مواد‌ غذایی که نباید در یخچال نگهداری شوند

مواد‌ غذایی که نباید در یخچال نگهداری شوند | بیهوش ✅ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

مواد‌ غذایی که نباید در یخچال نگهداری شوند : تصور همگی ما از یخچال یک ابزار الکتریکی می باشد که ماده‌ها غذایی را برای وقت طویل در آن حفظ خواهیم کرد . این مبحث در مورد‌ اغلب خوردنی ها حقیقت خواهد داشت . منتها بعضی غذا ها طراوت خودشان را در یخچال از دست می‌دهند . به اضافه بعضی اوقات‌ سرد‌کردن‌ غذا ها مزه و رایحه آنها را کسر می‌دهد و در بافت‌ آنها هم تغییراتی تولید می نماید . این درحالی می باشد که با حفظ آن‌ها در دمای اتاق می‌توان از انهدام غیرعمدی خیلی از ماده‌ها مقوی آن‌ها جلوگیری نمود . در این نوشته از سری‌ مقاله‌ها سایت بی هوش به ماده‌ها غذایی که نباید در یخچال حفاظت گردند اشاره‌ خواهیم کرد .

کره را بیرون از یخچال نگهداری‌ کنیم یا درون یخچال ؟

یکی از ماده‌ها غذایی که در مورد‌ روش حفظ آن نظرهای متعدد وجود خواهد داشت کره‌ می باشد . آیا می‌توان کره‌ را بیرون از یخچال نگه داشت و چنانچه پاسخ این پرسش مثبت است‌ برای چه مدت‌ زمانی‌ می‌تواند خارج از یخچال بماند و خراب‌ نشود ؟ برش‌ زدن‌ کره‌ای که اخیرا از یخچال بیرون گشته و هنوز سخت می باشد قدری مشکل خواهد بود به همین سبب برای بکارگیری از کره‌ بایست آن را ۱۰ دقیقه پیش از مصرف از یخچال خارج کنید .

به علت آماده سازی کره‌ از شیر پاستوریزه احتمال‌ فاسد‌ گردیدن آن کم می باشد ولی باز هم بایستی مواظب بود . کره‌ نمکی‌ به علت داشتن نمک و آب ، احتمال‌ خراب‌شدن‌ کمتری خواهد داشت . نمک موجب از میان رفتن‌ میکرب ها می گردد . نمی‌توان گفت‌ می‌توانید‌ کره‌ را خارج از یخچال نگه دارید ولی چنانچه چند ساعت خارج از یخچال مانده‌ می باشد قادر خواهید بود مجدد از آن بکارگیری نمائید .

گوجه‌فرنگی : یخچال سبب تغییر‌ بافت‌ گوجه می گردد

هنگامی که گوجه فرنگی داخل یخچال قرار می‌گیرد‌ روال رسیده شدنش راکد می گردد و رایحه و مزه خود‌ را داخل یخچال از دست می‌دهد . چیزی که آشکار خواهد بود این می باشد که مزه گوجه فرنگی هر چه رسیده‌تر باشد‌ خوب تر خواهد بود . یخچال سبب تبدل بافت‌ گوجه هم خواهد شد و طعم آن را تغییر‌ می‌دهد . عالی ترین شیوه این خواهد بود که گوجه فرنگی‌هایتان را داخل پیاله یا سبدی خارج از یخچال و داخل کابینت نگه دارید .

مواد‌ غذایی که نباید در یخچال نگهداری شوند

مواد‌ غذایی که نباید در یخچال نگهداری شوند

 

آووکادو

اگر آووکادویی که فراهم کرده‌اید هنوز کال می باشد آن را داخل یخچال قرار ندهید ولی چنانچه آووکادو رسیده تهیه‌ کرده‌اید قادر خواهید بود با گمان آسوده آن را داخل یخچال نگه دارید .

ریحان : فاسد‌ گشتن و بو‌گرفتن‌ در یخچال

ریحان در یخچال فاسد‌ و تیره می گردد و بو و مزه ماده‌ها غذایی حاضر در یخچال را به خودش خواهد گرفت و غیر قابل‌ مصرف می گردد . برای خوب تر ماندن‌ ریحان عالی خواهد بود آن را در بیرون یخچال نگه دارید . چنانچه قصد دارید از آن برای زمان طویل بکارگیری نمائید آن را بپزید و داخل فریزر بگذارید .

مواد‌ غذایی که نباید در یخچال نگهداری شوند

مواد‌ غذایی که نباید در یخچال نگهداری شوند

 

سیب‌زمینی : تبدیل‌ گشتن نشاسته به قند‌ در یخچال

هنگامی که سیب زمینی‌ را داخل یخچال حفظ می‌کنید سبب می گردد که نشاسته آن به قند‌ تبدیل‌ گردد و یک سیب زمینی‌ شیرین داشته باشید و از این رو یکی از ماده‌ها غذایی که نباید در یخچال حفاظت گردند می باشد . به‌ازای اینکه سیب‌ زمینی‌‌هایتان‌ را داخل یخچال نگه دارید آن‌ها را داخل پاکت‌های کاغذی در مکان خنک‌ نگه دارید . قادر خواهید بود سیب زمینی‌ را داخل یک محل‌ تیره مشابه کابینت نگه دارید . علت بکارگیری از پاکت‌های کاغذی به عوض کیسه‌‌های‌ پلاستیکی‌ این خواهد بود که آن‌ها هوا‌ را خوب تر جابجا می کنند بدین‌لحاظ سیب زمینی‌ دیرتر جوانه می‌‍زند . از این شیوه ها برای سیب زمینی‌ شیرین هم بکارگیری می گردد .

پیاز : کهنه‌ گردیدن و نرم گشتن پیاز‌ در یخچال

رطوبت حاضر در یخچال سبب نرم و کهنه‌ گشتن پیاز‌ می گردد به همین سبب خوب تر خواهد بود آن را داخل یخچال حفاظت نکنید . ضروری خواهد بود پیاز‌ را در مکان خشک و سرد حفاظت نمائید . خوب تر خواهد بود سیب زمینی‌ و پیاز‌ را سوا از هم قرار دهید چون آن‌ها هنگامی که پهلو هم هستند زودتر خراب‌ می‌شوند . این موضوع شامل‌ حال‌ پیازچه نخواهد شد و به سبب اینکه پیازچه دارای آب بسیار می باشد قادر خواهید بود آن را داخل یخچال نگه دارید .

عسل : سفت‌ گشتن در یخچال

عسل موقعی که در یخچال قرار می‌گیرد‌ ، ساختاری کریستالی شکل به خود می گیرد و سخت می گردد . به این دلیل عملا غیر قابل‌ مصرف خواهد شد و دیگر مزه خوبی‌ نخواهد داشت . منتها با قرار دادن‌ عسل‌ در دمای اتاق می‌توان آن را برای زمان طویل حفظ نمود . به اضافه دقت نمایید عسل‌‌هایی‌ که بر اثر‌ حفاظت دراز مدت‌ سخت می‌شوند را می‌توان با انداختن بطری آن‌ها در آب گرم مکرراً نرم نمود .

مواد‌ غذایی که نباید در یخچال نگهداری شوند

مواد‌ غذایی که نباید در یخچال نگهداری شوند

 

 

روغن زیتون

روغن زیتون بایستی در تاریکی حفظ گردد و به همین علت می باشد که ظرف های دربردارنده روغن زیتون اکثراً تیره‌ رنگ می باشند . منتها با وجود اینکه اطراف یخچال در خیلی از تایم ها محیطی سیاه می باشد ، به علت برودت آن روغن زیتون سخت گشته به وضعیت جامد‌ در می آید . بعلاوه حفاظت در یخچال بر مزه و طعم روغن زیتون کاملا طبیعی و ناب اثر می گذارد ازاین‌رو روغن زیتون را تنها در مکان تیره و بی نور مانند درون کابینت حفظ بکنید .

5/5 - (21 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *