بهترین گل های بهاری آپارتمانی
بهترین گل های بهاری آپارتمانی

بهترین گل های بهاری آپارتمانی | بیهوش ✔️ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی و کسب و کار

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

بهترین گل های بهاری آپارتمانی : وقتی از فصل سرد زمستان عبور می‌کنیم و وارد بهار می‌شویم، می‌توانیم با خرید چند گلدان گل های بهاری آپارتمانی را همراه با حال خوب برای خود به ارمغان بیاوریم. خوشبختانه تنوع گل‌های آپارتمانی بسیار زیاد است. این گل‌ها علاوه بر رنگ‌های زیبا و متفاوت، دارای عطر و بوی خوبی هم هستند و می‌توانند سرزندگی و نشاط را به منزل ما هدیه کنند. اما کدام گل‌ها برای فصل بهار مناسب‌تر هستند؟ در این مطلب از سایت بیهوش با تعدادی از این گل‌های زیبا آشنا می‌شویم.

گل یاسمن

این گیاه زیبا دارای شکوفه‌های صورتی و سفید است و عطر آن می‌تواند فضای منزلتان را خوشبو و معطر نماید. یاسمن دارای چند گونه است که بعضی از آن‌ها را حتی می‌توانید در باغچه خانه‌تان هم پرورش دهید. این گیاه به نور زیادی نیاز دارد و باید رطوبت کافی را نیز برای آن در نظر گرفت.

بهترین گل های بهاری آپارتمانی

بهترین گل های بهاری آپارتمانی

 

گل استرپتوکارپوس

این گیاه زیبا دارای طیف رنگی زیادی است و نگه‌داری از آن هم بسیار آسان است. گونه‌های صورتی، سفید، بنفش و قرمز دارد و به‌نوعی می‌توان آن را با بنفشه آفریقایی هم‌خانواده دانست. معمولا در زمستان نوک برگ‌های این گیاه خشک می‌شود. اما در بهار برگ‌های جدیدی جایگزین آن‌ها خواهند شد. درصورتی‌که شرایط برای این گیاه زیبا فراهم باشد می‌تواند در تمام طول سال گلدهی داشته باشد. این گل از جمله گل های بهاری آپارتمانی محسوب می شود.

گل آنتوریوم

این گیاه را می‌توان یک زیبای خطرناک دانست. چراکه خوردن یا جویدن برگ‌های آن توسط کودکان یا حیوانات خانگی می‌تواند باعث بروز مسمومیت در آن‌ها شود. پس اگر در خانه خود کودک یا حیوان خانگی دارید، آن را در محلی دور از دسترس آن‌ها قرار دهید. این گیاه زیبا دارای شکوفه‌های اسپات قرمز، صورتی، زرد و سفید است. شکوفه‌ها می‌توانند در شرایط مناسب بیشتر از ۲ ماه بر روی ساقه‌ها باقی بمانند. شکل برگ‌ها و شکوفه‌ها عموما شبیه به قلب است و این شکل خاص زیبایی آن را دوچندان می‌کند. این گیاه آپارتمانی زیبا از سرما و آب سنگین بیزار است و برای رشد بهتر نیاز به نور متوسط دارد.

بهترین گل های بهاری آپارتمانی

بهترین گل های بهاری آپارتمانی

 

گل خورشیدی

یکی دیگر از انواع گل‌ های بهاری آپارتمانی گل خورشیدی است. این گیاه زیبا دارای برگ‌هایی به‌صورت خطی یا نواری است که به رنگ سبز تیره هستند. زمان گلدهی کمی دارد و بیشتر در اواخر اسفندماه و اوایل فروردین یعنی زمان عید نوروز به گلدهی می‌رسد. توجه کنید که این گیاه برای گلدهی نیاز به محیط خشک و خنک دارد. پس از خشک شدن گل‌های آن می‌توانید از آن‌ها بذر بگیرید و آن‌ها را دوباره بکارید. نگه‌داری از گل خورشیدی بسیار آسان است و رشد سریعی دارد. اما باید توجه داشته باشید که این گیاه انواع گل‌های سمی به شمار می‌رود و باید از دسترس کودکان و حیوانات خانگی به دور باشد.

کاکتوس کریسمس

این گیاه زیبا در ماه ژانویه یعنی اواسط دی‌ماه به گل می‌نشیند. به همین دلیل به گل کریسمس معروف شده است. این کاکتوس بدون تیغ دارای ساقه‌های بدون برگ و تکه‌تکه است. در زمان گلدهی نوک برگ‌ها کم‌کم رشد کرده و تیره‌تر می‌شوند. سپس از انتهای آن‌ها گل‌های صورتی‌رنگ خود را نشان خواهند داد. توجه کنید که گونه دورگه آن یک گونه تجاری با نژاد اصلاح‌شده است. بنابراین نمی‌توانید این گونه را به‌صورت طبیعی پیدا کنید.

بهترین گل های بهاری آپارتمانی

بهترین گل های بهاری آپارتمانی

 

گل گلوکسینیا

این گل زیبا رطوبت و حرارت بالا را ترجیح می‌دهد. گل‌های بهاری آپارتمانی آن به رنگ‌های سفید، صورتی، بنفش و ارغوانی است. طیف رنگی متنوع و گل‌های زنگی شکل بزرگ این گیاه یکی از دلایل طرفداران زیاد آن است. برای اینکه گل‌های زیبا و خوش‌رنگ گلوکسینیا را ببینید، باید آن را در محیطی روشن و به دور از تابش مستقیم نور خورشید نگهداری کنید. اگر نور محیط زیاد و مستقیم باشد، گلدهی این گیاه به مشکل می‌خورد و برگ‌های آن می‌سوزند.

گل مرجان مینیاتوری

این گیاه زیبا بیشتر به کاکتوس شباهت داشته و همانند کاکتوس نیز مقاومت بالایی دارد. مرجان مینیاتوری گیاهی سرسخت است که به آب کمی احتیاج دارد. گل‌های رنگارنگ این گیاه معمولا چندهفته‌ای میهمان خانه شما هستند. وجود مرجان مینیاتوری در خانه‌ای با بچه‌های کوچک یا حیوانات خانگی کمی خطرناک است. چراکه به‌جز ساقه‌های تیغ‌دار دارای سمی شیرین و خطرناک نیز هست. سمی که اگر توسط کودکان و حیوانات خانگی خورده شود، در آن‌ها ایجاد مسمومیت یا سوزش شدید پوستی می‌کند. برای خرید گل مرجان به عنوان گل های بهاری آپارتمانی حتما توجه و دقت لازم را داشته باشید.

بهترین گل های بهاری آپارتمانی

بهترین گل های بهاری آپارتمانی

 

شمعدانی اژدر

این گیاه زیبا به آب‌وهوای خشک و سرد نیاز دارد و بهتر است بعد از پایان گلدهی به‌طور کامل هرس شود. شمعدانی اژدر رشد بسیار سریعی دارد و شرایط نگه‌داری آن آسان است. درصورتی‌که در طول زمستان آن را در محیطی خنک نگه‌دارید و مقدار آب دهی را کم کنید، می‌توانید در طول سال از برگ‌های زیبا و سبز آن لذت ببرید.

ناوک یا میگو

ناوک یا میگو یکی از گیاهان بوته‌ای با رشد سریع بوده و می‌تواند یک گلدان زیبا و جذاب برای خانه شما باشد. این گیاه در طول سال گلوله‌های گل خود را نمایان می‌کند. ناوک یا میگو معمولا دارای خوشه‌هایی با ساقه‌های صورتی و گل‌های لوله‌ای سفید است. این گیاه نیز از دیگر گل های بهاری آپارتمانی است.

بهترین گل های بهاری آپارتمانی

بهترین گل های بهاری آپارتمانی

 

گل بگونیا هیمالیس

این گیاه یکی از پرزرق‌وبرق‌ترین انواع گل‌های آپارتمانی است که موردتوجه بسیاری از افراد مشکل‌پسند قرار می‌گیرد. شرایط نگهداری این گیاه بسیار آسان بوده و دارای زیبایی منحصربه‌فردی است. به همین دلیل می‌تواند گزینه مناسبی برای هدیه دادن نیز باشد. شکوفه‌های زرد، نارنجی و قرمز این گیاه جلوه‌ای خاص به برگ‌های سبز براق آن می‌بخشد که می‌تواند نظر هرکسی را به خود جلب کند.

5/5 - (12 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *