پاناکوتا و ژله‌ انار برای شب یلدا ۱۴۰۱
پاناکوتا و ژله‌ انار برای شب یلدا 1401

پاناکوتا و ژله‌ انار برای شب یلدا 1401 | بیهوش ✔️ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی

زمان مطالعه این مطلب: 3 دقیقه

پاناکوتا و ژله‌ انار برای شب یلدا ۱۴۰۱ : دور هم جمع شدن در شب یلدا یکی از کهن ترین و جذاب‌ترین رسم های باستانی ایرانیان می باشد . در این شب محبوب و طولانی خانواده‌ها‌ جمع می شوند و پیرامون سفره ای پر از خوراکی های مخصوص شب یلدا و میوه‌های‌ ویژه شب یلدا شب نشینی می‌کنند. در این نوشته تصمیم داریم یک مدل دسر زیبا و لذیذ ویژه شب یلدا ۱۴۰۱ را به شما عزیزان آموزش‌ دهیم . با تهیه این دسر‌ و خوردنی های لذیذ قادر خواهید بود سفره‌ای زیبا فراهم کنید و در شب یلدای ۱۴۰۱ اوقات‌ خوشی را در پهلو خانواده‌ بگذرانید؛ با ما در مجله سرگرمی و آموزشی بیهوش همراه باشید .

پاناکوتا یک دسر معروف ایتالیایی می باشد که با شیر ، شکر‌ ، خامه‌ و ژلاتین در مزه های گوناگون در قالب‌ آماده می گردد . یکی از عالی ترین روش هایی که قادر خواهید بود برای سفره‌آرایی در شب یلدای ۱۴۰۱ بکار ببرید درست کردن پاناکوتای انار خواهد بود . مزه شیرین پاناکوتا در پهلو مزه ترش‌ انار ترکیب‌ خیلی خوبی را خلق می سازد و از نظر ظاهری هم ترکیب‌ رنگ سپید پاناکوتا در پهلو ژله‌ی سرخ رنگ و دانه‌‌های‌ یاقوت از قبیل انار ترکیب‌ بی‌اندازه جذابی را ایجاد می کند.

پاناکوتا و ژله‌ انار برای شب یلدا 1401

پاناکوتا و ژله‌ انار برای شب یلدا ۱۴۰۱

 

 

مواد‌ لازم‌ برای ۷ نفر

خامه‌ : ۴۰۰ گرم

شیر : ۱ لیوان‌

پودر‌ ژلاتین : ۲ قاشق

عسل‌ : ۲ قاشق

ژله انار : ۲ بسته‌

آب جوش‌ : ۲ لیوان‌

دانه‌های‌ انار : ۱ لیوان‌

چوب‌ دارچین : ۱ تکه‌ کوچک‌

 

طرز‌ تهیه‌

✔️ پودر‌ ژلاتین را درون شیر بریزید و در گوشه ای بگذارید تا ژلاتین درون شیر حل گردد دقت کنید که نباید مخلوط شود.

✔️ خامه‌ و عسل‌ را داخل‌ کاسه‌ ای بریزید و روی بخار‌ آب بگذارید .

✔️خامه‌ را هم بزنید تا گرم گردد . چوب‌ دارچین را هم افزون نمائید . هنگامی که خامه‌ گرم شد و حس کردید امکان‌ دارد به جوش‌ بیاید حتما باید مخلوط‌ شیر و ژلاتین را افزون نمائید .

✔️ فوری مواد‌ را ترکیب کنید و از روی حرارت‌ بخار‌ بردارید توجه کنید خامه نباید به جوش بیاید . در انتها چوب‌ دارچین را بیرون بیاورید.

✔️ برای آماده سازی ژله نخست دو بسته‌ پودر‌ ژله انار را در دو لیوان‌ آب جوش‌ حل نمائید . هم بزنید تا مایع‌ شفاف‌ گردد آن‌وقت دو لیوان‌ آب خنک به آن افزون نمائید .

✔️ لیوان‌های‌ پاناکوتا که بسته‌ شده‌اند را از یخچال بیرون آورده و به آهستگی ژله انار را روی آنها بریزید . چند دانه‌ انار درون هر لیوان‌ بریزید آن‌گاه درون یخچال بگذارید تا به صورت کامل بسته‌ و سرد‌ گردند .

✔️ برای این که مزه انار زیادتر و طبیعی‌ تری در پاناکوتای انار داشته باشید میتوانید به عوض آب خنک از آب انار طبیعی‌ بکارگیری نمائید .

پاناکوتا و ژله‌ انار برای شب یلدا 1401

پاناکوتا و ژله‌ انار برای شب یلدا ۱۴۰۱

 

این که چگونه تزیینی را برای پاناکوتا گزینش می‌کنید به سلیقه شما بستگی خواهد داشت . قادر خواهید بود پاناکوتا را تا نصفه در لیوان‌‌های‌ کم حجم بریزید و یا اینکه آن را تا نیمه در لیوان های شیشه‌ ای بریزید و آنرا به شکل کج در یخچال بگذارید. پس از اینکه دسر حاضر شد از یخچال بیرون بیاورید . روی هر لیوان‌ چند دانه‌ انار برای تزئین بگذارید و در سفره شب یلدا قرار دهید نوش جانتان!

5/5 - (28 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *