی (blue star fren)

سرخس ستاره آبی (blue star fren)

 

سانسوریا (Sansevierias)

سانسوریا  “Sansevierias” از جمله گیاهان آپارتمانی بسیار مقاوم و راحت برای پرورش است. این گیاه در مکانی با نور بسیار روشن یا تقریبا تاریک خانه رشد خواهد کرد. سانسوریا گیاهی با برگهای پهن برگ بسیار زیبا است برگ های سانسوریا برگهای قائم به رنگ روشن نقره ای مایل به قرمز هستند که با بالغ شدن گیاه به رنگ سبز زیتون تیره تغییر می کنند. سانسوریا گیاه عالی برای کسانی که به تازگی می خواهند گیاه خانگی پرورش دهند محسوب می گردد.
سانسوریا  (Sansevierias)

سانسوریا  (Sansevierias)

 

بابا آدم (alocasia)

بابا آدم (alocasia) گونه های مختلفی دارد و همه گونه های آن گیاهان خانگی زیبایی هستند و برای هر علاقه مند به پرورش گیاهان خانگی یکی از موارد ضروری برای پرورش است. برگهای زیبا و چشمگیر این گونه از بابا آدم که در تصویر زیر مشاهده می کنید شبیه به ماسک هایی است که بومیان آفریقا بر صورت خود می زدند.
بابا آدم (alocasia)

بابا آدم (alocasia)

 

گیاه کالاتیا (Calathea)

گیاه کالاتیا “Calathea” یکی از محبوب ترین گیاهان سال ۲۰۲۱ است زیرا به دلیل شاخ و برگهای زیبایش  که رنگ های تیره و خفیفی دارد و زیبایی بسیاری را به خانه ایی که در آن نگه داری می شود می دهد. مانند بسیاری از گیاهان که از جنگل های بارانی سرچشمه می گیرند این گیاه نور , گرما و رطوبت غیر مستقیم را دوست دارد. وقتی در حمام یا آشپزخانه ای که بیشترین میزان رطوبت است قرار می گیرد بهترین رشد را دارند. همه گیاهان گونه کالاتیاس گیاهان خانگی عالی محسوب می گردند زیرا آنها باعث ایجاد محیط دوست داشتنی می شوند.
گیاه کالاتیا (Calathea)

گیاه کالاتیا (Calathea)

 

فیکوس آلاتیسما (Ficus Altissma)

درختان فیکوس گیاهان رایجی هستند که در آن ها را در بیشتر خانه ها یا ادارات پیدا خواهید کرد. فیکوس آلاتیسما “Ficus Altissma” یک گیاه خانگی است که به راحتی رشد می کند و نگهداری آن نسبتاً کم است , به همین دلیل برای سال ۲۰۲۱ یک گیاه خانگی محبوب است. برگهای بزرگ فیکوس آلاتیسما شبیه برگ های  گیاه فیکوس الاستیکا (ficus elastica) معروف به گیاه لاستیکی است. رنگ برگ های این گیاه ترکیبی از رنگ سبز و زرد زمردی زیبا است. به طور منظم باید به این گیاه مقدار زیادی نور غیر مستقیم و آب بدهید.
فیکوس آلاتیسما (Ficus Altissma)

فیکوس آلاتیسما (Ficus Altissma)

 

گیاه پول چینی (chines money plant)

گیاه پول چینی (chines money plant) که یک گیاه پرطرفدار است که در تزئینات مدرن خانه می توان از آن استفاده کرد. مراقبت از این گیاه کوچک به طرز شگفت آوری آسان است و به نگهداری بسیار کمی نیاز دارد. گیاه پول چینی را باید در یک منطقه روشن با نور غیر مستقیم قرار دهید. به یاد داشته باشید نور زیاد روی برگ های این گیاه باعث آفتاب سوختگی می شود. آبیاری یک بار در هفته کافی است و گیاه شما راضی خواهد بود. بین هر وعده آبیاری فقط اجازه دهید که خاک گیاه کمی خشک شود.
گیاه پول چینی (chines money plant)

گیاه پول چینی (chines money plant)

 

درخت شیر آفریقایی (african milk tree)

درخت شیر آفریقایی (african milk tree) با نام افوربیا تریگونا (euphorbia trigona) نیز شناخته می شود. این گیاه بومی مناطق شرقی, مرکزی, شمالی آفریقا و همچنین مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری قاره آمریکا و جزیره ماداگاسکار است. درخت شیر آفریقایی به راحتی رشد می کند و برای کسانی که زیاد سفر می کنند و همیشه مشغول کار هستند و یا گاهی آبیاری گیاهان خود را فراموش می کنند گیاهی خانگی ایده آل است.
درخت شیر آفریقایی (african milk tree)

درخت شیر آفریقایی (african milk tree)

 

5/5 - (15 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *