آموزش صفر تا صد ساخت تراریوم در خانه

آموزش صفر تا صد ساخت تراریوم در خانه | بیهوش ✅ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

آموزش صفر تا صد ساخت تراریوم در خانه : شاید شما هم با تراریوم شناخت داشته باشید؛ البته درصورتی‌که بار اولی است اسم آن را می‌شنوید، بگذارید مقداری در رابطه آن توضیح دهیم. تراریوم در لغت به معنای گلخانه میباشد؛ البته آن را بیشتر گلشن شیشه‌ای معنا می‌نمایند. تراریوم‌ها در واقع گلخانه‌هایی مینیاتوری می‌باشند که طبیعت را به معاش‌های شهری می آورند. گیاهان تراریومی معمولا کاکتوس‌ها و گیاهانی می باشند که در موقعیت معمولی رویش چندانی ندارند، ولی در موقعیت گلخانه‌ای رویش بهتری دارا هستند. از تراریوم‌ها برای تزیین خانه، دفتر کار، مرکز ها اداری و خلاصه هر جایی که فکرش را فرمایید، به کار گیری میگردد. به این ترتیب ساخت تراریوم قادر است ایده جالبی برای پرورش بهتر گیاه در منزل باشد

خوشبختانه این گلخانه‌های کوچک و دوست داشتنی، شرایط نگهداری چندان سختی هم ندارند. صرفا مورد نیاز میباشد نور آن‌ها تامین گردد و هر چندین روز یک‌بار آب پاشی شوند. از آن‌جاکه معمولا تراریوم‌های موجود در بازار مقداری گران می‌باشند، در‌این مقاله صفر تا صد ساخت تراریوم را به شما آموزش می دهیم. در صورتی‌که دوست دارید به ذوق وسلیقه خودتان یک تراریوم درست نمایید، با ما همراه باشید در بی هوش بخش ایده و آموزش

وسایل مورد نیاز برای ساخت تراریوم

ظرف شیشه‌ای: برای ساخت تراریوم، به یک ظرف شیشه‌ای شفاف و روباز نیاز دارید. در شرایطی‌که در گزینش یا این که تهیه اینگونه ظرف مشکل دارید، تنگ‌های ماهی یک از شایسته ترین آیتم‌ها می‌باشند.
سنگریزه: وجود این سنگ‌ها در تراریوم به زهکشی خاک یاری کرده و از جمع شدن آب گوشه و کنار ریشه گیاهان خودداری می‌نماید.
ذغال فعال: برای ساخت تراریوم، مقدار کمی ذغال فعال کافی میباشد. وجود این ماده در تراریوم، سبب ساز خودداری از رویش قارچ‌ و باکتری‌ گردیده و آب را تازه نگه میدارد.
خاک گلدان: خاک مهم‌ترین چیزی میباشد که به آن نیاز دارید. براین اساس در تعیین آن توجه نمائید. در حالتی که قصد کاشت کاکتوس را دارید، بهتر میباشد خاک منحصر به فرد کاکتوس را تهیه و تنظیم فرمائید؛ همینطور درصورتی‌که قصد کاشت گیاهان پرآب و رطوبتی را دارید، خاک منحصر به فرد این مجموعه از گیاهان موردنیازتان خواهد بود.
گیاه اختصاصی تراریوم: برای گزینش گیاه می بایست سراغ گیاهانی با رویش کم بروید. کاکتوس‌ها و گیاهان گوشتی آیتم‌های قابل قبولی میباشند؛ بااین‌حال میتوانید از گیاهانی مانند پیله‌آ، فیتونیا، کراسولای نقره‌ای، چمن هلکسین، تیلاندسیا یا این که گیاه هوایی و سرخس عنکبوتی به کارگیری فرمایید. تنها نکته‌ای که می بایست به آن اعتنا داشته باشید این میباشد که از گیاهانی با شرایط مراقبت به طور تقریب یکسان به کار گیری نمائید.
ابزار باغبانی (سایز کوچک): وجود این ابزار کار شمارا برای ساخت تراریوم سهل‌تر می‌نماید.
از کجا آغاز نمایید
برای ساخت تراریوم قدم‌های پایین را دنبال نمایید.

آموزش صفر تا صد ساخت تراریوم در خانه

۱- ریختن سنگریزه‌ها برای ساخت تراریوم

سنگ ریزه‌ها را درون ظرف شیشه‌ای خویش بریزید. در رابطه این که چه حجمی از سنگ‌ریزه‌ها برای تراریوم لازم میباشد، می بایست بگوییم به تناسب بعدها و وسعت هرظرف مقدار سنگریزه لازم مختلف میباشد. در‌حالتی که از یک ظرف شیشه‌ای متوسط با پهنا و طول حدودا یکسان استعمال میکنید، تا جایی که ارتفاع سنگ ریزه‌ها به ½ اینچ رسد کافی میباشد.

آموزش صفر تا صد ساخت تراریوم در خانه

آموزش صفر تا صد ساخت تراریوم در خانه

۲- ریختن ذغال فعال روی سنگ‌ها

در‌این مرحله یک لایه بسیار نازک، ذغال فعال روی سنگ ریزه‌ها بریزید. به‌طوری‌که سنگ‌ریزه‌ها چندان معلوم نباشند.

آموزش صفر تا صد ساخت تراریوم در خانه

آموزش صفر تا صد ساخت تراریوم در خانه

 

 

۳- ریختن لایه قطور خاک

در قدم سوم نوبت افزودن مهم ترین چیز، یعنی خاک گل میرسد. موردنیاز میباشد ارتفاع خاک به حدی باشد که ریشه گیاه بتواند به نیکی در آن رویش نماید. مقدار خاک موردنیاز به نوع تراریوم و ارتفاع آن بستگی داراست. به‌عنوان نمونه ارتفاع خاک در تراریوم‌های استوانه‌ای بیشتر از تراریوم‌های عریض میباشد. در تراریوم زیر ارتفاع خاک به طور تقریب ۵ تا ۶ سانتی‌متر در لحاظ گرفته گردیده‌است.

آموزش صفر تا صد ساخت تراریوم در خانه

آموزش صفر تا صد ساخت تراریوم در خانه

۴- جابجایی گیاه به تراریوم

در این قسمت بایستی گیاه را به تراریوم منتقل فرمایید. برای این عمل بایستی از بزرگ‌ترین گیاه آغاز نمایید. بعداز هرس ریشه گیاه، آن را به تراریوم منتقل نمائید. این که گیاه را دقیقا کجای تراریوم قرار دهید، ضابطه خاصی ندارد. بااین‌حال می توانید از یک سمت تراریوم آغاز کرده و گیاهان را کنار هم تا قرار دهید. یا این‌که تمامی گیاهان را میانه تراریوم بکارید.

آموزش صفر تا صد ساخت تراریوم در خانه

آموزش صفر تا صد ساخت تراریوم در خانه

 

 

۵- تزیین بعداز ساخت تراریوم

اجرا این مرحله از روی اختیار میباشد. در صورتی دوست دارید یک تراریوم خوشگل داشته باشید، مورد نیاز میباشد یه خرده آن را تزیین نمایید. برای این‌عمل می توانید دور و اطراف گیاهان را شن‌های رنگی یا این که ماسه ریخته و با وسایل تصنعی مانند ماشین اسباب‌بازی و… تزیین نمائید.

در همین مرحله ساخت تراریوم کامل می شود برای مراقبت و نگهداری از آن آب کافی و نوروروشنایی غیرمستقیم خورشید را فراموش نکنید. میزان نیاز تراریوم شما به آب یا این که نور و روشنایی، به گیاه درون آن بستگی دارااست. براین اساس توصیه میکنم هنگام خرید گیاه نکات مرتبط با حفظ آن را از فروشنده بپرسید.

آموزش صفر تا صد ساخت تراریوم در خانه

 

ایده های دیگر برای ساخت تراریوم:

4.2/5 - (39 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *