معرفی محبوبترین گیاهان لوکس آپارتمانی
معرفی محبوبترین گیاهان لوکس آپارتمانی

معرفی محبوبترین گیاهان لوکس آپارتمانی بیهوش ✅ سایت سرگرمی و تفریحی❤️

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

معرفی گیاهان لوکس آپارتمانی می تواند طیف وسیعی از گیاهان را در لیست ما جای دهد , اما در این مقاله تلاش گردیده که محبوبترین گیاهان لوکس به شما معرفی گردد تا محیط خانه خود را با این گیاهان زیبا تزئین کنید و زیبایی را به خانه خود بیاورید. با ما همراه باشید در سایت سرگرمی و تفریحی بی هوش

ارکیده (Orchid)

ارکیده(Orchid) یکی از لوکس ترین و زیباترین گیاهان آپارتمانی به شمار می آید,ارکیده‌ها برای برخی نمادی از عشق, کمال و باروری هستند. ارکیده ها در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلفی یافت می‌شوند و هر کدام از آنها زیبایی خاص خود را دارند. ارکیده نه تنها میان ثروتمندان از محبوبیت زیادی برخوذدار است در میان دیگر افراد جامعه نیز محبوبیت دارد. رنگ‌های بسیار متنوع این گیاه زیبا سبب آن شده که برای هر سلیقه‌ای مناسب باشد. رنگ‌های مختلف ارکیده پیام‌های متفاوتی دارند و البته برخی از رنگ‌های ارکیده خیلی کمیاب هستند و برای یافتنشان باید تلاش بسیار کنید.
آبیاری ارکیده
برای آبیاری بهتر است حدودا هر ۱۰ روز یکبار ارکیده را آبیاری نمایید و در صورتی که در مناطقی زندگی می کنید که دارای آب و هوای خشک است حدودا هفته ای یکبار آبیاری گل ارکیده کافی است.
ارکیده (Orchid)

ارکیده (Orchid)

 

زاموفیلیا (Zamiifolia)

اگر به دنبال گیاهی لوکس و مقاوم برای نگهداری داخل خانه ویلایی یا آپارتمان خود هستید زاموفیلیا (Zamiifolia) می تواند بهترین گزینه برای انتخاب شما باشد. گیاه زیبای زاموفیلیا با برگهای سبز و ساقه های کلفت ظاهری لوکس به دکوراسیون خانه شما می‌دهد و با توجه مقاوم و سازگار بودنش با شرایط محیطی مختلف  برای رشد در بیشتر مکان ها مناسب است. این گیاه را می‌توان در مکان ها کم نور همچون ادارات و بانک ها نگهداری کرد.
زادگاه و چگونگی آبیاری گیاه زاموفیلیا 

زادگاه گیاه زاموفیلیا مناطق شرقی و جنوبی  آفریقا می باشد و به دلیل سازگاری بالایش در بیشتر شرایط محیطی می‌تواند رشد کند و زنده بماند. این گیاه دارای ساقه های مجزا از هم با برگهای براق و چرم مانند است که در رنگ های ابلق و سبز دیده می‌شوند. زاموفیلیا گیاهی سریع الرشد نیز می باشد و ارتفاع آن گاهی به یک متر هم می‌رسد. گیاه زاموفیلیا به ندرت گل می کند اما گاهی در شرایط ایده آل در فصل تابستان  هم گل هایی سفیدی خواهد داشت. خوب است بدانید کهدر صورت خشک بودن عمق خاکی که زاموفیلیا در آن کاشته شده گیاه شما به آبدهی نیاز دارد و بصورت روزشمار بهتر است که هر ده روز یکبار گیاهتان را آبیاری کنید

زاموفیلیا (Zamiifolia)

زاموفیلیا (Zamiifolia)

 

نخل کنتیا (Kentia Palm)

نخل کنتیا (Kentia Palm) یکی از گل‌های آپارتمانی لوکس و محبوب می ‌باشد که دارای برگ ‌های بسیار زیبایی است. این گیاه به نخل بهشتی نیز معروف می باشد. نخل کنتیا بومی کشور استرالیا می باشد. نام علمی این گیاه “Howea forsteriana” و این گونه متعلق یه خانواده “Arecaceae” می‌باشد. ارتفاع این گیاه در زادگاه اصلیش استرالیا تا ۱۵ متر نیز می‌رسد ولی در گلدان معمولاً نهایت تا ۳ متر قد می کشد. نگهداری از این گیاه با رعایت نکات بسیار ساده در منزل آسان می باشد.
نحوه آبیاری نخل کنتیا
نخل کنتیا به آبیاری منظم بخصوص در فصل رشد خود احتیاج دارد. حتماً توجه داشته باشید کف گلدان دارای منافذی برای خروج آب اضافی باشد تا از پوسیدگی ریشه ها در اثر رطوبت بیش از حد جلوگیری شود. همچنین در بین هر دو نوبت آبیاری صبر کنید تا سطح خاک گلدان تا عمق ۲ تا ۵  سانتیمتری خاک خشک شود و سپس گیاه را دوباره آبیاری کنید. آبیاری بیش از اندازه و خیس ماندن خاک منجر به زرد و سپس قهوه‌ای شدن نوک برگ ها می‌شود. در زمستان به دلیل کاهش نیاز نخل کنتیا به آب شما نیز باید میزان آبیاری خود را کاهش دهید. به یاد داشته باشید نخل ها به دلیل ماهیت خشکی که دارند به آبیاری زیاد حساس می باشند و حتما قبل از آبیاری خاکی که گیاه در آن کاشته شده را چک کنید که خشک شده باشد و سپس اقدام به آبیاری کنید.
نخل کنتیا (Kentia Palm) 

نخل کنتیا (Kentia Palm)

 

بامبو لوتوس (Lucky Bamboo)

بامبو لوتوس (Lucky Bamboo) به بامبو شانس نیز معروف می باشد. وقتی گیاه بامبو را به خانه می‌آورید اگر همه شرایط را برای نگهداری صحیح آن در نظر بگیرید می توانید مطمئن باشید این گیاه لوکس چندین سال خانه‌تان خواهد بود و رشد خواهد کرد.
آبیاری بامبو لوتوس (Lucky Bamboo)
اولین نکته برای آبیاری بامبو  لوتوس مانند دیگر گونه های بامبو این است که  آبیاری این گیاه باید با آب بدون کلر باشد, اگر آب در محل زندگی شما کلر زیادی دارد بهتر است که آب را به مدت ۲۴ ساعت قبل از آبیاری در ظرفی ترجیحا سفالی بریزید اینکار شما باعث می‌شود که کلر درون آب از بین برود. بامبوی لوتوس تقریبا در فصل سرما نیاز به هفته‌ای سه بار آبیاری دارد اما به عنوان یک دستورالعمل کامل این نکته را در نظر بگیرید که در فاصله دو آبیاری تان باید سطح خاک بامبوی لوتوس همواره مرطوب باشد و هرگز خشک نشود همچنین به یاد داشته باشید پس از هر بارآبیاری آب اضافی را از زیر گلدان خارج کنید.
بامبو لوتوس (Lucky Bamboo)

بامبو لوتوس (Lucky Bamboo)

 

5/5 - (14 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

1 نظر در حال حاضر

  1. عالی بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *