۱۰ ایده دسر هندوانه برای شب یلدا

10 ایده دسر هندوانه برای شب یلدا ✔️ مجله سرگرمی بی هوش ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

با نزدیک شدن به شب یلدا اکثرا به دنبال جشن گرفتن این مناسبت با خوراکی های خوشمزه و زیبا هستند. چه بهتر که از دسر هندوانه ای استفاده کنیم تا سفره زیباتری داشته باشیم. در ادامه با سایت بی‌هوش همراه باشید.

بسیاری در شب یلدا هندوانه را به صورت اسلایسی میل می‌کنند اما با رسیدن شب یلدا و جشن هایی که در پی دارد بهتر است از دسر های خوشمزه و ساده هندوانه ای بهره ببریم.

سوربت هندوانه ای

این یک دسر یخ زده وگان است که نباید هیچ گونه لبنیاتی داشته باشد. بنابراین، بر خلاف ژلاتو یا شربت های دیگر، به طعم خامه ای نخواهید رسید. با در نظر گرفتن این موضوع، سوربت هندوانه ای معمولاً با آب میوه و شکر درست می‌شود و یک نوشیدنی بسیار تازه و خوشمزه می‌باشد. این دسر یک نوشیدنی خنک با طعمی دلپذیر را به شما هدیه می دهد. بهترین بخش این است که شما هیچ نیازی به بستنی ساز ندارید. در عوض، هندوانه را تکه تکه کرده و فریز کنید. سپس آن را در یک غذاساز با مقداری آبلیمو مخلوط کنید تا یکدست و قابل اسکوپ کردن شود. حال می توانید از آن لذت ببرید.

دسر هندوانه ای

گرانیتا هندوانه ای

گرانیتا به نوعی شبیه شربت است که از آب میوه و شکر تهیه می شود. تفاوت اصلی در بافت است. جایی که سوربت ها صاف هستند، گرانیتاها مانند یخ تراشیده شده، کرکی هستند. هنگام ساخت گرانیتا چند مرحله اضافی وجود دارد، اما هنوز هم بسیار آسان است.

فقط هندوانه را با شکر و آب لیموترش پوره کنید و سپس در سینی بریزید تا یخ بزند. وقتی رویه شروع به یخ زدن کرد، آن را با چنگال بکشید تا پف کند. این کار را چهار ساعت تکرار کنید تا یک سینی پر از یخ هندوانه کرکی داشته باشید.

دسر هندوانه ای

آبنبات چوبی های هندوانه و توت فرنگی

همانطور که هندوانه می تواند شیرین و خوش طعم باشد، خوب است که هر چند وقت یکبار با چیز های جدیدی ترکیبش کنیم. توت فرنگی شریک مناسبی است که رنگ قرمز را عمیق تر می کند و در هنگام یخ زدن قوام مخلوط را صاف می کند. این یک راه عالی برای استفاده از باقی مانده هندوانه است که ممکن است بافت ترد خود را از دست داده باشد.

دسر هندوانه ای

کوکی های هندوانه ای

از آنجایی که این کوکی ها به سه رنگ مختلف نیاز دارند، ممکن است فکر کنید درست کردن آنها بسیار سخت و وقت گیر است. اما واقعیت این است که پس از شروع کار، مراحل بسیار ساده هستند. نکته کلیدی که باید به خاطر داشته باشید این است که خمیر کوکی سرد کمی راحت‌تر باز می‌شود (از این نظر که شکل خود را بهتر نگه می‌دارد) و وقتی همه لایه ها را روی هم می‌گذارید، رنگ‌ها از بین نمی‌روند. اگرچه دستور غذا می‌گوید خمیر را یک شب خنک کنید، اما می‌توانید با ریختن هندوانه در فریزر آن را تسریع کنید.

دسر هندوانه ای

هندوانه های شکلاتی

اگر قبلاً با شکلات کار کرده اید، می دانید که شکلات و آب با هم مخلوط نمی شوند. شکلات ذوب شده در صورت خیس شدن گیر می کند و به خمیر تبدیل می شود، به همین دلیل است که همیشه باید هنگام آب کردن شکلات مراقب بود. بنابراین، چگونه می توان هندوانه را در شکلات فرو کرد؟ باید فریزش کنیم! میوه ها را مکعبی خرد کنید و وقتی یخ زدند، آن را در شکلات تلخ با کیفیت خوب فرو کنید. فقط مطمئن شوید که آنها را بلافاصله سرو کنید یا تا زمانی که به آنها نیاز دارید در فریزر نگهداری کنید.

دسر هندوانه ای

میلک شیک هندوانه ای

 در ابتدا به این دستور غذا شک داشتم زیرا معمولاً هندوانه را با چیزهای خامه ای مخلوط نمی کنند. اما به طرز خوشایندی شگفت زده شدم. این میلک شیک را زمانی درست کردم که یک هندوانه رسیده و شیرین داشتم (فقط به این دلیل که نمی خواستم شکر اضافی اضافه کنم)، و اجازه دادم هندوانه به مدت دو ساعت منجمد شود، تا میلک شیک بسیار غلیظ شود. با این حال، یک نکته قابل توجه این است که بافت آن مانند میلک شیک استاندارد شما نیست. برای این کار در هندوانه آب زیادی وجود دارد. اما هنوز هم یک خوراکی دلپذیر و منحصر به فردی است.

دسر هندوانه ای

پیتزا هندوانه

هندوانه یک انتخاب بسیار خوب برای دسر است. بچه ها و بزرگسالان آن را دوست دارند، و حتی برای سگ ها نیز بی خطر است (دانه ها را بردارید و اجازه ندهید پوست آن را بخورند). اگر از دسر های تکراری شب یلدا خسته شده اید، چرا اوضاع را تغییر ندهید و این پیتزای هندوانه ای فوق العاده ساده را درست نکنید؟ تنها چیزی که نیاز دارید، ماست نارگیل (یا یونانی) خریداری شده در فروشگاه و مقداری توت اضافی برای روی آن است. درست کردن آن چند دقیقه طول می کشد، اما به نظر می رسد یک ظرف دسر شایسته رستوران باشد.

دسر هندوانه ای

لیموناد هندوانه ای

لیموناد می تواند برای برخی افراد خیلی ترش باشد، مگر اینکه یک تن شکر به آن اضافه کنید. اگر لیموناد خود را بیشتر شیرین‌ و کمتر ترش می‌کنید، ساده‌ترین راه برای شیرین کردن آن اضافه کردن یک میوه دیگر است. هندوانه گزینه فوق العاده ای است زیرا به طور طبیعی شیرین است و طعم آن نیز به اندازه ای ملایم است که به جای اینکه بر لیمو غلبه کند مکمل آن باشد.

دسر هندوانه ای

پودینگ هندوانه سیسیلی

سخت است که هندوانه پوره شده خود را کاملا صاف کنید، مگر اینکه یک مخلوط کن صنعتی داشته باشید. از آنجایی که پودینگ باید کاملا ابریشمی صاف و بدون توده باشد، باید هندوانه را مخلوط کرده و آن را صاف کنید تا فقط آب آن باقی بماند. شیره را با شکر و نشاسته ذرت به آرامی حرارت دهید تا غلیظ شود و دوباره آن را صاف کنید.

دسر هندوانه ای

سبد هندوانه ای

این سبد هندوانه ای بسیار ساده است، اما در مهمانی بعدی شما جذابیتی خواهد داشت. نه تنها در غذاها صرفه جویی می کند، بلکه نمی توانید انکار کنید که چقدر به عنوان یک سالاد میوه موثر است! به علاوه، آب هندوانه اضافی، سس مناسبی برای بقیه میوه ها می سازد. فقط گوشت را بیرون بیاورید و آب چند لیموترش را در آن بفشارید.

دسر هندوانه ای

در این مطلب از مجله سرگرمی بی‌هوش چند ایده جالب و خلاقانه برای دسر هندوانه ای را با یکدیگر مرور کردیم، امیدواریم برایتان مفید بوده باشه.

5/5 - (9 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *