معرفی جاذبه های گردشگری تالین پایتخت استونی
تالار شهر تالین پایتخت استونی

معرفی جاذبه های گردشگری تالین پایتخت استونی بیهوش ✅ سایت سرگرمی و تفریحی❤️

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه
تالار شهر تالین (Tallinn Town Hall) با طراحی زیبای تأثیر گذارش, به سبک گوتیک طراحی شده است . تالار تالین در قرون وسطی میدان اصلی شهر محسوب می گردیده و مکانی برای گردآمدن بزرگان در کنار هم بوده است. این بنا در بین سال ۱۴۰۲-۱۴۰۴ میلادی ساخته شده است. امروزه این تالار به مکانی برای نمایش سرگرمی ها و یا کنسرت برای عموم تبدیل شده است. در گذشته تالار شهر گوتیک در شمال اروپا بین ماه های ژوئن تا آگوست مکانی برای نمایش  کنسرت ها یا سرگرمی فقط برای پادشاهان یا روسای جمهور بوده است در بین همین ماه های ژوئن تا آگوست است مردم شهر یا بازدید کننده گان می توانند از پله های برج ۶۴ متری بالا بروند و مناظر شگفت انگیز شهر قدیمی تالین را تا کنون باقی مانده مشاهده کنند و یا از سرداب  که گاهی اوقات در آن نمایشگاه هایی برپاست دیدن کنند. با ما همراه باشید در سایت سرگرمی و تفریحی بی هوش
تالار شهر تالین

تالار شهر تالین

 

موزه شهر تالین

موزه شهر تالین (Tallinn City Museum) یک موزه جامع است که در در قرن چهاردهم میلادی خانه یک تاجر بوده است ، بازدید از این موزه مقدمه ایی عالی برای شناخت تاریخ شهر تالین است. در این موزه بخش های با استفاده از متون,اشیاء, ماکت ها و جلوه های صوتی توضیح داده شده است که به بازدید کننده کمک می کند تا با تمامی جنبه های مهم گذشته شهر و توسعه آن آشنا شود. در طبقات فوقانی ساختمان نمایشگرهایی با کیفیت بالای تصویر وجود دارد که چگونگی زندگی مردم شهر را در جنگ جهانی دوم و اشغال شوروی و سرانجام استقلال دوباره استونی  را به تصویر می کشد.
موزه شهر تالین

موزه شهر تالین

 

موزه دریایی استونی

موزه دریایی استونی در برج مارگارت (Margaret’s Tower) واقع شده است. برج مارگارت در نزدیکی دروازه ساحلی “Suur Rannavärav” واقع شده است. برج مارگارت در کنار دروازه ساحلی دو مورد از برجسته ترین سازه های دفاعی شهر تالین در گذشته بوده است, این دو سازه نه تنها برای خطوط دفاعی مورد استفاده قرار می گرفته بلکه به گونه ایی طراحی شده که موجب جذب بازدید کنندگان نیز بشود. این روزها برج مارگارت محل نگه داری و نمایش مواردی مانند قایق ها و زیردریای ها, وسایل ماهیگیری نوسنگی , تجهیزات غواصی عتیقه و حتی سکان یک قایق ماهیگیری متعلق به دهه ۱۹۵۰ نگه داری می شود. موزه دریایی استونی چهار طبقه از برج تاریخی مارگارت را به خود اختصاص داده است.
موزه دریایی استونی

موزه دریایی استونی

 

برج مایدن تالین

برج مایدن تالین   (tallinn maiden’s Tower ) برجی مستحکم است که در قرن چهاردهم میلادی ساخته شده و بخشی از دیوار شهر تالین محسوب می گردد, در قهوه خانه برج می توانید برای خود یک قهوه سفارش بدهید و درامتداد دیوار شهر قدم بزنید تا مناظره شگفت انگیز شهر را مشاهده کنید. کافه معروف برج مایدن که در دهه ۱۹۸۰ مورد توجه بسیاری قرار گرفت اکنون بازسازی شده و به شکوه گذشته خود بازگشته است.
برج مایدن تالین

برج مایدن تالین

 

دیوار شهر تالین

دیوار شهر تالین (Tallinn Twon Wall) با ۱٫۹ کیلومتر امتداد در قرون وسطی به عنوان دیوار اصلی شهر یکی از بهترین استحکامات اروپا محسوب می شده است. در دیوار شهر تالین ۲۰ برج دفاعی وجود دارد. در واقع بخش عمده ای از جذابیت حیرت انگیز شهر تالین به دلیل همین سیستم دفاعی دیوارها و برج هاست که اطراف شهر را احاطه کرده است.
دیوار شهر تالین

دیوار شهر تالین

 

کلیسا و برج سنت اولاو

کلیسا و برج سنت اولاو (St. Olav’s Church and Tower) زمانی ساخت این دو سازه به طور دقیق بین سال های ۱۵۴۹ تا ۱۶۲۵ میلادی بوده است. کلیسای اولاو به سبک گوتیک طراحی و ساخته شده است و به عنوان بلندترین بنای جهان در زمان خودش مشهور بوده ارتفاع این کلیسای غول پیکر ۱۵۹ متر است که شبیه به یک فانوس راهنما برای نزدیک شدن  کشتی ها به ساحل استفاده می شد. امروزه یک میله برق گیر در بالای کلیسا نصب شده که برای در امان ماندن کلیسا از صاعقه بسیار موثر است. در طول تاریخ صاعقه به طور مکرر به گلدسته کلیسا برخورد می کرده و باعث شده این سازه سه بار در آتش بسوزد.
کلیسا و برج سنت اولاو

کلیسا و برج سنت اولاو

 

کلیسای جامع سنت الکساندر نوسکی

کلیسای جامع سنت الکساندر نوسکی (St. Alexander Nevsky) این بنای تماشایی با گنبدهای پیازی شکلش در بالای تپه تومپیا (Toompea) قرار دارد. این کلیسای جامع در سال ۱۹۰۰ در تالین ساخته شد زمانی که استونی بخشی از روسیه تزاری بود. برج های این کلیسا بزرگترین مجموعه های ناقوس را در بین کلیسا های شهر تالین به خود اختصاص داده است تعداد این ناقوس ها ۱۱ عدد است.

کلیسای جامع سنت الکساندر نوسکی

کلیسای جامع سنت الکساندر نوسکی

 

5/5 - (13 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *