آموزش تکنیک و نکات اولیه عکاسی
  • توسط آزیتا قلی پور
  • ۳ سال پیش
  • عکاسی
  • ۰

آموزش تکنیک و نکات اولیه عکاسی | بیهوش ✅ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی

زمان مطالعه این مطلب: 14 دقیقه

آموزش تکنیک و نکات اولیه عکاسی : هر عکس بیان گر هزاران واژه میباشد، با این حال عکاسان میلیون ها واژه در ارتباط حرفه خویش میخوانند تا بها فعالیت خویش را به بالاترین سطح برسانند. در حالی که استعداد نخستین در مسیر تبدیل شدن به یک عکاس ماهر نقش دارد، منتها عده ای که‌این عمل را می نمایند، ساعت های متعددی برای فعالیت خویش وقت میگذارند. تصاویری که در سایت عکاسی یا این که اکانت کاربری رسانه های اجتماعی مورد عشق و علاقه خویش مشاهده میکنید احتمالا سال های متعددی از اولین تصاویر گرفته گردیده به وسیله هنرمندان جلوتر میباشد با ما همراه باشید در بی هوش بخش ایده و آموزش

هیچ رازی نیست که بتواند شما‌را در مسیر عکاس شدن، از صفر به شخصی ماهر تبدیل نماید. با این وجود، ابزارها و شیوه نامه های متعددی وجود دارااست که به شما یاری می نماید تا ضمن پیشرفت مهارت و مدل خویش، کیفیت عمل خویش را بهبود ببخشید. مهیا آغاز فراگیری می باشید؟ اذن دهید راهنمای شما باشیم و فراگیری خویش را با این ۲۵ نکته عکاسی برای مبتدیان آغاز کنیم:

آنچه در این مقاله از مجله بی هوش می‌خوانید

۱-روزمره از همه چیز عکس بگیرید

فقط رویکرد خوب شدن در عمل با تمرین میباشد. مدام دوربینی با خویش داشته باشید و از هر چیزی که دقت شمارا به خویش جلب می نماید عکس بگیرید. شما حتی به یک دوربین حرفه ای نیاز ندارید – تلفن هوشمند شما بسیار خوب فعالیت خواهد کرد. این تمرین به شما امداد می نماید دیده عکاسی خویش را آموزش دهید و حاصل خویش را روز به روز بهتر نمائید. تحت عنوان یک فیض و جایزه، شما یاد خواهید گرفت که چه طور زیبایی روزانه را ملاحظه کنید و از آنها لذت ببرید. در صورتی شم میکنید انگیزه شما نادر میباشد، پیرو شغل های گوناگون با عکاسی آزاد باشید و با علت درآمدزایی در مسیر بهبود عمل خویش پیش بروید.

۲-به مکان خرید اسباب و اثاث، در‌پی کسب علم باشید

ما در جامعه مصرف گرایی معاش میکنیم و در بیش تر مورد ها، به نوعی آن را دوست داریم. هر هفته نسبتاً دوربین ها و لنزهای تازه و هرکدام از آنان با مشخصات و پیشرفت های به طور کامل تازه به بازار ارائه می‌شوند. به این ترتیب هیاهوی زیاد پیرامون آن‌ها ممکن میباشد شما‌را ناچار به خرید امکانات بالاتر از نیاز خویش نماید.

در حالتی که ندانید به چه شکل از آن‌ها به کارگیری نمایید، داشتن این ابزارهای شگفت انگیز چه منفعت ای داراست؟ در قبال، مبلغی را که ممکن میباشد برای به دست آوردن جدیدترین ابزارها خرج نمائید، برای کمپانی در زمان های آموزشی و خرید کتاب سپرده گذاری فرمایید تا فعالیت خویش را بهبود ببخشید. یادگیری تکنیک های نو به شما یاری خواهد کرد تا عکسی روشن تر به امداد تهیه لنز بگیرید.

۳- مدام پیکربندی دوربین را آنالیز نمایید

پیکربندی متفاوت روی دوربین و این که هر یک از آنان برای دریافت کردن عکس چه کاربردی دارا‌هستند، بسیار اساسی میباشد. دیافراگم دوربین، سرعت شاتر و ISO سه کارایی مهم میباشند که در کنار یکدیگر سود عکاسی شمارا بهبود می‌ بخشند.

دیافراگم دوربین: دیافراگم دوربین اولویتی میباشد که بایستی به آن دقت فرمایید و بدانید که کدام شرایط دیافراگم می بایست در حالت خاص مصرف شود. برای مثالً شرایط دیافراگم از روش چرخاندن دوربین از A به AV ممکن خواهد بود. قسمت دشوار داستان این میباشد که می بایست بدانید کدام وضعیت دیافراگم برای مجموع گونه های عکس هایی که می‌خواهید بیاندازید، بهتر عمل می نماید. در‌این بخش اولیه وضعیت های دیافراگم را به شما معرفی میکنیم.

آموزش تکنیک و نکات اولیه عکاسی

آموزش تکنیک و نکات اولیه عکاسی

 

 

پرتره، فیس ها و عکاسی ماکرو: هر دیافراگمی در میان F1.4 و F5.6
عکاسی چشم انداز: هر دیافراگمی در میان F11 و F22 . برای حداکثر شارپ بودن عکس ها از F22 استعمال فرمایید.
هر عکس دیگر: هر دیافراگمی در میان F8 و F11
سرعت شاتر: سرعت شاتر یک فرصت اندازه گیری میباشد که بوسیله پرده هایی که روی سنسور شما گشوده می‌ شوند کنترل می‌ شوند و اذن می دهند که نور و روشنایی از سوراخ دیافراگم وارد خواهد شد . سرعت های شاتر در ثانیه/ کسری از ثانیه اندازه گیری می‌ شوند.‌ سرعت شاتر یک نوع اندازه گیری فرصت میباشد که دوربین در آن پیرو نور و روشنایی میگردد‌ هر چقدر که سرعت شاتر بیشتر باشد، مجال بیشتری سنسور در معرض فروغ و روشنایی قرار می‌ گیرد‌. هر چه قدر که سرعت شاتر نادر تر باشد، سنسور فرصت معدود تری در قبال نور و روشنایی قرار می‌گیرد.

ایزو یا این که ISO: ISO مخفف سازماندهی استاندارد های بین المللی میباشد که حساسیت سنسور دوربین به روشنایی را کنترل می‌ نماید.

هر چقدر عدد یا این که قیمت آن برای مثال ( (ISO 3200 بالا تر باشد، یعنی دوربین به نور و روشنایی حساس تر میباشد و در حالت نادر نور و روشنایی جواب دهی بهتری داراست.
هر چقدر عدد ارزشی آن برای مثال ( (ISO 100 معدود تر باشد، به معنای این میباشد که حساسیت به نور و روشنایی معدود تر میباشد و در جای هایی که به طور کاملً نوروروشنایی متعددی وجود داراست، خوب فعالیت می نماید.
یک عکاسی حقیقی و واقعی یعنی این که آحاد این مفاد را کاملا در لحاظ بگیرید و مراقب باشید که پیکربندی دوربین برای آن وضعیت خاص نادرست گزینش نشده باشد. پیش از این که فعالیت را آغاز نمائید، یک نگاه سریع بیندازید تا شایسته ترین تصاویر را تصویب فرمایید.

۴- روی چشم‌ ها تمرکز فرمایید

وقتی که می‌خواهید یک پرتره از آدم را تصویب فرمایید، می‌ توانید روی چشمانش تمرکز فرمایید. مدام چشمان شخص حالت خوبی برای عکس پرتره ندارند و مدام تصویر شارپی از آن ساخت و ساز نمی‌ گردد. به طور دستی شرایط AF را تهیه و تنظیم فرمایید که روی چشمان سوژه شما قرار می‌گیرد یا این که از فوکوس مرکزی به کار گیری فرمایید‌ که فوکوس دوربین روی دیده ها باشد. بعد شاتر می‌ تواند پیکربندی را مدیریت نماید‌. مطلقا پیش از عکس تصاحب کردن مجدد تصویر متبوع خویش را آنالیز فرمایید . برای اشخاص مبتدی و تازه کار این خصوصیت یاری می‌ نماید که یک عکس عالی بیاندازند که کادر کلی پرتره را رعایت نمایند که مهم‌ترین فاکتور از یک عکس عالی میباشد و میتواند دیده ها را در یک پرتره درست عکاسی قرار دهد.

آموزش تکنیک و نکات اولیه عکاسی

آموزش تکنیک و نکات اولیه عکاسی

۵-عکس را پر‌نور فرمائید

عکاسی در لغت به معنای طراحی با نوروروشنایی میباشد، بدین ترتیب اهمیت فهم این عنصر نباید عجیب باشد. طرز به کار گیری از نور و روشنایی در تصویر قادر است دلیل گزینش کننده در بین یک عکس خوب و برجسته باشد. با جاری ساختن بعضی پژوهش ها در ارتباط منشا تاریکی دوربین استارت نمایید و به قرائت در رابطه خصوصیت های نور و روشنایی ادامه دهید. زمانی یک ایده کلی گرفتید، کلیه چیز را عملی فرمائید و ملاحظه کنید هر وضعیت چه‌گونه روی تصاویر شما تاثیر میگذارد.

آموزش تکنیک و نکات اولیه عکاسی

آموزش تکنیک و نکات اولیه عکاسی

۶- سه تایی را کنترل فرمایید

برای رسیدن به نوردهی بدون نقص در عکس های خویش بایستی روی سه نکته احاطه داشته باشید: دیافراگم، سرعت شاتر و ایزو (ISO). اصولا، این پیکربندی واحد سنجش ورود نوروروشنایی به دوربین، بازه فرصت ورود آن و معیار حساسیت سنسور به‌این نفوذ را کنترل می نمایند. بعلاوه بایستی درک نمائید که چه‌طور آن‌ها روی یک دیگر تاثیر می‌گذارند. در حالی که عکاسی در وضعیت اتوماتیک فارغ از این که اطلاعاتی از جانب شما موردنیاز باشد؛ این قابلیت و امکان را میدهد تا نوردهی قابل قبولی داشته باشید، منتها شما می بایست مجموع کنترل ها را در زمینه‌ی روش ظواهر تصویر خاطر بگیرید.

۷-منبع الهام بخش خویش را پیدا فرمایید

دست کم یک تصویر کشف فرمائید که هر روز الهام‌ بخش شما باشد. وقت خویش را صرف دیدن کارهای سایر افراد فرمایید. فرصت متعددی برای به کارگیری از رسانه های اجتماعی برای تعقیب کردن پایانی کارهای عکاسانی که بیش از کارهایشان به کارگیری میکنید و از آن‌ها الهام می‌گیرید، صرف نمائید. بعلاوه از طریق تحقیق آیتم استعمال در مدرسه در زمان های قدیم به کارگیری نمایید. به نزدیک ترین کتابخانه بروید و یک سری کتاب عکاسی کلاسیک را امانت بگیرید. از یک موزه بازدید نمایید و مشاهده کنید که رابطه ترکیبات نگارگری با عکس های گزینه عشق و علاقه شما چه‌طور میباشد.

آموزش تکنیک و نکات اولیه عکاسی

آموزش تکنیک و نکات اولیه عکاسی

۸- تکان بخورید

یک پوزیشن عالی، راهی برای تصویب عکس های عالی است‌ یعنی هنگامی که قرار میباشد دکمه آخری عکاسی را بزنید، مطلقا می بایست پوزیشن به طور کاملً ثابتی داشته باشید و سر جای خویش بمانید. استعمال درست از پشت صحنه، تهیه کردن دوربین و قرار دادن آن روی یک جای اثبات بسیار اساسی میباشد. پیش از این که دکمه شاتر آخری را بزنید، مطلقاً چند دفعه آن را آزمایش فرمائید که نور و روشنایی را بسنجید و مطمئن گردید که نوروروشنایی راضی‌کننده میباشد.

عکس ها را در زوایای متفاوت و در روشنایی های متفاوت بیندازید و بعد از آن آن‌ها را نگاه فرمایید. مقداری خودتان را عقب و جلو بدهید، نزدیک و دورتر از سوژه نمایید. در صورتی‌که هر گونه تنظیمی لازم میباشد، اجرا دهید و زاویه و نوروفروغ را تغییر تحول دهید تا عکس های نو تری بگیرید. این تغییرات سبب ساز می‌ گردد که شایسته ترین عکس ها را تصویب فرمایید و‌ به هیچ وجهً هم نیاز به داشتن ابزارهای لوکس و امکانات خاص برای دریافت کردن عکس‌های عالی وجود ندارد. در واقع یک عکاس عالی صرفا بایستی جوانب را تحقیق کند.

۹- نور و روشنایی را بشناسید

نور و روشنایی یک جزء اساسی از هر نوع عکاسی است .‌ بدون نور مطلوب، عکاسی یک نوع اتلاف وقت بدون نقص میباشد. پس نور و روشنایی دور نما را ارتقا دهید و کوشش فرمایید مقداری با نوروروشنایی بازی نمائید که نقش بسیار مهمی در انداختن عکس های جالب دارااست. در‌حالتی که رغبت دارید که شایسته ترین عکس ها را تصویب نمائید، می بایست دانش نور ها را بدانید و بدانید که دقیقا کدام نوروروشنایی شایسته ترین استایل برای شماست.

نور و روشنایی طبیعی شایسته ترین مورد میباشد ولی مدام هم خوب عمل نمی نماید، مخصوصاً در هنگامی که شب یا این که بعدازظهر عکاسی می‌کنید. یک عکاس می بایست در اختیار گرفتن خیر و خوبی روی عکس‌ها داشته باشد و صورت، سایز، توان، پوزیشن، نور، شرایط و غیره را در حیث بگیرد. نور های خیلی به دور یا این که خیلی نزدیک یا این که زیاد، رفلکس دهنده یا این که پخش گردیده، هریک فیض عمل را گوناگون می‌ نماید و بایستی تأثیر آن‌ها‌را تحت عنوان یک عکاس دارای تخصص بدانید.

۱۰- دوربین را درست در دستتان بگیرید

مدام روش گرفتن دوربین DSLR می‌تواند درست و اشتباه باشد. شایسته ترین راه و روش برای بهتر کردن موقعیت لنز ها این میباشد که دستانتان را از تحت دوربین رد فرمائید. این عمل سبب ساز می‌ گردد که احاطه نیکی به دست چپ و دست راست داشته باشید و به بدنتان مسلط باشید . همینطور از لرزش دوربین دوری می نماید‌. درصورتی که با دستانتان دو طرف دوربین را بگیرید، دیگر چیزی وجود ندارد که بخواهید دستان شما‌را ثابت نگه دارد. در فیض نمی توانید لنز را مدیریت نمایید و وضعیت ثابتی ندارید. شانه‌ هایتان هم تکان می‌خورد و در فیض شایسته ترین شرایط تولید نخواهد شد.

آموزش تکنیک و نکات اولیه عکاسی

آموزش تکنیک و نکات اولیه عکاسی

۱۱- از فلاش دوربین بیرون هم استعمال نمائید

به طور کامل صراحت دارد. شاید این زمینه برای اشخاص مبتدی و اماتور خیره کننده باشد ولی فلاش دوربین نه فقط در فضا های عکاسی خارج از خانه عمل غلطی نیست، بلکه برای فضا هایی که نور و روشنایی خورشید زیاد میباشد، هم مطلوب میباشد چون ممکن میباشد که خورشید سوژه شمارا تماما بدون‌نور کرد‌ه باشد. پس بهتر میباشد از این نور و روشنایی استقبال فرمائید. اکثر دوربین ها دوتا سر مرتبط با فلاش دارا‌هستند . در زمان لوله مرتبط با فلاش یک نوروفروغ سبک مدلینگ قرار گرفته میباشد. اکثر آنها یک قطعه قابل ردوبدل دارا هستند و سبب می‌گردد که یک فلاش بوسیله دیگری فعال سازی گردد. براین اساس دوربین صرفا بایستی به یک کدام از سرها متصل باشد.

۱۲- بکاپ بگیرید

هر فعالیت هنری عکاسی از لحظه ها هیچ گاه بار دیگر تکرار نمی‌شود و رفلکس دهنده منحصر از نوع نگاه شما به دنیا میباشد. دیجیتالی بودن این عکس ها مطلقاً برای عکاسان بسیار اساسی میباشد البته ممکن میباشد مضراتی هم داشته باشد. عکس های دیجیتالی معمولاً نسبت به عکس های فیلمی گران بها تر می باشند‌. ممکن میباشد هرگونه نقص‌ در هارد درایو دوربین برای عکاسان منجر گردد که از این لحظات جا بمانند و عکس های بسیار گرانبها را از دست بدهند و دیگر نمی توان به آن لحظات رجوع و برگشت.

همانگونه که می‌دانید عکس های شما مسلماً بایستی به خیر و خوبی مراقبت شوند ، چون نشان دهنده قیمت و اهمیت شما می‌باشند. در سود گرفتن یک بک آپ به طور دستی می‌ تواند یک صرفه‌ جویی در زمان باشد و سبب می‌ خواهد شد که شما امنیتی برای جاری ساختن امور داشته باشید که بعدا از آنان به کارگیری نمایید. خود اینجانب هارد درایو های ذخیره گردیده متعددی را با عکس های با ارزش در چندین هفته پیشین از دست دادم، بدین ترتیب تامل کردم که یکی‌از طرز های مبنا برای مطمئن شدن باقی ماندن عکس ها این میباشد که از آنها بکاپ بگیرید.

متوجه شدم که چندین طرز برای بکاپ امن عکس ها وجود دارااست که میتوانید از مزایای بیش تر از یکی به کار گیری نمایید.

بک آپ آنلاین
هارد درایو های خارجی
بک آپ دستی

۱۳- بک گراند یا این که دور‌نما همه چیز را تغییر و تحول میدهد

مهم‌ترین چیز برای در حیث گرفتن بک گراند ، این میباشد مشاهده کنید دورنما فارغ از چه چیزهایی عالی و بدون نقص میگردد. کاری که می ‌‌توانید اجرا دهید این میباشد که یک تخته سپید یا این که یک کارت را در قبال یک میز معلق نمایید. مطمئن گردید که کارت می‌تواند یه خرده شرایط منحنی داشته باشد. به این ترتیب کالا اختصاصی و عالی به حیث می‌رسد. منحنی کردن کارت، عاملی برای ساخت و ساز عکس فارغ از چین خوردگی خواهد بود.

آموزش تکنیک و نکات اولیه عکاسی

آموزش تکنیک و نکات اولیه عکاسی

۱۴- هر جا که توانستید، عکس بیندازید

به طبعً می بایست سفارش اشخاص مجرب و نکته های عکاسان را به یاد داشته باشید. از مجال و همت خویش میتوانید چیز های متعددی یاد بگیرید و در این مسیر خطا نمایید تا مهارت های شما به حد بی نقص رسد. در واقع فیض عمل یک عکاس نتیجه ها تجربیات وی میباشد. یک تکنیک غریزی خوب را به عمل بیندازید و یک استایل اختصاصی داشته باشید. کارایی فرمایید هر روز عکاسی فرمائید و خودتان را برای عکاسی از منش نو و گوشه و کنار‌ های غریبه به بحران بیندازید.

۱۵-سوژه خویش را مشخص و معلوم نمائید و به آن نزدیک تر گردید

هر عکسی که می‌گیرید به یک قضیه بدیهی نیاز دارااست. کارایی برای قرار دادن موادسازنده بیشتراز حد در قاب، تنها سبب ساز به یک ادغام به هم ریخته میشود. با تهیه و تنظیم یک نقطه لحاظ روشن و مشخص و معلوم از عشق و علاقه، میتوانید اعتنا تماشاچی را به نقطه متبوع خویش معطوف فرمائید و مطمئن گردید که تصویر و حس دقیقی را که در ذهن دارید، میتوانید به تماشاچی منتقل نمایید. برای اجرا این فعالیت، دورنما واضحی پیدا نمائید که سوژه و مورد شمارا گزینه اعتنا قرار دهد و شرایط قابل قبولی برای آن در قاب پیدا نمائید.

همانطور که Robert Capa یک بار ذکر کرد: “در حالتی‌که عکس های شما به اندازه کافی خوب نیستند، به اندازه کافی نزدیک سوژه نیستید.” بزرگ نمایی، به مکان برداشتن یک سری گام به سمت سوژه، یک کدام از مطرح ترین مشکلات مبتدیان میباشد. در شرایطی که چه در برخی مفاد ممکن میباشد بزرگ نمایی موثر باشد، ولی نباید تحت عنوان راهکار پیش فرض شما شناخته خواهد شد. نزدیک شدن به سوژه حتی به شما قابلیت می‌دهد آن را با جزئیات بیش تری ملاحظه کنید و رابطه عمیق تری با آن برقرار فرمایید.

آموزش تکنیک و نکات اولیه عکاسی

آموزش تکنیک و نکات اولیه عکاسی

۱۶-انتقال احساسات

همگی تصاویر عالی، داستانی در پشت خویش دارا‌هستند. این روایت در رابطه چیزی وجود ندارد که پیش از به چنگ آوردن تصویر پیش آمده باشد، بلکه در زمینه ی ماجرا هایی میباشد که بینندگان هنگامی به آن نگاه می نمایند تصور می نمایند. بضاعت و توان فشرده سازی یک حس شدید در یک فریم صرفا یکی‌از تمایزات مهم میان یک شات میانگین ​​و یک شاهکار میباشد. به همین عامل میباشد که قابلیت و امکان برقراری رابطه با مخاطبان دلیل مهم شما در تبدیل شدن به یک عکاس تخصص دارد. پیش از فشردن شاتر، تصویری خیالی از داستانی که میخواهید آن عکس برای شما تعریف و تمجید نماید ساخت و ساز فرمائید و از تک تک ابزارهای ما یحتاج برای تحقق آن استعمال فرمائید.

۱۷-مقررات ادغام را درک نمایید

ضابطه یک سوم، الگوها، تکان ضمنی، عمق، خطوط هدایت کننده و … – یک لیست زمانبر از قانون ها مخلوط عکس وجود داراست که می‌تواند شما‌را در همت برای دریافت کردن تصاویر برجسته ارشاد نماید. علی رغم اسم آن‌ها، جای این که تحت عنوان یک خصوصیت اجباری در تمامی عکس های شما وجود داشته باشند، بایستی تحت عنوان ابزاری برای بهبود عمل شما دیده شوند. قرائت این قانون ها به شما امداد می نماید درک بهتری از روش مشاهده تصاویر داشته باشید و در سود میتوانید کیفیت فعالیت خویش را ارتقاء دهید.

آموزش تکنیک و نکات اولیه عکاسی

آموزش تکنیک و نکات اولیه عکاسی

۱۸-قانون ها را پایین پا بگذارید

وقتی که مقررات را به طور کامل آموختید، آنها‌را نقض فرمائید. بسیار اساسی میباشد که شما از این دستور کار تبعیت فرمائید، چون برای این که ماهیت آن در عکس های شما باقی بماند، بایستی درک فرمایید که چه چیزی این قانون ها را بسیار عالی می نماید. همت برای ذیل پا گذاشتن قانون ها پیش از اشراف بر آنان، احتمالا تصاویر شمارا به به عبارتی صورت نخستین بر می گرداند. آیا تا به حال تولید حیوان‌ها قدم به قدم پیکاسو را دیده اید؟ برای داشتن روحیه خلق کننده – و برای رهایی از آن – علم متعددی مایحتاج میباشد.

۱۹-گزینشی فعالیت نمایید

پیش از عکاسی تصور کنید. این که چقدر سریع و خوب میتوانید پیش از گرفتن یک عکس تصور کنید، گزینش می نماید که عکسی که گرفته اید خوب میباشد یا این که نه. آری، این دستور به به عبارتی اندازه که به لحاظ می‌رسد، غامض میباشد. خبر خوب این میباشد که زمانی در پشت دوربین حس راحتی فرمایید، این عمل برایتان بسیار سهل وآسان تر گردد. در غایت، این‌شیوه به یک برخورد خودکار تبدیل می‌گردد که حتی متوجه کل تفکراتی که برای پایدارسازی نوروروشنایی، سوژه و ادغام بندی می‌کنید، نخواهید شد.

۲۰-تست و تحلیل فرمایید

بیرون شدن از حوزه‌ راحتی و امن خویش به طور مداوم، کلید رویش خلاقیت میباشد. ممکن میباشد وسوسه گردید که روی گرفتن گونه های خاصی از سوژه ها به روشی خاص تمرکز فرمایید. شاید متوجه گردیده باشید که شایسته ترین فیض را از عکاسی حیوان‌ها خانگی در فضای گشوده با لنز پرایم به دست آورده اید. یافتن فن و توان شما بسیار خوب میباشد و بایستی گزینه دقت و رشد قرار گیرد. با این حال، محصور کردن تمامی شغل های شما به اینگونه زمینه خاصی، بضاعت و توان گسترش خلاقیت شما‌را به میزان قابل توجهی محصور می نماید. با به دست آوردن عکس در موقعیت گوناگون، استعمال از مسافت کانونی متنوع و یافتن سوژه های نو، خلاقیت خویش را به بحران بکشید.

۲۱-چشم اندازهای جدیدی پیدا نمائید

به راحتی دوربین را جلوی صورت خویش قرار ندهید و آغاز به عکاسی نمایید. برای پر رنگ کردن کیفیت خاصی از صحنه، در‌پی یک بینش و منظره نو باشید. تغییر‌و تحول در روشی که عادت به دیدن چیزها کرده ایم، فورا عشق اشخاصی را که به عکس های شما نگاه می نمایند به نقطع ی عطف خویش می‌رساند. از سوژه خویش فراتر یا این که ذیل بروید تا با اندازه و احساساتی که منتقل می نماید بازی نمائید. نوروفروغ دور‌نما، رفلکس ها و آسمان های مورب نیز نحوه های بسیار خیر و خوبی برای تصویب ترکیب بندی های دیدنی میباشند.

آموزش تکنیک و نکات اولیه عکاسی

آموزش تکنیک و نکات اولیه عکاسی

۲۲-خطا نمایید

از امتحان چیزهای نو نترسید، حتی در حالتی که از گذشته بدانید که فیض عالی به دست نخواهید آورد. سعی برای استعمال از یک تکنیک یا این که مدل تازه و عدم بضاعت و توان گرفتن یک عکس خوب، بسیار عالی میباشد. در واقعیت با این عمل برای بهتر شدن تمرین نموده اید، بعلاوه بیش تر درس ها را نمی توان فارغ از داشتن سهمی از خطا، فراگرفت. حتی در صورتیکه فیض تمرین شما بدترین عکستان باشد، زمانی را تخصیص دهید تا بفهمید چه اشتباهی صورت داده میباشد و به چه شکل می‌توانید مطمئن گردید که دفعه دیگر مرتکب این خطا نشوید.

۲۳-دستکاری و ادیت عکس هایتان را خودتان ایفا دهید

تنفر از “تصاویر فتوشاپ گردیده” یک کدام از آسیب زننده ترین و مخرب ترین افسانه های عکاسی میباشد. در حالی که بایستی عکس های خویش را تا آن جا که ممکن میباشد به نتیجه پایانی نزدیک فرمائید، منتها مدام به بعضی از پردازش های بعدی احتیاج دارا‌هستند. این دستور به ویژه هنگام عکسبرداری با فرمت RAW بسیار اساسی میباشد، چون تصاویری که به دست می‌آورید به طور کامل بی روح می باشند. فهمیدن طرز و مدل خویش در ارتباط به کارگیری از نرم‌افزار ویرایش عکس به شما این قابلیت و امکان را میدهد تا مدل ثابتی را در سراسر مثال امور ساخت فرمایید.

آموزش تکنیک و نکات اولیه عکاسی

آموزش تکنیک و نکات اولیه عکاسی

۲۴-کارهای خویش را به اشتراک بگذارید (برای مثال در پیج اینستاگرام تان)

ساخت و ساز یک سایت عکاس حرفه ‌ای چیزی وجود ندارد که شما در ذهن خویش نگه دارید تا‌هنگامیکه به یک معلم در حوزه خویش تبدیل گردید. در واقع، قرار دادن عمل در آن جا برای هر کسی می ‌تواند علت بزرگی برای محافظت پیشرفت باشد. مغایر شبکه های مردمی، یک تارنما عکاسی به شما قابلیت و امکان می‌دهد مجموع اطلاعاتی را که به بازدیدکنندگان ارائه می دهید و هم اینگونه روش اکران ظریف تصاویر خویش را کنترل نمائید. با جفت شدن هر دو این بسترها، به طور همزمان با بسط فعالیت خویش، به ابزاری قادر برای ساختن اسم تجاری خویش دسترسی خواهید داشت.

۲۵-در فعالیت و سبک خویش ثابت قدم باشید

بشر بسیار راحت تحت تاثیر قرار می‌گیرد، حتی در‌حالتی که بخواهیم خویش را تحت عنوان شخصی منحصر متقاعد کنیم. تحت عنوان یک تولیدکننده رسانه، هر تصویری که مشاهده میکنید احتمالا به نوعی بر روی عمل شما تاثیر میگذارد. این جاست که بیش ترین خطر شبکه‌های‌مردمی برای عکاسان به وجود می‌آید. خیلی راحت وسوسه میشوید که ترکیبات یا این که پردازش هایی را که در‌این کانال ها پیدا میکنید مجدد مرمت نمایید. با این درحال حاضر، عالم حقیقتا به مقلد دیگری در جست و جوی آوازه اینستاگرامی نیاز ندارد. در قبال بر روی موادسازنده خاصی که دوست دارید تمرکز نمایید و ملاحظه کنید که چه‌طور می‌توانید از آنها برای ادامه سبک خویش به کارگیری نمایید.

5/5 - (38 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *