معرفی بهترین فیلم‌های روان شناختی برای تماشا

معرفی بهترین فیلم‌های روان شناختی | بیهوش ✅ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی

زمان مطالعه این مطلب: 3 دقیقه

معرفی بهترین فیلم‌های روان شناختی برای تماشا با ما همراه باشید در سایت بی هوش مجله سرگرمی

۱-جزیره‌ی شاتر – Shutter Island

کارگردان: مارتین اسکورسیزی
مولف: دنیس لهان – لیتا کالوگریدیس
بازیگران: لئوناردو دی کاپریو – مارک روفالو – بن کینگزلی
سال نمایش: ۲۰۱۰
ژانر: نئو-نوآور و روان‌شناختی

فیلم‌نامه این فیلم بوسیله لایاتا کالوگریدیس بر پایه ی رمانی به همین اسم نوشته دنیس لهان به فن تحریر در آمده میباشد. در این فیلم لئوناردو دی کاپریو همچون سه فیلم گذشته اسکورسیزی یعنی دار و دسته‌های نیویورکی، هوانورد و رفتگان در نقش نخستین حضور دارااست.

جزیره‌ی شاتر یک کدام از ۲۵۰ فیلم برتر جهان از نظر IMDb میباشد، این فیلم پس از نمایش گزینه ثنا مخاطبان و منتقدین قرار گرفت و با فروش ۳۰۰ میلیون دلاری در قبال هزینه‌ی ۸۰ میلیون دلاری یک توفیق تجاری هم به حساب می‌آمد.

ماجرا درمورد دو مارشال ایالتی ایالات متحده میباشد که به یک جزیره‌ی به دور افتاده فرستاده می گردند که به لحاظ آزمایشات عجیبی در آن جزیره ایفا میگردد، یکی‌از بیماران روانی از مرکز درمانی درون جزیره فرار و گریز کرده و صرفا یک یادداشت کوتاه از خودش به جا گذارده، این دو مارشال وظیفه دارا‌هستند اورا پیدا نمایند و به راس درمانی بازگردانند.

در حالتی‌که از فیلم‌هایی که بازی فرضی می‌نمایند و تِم سرازیر‌شناختی دارا هستند لذت میبیرید احتمالا شاتر آیلند شایسته ترین فیلمی خواهد بود که تابحال دیده‌اید و در صورتی‌که نقطه پايان شاتر آیلند را شایسته ترین نقطه پایان تاریخ سینما ندانیم دستکم یک کدام از شایسته ترین پایان هاست تماشای این فیلم را به طور ویژه سفارش می کنم.

معرفی بهترین فیلم‌های روان شناختی

معرفی بهترین فیلم‌های روان شناختی

 

 

۲-هفت گناه کبیره – Se7eN Movie 1995

کارگردان : دیوید فینچر
تالیف کننده : اندرو کوین واکر
بازیگران : برد پیت – مورگان فریمن – کوین اسپیسی – گوئینت پالترو –
سال نمایش : ۱۹۹۵
ژانر : روانشناختی ، جنایی

فیلم هفت گناه کبیره از شایسته ترین فیلم های روانشناختی و البته شایسته ترین فیلم های دنیا شناخته می گردد . شاهکاری که طی ۱۲۷ دقیقه به معنای حقیقی وواقعی ذهن کاربر را سرگرم خویش میکند .

فیلم هفت یکی‌از قویترین فیلمنامه‌ها را در تاریخ داراست ، داستانی جالب و آخری شوکه کننده .

قصه فیلم در زمینه‌ی دو کارآگاه جنایی در نیویورک میباشد . ویلیام آر.سامرست « مورگان فریمن » و دیوید میلر « برد پیت » دو کارآگاهی می‌باشند که نقش های مهم فیلم را بازی میکنند . دیوید که جدیدا به نصیب جنایی منتقل گردیده به امداد کارآگاه باسابقه ویلیام که در نهایی روزهای خدمت خویش به سر می‌برد می بایست پرده از سر قتل های زنجیره‌ای که در‌این شهر صورت می دهد بردارند .

آنان با قاتلی سریالی مواجه می‌باشند که قتل های خویش را به اعتنا طرح ریزی میکند و قصد داراست پیامی را به کارآگاه‌ها برساند .

در روز در آغاز ویلیام و دیوید با لاشه‌ای روبه‌رو می شوند که تا سرحد مرگ طعام خورده و همین قضیه سبب مرگ وی گردیده ، روز بعد از آن آن ها با وکیلی مواجه می گردند که به طریق وحشتناکی مورد قتل واقع شده و ضربات گوناگون شمشیر به وی اصابت کرده . آنان متوجه می گردند که آدم کش سریالی درپی ۵ قربانی دیگر میباشد و همت دارااست بر مبنای ۷ گناه کبیره « شکم‌پرستی، طمع، تنبلی، خشم، غرور، شهوت و حسادت » قتل‌های خویش را اجرا دهد .

اتفاقات بسیار جالبی در ماجرای این فیلم صورت می دهد و به شما سفارش می کنم در‌حالتی که تا به امروز این فیلم را ندیده‌اید ، دور از پیش‌داوری این تیتر را تماشا فرمایید و مطمئن باشید از شایسته ترین اثراتی می‌شود که چشم‌اید .

نقطه نهایی شوکه کننده و طرح ریزی گردیده‌ای که حادثه می‌ افتد به تنهایی از عامل ها توفیق این فیلم بوده . « هفت » در سال ۱۹۹۵ به نمایش درآمد و توانست ۳۲۷ میلیون دلار فروش گیشه را به دست آورد . همینطور نقدها بسیار مثبتی که ازاین فیلم شد از سایر نکات شایان توجه این شاهکار میباشد .

معرفی بهترین فیلم‌های روان شناختی

معرفی بهترین فیلم‌های روان شناختی

 

5/5 - (11 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *