انتخاب لباس مناسب برای عکاسی در طبیعت
  • توسط آزیتا قلی پور
  • ۲ سال پیش
  • عکاسی
  • ۰
انتخاب لباس برای عکاسی در طبیعت

انتخاب لباس برای عکاسی در طبیعت | بیهوش ✔️ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی

زمان مطالعه این مطلب: 7 دقیقه

انتخاب لباس برای عکاسی در طبیعت : قشنگترین فصل سال از راه رسیده، فصلی بسیار زیبا با درختان سبز، شکوفه‌های بهاری و گل‌های زیبا. فصل بهار قشنگترین و مطلوب ترین فصل سال برای سیاحت در قلب طبیعت است. معمولا خیلی از اشخاصی که در این فصل زیبا به سیاحت و طبیعت‌گردی می‌پردازند تمایل دارند بدانند که چه نوع لباس‌هایی برای عکاسی در طبیعت مناسب‌تر است؟ چه رنگ‌هایی در ترکیب با طیف های گوناگون سبز در طبیعت و شکوفه‌ها و گل‌های زیبای بهاری جلوه‌ی زیباتری خواهند داشت؟

یکی از با اهمیت ترین نکات اثرگذار در زیبایی عکس، انتخاب لباس مناسب برای عکاسی است. لباس مناسب در کنار آرایش و اکسسوری می‌تواند عکس شما را به یک اثر هنری فوق العاده تبدیل کند. در این مطلب پاسخ سوالاتتان را خواهیم داد و جهت انتخاب لباس مناسب برای عکاسی در طبیعت ایده‌های جذابی را به شما ارائه خواهیم کرد. با ما همراه باشید در مجله سرگرمی بیهوش

برای عکاسی در طبیعت لباس‌های راحت بپوشید

انتخاب لباس برای عکاسی در طبیعت

شما قصد دارید در طبیعت عکس بگیرید بنابراین باید لباسی بپوشید که با طبیعت پیرامونتان تناسب داشته باشد. یقینا پوشیدن لباس مجلسی و تیپ رسمی در یک دشت پر از گل و یا در میان سبزه‌های بهاری کار خوبی نیست چرا که در این استایل با محیط پیرامونتان تناسب لازم را نخواهید داشت. افزون بر این شما قصد دارید برای عکاسی به دشت و صحرا و جنگل بروید و یقینا پوشیدن لباس‌های تنگ و رسمی مانند کت و شلوار، مانتوهای رسمی یا کفش‌های پاشنه بلند برای شما سخت هست. از این رو جهت انتخاب لباس مطلوب برای عکاسی در طبیعت به دنبال لباس‌های راحت و ساده بروید.

جنس لباس‌هایی هم که انتخاب می‌کنید در عکاسی اثرگذار است. در فصل بهار کتان و نخ پنبه مطلوب ترین گزینش برای استایل هستند. با پوشیدن این لباس‌ها هم گرمتان نمی‌شود و هم این که جلوه‌ی مات این نوع پارچه‌ها در عکاسی طبیعت قشنگتر خواهد بود. از یاد نبرید که پارچه‌های براق و پولک‌دار برای عکاسی در طبیعت جذاب نخواهند بود؛ از این رو اگر می‌خواهید خودتان و یا سوژه‌های عکاسی‌تان تناسب زیادتری برای عکاسی در طبیعت داشته باشد خوبتر است این نوع پارچه‌ها را انتخاب نکنید.

برای انتخاب لباس مناسب عکاسی در طبیعت به سراغ پارچه‌های طرح‌دار بروید

انتخاب لباس برای عکاسی در طبیعت

انتخاب لباس برای عکاسی در طبیعت

اگر قصد دارید بدانید عالی ترین گزینش برای تیپ عکاسی در طبیعت چه مدل لباس‌هایی خواهد بود باید به شما یادآوری نماییم که در فصل بهار عالی ترین انتخابی که می‌توانید داشته باشید لباس‌هایی با طرح‌های گل‌دار است. به ویژه اگر قرار است به شکل خانوادگی عکس بگیرید و یا از کودک دلبندتان عکاسی کنید برای دخترها پیراهن‌هایی با طرح‌های گل‌دار عالی ترین انتخاب شما خواهد بود. طرح‌های گل‌دار هم با پس‌زمینه‌ی درختان و علف‌های سبز و درخشان و هم با شکوفه‌ها و گل‌های صحرایی فوق العاده خواهند بود.

انتخاب لباس برای عکاسی در طبیعت

برای بانوان جوان سارافون‌های گل‌دار، پیراهن‌های بلند و خنک نخی که طرح‌های گل‌دار دارند و همچنین شال‌ها و روسری‌های گل‌دار خیلی گزینه خوبی هستند و تناسب فوق العاده ای با طبیعت فصل بهار دارند.

انتخاب لباس برای عکاسی در طبیعت

انتخاب لباس برای عکاسی در طبیعت

برای مردها و کودکان پسر طرح‌های گل‌دار زیاد خوب نیست بنابراین می توانید به دنبال پارچه‌هایی بروید که طرح‌هایشان به طبیعت نزدیک است. طرح راه‌راه یا خال‌دار هم طرح‌های مناسبی برای انتخاب لباس مناسب عکاسی در طبیعت هستند.

لباس‌هایی که تصویرهای چاپ شده یا طرح های سایز بزرگ دارند خیلی با محیط طبیعت تناسب ندارند. از این رو سعی کنید خودتان و یا سوژه‌ی عکاسی‌تان این نوع آیتم را انتخاب نکنید و به عوض آن دنبال پارچه‌های طرح‌دار و یا ساده بروید و از انتخاب لباس‌هایی که عکس‌های چاپی یا لوگو دارند برای عکاسی در طبیعت خودداری کنید.

به تناسب بین موردهای طرح‌دار و ساده هم توجه نمایید. چنانچه همگی آیتم‌هایتان را طرح‌دار انتخاب کنید احتمال دارد استایل‌تان بیش از حد شلوغ به نظر برسد. تناسب بین رنگ‌ها هم در آیتم‌های طرح‌دار خیلی با اهمیت می باشد که در ادامه مطلب به آن می پردازیم.

انتخاب رنگ لباس مناسب عکاسی در طبیعت

انتخاب لباس برای عکاسی در طبیعت

اگر قصد دارید در طبیعت زیبای بهاری عکس بگیرید بهتر است از رنگ‌هایی استفاده کنید که در طبیعت وجود دارند. مثلا اگر می‌خواهید با گل‌های کاغذی یا گل‌های ارغوان عکس بگیرید بهتر است یکی از آیتم‌هایی که بر تن دارید به رنگ ارغوانی باشد. یا اگر می‌خواهید با شکوفه‌های بادام عکس بگیرید بهتر است است یک یا دو آیتم به رنگ صورتی داشته باشید. برای عکس انداختن با مناظر سبز می‌توانید رنگ‌های مکمل رنگ سبز را انتخاب کنید؛ صورتی، هلویی، یاسی و مرجانی مکمل‌های خوبی برای سبز هستند.

انتخاب لباس برای عکاسی در طبیعت

انتخاب لباس برای عکاسی در طبیعت

در کل خوب تر خواهد بود یک یا دو رنگ را هماهنگ با گل‌ها و یا مناظر سبز و درخشان بهاری انتخاب کنید و بعد آن را با رنگ‌های خنثی ترکیب نمایید. بهتر است رنگ‌های خنثی که برای پالت رنگی استایل‌تان انتخاب می‌کنید با یکدیگر در یک خانواده باشند تا جلوه‌ی گیراتری در تصاویر داشته باشید.

انتخاب لباس برای عکاسی در طبیعت

در عکس‌های خانوادگی و دسته جمعی که در طبیعت گرفته می‌شوند تناسب رنگ لباس‌ها با همدیگر هم میتواند عکس را خیلی فوق العاده تر کند. در عکس‌های خانوادگی از انتخاب لباس‌های یک رنگ خودداری کنید. قرار نیست در عکس‌ها لباس های یکدست به تن داشته باشید؛ بلکه بهتر است لباس‌هایتان با هم مکمل باشد و همراه با منظره‌ی طبیعت یک پالت رنگی جذاب و خوش منظر را خلق نمایید.

انتخاب لباس برای عکاسی در طبیعت

انتخاب لباس برای عکاسی در طبیعت

در کل در فصل بهار یک پالت رنگی ملایم و روشن عالی ترین کارایی را دارد. رنگ‌های روشن مکمل رنگ‌های روشن گل‌های بهاری هستند. در تصویر چند نمونه پالت رنگی برای هماهنگ کردن لباس‌ها در عکس‌های خانوادگی در طبیعت آورده شده است. برای این که ظاهری طبیعی و متناسب با محیط داشته باشید از پوشیدن رنگ‌های بولد و نئونی پرهیز کنید.

انتخاب لباس برای عکاسی در طبیعت

رنگ‌های پاستلی هم برای عکاسی در طبیعت بهاره عالی به نظر می رسند؛ رنگ‌های پاستلی در عین حال که شاد هستند ملایم‌اند و در منظره‌های بهاری جلوه‌ی بسیار زیبایی را خلق می‌کنند.

یکی دیگر از نکاتی که در انتخاب رنگ باید به آن توجه نمایید تناسب رنگ لباس با تناژ رنگ پوست‌تان است. اگر تناژ رنگ پوست به سمت رنگ‌های گرم می‌رود خوبتر می باشد در انتخاب لباس مناسب برای عکاسی در طبیعت به دنبال تناژ‌های سرد‌تر مانند آبی، سبز، زرد لیمویی و… بروید و اگر تناژ پوست به سمت رنگ‌های سرد‌تر می‌رود می‌توانید رنگ‌های گرم‌تر مانند نارنجی، صورتی و یا ارغوانی را گزینش نمایید.

برای عکس انداختن در طبیعت بهاره استایل لایه‌لایه داشته باشید

انتخاب لباس برای عکاسی در طبیعت

انتخاب لباس برای عکاسی در طبیعت

در بهار هوا متغیر است. ممکن است در عرض چند ساعت هوا از حالت آفتابی و گرم به هوای ابری و خنک تغییر کند؛ از این رو در استایل بهاری استایل لایه‌لایه یکی از عالی ترین استایل ها خواهد بود. افزون بر این در عکاسی لایه‌لایه بودن و رنگی بودن لباس‌هایتان سبب می گردد عکس‌های خوش منظرتر و گیراتر هم داشته باشید. آیتم‌هایی مانند جلیقه‌ها، انواع کت‌های بلیزر، ژاکت‌های نازک، ترکیب پیراهن و تی‌شرت با رعایت اصول تناسب رنگ‌ها می‌توانند به شما یاری کنند تا یک تیپ لایه‌لایه فوق العاده برای عکاسی در طبیعت داشته باشید و تصویرهایی پر از رنگ‌های گوناگون و جذاب بگیرید.

اکسسوری‌ها را فراموش نکنید

انتخاب لباس برای عکاسی در طبیعت

برای عکاسی در طبیعت زیبای بهاره اکسسوری‌ها را از خاطر نبرید. اکسسوری‌های فانتزی و جذاب قادر هستند جذابیت عکس‌هایتان را دو چندان کنند. یکی از عالی ترین ایده‌ها برای خانم‌ها در همه سنین تاج گل است. می‌توانید یک تاج گل از گل‌های زیبای بهاری بسازید و یا همراه با خودتان ببرید و عکس‌های فوق العاده ای بگیرید.

انتخاب لباس برای عکاسی در طبیعت

انتخاب لباس برای عکاسی در طبیعت

کلاه‌های حصیری هم برای عکس انداختن در طبیعت ایده‌ی بسیار عالی هستند. به ویژه اگر قصد دارید در یک گندم زار عکس بندازید تناسب این اکسسوری جذاب با فضا و منظره عالی خواهد بود.

انتخاب لباس برای عکاسی در طبیعت

برای عکاسی بچه ها به ویژه دختر بچه‌ها در طبیعت، ترکیب تور با لباس می‌تواند خیلی زیبا باشد. همچنین تل سر‌های پاپیونی پارچه‌ای با طرح‌های گل‌دار و ملایم هم می‌تواند بسیار در جذابیت عکس کودکان اثرگذار باشد.

انتخاب لباس برای عکاسی در طبیعت

انتخاب لباس برای عکاسی در طبیعت

به جز اکسسوری‌هایی که به آن اشاره کردیم، انواع بانداناها، روسری‌ها، کلاه‌ها و عینک‌های آفتابی جذاب هم می‌توانند مورد خوبی برای زیباتر شدن تصاویر باشند.

بهترین استایل‌ها برای عکاسی در طبیعت

استایل بوهو یکی از مناسب ترین استایل‌ها با طبیعت است، از این رو اگر قصد دارید در طبیعت عکس‌های خیلی زیبا و خاصی داشته باشید استایل بوهو یکی از استایل‌هایی است که می‌توانید با آن آشنا شوید و مطابق با اصول آن لباس بپوشید.

انتخاب لباس برای عکاسی در طبیعت

استایل ریترو یا بازسازی هم می‌تواند مورد مناسبی برای عکاسی در طبیعت باشد به ویژه اگر استایل ریترویتان را با لباس‌های کلاسیک و قدیمی بسازید.

انتخاب لباس برای عکاسی در طبیعت

انتخاب لباس برای عکاسی در طبیعت

 

5/5 - (32 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *