ترفند‌های‌ عکاسی با تلفن همراه هوشمند
  • توسط آزیتا قلی پور
  • ۲ سال پیش
  • عکاسی
  • ۰
ترفند‌های‌ عکاسی با تلفن همراه

ترفند‌های‌ عکاسی با تلفن همراه | بیهوش ✔️ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

ترفند‌های‌ عکاسی با تلفن همراه : امروزه کلیه گوشیهای هوشمندی‌ که روانه بازار می شوند دارای دوربین‌های‌ بی‌اندازه حرفه‌ای و کاملی می باشند اگر چه باز هم مشاهده می گردد که اشخاص خیلی خوب نمی توانند با آنها تصویر های قشنگی بگیرند . عامل آن هم آشنا‌ نبودن با فن و ترفند‌های‌ عکاسی با این تلفن های همراه خواهد بود . تمام اشخاصی که گوشیهای هوشمند‌ دارند به عکاسان تازه کاری مبدل گشته اند که سعی می کنند عالی ترین شاتها را در جایگاه های گوناگون بگیرند .

برای پیشرفت‌ نمودن در این عرصه احتیاج به آموزش یک سری‌ ارکان اصلی می باشد که در امتداد با آموزش روش های عکاسی با موبایل هوشمند می توانیم آنها را یاد بگیریم .در یک مکان ثابت‌ ایستاده و دست های خودتان را نلرزانید . بسیاری از اشخاص تفکر می کنند که در هنگام پیاده روی و یا حتی می توانند تصویر هایی مثل عکسی که در اسکرین موبایل هوشمند قرار دارد‌ بگیرند اما به هیچ‌ صورت این طور‌ نخواهد بود . این عمل تصویر های تار‌ را ایجاد خواهد کرد که وضوح‌ بسیار بدی خواهند داشت . عالی ترین راه‌حل‌ این می باشد که ایستاده باشید و گوشی هوشمند‌ خودتان را با هر دو دست ثابت نگه دارید و آن‌گاه تصویر را بگیرید . همین مساله آسان را احتمالا ۶۰ درصد از اشخاص رعایت‌ نمی کنند و توقع دارند یک تصویر عالی داشته باشند . نخستین روش های عکاسی با تلفن همراه را یاد گرفتید ، برویم دنبال مورد های بعدی با ما همراه باشید در سایت سرگرمی و آمورشی بیهوش

از پیش تفکر نمائید که چه عکسی‌ را می گیرید .

پیش از اینکه تصویر را بگیرید به این تفکر نمائید که شما این تصویر را در چه کادری بایستی قرار بدهید . اصلا به دلیل بالا‌ بودن‌ ظرفیت‌ حافظه‌ موبایل خود تصویر های بی دقت نیندازید . این سبب می گردد که ابتکار شما در بینش چارچوب‌ و محدوده عکاسی گرفته شود‌ . در مدت‌ها قبل که دوربین عکاسی های آنالوگ به شما اجازه عکس گرفتن بیش از‌ ۳۶ عکس برای یک حلقه‌ فیلم را نمی داد‌ ، ‌این مساله بسیار زیادتر مراعات می شد و همین موضوع سبب مبتکر گردیدن عکاسان می شد . زیرا پیش از هر شاتی ذهنیتی وجود داشت که فلسفه‌ تصویر را معین‌سازی می نمود . خلاصه‌ در عکاسی حتی تصویر های مربوط به خانواده تلاش نمائید چهارچوب تصویر ها را بشناسید و بیهوده شات را نزنید ، برای‌اینکه هر تصویری که با تامل بیاندازید شما را به یک عکاس حرفه ای نزدیکتر خواهد نمود .

ترفند‌های‌ عکاسی با تلفن همراه

از وضعیت معمولی عکاسی دایماً بکارگیری نکنید

ما عادت‌ کرده ایم که مدام دوربین‌ عکاسی را در وضعیت معمولی قرار دهیم و بی دقت به وضعیت محیطی که در آن قرار داریم آغاز به عکس گرفتن نماییم . در صورتی که در همه گوشیهای نوین وضعیت های متفاوتی برای مکان های گوناگون تعبیه‌ گشته است‌ . به عنوان مثال عکاسی در شب ، در میهمانی و یا کناردریا حالت هایی می باشد که در دوربین‌ها‌ وجود دارند اما کمتر شخصی از آنها بکارگیری می نماید . برای تجربه خوبتر از‌ عکاسی مدام به خاطر داشته باشید استفاده از این مودها می تواند وضعیت کیفی بهتری را برای شما به همراه داشته باشد . پس چنانچه اهل‌ عکس‌ گرفتن‌ می باشید ، زمان بگذارید و این وضعیت ها را هم تست نمائید و شیوه بکارگیری از آنها را فرا بگیرید . ترفند‌های‌ عکاسی با گوشی با این مودها بهتر می شوند‌ .

ترفند‌های‌ عکاسی با تلفن همراه

ترفند‌های‌ عکاسی با تلفن همراه

 

پس از عکس‌ گرفتن‌ ویرایش را از خاطر نبرید

چنانچه توجه کرده باشید در همه پست‌های‌ اینستاگرامی عکاس های معروف تصویری بی ویرایش پست نشده است‌ . بنابراین ما هم از این ایده استفاده می کنیم و عکس ها را ویرایش می کنیم . پیوسته برای هر تصویری می توان‌ ویرایش را انجام‌ داد‌ ، اندکی برش‌ داد‌ ، قدری چرخاند و یا اندکی رنگ افزون نمود . همین تغییرات به ظاهر‌ ریز قادر است گیرایی تصویر ها را چند برابر‌ بیشتر نماید . در اینستاگرام از همین افکتها بکارگیری می گردد و شما نظاره می کنید‌ که چقدر آنها محبوب شده اند . همه گوشی ها در حال حاضر مجهز‌ به برنامه‌ ویرایش خواهد بود ، ‌و حتی بی نیاز به داشتن دانشی از برنامه فتوشاپ قادر خواهید بود تصویر های خودتان را ویرایش نمایید.

ترفند‌های‌ عکاسی با تلفن همراه

بکارگیری نکردن از گزینه HDR !

گزینه HDR گزینه ای خواهد بود که به شکل پیش‌ فرض‌ همگی آن را در تلفن همراه خودشان فعال‌ می کنند . همه‌ هم این باور را دارند که روشن‌ کردن آن سبب خوب تر گشتن وضعیت کیفی تصویر خواهد بود . این حرف‌ هنگامی صحت خواهد داشت که نور‌ کافی وجود داشته باشد‌ اما درصورتی‌که در حال‌ جنبش باشید و یا شب‌ها‌ بخواهید عکسبرداری کنید حتما باید HDR را خاموش‌ نمایید . تجربه‌ نشان‌ داده است‌ که این ویژگی در این مکان ها به صورت معکوس‌ عمل نموده و وضعیت کیفی بدی از کار‌ را ارائه خواهد داد‌ . بسیاری از موبایل های نوین این ویژگی را با هوش‌ مصنوعی‌ خودشان مدیریت می کنند .

ترفند‌های‌ عکاسی با تلفن همراه

ترفند‌های‌ عکاسی با تلفن همراه

 

از نگهدارنده بکارگیری نمائید

هر چقدر استواری شما در نگه داشتن گوشی زیادتر گردد به همان مراتب‌ تصویر شما با وضعیت کیفی خوبتری گرفته می‌شود‌ . حتی درصورتی‌که ایستاده باشید و تلفن همراهتان را با دو دستتان گرفته باشید ، باز هم لرزش‌هایی‌ وجود دارند که کار‌ را خراب‌ کنند . از این رو می توان‌ از سه پایه‌ و یا گیره های نگهدارنده که مخصوص‌ این کار‌ تولید گشته اند بکارگیری نمود . اخیرا مدل‌ قابل حمل آن در فروشگاه ها وجود دارد که اشخاص می توانند آن را همراه خودشان به مکان های مختلف ببرند.

ترفند‌های‌ عکاسی با تلفن همراه

نزدیک‌ شوید ، زوم نکنید !

همواره بخاطر داشتن ویژگی زوم در دوربین‌ها‌ همگی اغوا می گردند که برای عکاسی در مسافت دور‌ از این ویژگی بکارگیری کنند اما نمی دانند که با این عمل وضعیت کیفی تصویر را خراب می کنند . برای دوربین‌های‌ پیشرفته هم خوب تر خواهد بود از این کار‌ ممانعت نمایید چه برسد به دوربین‌های‌ موبایل هوشمند . پس تن‌پروری را کنار‌ بگذارید و چند قدم‌ جلوتر بروید تا عکسهای خوبتری را بتوانید شکار‌ نمائید .

ترفند‌های‌ عکاسی با تلفن همراه

ترفند‌های‌ عکاسی با تلفن همراه

 

تمیز کردن لنز را از خاطر نبرید !

مدام خاطرجمع شوید که لنز دوربینتان پاک شده است . اکثر مواقع با مالش‌ دست چپ انگشتان به لنز دوربین‌ آلوده گشته و ما وضعیت کیفی بدی از تصویر را تجربه‌ خواهیم نمود . این عمل بی‌اندازه راحت می تواند وضعیت کیفی عکاسی شما را چند برابر‌ زیادتر نماید . پس مدام از یک دستمال‌ نرم برای این مقصود بکارگیری نمائید .

ترفند‌های‌ عکاسی با تلفن همراه

5/5 - (27 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *