معرفی گیاهان همیشه سبز خانگی بخش اول
معرفی گیاهان همیشه سبز خانگی (بخش اول)

معرفی گیاهان همیشه سبز خانگی (بخش اول) بیهوش ✅ سایت سرگرمی و تفریحی❤️

زمان مطالعه این مطلب: 3 دقیقه
معرفی گیاهان همیشه سبز می تواند لیست بلندی باشد از گیاهان بسیار زیبای همیشه سبز تا زینت بخش خانه ویلایی یا آپارتمانی شما باشد. در ادامه با خواندن مجموعه مقاله های گیاهان همیشه سبز خانگی با گیاهان همیشه سبز زیبایی آشنا می شوید. با ما همراه باشید در سایت سرگرمی و تفریحی بی هوش

بگونیا  (Begonia)

بگونیا  (Begonia) از گیاهان زیبایی است که برگ مخملی و ضخیم با دمبرگ بلند و کرک های ریز دارد برگ های بگونیا همچنین ضخیم و با لبه های تقریبا مواج است. بگونیا گیاهی همیشه سبز علفی است که برای برگها و گلهای زیبایشان مورد توجه پرورش دهندگان قرار گرفته است.
نیاز های بگونیا  (Begonia)
برای آبیاری خاکی که بگونیا در درونش کاشته شده سطحش ابتدا باید خشک شود سپس اقدام به آبیاری گیاه صورت گیرد از همین رو بگونیا به آبیاری هر ده روز یکبار نیاز دارد. این گیاه از نظر نیاز نوری به نور غیر مستقیم و زیاد احتیاج دارد به همین علت نور خورشید کنار پنجره آفتاب گیر برایش مناسب است. بهتر است هفته ‌ای یکبار آب بر روی برگ های بگونیا اسپری شود. برای تشدید گلدهی بگونیا به گلدهی بیشتر بهتر است هر دو یا سه هفته یک بار گیاه با کود مخصوص گلدهی تغذیه گردد.
بگونیا  (Begonia)

بگونیا  (Begonia)

 

برگ انجیری (Swiss Cheese Plant)

برگ انجیری  (Swiss Cheese Plant) گیاهی همیشه سبز و بالا رونده است و برگ های پهنی دارد که بریدگی های عمیقی روی آن دیده می شوند. برگ انجیری ریشه های هوایی دارد که از طریق آن می تواند به محیط اطرافش تکیه کند. بریدگی های برگ این گیاه با بالا رفتن سنش و به مرور زمان ظاهر می شوند و ظاهر قلبی شکل  اولیه گل تغییر می کند. این گیاه نیاز به محیطی مرطوب و هوایی گرم دارد و نسبت تغییرات دمایی مقاوم است و اگر تغذیه و شرایط ایده آل برای رشد گیاه را فراهم شود طول برگ های آن به پنجاه سانتی متر می رسد.
نیاز های برگ انجیری (Swiss Cheese Plant) 
این گیاه دمای پایین تر از ۱۰ درجه سانتی گراد و بالای ۳۰ درجه سانتی گراد را نمی تواند تحمل کند. برای تامین رطوبت کافی گیاه می توانید آب را بر روی برگ هایش اسپری کنید. شرایط نوری ایده آل این گیاه شرایط نوری نمیه سایه می باشد و تلاش کنید برگ انجیری را به دور از نور مستقیم آفتاب نگهداری کنید تا برگ هایش نسوزد. میان دو آبیاری سطح خاکی که گیاه در آن کاشته شده ابتدا خشک گردد سپس اقدام به آبیاری کنید. خاک های سبک مانند خاک کمپوست برای این کاشت این گیاه خاکی مناسب است.
برگ انجیری (Swiss Cheese Plant) 

برگ انجیری (Swiss Cheese Plant)

 

پیله آ (Aluminum Plant)

پیله آ (Aluminum Plant) گیاهی همیشه سبز و چند ساله است. این گیاه به طور کلی قامت کوتاهی داشته و حدود ۳۰ سانتی متر رشد می کند. این گیاه به دلیل زیبایی برگ هایش محبوبیت خاصی برای پرورش دارد. در انتهای رشد طول برگ ها یه حدود ۸ سانتی متر می رسد. پیله آ جز مقاوم ترین گلهای آپارتمانی نیز محسوب می گردد.
نیاز های پیله آ (Aluminum Plant)
نور پنجره افتاب گیر که از تابش آفتاب ظهر در امان باشد بهترین نور برای این گیاه است و در فصل زمستان بهتر است در نزدیکی پنجره قرار نگیرد. پیله آ به هوای خنک احتیاج داشته از این رو دمای ۲۱ درجه دمای مناسبی برای نگه داری این گیاه می باشد. تلاش کنید برای حفظ رطوبت گیاه هفته ای دوبار آب را روی برگ های گیاه اسپری کنید. میان دو آبیاری سطح خاک باید خشک گردد به همین دلیل آبیاری هر پنج تا هفت روز برای این گیاه لازم است. بهترین خاک برای رشد این گیاه ترکیب خاک هلندی است.
پیله آ (Aluminum Plant)

پیله آ (Aluminum Plant)

 

5/5 - (5 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *