آموزش ساخت اوریگامی + عکس

آموزش ساخت اوریگامی + عکس ✔️ مجله سرگرمی بی هوش ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

اوریگامی یا «هنر کاغذ و تا» یکی از هنرهای دستی مشهور ژاپنی است که امروزه در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد. در ادامه با سایت بی‌هوش همراه باشید تا علاوه بر ساخت اوریگامی به تاریخچه آن نیز پی ببرید.

واژه اوریگامی:

هدف  از ساخت اوریگامی خلق اشکال زیبا و جذاب کاغذی به وسیله تا زدن های هندسی است. معنای این کلمه در لغت زبان ژاپنی «تا کردن کاغذ» می‌باشد و تمام مدل های کاغذ و تا را در بر دارد. حتی آنهایی که ژاپنی نیستند. ساخت اوریگامی به راحتی با تا زدن کاغذ امکان پذیر است. ولی همین تا ها می‌توانند به روش‌های گوناگونی ترکیب شوند تا طرحهای متفاوتی ایجاد کنند. به طور کلی، این طرح ها با یک برگ کاغذ مربع شکل آغاز می‌شود، که هر روی آن ممکن است به رنگ متفاوتی باشد و بدون برش کاغذ ادامه پیدا میکند. اوریگامی روش ارائهٔ شکل هایی است، که عمدتاً با خم و تا کردن کاغذ حاصل می‌شود.

تاریخچه اوریگامی:

زمان دقیق ساخت اوریگامی اول هنوز مشخص نیست. اما می‌توان اولین آثار آن را در سال های ۱۶۹۰ میلادی پیدا کرد. یعنی دقیقا همزمان با توسعه صنعت کاغذسازی در کشورهای آمریکا، چین و ژاپن. همچنین در بعضی از اسناد تاریخی، وجود ماکت‌های کاغذی در چین را به عنوان نسل اول اوریگامی درنظر می‌گیرند. با این وجود، اعتقاد عمومی بر این است که ژاپنی‌ها این هنر را توسعه دادند.

شاید برایتان جالب باشد:

ساخت اوریگامی در اوایل پیدایش بیشتر جهت تزئینات به کار می‌رفت. به طوری که در جشن ها و مراسمات گوناگون برای هدیه به راهبان به صورت گل های زیبا مورد استفاده قرار می‌گرفتند. همچنین به عنوان یادبود، در مراسمات مذهبی نظیر مراسمات تطهیر به کار می‌رفت. با گذشت زمان استفاده از اوریگامی در اجتماع رواج پیدا کرد. به صورتی که برای تزئین هدایا در مراسم عروسی و یا تهیه یادبود در مراسم تدفین مورد استفاده قرار می‌گرفت. تهیه پروانه‌های نر و ماده یکی از بارزترین جلوه‌های استفاده از آن در مراسم جشن ازدواج میان ژاپنی ها می‌باشد. همچنین در دنیای امروز، استفاده از کاغذ های قابل بازیافت اوریگامی را به دوست محیط زیست تبدیل کرده است. کاربرد آن در کیهان شناسی، ریاضیات و مهندسی نیز در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته است. طراحی بروشور نیز یکی از کاربردهای خلاقانه از این هنر است.

برای درست کردن اوریگامی معمولاً از یک قطعه کاغذ با ابعاد مختلف استفاده می‌شود. اما در کل نوع کاغذ مورد استفاده باید نازک، صاف و مقاوم باشد. بهتر است هنگام تا کردن دچار تغییر شکل نشود. همچنین کاغذ رنگی های سازگار با موضوع مورد نظر، نیز انتخاب های زیبا و چشم نوازی خواهند شد. پایه اصلی ساخت اوریگامی را یک کاغذ مربعی با ابعاد مختلف تشکیل می‌دهد. سپس خلاقیت سازنده باعث می‌شود که مدلی سه بعدی از تصویر ذهنی ایجاد شود. بهتر است که برای ساخت اوریگامی و تا کردن کاغذ از میز استفاده شود. بدین ترتیب، خط تا از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود.

آموزش اوریگامی ساده:

هم اکنون شما می‌توانید با تهیه یک کاغذ مربعی شکل و تا زدن بر اساس آموزش های تصویری زیر به ساخت اوریگامی ساده و زیبای خودتان مشغول شوید.

آموزش اوریگامی روباه

آموزش اوریگامی سگ

آموزش اوریگامی پنگوئن

آموزش اوریگامی قورباغه

آموزش اوریگامی گنجشک

آموزش اوریگامی ماهی

آموزش اوریگامی دایناسور

آموزش اوریگامی زنبور

آموزش اوریگامی قو

آموزش اوریگامی میمون

آموزش اوریگامی بستنی

آموزش اوریگامی پرستو

آموزش اوریگامی اسب آبی

امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

4.7/5 - (29 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *