آموزش عکاسی حرفه ای با دوربین موبایل یا موبایل گرافی (mobilegraphy)
آموزش عکاسی حرفه ای با دوربین موبایل

آموزش عکاسی حرفه ای با دوربین موبایل یا موبایل گرافی (mobilegraphy) - بی هوش

زمان مطالعه این مطلب: 8 دقیقه

آموزش عکاسی حرفه ای با موبایل | چطور با موبایل‌ عکس‌های‌ قشنگ تر بگیریم؟ آموزش عکاسی با موبایل یا موبایل گرافی

برای شکار‌ ثانیه ها یا ضبط عکس‌های باکیفیت و زیبا ، نکاتی مهم و کاربردی هست که شناختن و دقت به آنها می تواند اثربخشی شگرفی در ثبت تصویر هایی متمایز داشته باشد؛ برای نمونه در ادامه مطلب با بی هوش همراه باشید تا لیستی از نکات مهم برای گرفتن عکسهایی زیبا تر از طریق موبایل یا اصطلاحاً mobilegraphy را با هم مرور کنیم

۱ – عکاسی با گوشی با gridline
یکی از عالی ترین و بدون مشکل ترین روش های بهینه سازی تصویر ها موقع بکارگیری از دوربین عکاسی موبایل‌ و داشتن تصاویری خوشگل تر و عالی ، روشن‌کردن‌ gridline می باشد.
در این وضعیت ، یک مجموعه خطوط عمودی و افقی روی صفحه نمایش موبایل معلوم شده و عکس به سه قسمت تقسیم‌ ، و در کل ، ۹ مکان تشکیل می گردد . به‌موجب این فرضیه ، عکسی که می گیرید ، دارای تراز بیشتری‌ خواهد بود‌ . آموزش عکاسی حرفه ای با موبایل

آموزش عکاسی حرفه ای با موبایل

آموزش عکاسی حرفه ای با موبایل
۲ – در عکاسی با تلفن همراه ، فضای نگاتیو را نیز در نظر بگیرید
فضای نگاتیو ، محیطی می باشد که در پیرامون سوژه عکاسی قرار خواهد گرفت . دقت کنید که هنگامی که فضای خالی‌ مناسبی دارید ، یک تصویر مطلوب را می توانید مبدل به یک تصویر عالی‌ و ویژه نمائید .
فضای خالی‌ به درد بخور ، سوژه‌ را در چشم تماشاگر متمایز تر نمایش می دهد . آسمان ، آب ، یک زمینۀ خالی‌ تک رنگ یا یک دیوار بزرگ‌ هر کدام می توانند یک فضای نگاتیو باشند. آموزش عکاسی حرفه ای با موبایل
۳ – در عکاسی با تلفن همراه ، پرسپکتیو بسیار مهم است
عکس گرفتن از یک زاویۀ تازه ، ویژه و متمایز ، می تواند چشم گیر تر گردد . گوشه های مبتکرانه و متفاوتی‌ نمایان نمایید؛ برای نمونه ، آسمان فضای نگاتیوان باشد
نکته : چنانچه یک تصویر می گیرید که پرسپکتیو آن مقداری کج می باشد ، قادر خواهید بود از SKRWT photo editing app بکارگیری نمائید تا تصویر بهتری داشته باشید .
آموزش عکاسی حرفه ای با موبایل
آموزش عکاسی حرفه ای با موبایل
۴ – در عکاسی با موبایل‌ از انعکاس‌ بکارگیری نمائید
یکی از چیزهای مهمی که برای قشنگ تر جلوه‌ بخشیدن تصویر هایتان می توان از آن بکارگیری نمائید ، نفع‌بردن از انعکاس‌ است؛ برای نمونه ، رویت انعکاس‌ آسمان در آب ، تصویری بسیار زیبا می سازد . اصولا چشمها با دیدن انعکاس و بازتاب کیف کرده و آرامش‌ به دنبال دارد .
گودال ، دریاچه ، آینه‌ ، عینک ، لیوان‌ ، سطح‌های متالیک ، بعضی از شیشه‌ها‌ و … نمونه هایی از این آیتم ها هستند
۵ – عکاسی با موبایل‌ به یاری leading line
در بعضی تصویر ها ، خطوطی دارا است که چشم تماشاچی را به جانب ویژه ای از فریم راهنمایی می نماید که به آن leading line مطرح می گردد .
این خطوط می توانند مستقیم‌ یا خمیده باشند؛ مثل بنا ها ، ریل ها ، اتوبان ها و … . با بکارگیری این خطوط قادر خواهید بود حس گودی را در تصویر خلق نمائید .
آموزش عکاسی حرفه ای با موبایل
آموزش عکاسی حرفه ای با موبایل
۶ -در عکاسی با موبایل‌ پی تقارن باشید
تقارن می تواند هارمونی ، خوشگلی و تراز خلق سازد . تصویری که در آن از تقارن بکارگیری گشته ، می تواند دید تماشاچی را به خودش جلب‌ نماید .
این یکی از راحت ترین و مرسوم ترین روند های زیبا نمودن تصویر می باشد . در عکاسی ، تقارن به این مفهوم می باشد که بتوانید تصویر را به دو نیمه مبدل کنید؛ به حالتی که آن دو نیم قرینۀ باشند؛ همانند شکل یک شی در آینه‌ ! آموزش عکاسی حرفه ای با موبایل
یادتان خواهد بود که تقارن با بازتاب‌ متمایز می باشد و با gridline قادر خواهید بود این کار‌ را خوب ادا کنید.
۷ -در عکاسی با گوشی هوشمند در پی مدل های تکرار‌ باشید
چشم الگوهای تکرار‌ شونده را دوست دارد؛ به این حالت که تکرار‌ یک جزء در صفحه‌ ، نظیر خطوط ، اشکال هندسی ، رنگها و … ، جلوه‌های‌ بصری قدرتمندی تولید می نمایند.
آموزش عکاسی حرفه ای با موبایل
آموزش عکاسی حرفه ای با موبایل
۸ – بکارگیری رنگ در عکاسی با گوشی هوشمند
بی شک رنگ ، عنصری مهم برای ارائه حقیقی و القا‌ی حس کامل تر عکس‌ها است؛ ولی یادتان خواهد بود که بکارگیری از فن ادغام اجسام و اشیاء به حالت رنگی و سیاه‌ و سفید‌ ، دلربایی اعجاب انگیزی را به تصویر هایتان خواهد بخشید.
یکی از نرم افزار هایی که برای این عمل وجود دارد‌ ، Touch Color می باشد که به شما اجازه‌ خواهد داد بخش های از عکس را سیاه‌ و سفید‌ و بخش هایی را رنگی نمائید . این فن به شما این امکان را می دهد تا چیزی را که مورد نظر شماست زیادتر دیده‌ گردد و دید تماشاچی را جلب‌ بکند ، متمایز تر گردد .
۹ – در عکاسی با موبایل به جزییات دقت نمایید
جزئیات همواره حیرت‌انگیز و تحریک کننده بوده اند . با کلوزآپ ، قادر خواهید بود جزئیات عکس‌ها خودشان را به عرضه نمایش بگذارید !
در برنامه ادیت از وسیله sharpen استفاده‌ نمائید تا خوشگلی ها و ظرایف ، خوب تر آشکار گردند . آموزش عکاسی حرفه ای با موبایل
آموزش عکاسی حرفه ای با موبایل
آموزش عکاسی حرفه ای با موبایل
۱۰ – در عکاسی با موبایل هوشمند ابسترکت خلق نمائید
ابسترکت ماهیت‌ یک شی یا یک کلکسیون از آن خواهد بود ، بی آنکه نمای تمام آن ظاهر شود؛ به عبارتی ، از این راه برای خلق عکسی خاص و متفاوت‌ از سوژه‌های‌ متداول استفاده‌ خواهد شد .
با کراپ نمودن یک تصویر معمولی ، قادر خواهید بود ابسترکت خلق کرده یا از سوژۀ خودتان به حالت کلوز آپ عکاسی نمائید .
۱۱ – برای پیروزی در عکاسی با موبایل هوشمند ، یهویی عکس‌ بگیرید !
عکسها ضبط کنندۀ لحظات بی برگشت و خاطره‌های تکرارنشدنی می باشند و زمانی ضروری خواهد بود این عکس‌ها بی هوا‌ و بی فکر گرفته گردند تا در واقعی ترین کیفیت ممکن‌ ، به حقیقی ترین شکل ممکن به یک خاطره‌ تبدیل‌ شوند‌ .
آموزش عکاسی حرفه ای با موبایل
آموزش عکاسی حرفه ای با موبایل
۱۲ – در عکاسی با موبایل هوشمند غیر عادی رفتار نمائید !
ترکیب بندی یکی از حیاتی ترین ارکان اصلی برای گرفتن‌ یک تصویر بی‌عیب و خیلی خوب است
بعضی از تصویر های عجیب و لایق دقت ، از شیوه های مبتکرانه و ویژه خلق می گردند . تصویر ها خودشان می توانند گوینده داستان ها باشند؛ براین‌اساس ، از دیدگاه های متعدد و زیرکانه توجه نمائید تا تصویر هایی شگفت‌آور ضبط بکنید .
۱۳ – تصویر های اثرگذار بیندازید
تصاویر می توانند اثرگذاری زیادی بر احساسات و حتی دید اشخاص داشته باشند؛ پس تلاش نمائید سوژه‌ را به حالتی تعیین بکنید که بتواند مفهومی را تلقین کند مانند لبخند ، گریه‌ ، رنج ، تسلیت ، انسانیت‌ و . آموزش عکاسی حرفه ای با موبایل
آموزش عکاسی حرفه ای با موبایل
آموزش عکاسی حرفه ای با موبایل
۱۴ – برای عکاسی با گوشی هوشمند از لنزهای جانبی بکارگیری نمائید
لنزهای اضافی وجود دارد‌ که قادر خواهید بود آنها را به گوشی خودتان متصل کنید؛ از لنزهای fish -eye گرفته تا wide -angle .
با بکارگیری این لنزها قادر خواهید بود وضعیت کیفی و پرسپکتیو جدیدی به تصویر های خودتان ببخشید .
بهترین لنزها برای عکاسی با آیفون ، به وسیله کمپانی Moment تولید می شود . با مقداری سرچ قادر خواهید بود خوب ترین لنزها را برای گوشی هوشمندتان خودتان پیدا‌ نمائید .
۱۵ -لنز دوربینتان را پاک نمائید !
تمیز شدن لنز دوربین عکاسی چه در عکاسی با گوشی هوشمند و چه در عکاسی با دوربین‌های‌ پیشرفته ، یکی از آسان ترین و بااهمیت ترین نکات به حساب می آید .
ممکن خواهد بود طی روز‌ در پی تماس‌ یا لوازم حاضر در ساک یا جیبتان ، لنز دوربین عکاسی گوشی موبایلتان آلوده گشته باشد‌ .
یادتان باشد‌ که ظریف ترین اثرانگشت روی لنز دوربین عکاسی می تواند سبب تارشدن گردد .
آموزش عکاسی حرفه ای با موبایل
آموزش عکاسی حرفه ای با موبایل
۱۶ – شرایط‌ مناسب‌ عکاس با موبایل‌ مهیا بکنید !
سوژه ، زاویه‌ دید‌ ، روشنایی طبیعی‌ و سه پایه‌ ، ۴ چیز از مواردی خواهد بود که بایستی پس‌ازآن از امتحان کردن پاکی لنز کمرا تلفن همراه خودش ، به آن نکته بکنید .
بعد از پیدا کردن موضوع ، گوشی خودشان را روی سه پایه‌ نصب کرده و چنانچه در محیط بسته عکاسی می نمائید ، سوژه‌ خودتان را تا حد زیادی‌ به طرف پنجره نزدیک‌ نمائید و چنانچه محوطه کاملا بسته‌ می باشد ، لااقل از یک روشنایی کمکی و مصنوعی‌ استفاده کنید.
توصیه می گردد که در عکاسی با گوشی هوشمند ، تعداد زیادی تصویر پشت‌ هم گرفته تا بتوان کیفیت را بسنجید و زیباترین آن را گزینش نمائید .
۱۷ -سه پایه‌ را از خاطر نبرید
لرزش دست و دوربین عکاسی ، یکی از مشکلات عکاسی با گوشی هوشمند می باشد که با بکارگیری از سه پایه‌ می شود این لرزش‌ها‌ را کنترل‌ نمود ، و به این حالت ، تصویر هایی با عالی ترین وضعیت کیفی انداخت ، به اضافه ، با بکارگیری از سه پایه‌ قادر خواهید بود در مکانهایی‌ با روشنایی کم ، تصویر هایی باکیفیت زیاد و شفافیت مناسب ضبط بکنید .
آموزش عکاسی حرفه ای با موبایل
آموزش عکاسی حرفه ای با موبایل
۱۸ – به جای زوم کردن، به سوژه نزدیک شوید
از آنجایی که گوشی هوشمند به عوض زوم اپتیکال ، زوم دیجیتال می کند ، بهینه ترین کار‌ این می باشد که نزدیک سوژه اتان شوید، چون اگر این کار را نکنید ، به سبب زوم ، کیفیت‌ روشنایی و در نهایت ، وضعیت کیفی تصویر ، کمی خواهد شد؛ از طرفی ، با نزدیک‌ گشتن به سوژه‌ قادر خواهید بود جزئیات زیادی را ضبط و حاشیه‌های‌ زیادی را از عکس خودتان پاک نمائید . آموزش عکاسی حرفه ای با موبایل
۱۹ – در زمان عکاسی با موبایل هوشمند از روشنایی بهتر است از فلاش یا led استفاده نکنید
استفاده از فلاش گوشی موجب به وجود آمدن سایه های زیادی و بازتاب‌ روشنایی بر عکس‌ها می گردد ؛ به اضافه این روشنایی ، رنگ تصویر را دگرگون خواهد کرد و در بسیاری از حالات ، رنگ چشم سوژه‌ را سرخ می کند؛ براین‌اساس برای عکاس با گوشی خوب تر می باشد از روشنایی طبیعی‌ یا نور‌های‌ تصویربرداری استفاده‌ نمائید . آموزش عکاسی حرفه ای با موبایل
آموزش عکاسی حرفه ای با موبایل
آموزش عکاسی حرفه ای با موبایل
۲۰ – تصویر ها را ویرایش نمائید
بسیاری از اشخاص در زمان عکاسی با تلفن همراه از فیلتر‌ استفاده‌ می کنند؛ اما بهتر این است که بعد از گرفتن عکسها آنها را به صورت دستی و با نرم افزار های ویرایش عکس‌، ویرایش نمائید . کنتراست ، شارپ ، اشباع‌ رنگ ، تنظیم‌ روشنایی و سایه ها ، مواردی می باشند که خوب است‌ در ویرایش تصویر به آنها دقت شود .
SnapSeed , Photoshop Express , iPhoto , photofox و VSCO ، تعدادی از نرم افزار های کاربردی ادیت تصویر می باشند که قادر خواهید بود به سادگی برای خوب تر گشتن تصویرهایتان از آنها بکارگیری نمائید . آموزش عکاسی حرفه ای با موبایل
اگر عاشق عکاسی هستید، شاید این مطلب نیز برای شما جذاب باشد:

 

در این مطلب سعی شد تا مطالب فیلم آموزش عکاسی با موبایل عکاسی حرفه ای با موبایل آموزش عکاسی با موبایل رایگان عکاسی حرفه ای با گوشی سامسونگ آموزش عکاسی از محصولات با موبایل مهارت های عکاسی با موبایل برنامه عکاسی با موبایل آموزش عکاسی از لباس با موبایل تحت پوشش قرار داده شود.

5/5 - (23 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *