عوارض‌ کمبود‌ ویتامین D برای سلامتی‌
  • توسط آزیتا قلی پور
  • ۲ سال پیش
  • سلامت
  • ۰

عوارض‌ کمبود‌ ویتامین D برای سلامتی‌ | بیهوش ✅ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

عوارض‌ کمبود‌ ویتامین D برای سلامتی‌ : همان طور‌ که می دانیم ویتامین D در خیلی از کارکرد های تن و اندام‌ها‌ نقش‌ بنیادین و مهمی خواهد داشت و فقدان آن در قسمت های گوناگون عوارضی در تن دارد‌ . در این نوشته تصمیم داریم شما را با عوارض‌ فقدان ویتامین دی برای تن آشنا‌ کنیم پس با ما همراه باشید در سایت بی هوش بخش سلامت

ویتامین D چیست‌ ؟

طبق تحقیقات ویتامین دی یک ویتامین حل‌شده در چربی می باشد که به صورت عادی در مقدار محدودی از خوراک ها وجود خواهد داشت و به عنوان یک مکمل‌ غذایی قابل‌ دسترس خواهد بود و شما با بکارگیری از آنها اندکی از مساله فقدان ویتامین دی در تن خویش را حل می نمائید . به اضافه اینکه موقعی ­‌که اشعه‌­ی ماورای بنفش‌ آفتاب به پوست‌ می ­‌تابد و هم‌نهاد ویتامین دی رخ می ­‌دهد ، در داخل تن پدیدآوری می­‌ گردد . ویتامین دی حاصل‌ از روشنایی آفتاب ، طعام و مکمل‌ ازنظر زیستی بی­‌ جان‌ می باشد و برای فعال­ گشتن به دو تعامل غیرطبیعی احتیاج خواهد داشت .

عوارض‌ کمبود‌ ویتامین D برای سلامتی‌

عوارض‌ کمبود‌ ویتامین D برای سلامتی‌

 

علائم فقدان ویتامین D

دل و دماغ‌ ندارید : درصورتی‌که حس می نمائید که کم‌حوصله و بیحال شده‌اید و کوچک‌‌ ترین چیز شما را آشفته می کند به دکتر رجوع کرده و مقدار ویتامین D بدن‌تان را بازبینی بکنید . به اعتقاد محققان آمریکایی ویتامین D مقدار سروتونین تن را زیادتر می‌ کند . در نهایت فقدان آن سبب تحول در خلق‌ و خوی‌ گشته و افسردگی‌ می‌ آورد . نتیجه های پژوهشی که در سال ۱۹۹۸ ادا گشته است‌ نشان‌ می‌ دهد‌ اشخاص سالمی که در موعد زمستان مکمل‌ ویتامین دی دریافت‌ می‌ کنند حالت روحی‌ بهتری در مقابل افرادی که از این مکمل‌‌ها‌ بی‌نصیب می باشند دارند . بعضی ماده‌های غذایی همانند شیر گاو ، ماهی آزاد‌ ، بادام و … شامل این ویتامین می باشند که در پهلو قرار گرفتن‌ در معرض‌ تابش آفتاب حتما باید در رژیم غذایی گنجانده گردند .

وزن اضافه‌ می‌کنید : چنانچه هیچگونه تغییری در رژیم غذایی خویش نداده‌اید منتها سریع در حال‌ ازدیاد وزن‌ می باشید مقداری گوش به زنگ باشید . یکی دیگر از علائم فقدان ویتامین دی ازدیاد وزن‌ بدون علت خواهد بود . این ویتامین حل‌شده در چربی به اثبات وزن‌ و محافظت تناسب‌ اندام‌ یاری می‌ نماید . این مساله با مشکلات دیگری شبیه اختلالات هورمونی ، عدم توان ماده‌ها غذایی ، اختلالات تیروئیدی و … همچنین همراه می باشد .

نفس کم می‌ آورید : درصورتی‌که اهل‌ ورزش‌ می باشید بایستی در طول جلسات ورزشی مقاومت تن را نگهداری کرده و بالا‌ ببرید . چنانچه هشیار نزول ناگهانی و بدون علت استقامت تن خودتان گشته اید و به تعبیر کم می‌ آورید به مقدار ویتامین D تن خودتان شک بکنید . این ویتامین برای ازدیاد و محافظت استقامت جسمانی تن واجب خواهد بود . الزاماً باید بدانید که ورزشکاران ماهر هرروز از مکمل‌‌های‌ این ویتامین و ماده‌ها غذایی دربردارنده آن بکارگیری کرده و به صورت منظم در معرض‌ روشنایی آفتاب قرار می‌ گیرند تا کم نیاورند .

عوارض‌ کمبود‌ ویتامین D برای سلامتی‌

عوارض‌ کمبود‌ ویتامین D برای سلامتی‌

 

سرتان عرق‌ می نماید : عرق کردن قسمتی در ناحیه‌‌ سر یکی از علائم احتمالی فقدان ویتامین دی خواهد بود . حدود یک سده هست که متخصصان به مادرهای جوان‌ همچنین تأکید می‌ کنند چنانچه نوزادشان از ناحیه‌ سر دستخوش عرق کردن می گردد به دکتر رجوع کرده و اندازه ویتامین D تن کودک را وارسی کنند . عرق کردن در کل تن و به صورت همزمان ارتباطی با فقدان ویتامین نخواهد داشت و می‌ تواند در اثر دما باشد‌ . ولی عرق کردن بخش جمجمه و سر احتیاج به نظارت های طبابت خواهد داشت .

پوستتان مات‌ تر گشته است‌ : نتیجه تحقیق های متخصصین پوست‌ نشان‌ می‌ دهد‌ که فقدان ویتامین دی روی رنگ پوست‌ تأثیر خواهد داشت . پوست‌ همگی ما یک کرم ضدآفتاب طبیعی‌ می باشد . بکارگیری از کرم ضدآفتاب با SPF90 توان جاذبه این ویتامین به وسیله پوست‌ را حدود ۹۷ درصد کسر می‌ دهد‌ . افرادی که دارای پوست‌ تیره‌ و ماتی می باشند حتما باید ۱۰ برابر‌ بیشتر‌از‌افرادی که پوستی روشن‌ و پریده‌رنگ دارند در معرض‌ تابش خورشید باشند یقیناً مقصود این نخواهد بود که کرم ضدآفتاب مصرف نکنید . می‌ توانید هرروز دستها و پا‌ها‌ را در معرض‌ پرتو آفتاب قرار دهید تا ویتامین از این راه جذب‌ گردد .

عوارض‌ کمبود‌ ویتامین D برای سلامتی‌

استخوان درد‌ دارید : افرادی که مبتلا حد ناکافی ویتامین D می باشند و یا فقدان دارند بخصوص در هنگام زمستان با مساله درد‌ در استخوان‌ها و عضلات روبرو می‌ گردند . چنانچه هشیار گشته اید که مفصل‌ها تان در وقت از خواب‌برخاستن خشک می‌ گردند و درد‌ می‌ کنند آزمایش‌ بدهید .

سن ۵۰ سال یا بالاتر : با ازدیاد سن ، مقدار دریافتی ویتامین دی پوست‌ از راه خورشید کم می گردد . در این سنین‌ اشخاص خیلی از زمان خویش را در منزل سپری‌ کرده و اندازه دریافتی این ویتامین در آنها کم خواهد شد .

مشکلات گوارشی : از خاطر نبرید که ویتامین دی یک ویتامین حل‌شده در چربی خواهد بود . چنانچه اشخاص یک بیماری گوارشی داشته باشند که بر روی جاذبه چربی بدنشان تاثیر بگذارد ، امکان‌پذیر خواهد بود در جذب‌ ویتامینهای حل‌شده در چربی (نظیر ویتامین دی) هم اختلال‌ داشته باشند . این شامل‌ عوارض‌ روده ای مانند کرون ، سلیاک و حساسیت‌ به گلوتن غیر سلیاک ، مریضی التهابی روده خواهد بود .

5/5 - (10 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *