آموزش دوخت روبالشتی جذاب
  • توسط آزیتا قلی پور
  • ۱ سال پیش
  • خیاطی
  • ۰
آموزش دوخت روبالشتی جذاب

آموزش دوخت روبالشتی جذاب | بیهوش ✔️ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی

زمان مطالعه این مطلب: 3 دقیقه

آموزش دوخت روبالشتی جذاب : این مدل زیبا برای یک لحاف یا روبالشتی مناسب است. این روبالشتی زیبا بر اساس یک بلوک ساده ساخته شده است و شکل جذاب آن می تواند در بسیاری از پروژه ها استفاده شود. هر بلوک از شش مربع ساخته شده است که به راحتی کنار هم قرار می گیرند. برای دوخت این روبالشتی زیبا با ما همراه باشید در مجله سرگرمی و آموزشی بیهوش

لوازم مورد نیاز:

پارچه شانون در رنگ های شاد

پارچه آستری

دکمه بزرگ ۶ عدد

پارچه پرس

ملزومات خیاطی ( سنجاق، قیچی و …)

 

مراحل دوخت:

۱- از کل قطعه ایده بگیرید

این روکش بالشت از شش عدد از این بلوک ها تشکیل شده است. هر بلوک از شش مربع ۵ اینچی تشکیل شده است. ابتدا تصمیم بگیرید که می خواهید کل روکش بالشت شما چگونه باشد. هر بلوک دارای چهار مربع به عنوان پایه و چهار “تیغه” (هر تیغه نصف مربع است) چرخ دار است. اکنون که می دانید چگونه می خواهید آن را چیدمان کنید. بیایید هر بلوک را بسازیم.

۲- ایجاد بلوک اصلی

دو مربع را که چهار تیغه چرخ دار را می سازند بردارید و آنها را به صورت مورب از وسط نصف کنید. اکنون باید چهار مثلث داشته باشید. سپس با استفاده از حرارت کم، مثلث ها را از وسط تا کنید (با اضلاع برعکس کنار هم) و فشار دهید (می توانید برای این کار از یک پارچه پرس استفاده کنید) .

۳- دوخت بلوک ها را کامل کنید

چرخ دنده خود را چیدمان کنید. روی هر بلوک یک تیغه قرار دهید که بلندترین ضلع مثلث با لبه مربعی که روی آن نشسته است قرار گیرد. اطمینان حاصل کنید که تمام تیغه ها در یک جهت هستند. یکی از لبه ها در معرض تیغه خام خواهد بود – چون ما با پارچه کشبافت کار می کنیم خوب است. هر تیغه را با فاصله کمی کمتر از ۵/۰ اینچ به مربعی که روی آن قرار دارد سنجاق کنید. سپس با استفاده از جای درز ۵/۵ اینچی، دو تا از مربع ها را به هم بدوزید تا یک رج درست شود، سپس دو ردیف را به هم بدوزید تا یک بلوک ساخته شود. قسمت بزرگ درز را در مرکز کوتاه کنید، و مطمئن شوید که تیغه ها در جهت درست قرار گرفته اند، دکمه مرکزی را بدوزید . پنج بار دیگر این کارها را تکرار کنید تا در مجموع شش بلوک بسازید. بلوک ها را به هم بدوزید.

توجه: شما می توانید مثلث را بین دو مربع قرار دهید و بدوزید – مرحله ای که آن را در جای خود قرار می دهید حذف کنید. اگر با این کار آشنا هستید و می دانید که با چهار لایه این پارچه لغزنده چطور رفتار کنید، می توانید این کار را انجام دهید. اگر این کار برایتان سخت است و یا خیاطی تازه کار هستید می توانید از روش کوک زدن استفاده کنید.

۴- همه بلوک ها را با هم جمع کنید تا یک روبالشتی درست کنید

دو بلوک به اندازه کافی برای یک بالشت پهن نیست، بنابراین باید شش مربع را برداریم و آنها را از وسط نصف کنیم تا به هر طرف بالشت کمی عرض اضافه کنیم. نیم بلوک ها را بردارید و آنها را به دو ردیف بدوزید تا با الگوی شما مطابقت داشته باشد. آنها را به بالا و پایین بلوک های چرخ دار خود اضافه کنید. برای اینکه روبالشتی به اندازه کافی بلند شود، یک ستون مربع به انتهای آن اضافه می کنیم. این چهار بلوک با یک نیم بلوک در هر انتها لازم است. مربع ها را به هم بدوزید. با گرفتن ستون بلند، لبه ای را که در انتهای روبالشتی قرار می گیرد، بگیرید و لبه زیر ۰٫۵ اینچ را به انتهای بلوک های چرخ دار سنجاق خود بدوزید. از پشت شما باید یک مستطیل به ابعاد ۲۱ در ۲۸ اینچ برش دهید. زیر انتهای روبالشتی را به اندازه ۰٫۵ اینچ بچرخانید و با دوخت معمولی بدوزید. با کناره های راست پشت را با استفاده از جای دوخت ۰٫۵ اینچی به قسمت جلوی روبالشتی بدوزید. نخ های خود را کوتاه کنید! آموزش دوخت روبالشتی جذاب ما به پایان رسید امیدوارم لذت برده باشید.

5/5 - (8 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *