معرفی گیاهان همیشه سبز خانگی (بخش دوم)
معرفی گیاهان همیشه سبز خانگی (بخش دوم)

معرفی گیاهان همیشه سبز خانگی (بخش دوم) بیهوش ✅ سایت سرگرمی و تفریحی❤️

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

معرفی گیاهان همیشه سبز می تواند لیست بلندی باشد از گیاهان بسیار زیبای همیشه سبز تا زینت بخش خانه ویلایی یا آپارتمانی شما باشد. در ادامه با خواندن مجموعه مقاله های گیاهان همیشه سبز خانگی با گیاهان همیشه سبز زیبایی آشنا می شوید. با ما همراه باشید در سایت سرگرمی و تفریحی بی هوش

 

پپرومیا (Desert Privet)

پپرومیا (Desert Privet) گیاهی همیشه سبز است و برگی نیمه گوشتی و قلبی شکل دارد. رنگ های این گیاه می تواند به شکل ساده و یا ابلق وجود داشته باشد که در واریته ابلق این گیاه لکه های سفید یا کرم رنگ روی برگ های آن ظاهر می گردد. پیرومیا به خاک جنگل که به نام خاک پیت نیز شناخته می شود نیاز دارد تا بتواند به‌خوبی رشد کند. به هر میزان که قابلیت نفوذ خاک بیشتر باشد ریشه های این گیاه از پوسیدگی بیشتر در امان خواهند ماند.

نیاز های پپرومیا (Desert Privet)

برای آماده‌سازی بهترین ترکیب خاک گلدان برای پپرومیا یک قسمت پیت, یک قسمت ماسه و یک قسمت خاک باغچه استفاده کنید و در کف گلدان مقداری ماسه و سنگریزه بریزید. به یاد داشته باشید قسمت‌هایی از خانه تان را انتخاب کنید که نور غیرمستقیم زیادی داشته باشد حرارت مورد نیاز این گیاه در زمستان ‌ها حدود ۱۵ درجه بوده و در فصل های گرم حدود ۲۴ تا ۳۰ درجه می باشد. در میان دو آبیاری خاکی که گیاه در آن کاشته شده باید خشک ‌شده باشد بنابراین آبیاری هر ۱۲ تا ۲۰ روز باید صورت بگیرد. بهتر است برای حفظ رطوبت این گیاه همیشه سبز هفته ای یکبار آب بر روی برگ های این گیاه اسپری شود.

 

پپرومیا (Desert Privet)

پپرومیا (Desert Privet)

 

پوتوس (Sweetheart Plant)

پوتوس (Sweetheart Plant) گیاهی رونده و همیشه سبز است و داشتن برگ های قلبی شکل نوک تیز این گیاه از ویژگی های برجسته ظاهری آن است. این گیاه رشد زیادی داشته و ارزان قیمت نیز هست. پوتوس ابلق دارای لکه های سفید, کرم یا سبز روشن بوده و طول برگ ها در انتهای رشد می تواند به ۳۰ سانتی متر هم برسد, گیاه پوتوس بسیار مقاوم بوده و برای راحت بودن رشدش شهرت دارد. پوتوس رتبه بالایی را در لیست گیاهانی دارد که به تصفیه هوا کمک می کنند. علاوه بر این آن ها رطوبت محیط اطراف خود را افزایش می دهند و دی اکسید کربن را با اکسیژن جایگزین می کنند.

نیاز های پوتوس (Sweetheart Plant)

پوتوس در شرایط نوری متفاوت بسیار خوب عمل می کند و نیاز نوری مورد نیازش نیم ‌سایه تا نور کامل غیر مستقیم است.در فضای بیرون از خانه پوتوس در سایه می تواند رشد کند. به یاد داشته باشید گیاه را در جایی قرار دهید که از نور مستقیم خورشید در امان باشد. اگر برگ ها پژمرده و یا قهوه ای بشوند باید بیشتر به گیاه آب بدهید همچنین اگر بیش از حد گیاه را آبیاری کنید ممکن است برگ های گیاه زرد شود. فاصله بین دو آبیاری ۴ تا ۱۰ روز باید باشد.

پوتوس (Sweetheart Plant)

پوتوس (Sweetheart Plant)

 

فیلودندرون (Philodendron)

فیلودندرون گیاه همیشه سبز و دائمی می باشد. فیلودندرون از نظر ظاهری شباهت زیادی با پوتوس دارد تنها با این تفاوت که اندازه بزرگتری دارد ساقه چوبی دارد و برگ های آن کشیده تر است برگ های فیلودندرون سبز تیره بیضی ‌شکل و کمی مواج بوده. این گیاه ریشه هوایی دارد و نیار به قیم برای رشد دارد. اغلب از تکیه گاهی خزه دار به عنوان قیم گیاه استفاده می شود تا ریشه های هوایی درون آن فرو بروند. در خانه تان ارتفاع این گیاه به راحتی به ۲ متر خواهد رسید.

نیاز های فیلودندرون (Philodendron)

خاک گلدان را همیشه باید مرطوب نگه دارید. این گیاه از نظر نیاز نوری به نور غیر مستقیم و زیاد احتیاج دارد برای کاشت این گیاه به خاکی سبک با زهکشی خوب احتیاج دارید. حداقل دمای مناسب برای رشد گیاه میا ۱۳ تا ۱۵ درجه می باشد. به یاد داشته باشید در زیر دمای ۱۰ درجه سانتی گراد گیاه آسیب دیده و حتی امکان دارد خشک گردد.

فیلودندرون (Philodendron)

فیلودندرون (Philodendron)

 

کاج مطبق (Norfolk Island Pine)

کاج مطبق (Norfolk Island Pine) سورنی برگ بوده و چون گیاهی است کوتاه در گلدان کاشته می شود. ارتفاع این گیاه همیشه سبز به دو متر می رسد. ظاهر طبقه طبقه این گیاه بسیار زیبا و منحصر به فرد است و زیبایی خاصی به خانه شما خواهد داد.این گیاه به نام کاج آندز هم شناخته می شود. باغبانهای تازه کار که می خواهند اقدام به نگه داری از این درختچه بکنند باید در مورد هرس کردن درست این درخچه ها مطلع باشند در غیر این صورت کاج بیش از حد رشد خواهد کرد.

نیاز های کاج مطبق(Norfolk Island Pine)

این گیاه به آبیاری غرق آبی نیاز ندارد در آب نیاز ندارد گیاه آندرز بیشتر سایه را ترجیح می دهد و نباید در مرز نور مستقیم خورشید قرار گیرد بنابر این محلی سایه دار برای قرار گیری گیاه خوب است. دمای مناسب برای نگه داری این گیاه در تابستان بین ۱۸ تا ۲۳ درجه سانتی گراد و در زمستان بین ۵ تا ۱۰ سانتی گراد باید باشد. گیاه باید همیشه رطوبت مورد نیاز خود را داشته باشد از این رو آب را روی برگ هایش باید اسپری کنید. میان دو آبیاری سطح خاک باید خشک گردد به همین دلیل آبیاری هر چهار تا ده روز برای این گیاه لازم است.

کاج مطبق (Norfolk Island Pine)

کاج مطبق (Norfolk Island Pine)

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *