عالی ترین شیوه های عکاسی در باران و هوای پاییزی
  • توسط آزیتا قلی پور
  • ۳ سال پیش
  • عکاسی
  • ۰

عکاسی در باران و هوای پاییزی | بیهوش ✅ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی و کسب و کار

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

عکاسی در باران و هوای پاییزی : زمانی که کولاک می شود و باران با قدرت می بارد‌ ، خیلی از اشخاص علاقه دارند در منزل دور‌ هم جمع‌ گشته و یک فنجان چای گرم میل‌ کنند . منتها عکاسان جزو‌ این اشخاص نیستند . برای خیلی از عکاسان ، انگیزه‌ تسخیر‌ جهان از راه لنزهای دوربین عکاسی و به شیوه های ویژه ، از تمایل به آسایش و خوشی افزون‌تر می باشد . درصورتی‌که شما تازه‌ در این زمینه وارد گشته اید در این نوشته از سایت بی هوش با چند ایده‌ عکاسی در پاییز‌ آشنا‌ می شوید .

چگونه عالی ترین تصویر ها را در باران بگیریم ؟

این زمان ها اغلب دوربین عکاسی های دیجیتال ضد آب می باشند و می توان‌ در مه سبک‌ یا باران کم از آنها بکارگیری نمود . با این احوال درصورتی‌که در معرض‌ بارش سیل‌ آسا می باشید ، خاطرجمع شوید که از وسایلتان نگهداری لازم را انجام می دهید .

همیشه برای عکاسی در هوای بارانی‌ احتیاج به رساندن اسباب بزرگ‌ نگهداری از وسایل خویش نیستید . یک روش راحت برای ضد آب نمودن ابزار‌ ، خرید‌ ابزارهای پوششی لایق این عمل خواهد بود . به اضافه قادر خواهید بود از ابتکار خودتان هم بکارگیری بکنید . یک کیسه‌ پلاستیکی‌ را برداشته و روی دوربین‌ و لنز آن بکشید ، انتهای کیسه‌ را سوراخ‌ کرده تا بتوانید از سوژه‌ هدف خودتان عکاسی بکنید .

عکاسی در باران و هوای پاییزی

عکاسی در باران و هوای پاییزی

 

تنظیمات دوربین‌ برای عکاسی در باران

اگر به هیچگونه ابزاری دسترسی نداشتید ، یک چتر‌ روی سرتان بگیرید و بخش خشکی پیدا‌ نمائید و سرگرم عکس‌ برداری شوید . مورد دیگر این که قادر خواهید بود داخل ماشین‌ یا منزل مانده‌ و از پنجره عکاسی نمائید . پس از اینکه کارتان را تمام‌ کردید ، از یاد نبرید که با بکارگیری از پارچه لنز قطرات باران روی لنز را خشک کرده و با حوله ، بقیه قسمت های دوربین را خشک نمائید .

دنبال انعکاس‌ در آب باشید

وقتی که باران به پایان رسید و گذرگاه ها و دست اندازها هموار شدند قادر خواهید بود با بازتاب‌های‌ باقیمانده روی زمین‌ بازی‌ نمائید . فیلم سازان و عکاسان غالباً این اثر‌ را با ریختن آب روی زمین‌ برای گرفتن‌ بازتاب‌های‌ عمده خلق‌ می کنند . شما قادر خواهید بود از این ارمغان طبیعت‌ بکارگیری نمائید . با گام برداشتن در گذرگاه های خیس‌ در شب قادر خواهید بود اثر‌ جذابی را خلق‌ نمائید یا با عکاسی از موضوع ها در برابر بازتاب‌ هایشان در آب ، عمل مبتکرانه ای اعمال دهید . مگر در بعضی از موارد ، دیدن‌ قطرات باران در تصویر عمل سختی می باشد . یک استراتژی میسر برای این عمل بکارگیری از نورپردازی در پس زمینه‌ خواهد بود . برای نورپردازی پشت‌ موضوع تان ، دکمه فلاش دوربین‌ را خاموش‌ کرده و روشنایی‌ پس زمینه‌ را خودتان خلق نمائید . از تیر‌های‌ چراغ‌ برق برای روشن‌کردن‌ قطرات باران بکارگیری نمائید . از نور‌ روشن‌ در آسمان یا از چراغ‌های‌ مقابل خودرو هم قادر خواهید بود بکارگیری نمائید . شما می‌توانید‌ از منبع‌های متفاوتی به عنوان روشنایی پس زمینه‌ استفاده ببرید .

عکاسی در باران و هوای پاییزی

عکاسی در باران و هوای پاییزی

 

ایده عکاسی با چتر‌

گاهی وقت ها به خود‌ باران احتیاج ندارید ولی به مواردی که باران را ارائه می نماید ، احتیاج دارید . یکی از شیوه های مطلوب در این عرصه عکس‌ گرفتن‌ از چتر‌ها‌ ، بارانی‌ ها ، گودال‌های‌ آب و بازتاب‌ قطرات باران روی زمین‌ خواهد بود . به عنوان مثال یک چهار‌راه‌ معمولی را در نگرش بگیرید که در یک کادر با چتر‌ پوشانده شده‌ باشد‌ . یا نمای تیره ، خیس‌ و تهی گذرگاه لندن با دکه تلفن سرخ که یک مغایرت را تولید می نماید . یا نمای یک بازارچه تاریک‌ که با یک چتر‌ بنفش‌ روشن‌ می توان‌ آن را متحول نمود .

عکاسی در باران و هوای پاییزی

عکاسی در باران و هوای پاییزی

 

زیبایی را در هوای بد نمایان سازید

از گرفتن‌ تصویر پرتره‌ و ژست‌ گرفتن‌ در باران ترسی نداشته باشید . فضای سرد‌ و نمدار با یک نور‌ پردازی ظریف می تواند وضعیت قشنگی را برای عکاسی ایجاد کند .

اگر قصد دارید عکاسی نمائید و هوا‌ در حال‌ روشن‌ گشتن می باشد ، لازم‌ نخواهد بود کارتان را منحل نمائید . با تعویض وضعیت عکاسی حتی شانس‌ این را خواهید داشت که عکس زیباتری را ایجاد نمائید . تنها آسوده‌خاطر باشید که مکان امنی می باشید و پس از کار‌ خودتان را خشک نمائید .

رنگین کمان‌ را از دست ندهید

اگر وقتی که در هوا‌ رطوبت‌ وجود خواهد داشت ، آفتاب آغاز به خارج‌شدن نماید ، امکان‌پذیر خواهد بود بتوانید رنگین‌کمان‌ را مشاهده کنید . رنگین‌کمان‌ هنگامی خلق خواهد شد که روشنایی از راه قطرات آب حاضر در جو خرد و پخش گردد که یک کمانه رنگین کم‌رنگ‌ ایجاد خواهد کرد . ازاین‌رو چنانچه باران می بارد‌ و آفتاب برون می آید دقت کنید رنگین‌کمان‌ احتمالی را که می تواند یک روش عکاسی شگفت انگیز باشد‌ ، از دست ندهید .

 

عکاسی در باران و هوای پاییزی

عکاسی در باران و هوای فصل پاییز

یک تندباد را شکار‌ کنید‌

طبیعت بی‌اندازه زیباست . این را به سادگی قادر خواهید بود در تندباد هایی که خلق می گردد هم نظاره کنید . اگر یک تندباد صاعقه‌ ای در حال‌ هم‌جوار گردیدن خواهد بود ، در شروع یک مکان ایمن پیدا‌ کرده و پس از گذر بادوبوران ، از آن عکاسی نمائید . برای این عمل کفایت می کند سه پایه‌ خویش را برون بیاورید و دیافراگم دوربین عکاسی خودتان را میان f8 و f14 قرار دهید تا همه عرصه در کانون‌ دقت قرار گیرد . از تنظیمات دوربین‌ برای عکاسی در باران و در هوای بادخیز نباید غافل‌ شوید . برای عکس‌ گرفتن‌ از آذرخش ، بایستی وقت طولانی‌ تری میان ۵ تا ۱۰ ثانیه‌ را تنظیم‌ نمائید . مورد دیگر این که قادر خواهید بود برای گرفتن‌ تصویر ، یک گیره‌ آذرخش (پیوست دوربین‌ که به وسیله رعد‌ و برق ابداع می شود) را تهیه نمائید .

عکاسی در باران و هوای پاییزی

5/5 - (24 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *