طرز‌ تهیه‌ پاستیل خانگی‌ سالم‌ و خوشمزه
طرز‌ تهیه‌ پاستیل خانگی‌

طرز‌ تهیه‌ پاستیل خانگی‌ | بیهوش ✔️ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی و کسب و کار در خانه

زمان مطالعه این مطلب: 3 دقیقه

طرز‌ تهیه‌ پاستیل خانگی‌ : درصورتی‌که جز کسانی هستید که عاشق پاستیل خواهید بود بد نیست‌ در جریان باشید که آماده سازی این خوردنی خوش طعم در منزل خیلی آسان می باشد. در ادامه‌ این نوشته از سایت بیهوش تصمیم داریم طرز‌ تهیه‌ پاستیل خانگی‌ را به شما آموزش‌ دهیم.

طرز‌ تهیه‌ پاستیل خانگی‌ که در ادامه‌ با هم انجام می دهیم خیلی راحت خواهد بود و مزه و طعم آن حتی از پاستیل های داخل مغازه ها هم خوب تر می شود . به منظور تهیه‌ پاستیل خانگی‌ شما به دو نوع‌ ژلاتین ، آب و یک اسپری آشپزی‌ احتیاج دارید . به منظور طعم‌ دهی به پاستیل ها هم می توانید از ژلاتین های طعم دار بکارگیری بکنید و تمپلیت مورد‌نظرتان هم در اکثر مغازه های قنادی با قیمت‌ کم وجود دارند. طرز‌ تهیه‌ پاستیل خانگی‌ که در دنباله برای شما شرح می دهیم بیست عدد‌ پاستیل به شما می دهد‌ که بستگی به ابعاد تمپلیت و گودی آنها امکان‌پذیر خواهد بود اندکی زیادتر یا کمتر هم بشود.

مواد‌ لازم برای آماده سازی پاستیل خانگی‌

۶ بسته‌ ۷ گرمی‌ ژلاتین بدون‌ طعم‌
یک بسته‌ ژلاتین طعم‌ دار (۸۵ گرمی)
نصف لیوان آب

طرز‌ تهیه‌ پاستیل خانگی‌

در شروع تمپلیت پاستیل های خود را شستشو دهید و به صورت کامل خشک بکنید و آن‌وقت لایه‌ نازکی‌ از روغن‌ را با یاری اسپری به درون تمپلیت ها اسپری نمائید . تمپلیت ها را روی یک سینی فر بگذارید.

طرز‌ تهیه‌ پاستیل خانگی‌

در دنباله ژلاتین بدون‌ طعم‌ ، ژلاتین طعم‌ دار و آب خنک را داخل یک تابه کم حجم با هم ترکیب بکنید و تا هنگامی که ورق‌ های ژلاتین به صورت کامل حل گردند این کار را انجام دهید.

طرز‌ تهیه‌ پاستیل خانگی‌

طرز‌ تهیه‌ پاستیل خانگی‌

 

تابه را روی گاز با دمای میانه قرار دهید و خوب هم بزنید تا مایعی شفاف‌ و یکدست ایجاد گردد.

طرز‌ تهیه‌ پاستیل خانگی‌

تابه را از روی گرما بردارید و به آهستگی تمپلیت های پاستیل را با آن پر بکنید . سینی شامل تمپلیت ها را به آهستگی به درون یخچال انتقال‌ دهید و اجازه‌ دهید که مایع‌ داخل آن خودش‌ را بگیرد و پاستیل خانگی‌ شما حاضر گردد . این پاستیلها را قادر خواهید بود داخل یخچال و همچنین درون‌ دمای محیط‌ برای‌ چند هفته نگهداری‌ بکنید .

نکاتی در تهیه‌ پاستیل خانگی‌

✔️ قادر خواهید بود به منظور آماده سازی پاستیل خانگی‌ از تمپلیت های پلی کربنات یا فلزی بکارگیری بکنید.

✔️ می توانید از قالب‌ یخ هم برای‌ این کار بکارگیری نمائید.

✔️ روش دیگر این خواهد بود که مایع‌ پاستیل را با تابه داخل یخچال بگذارید و پس از سفت‌ گردیدن آن را با چاقو‌ به شکل لوزی یا چهارگوش برش‌ بزنید.

5/5 - (17 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *