گیاهان تصفیه کننده هوا ؛ مناسب‌ برای شرایط کرونا

گیاهان تصفیه کننده هوا | بیهوش ✅ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی و کسب کار در خانه

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

گیاهان تصفیه کننده هوا ؛ مناسب‌ برای شرایط کرونا

آیا گیاهان هوای فضای بسته را تصفیه‌ می کنند ؟

بعضی گیاهان ، برای نبرد با ناپاکی هوای درون منزل و تصفیه محیط‌ پیرامون منزل سلاح ارزشمندی به حساب می آیند و ناپاکی های محدوده را جذب می کنند .گیاهان تصفیه کننده جو آلایندههای متعددی مانند حشره‌ کشها ، اثرات ماده‌های شوینده که در محیط بسته سلامت ما را به خطر می اندازند را پاکسازی می کنند . بر حسب تحقیقاتی که در ناسا اعمال گشته ، مشخص شده که حدود ۵۰ گیاه وجود خواهد داشت که می تواند خیلی از این ناپاکی های محیطی را از میان ببرد . با ما در سایت بی هوش همراه باشید تا با بعضی از گیاهان پاکسازی کننده جو آشنا‌ شوید .

تصفیه هوای خانه با گیاهان

بکارگیری از گیاهان پاکسازی کننده هوا برای بهبود‌ هوای منزل و ایجاد رطوبت در خانه کاری خیلی عالی‌ خواهد بود . بعضی از گیاهان با تعرقی که دارند ، باعث ازدیاد رطوبت‌ خانه شده و بعضی نیز زمان آبیاری و مه پاشی به ازدیاد رطوبت‌ خانه و پاکسازی هوای منزل امداد می کنند . اثرگذاری استشمام هوای پاک و پاکسازی شده برای هیچ کس پوشیده نخواهد بود . برخی گیاهان آپارتمانی اثنا ظاهر زیبا و نشاطی که به منزل می دهند موجب تمیز کردن هوای منزل و انرژی مثبت می گردند .

دانشمندان ناسا متوجه شده اند که گیاه پاپیتال نخستین گیاه آپارتمانی خواهد بود که هوای منزل را پاکسازی می نماید و این گیاه در کشش فرمالدهیدها بی‌همانند است . برگ‌های‌ این گیاه می تواند مواد حساسیت زا و گرد‌ و غبار را جذب نماید به اضافه اینکه این گیاه می تواند در دو روز حدود ۹۰ درصد از مواد سمدار و حساسیت زای فضای منزل تان را از میان ببرد ازاین‌رو چنانچه به دنبال‌ پیدایش رطوبت‌ و فضای دلخواه و پاکسازی هوای خوب در خانه هستید از گیاهان تصفیه کننده هوایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد ، در منزل تان استفاده نمایید.

 ۱ – آلوئه ورا‌

آلوئه ورا یکی از گیاهان پاکسازی کننده هوا‌ این گیاه خیلی بانشاط و آفتاب دوست‌ خواهد بود و می شود آن را به آسودگی در خانه پرورش‌ داد‌ . آلوئه ورا‌ فضای منزل تان را از اثرات جانبی پاک کنندهها ، فرمالدهیدها و بنزن تمیز می نماید . برگهای سر سبز آن برای آشپز‌ خانه‌های‌ آفتاب گیر بسیار مناسب می باشند . جز ویژگی تصفیه ی هوا ، ژل آلوئه ورا‌ نیز مفید است و جراحت و آفتاب‌زدگی ها را بهبود می بخشد افزون بر ۶۰۰۰ سال می باشد که انسانها از این گیاه مفید بهره‌ می برند‌ . بشر ها در پیشین از آلوئه ورا‌ برای مشکلات پوستی و مداوا زخمها نیز از آن بهره برداری می کردند . اگرچه به شکل علمی رسیدگی نشده است ولی از آلوئه ورا‌ می شود برای درمان آفتاب‌زدگی و خراش و دیگر مشکلات پوستی استفاده نمود.

گیاهان تصفیه کننده هوا

گیاهان تصفیه کننده هوا

 

۲ – پتوس طلایی‌

یکی از گیاهان توانمند دیگر در زمینه از بین بردن‌ فرمالدهیدها ، پتوس طلایی خواهد بود . رویش این گیاه فوری می باشد و چنانچه آن را در گلدان آویزی بکارید طولی نمی کشد که گیاه رویش کرده و به شکل آبشاری از آن برون می ریزد . پتوس را در گاراژ‌ قرار دهید تا دود اگزوزی که پر از فرمالدهید شده را پاکسازی نمائید . مساله اساسی اینجاست که پتوس طلایی‌ که آن را به نام پیچک نیز می شناسند ، حتی درصورتی‌که در تاریکی هم حفاظت کنید ، سبز می ماند . به گیاه پتوس طلایی‌ بایستی به شکل بی واسطه نور خورشید بخورد و نباید به آن خیلی آب بدهید و گرنه به‌سرعت ریشه‌ هایش فاسد می گردد . پتوس طلایی‌ گیاهی سمی می باشد و بایستی آن را دور‌ از دسترس کودکان و جانواران در خانه نگه داشت .

گیاهان تصفیه کننده هوا

گیاهان تصفیه کننده هوا

 

۳ – نخل‌ بامبو

نخل بامبو گیاه دیگری می باشد که در از میان بردن‌ آلایندهها و به ویژه فرمالدهیدها اثربخشی زیادی خواهد داشت . ساقه‌های‌ طولانی و باریک آن و برگ‌های‌ سبز رنگ آن ، حال و هوای گرمسیری را به جایی که در آن وجود داشته باشد می دهد . این گیاه در نور بی واسطه بهتر رویش کرده و بهترین دما برای حفاظت آن ۱۶ تا ۲۴ درجه‌ سانتی گراد خواهد بود . گیاهان بامبوئی در روز‌های‌ نخستی که در یک مکان جدید می باشند ممکن می باشد ریزش برگ داشته باشند و این رخ داد پس از خو کردن به محیط رفع می گردد . مقداری شن و ماسه‌ به خاک گیاه اضافه‌ نمائید و خاک این گیاه را بیشتر اوقات مرطوب‌ نگه دارید منتها به قدری آب ندهید که در آن شناور شود . بهار و تابستان این گیاه در فزون‌ترین مقدار رشد خودش قرار خواهد داشت پس پیوسته آن را مرطوب نگه دارید اما در زمستان نیاز نبوده آن را خیلی آبیاری نمائید . همین که اندکی ریشه آن را نمدار نگه دارید تا خشک نشود ، کافی می باشد .

گیاهان تصفیه کننده هوا

گیاهان تصفیه کننده هوا

 

۴ – سانسوریا

این گیاه یکی از گیاهان تصفیه کننده هوا‌ می باشد و از خوب ترین گیاهان تصفیه کننده فرمالدهید خواهد بود . فرمالدهیدها در ماده‌های پاک کننده ، دستمال‌ توالت‌ ، دستمال کاغذی و تولیدات بهداشتی‌ شخصی مورد مصرف قرار می‌گیرد‌ . قادر خواهید بود یکی از این گیاهان را درون دستشویی بگذارید تا در هوای مرطوب‌ آن خیلی خوب رشد کرده و ناپاکی هوای آن جا را جذب نماید . مسلماً قادر خواهید بود چند تا از این گیاهان را داخل اتاق خوابتان قرار دهید تا شبها دی اکسید‌ کربن را ربایش نماید و اکسیژن تولید نماید . هم اتاقی گشتن با این گیاهان موجب می گردد تا اکسیژن بسیاری به شما برسد

گیاهان تصفیه کننده هوا

گیاهان تصفیه کننده هوا

 

۵ – نخل‌ ققنوس

نخل‌ ققنوس نیرو بسیار بالایی برای از میان بردن‌ ماده‌های شیمیایی زیان‌بار حاضر در هوا‌ به ویژه زایلن که یک حلال شیمیایی مرسوم است دارد . این گیاه رویش کاملی در دمای اتاق دارد و اگر خیلی خوب از آن حفاظت کنید ، تا سالها برجای می ماند . این گیاه را در اتاقی کم روشنایی قرار دهید و دمای پیرامون را میان ۱۶ تا ۲۴ درجه سانتی گراد نگه دارید . خوب خواهد بود از ابتدا آن را در مکان ثابتی نگهداری کنید و حرکت ندهید . نکته بااهمیت این خواهد بود که این گیاه نباید در مکان بازی کودکان باشد زیرا برگ‌های‌ تیز و محکمی‌ خواهد داشت و ممکن می باشد به پوشاک یا پوست کودکان صدمه بزند . تلاش نمائید پیوسته ریشه این گیاه را مرطوب‌ نگه دارید . در هنگام زمستان موقعی آب را به خاکش افزون نمائید که خاکش خشک شده باشد‌ ولی در بقیه ی فصل ها آن را پیوسته آبیاری بکنید .

گیاهان تصفیه کننده هوا

گیاهان تصفیه کننده هوا

 

5/5 - (15 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *