بهترین جاذبه های گردشگری در استانبول ترکیه
جاذبه‌های گردشگری استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول ترکیه | بیهوش ✔️ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

جاذبه‌های گردشگری استانبول : استانبول، شهری جذاب و مدرن در ترکیه است که به عنوان مرکز اصلی جذب گردشگران در این کشور شناخته می‌شود. جاذبه‌های گردشگری در استانبول بسیار فراوان هستند و مسافران متوجه هستند که اگر این فرصت را از دست بدهند، فرصتی برای بازدید از هفتمین شهر زیبای دنیا را از دست داده‌اند. پس با ما همراه باشید در بیهوش

با توجه به تعطیلاتی که می‌خواهید در استانبول بگذرانید یا انتقال به این شهر را در نظر دارید، معرفی بهترین جاذبه‌های دیدنی استانبول را برای شما داریم. در ادامه، با ۲۰ جاذبه برتر گردشگری در استانبول آشنا خواهید شد:

کاخ و موزه توپکاپی (منطقه سلطان احمد در فاتیح)

کاخ توپکاپی در نزدیکی مسجد ایاصوفیه واقع شده و یکی از زیباترین جاذبه‌های تاریخی استانبول است. این کاخ که دومین کاخ پادشاهی عثمانی بوده، اکنون به عنوان موزه شناخته می‌شود و معماری و تزئینات داخلی آن فوق‌العاده زیبا هستند.

مسجد و موزه ایاصوفیه استانبول

مسجد ایاصوفیه یا حاجیا سوفیا، یکی از مساجد معروف ترکیه و نمونه‌ای از معماری بیزانس است. این مسجد زیبا در مرکز شهر استانبول واقع شده و با بنای باشکوه و منحصر به فرد خود، جذب گردشگران بسیاری از نقاط جهان شده است.

مسجد سلطان احمد (مسجد آبی)

مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی به عنوان یکی از بناهای تاریخی باشکوه ترکیه شناخته می‌شود. این مسجد به دلیل استفاده از کاشی‌های آبی در سقف و دیوارهای آن شهرت دارد. بازدید از این مکان برای عموم رایگان و آزاد است، فقط خانم‌ها هنگام ورود باید موهای خود را بپوشانند.

جاذبه‌های گردشگری استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول

 

آب‌انبار باسیلیکا سیسترن

این آب‌انبار باستانی در گذشته به عنوان مخزن آب شهر استانبول به کار می‌رفت و به عنوان «یره باتان سیسترن» نیز شناخته می‌شود. این آب‌انبار در زیر زمین قرار دارد و در گذشته به تأمین آب آشامیدنی شهر قسطنطنیه می‌پرداخت.

کاخ دولما باغچه

کاخ دلما باغچه یکی از کاخ‌های زیبا و باشکوه در منطقه بشیکتاش است. این کاخ، بزرگ‌ترین کاخ ترکیه با مساحت ۴۵ هزار مترمربع است و از طلا و کریستال در تزئینات داخلی استفاده شده است. سبک طراحی این کاخ از کاخ‌های اروپایی الهام گرفته است.”

حمام خرم سلطان

حمام خرم سلطان یکی از معروف‌ترین حمام‌های استانبول است. این حمام به دستور ملکه خرم سلطان در دوران حکومت سلطان سلیمان ساخته شد و اکنون یکی از جاذبه‌های گردشگری برجسته استانبول محسوب می‌شود. این حمام هنوز هم فعال است و خدماتی همچون حمام، ماساژ و سالن‌های سونا گرم و سرد را ارائه می‌دهد.

کاخ موزه بیرلیبی

کاخ موزه بیرلیبی مربوط به دوران فرماندار سر آنتولی بوده و در گذشته به منظور استراحت مهمانانی که از کشورهای دیگر به ترکیه می‌آمدند، ساخته شده بود. اما اکنون این کاخ به عنوان موزه به عموم باز شده و افراد عادی نیز از زیبایی محیط سبز این کاخ بهره‌مند می‌شوند.

جاذبه‌های گردشگری استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول

 

قلعه روملی حصار (فاتح)

قلعه روملی حصار یکی از قلعه‌های زیبا در استانبول است که در دوران سلطان محمد فاتح ساخته شد. این قلعه در فتح استانبول نقش بسیار مهمی ایفا کرد و مناظر زیبایی از مسیرهای آبی شهر را ارائه می‌دهد. این قلعه یکی از جاهای دیدنی استانبول است که حتماً باید آن را بازدید کنید.

مسجد رستم پاشا

مسجد رستم پاشا از جاذبه‌های دیدنی استانبول به شمار می‌آید. این مسجد به دست معمار سیمان ساخته شده و دارای معماری بسیار زیبا و کاشی‌کاری‌های منحصر به فردی است. این مسجد به عنوان یکی از زیباترین مساجد اروپا شناخته می‌شود.

پارک‌ها، جنگل‌ها و مکان‌های گردشگری استانبول

تنگه بسفر

تنگه بسفر یکی از زیباترین نقاط شهر استانبول است که شهر را به دو بخش اروپایی و آسیایی تقسیم می‌کند. این تنگه بین دریای مرمره و دریای سیاه واقع شده و مناظر طبیعی فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد. در اطراف تنگه بسفر کافه‌ها و رستوران‌های زیبایی وجود دارد که برای استراحت و تفریح مناسب هستند.

جاذبه‌های گردشگری استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول

 

جنگل بلگراد

جنگل بلگراد یکی دیگر از مکان‌های دیدنی و گردشگری استانبول است. این جنگل در فاصله ۱۵ کیلومتری شهر واقع شده و دارای تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری است. افراد عموماً از این فضا برای ورزش، پیاده‌روی یا فرار از شهر بهره می‌برند.

پارک مینیاتورک

پارک مینیاتورک یکی از مکان‌های تفریحی برای کودکان در استانبول است. این پارک پر از ماکت‌های کوچک از بناهای تاریخی، جاذبه‌های گردشگری و شخصیت‌های مشهور ترکیه است.

پارک امیرگان

پارک امیرگان یا پارک گل‌ها، یکی دیگر از مقاصد زیبا برای استراحت در استانبول است. این پارک دارای مناظر طبیعی آرامش‌بخش و زیبا است و معمولاً مکانی برای برگزاری جشن‌ها و جشنواره‌های مختلف است.”

کاپادوکیا در استانبول

منطقه کاپادوکیا یکی از مقاصد برتر گردشگری در استانبول و یکی از زیباترین مناطق این شهر محسوب می‌شود. این منطقه امکان تجربه بالن سواری جذاب را به شما می‌دهد.

جاذبه‌های گردشگری استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول

 

موزه‌های استانبول ترکیه

موزه فرش استانبول

موزه فرش در مسجد سلطان احمد واقع شده و نقش مهمی در جذب علاقه‌مندان به هنر فرش دارد. در این موزه حدود ۴۴۸ فرش سنتی و باستانی از گذشته به عنوان قطعات نمایشی به نمایش درآمده‌اند.

موزه هنرهای مدرن

موزه هنرهای مدرن در منطقه بی‌اغلو واقع شده و یکی از جاذبه‌های جذاب این شهر می‌باشد. این موزه در سال ۲۰۰۴ تأسیس شده و اثار هنرمندان عصر معاصر ترکیه را در خود جای داده است.

موزه مادام توسو

موزه مادام توسو استانبول یک موزه منحصر به فرد و زنجیره‌ای در اروپا است. در این موزه ماکت‌های مومی از شخصیت‌های تاریخی، سلبریتی‌ها و افراد مشهور ترکیه به نمایش درآمده‌اند.

آشنایی با جزایر اطراف استانبول

جزایر بیوک ادا

این جزیره زیبا با مساحت ۵ کیلومتر مربع در نزدیکی شهر دلار واقع شده و دارای کلیساهای قدیمی و زیبا برای بازدید می‌باشد.

جاذبه‌های گردشگری استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول

 

جزیره خیلی ادا

جزیره خیلی ادا دومین جزیره بزرگ در مجموعه جزایر پرنس در دریای مرمره است و مناظر طبیعی زیبایی دارد.

جزیره بورگازادا

بزرگ‌ترین جزیره در مجموعه جزایر پرنس ، جزیره بورگازادا است که بیش از ۲۰ اقامتگاه جذاب برای گردشگران و توریست‌ها دارد. توصیه می‌شود حتماً این جزیره زیبا را بازدید کنید.

به علاوه، استانبول دارای بسیاری دیگر از جاذبه‌های گردشگری است که در این مقاله به تعداد محدودی از آنها اشاره شد. اگر قصد سفر به استانبول دارید یا در آنجا اقامت می‌کنید، امکان دیدن و تجربه کردن جاذبه‌های فراوانی وجود دارد که باعث تجربه خوبی از این شهر فراهم می‌آید.

5/5 - (14 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *