هنر شادبودن را بیاموزید
هنر شادبودن را بیاموزید

هنر شادبودن را بیاموزید | چند راه ساده برای شاد بودن | بی هوش😍

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

هنر شادبودن را بیاموزید

هنر شادبودن را بیاموزید: من عاشق وقت هایی هستم که به خودم می آیم و می بینم تنهایی در حال لبخند زدن هستم. این لبخند به دروغ ساخته نشده تا کس دیگری را راضی کند، در عوض بطور طبیعی از حس سعادت درونی من قوت می گیرد،لحظاتی که در تمام وجود من می تابد و می درخشد.
شاد زندگی کردن یک هنر است و چنانچه شاد نیستیم می توانیم روش هایی برای رهایی از ناراحتی و غم را بیاموزیم.
ما مدام توقع داریم شخص دیگری خوشحالمان کند. در صورتی که خودمان هم می توانیم اسباب خوشحالی مان را آماده کنیم. باید بیاموزیم خود را دوست داشته باشیم و برای خود وقت و اهمیت قائل شویم. راه حل های بسياري برای کسب خشنودی درونی وجود دارد.با بی هوش همراه باشید.
هنر شادبودن را بیاموزید

هنر شادبودن را بیاموزید

زندگی در لحظۀ حال است
هنر شادبودن را بیاموزید به امکانات دور و بر خودمان نگاه کنیم. باور کنید هر آنچه دردسترس مان است کافی است برای این که ما را شاد نگهدارد و لحظات خوبی برای ما خلق کند. البته اگر خودمان را با کسی مقایسه نکنیم. من نمی گویم برای آينده فکر و برنامه ای نداشته باشید. برنامه ریزی برای آينده و تمایل به داشتن زندگی بهتر و باکیفیت تر مناسب هر موجود زنده ای است و در انسانها نشانۀ بلوغ روانی شمرده می شود. ولی لحظۀ حال را فنا نکنیم و در آن حاضر باشیم.
برای شاد بودن باید لذت ببرید
لذت ببرید، میپرسید از چی؟ از هر چیزی که به ذهن تان می رسد و هر چیزی که می تواند به شما حس خوبی بدهد لذت ببرید. به همنی سادگی. از لبخند یک کودک یا آسمان آبی یا هوای آزادی که تنفس می کنید لذت ببرید.
از حیوانات بامزه و کوچکی که در محل زندگی تان رفت و آمد دارند لذت ببرید. می توانید خودتان تصمیم بگیرید که از چه چیزی خوش تان می آید و از چه چیزی نه. شما قادر هستید انتخاب کنید که لذتبخش بودن را خودتان به تمام آنچه در نزدیکی تان وجود دارد اضافه کنید.
هنر شادبودن را بیاموزید
یک موزیک آرام
یک موسیقی آرام تأثیری جادویی بر روان انسان دارد. گوش دادن به آن سبب بوجود آمدن احساس خوشحالی و ارامش می شود و به تخلیه انرژی هم کمک می کند. بر اساس مطالعاتی که محققان در یکی از خانه های سالمندان انجام دادند، متوجه تأثیر گوش دادن به موزیک و دوری از آلزایمر شدند.
کسانی  که دچار فراموشی بودند و حتی نام کسی یادشان نبود، هنگامی که موسیقی قدیمی را برای شان ایفا می کردند ، آنها هم آرام آرام آغاز به همخوانی و گفتن نام خواننده آن آهنگ می کردند. گوش دادن به موزیک سبب انتشار دوپامین در مغز انسان می شود و این هورمون باعث ارامش عمیق روحی خواهد شد. تلاش کنید زمان گرفتاری آهنگ مورد علاقه تان یا همان آهنگ جادویی تان را گوش دهید تا از ارامش حاصل از آن لذت ببرید.
خودتان را همان طور که هستید دوست داشته باشید
دوست داشتن خویش کلید اصلی شاد بودن است. چنانچه خود تان را دوست داشته باشید خود را سزاوار شادی دانسته و از آن برخوردار خواهید شد. اگر خود را سزاوار عشق خویش بدانید عشق افراد دیگر را هم پذیرفته و شاد بودن را برای خود تان رقم می زنید.
ورزش کردن
ورزش دوای هر دردی است. ورزش کردن باعث سلامت جسم و روان می شود. حین انجام حرکات ورزشی هورمونی به نام آندروفین در مغز منتشر می شود که حس شادی و خوشحالی به انسان می دهد و شخص را برای جنگ با افسردگی آماده می کند.
ورزش کردن
با خودتان آشتی کنید
ممکن است از خودتان ناراحت باشید که گاهی از پس برخی چیزهای برنیامده باشید یا دربرخی مواقع همه چیز را به همان ترتیبی که لازم بود انجام نداده باشید. بعلاوه ممکن است اشتباهاتی داشته باشید یا حتی حماقت هایی کرده باشید که زندگیتان را تحت تسلطخویش قرار داده باشد. باور کنید که شما هم مثل بقیه حق اشتباه دارید و قطعاً استحقاق بخشیده شدن را دارید. خویش را ببخشید تا بتوانید باور کنید که شادی حق مسلم تان است.
مطالعه کنید
کار ساده ای مانند مطالعه هم میتواند شادی آفرین باشد. کتاب، انگيزه ها را برمی انگیزد، انسانها را به هم نزدیک تر می کند، شادی را هدیه می دهد، و ما را با تاریخ اشنا می سازد و در شناخت راه و رسم و حفظ سلامتی به ما یاری می رساند.
کار را متوقف کنید و یک شاخه گل رز را ببویید! نگاه کردن به غنچه یک گل می تواند بهترین روش تحریک احساسات باشد.یک غنچه رز تهیه کنید تا در طول چهار یا پنج روز شاهد یک گل رز کامل و زیبا باشید.با نگاه کردن به یک گل و یا بوییدن آن، نگاه شما به زندگی زیبا می شود.
شادی و نشاط را در طبیعت پیدا کنید.
آن قدر در برنامه روزانه خویش غرق نشوید که از زیبایی های دنیای پیرامون غافل شوید. هر چیزی که دارای استعداد بالقوه باشد میتواند برای شما شادی بخش باشد این نکته را دستور کار زندگی خویش و فرزندانتان قرار دهید.
شادی و نشاط را در طبیعت پیدا کنید.
شادی را خلق کنید
انجام کارهای بیرون از خانه، تنظیم مخارج خانواده و یا حتی پرداخت صورتحساب های خانه از جمله کارهایی هستند که به شما کمک می کنند تا قابلیت های خویش را پیدا کنید و به حس خودباوری برسید و از این احساس لذت ببرید. به این ترتیب شما میتوانید بازتاب این اعمال را در چهره راضی خانواده پیدا کرده و ببینید.
شادیمان را تقسیم کنیم
با قسمت شادی هایمان با افراد دیگر می توانیم آنرا شدت ببخشیم.فرمول ساده دیگری که من آنرا در زندگی دنبال می کنم این است که مدام تلاش کنیم فرد مقابلمان را بخندانیم. امتحان کنید. خواهید دید که چه حس خوبی به شما دست می دهد.
راهکارهایی را برای طاقت آوردن در مقابل استرس بیاموزید
همه ما زمان هایی با استرس و حادثه های ناخوشایند روبرو بوده ایم. شیوه پاسخ دهی ما به این حوادث نقش مهمی در احساس سلامتی مان دارد. ما قادر به کنترل و انتخاب اتفاق ها نیستیم؛ ولی می توانیم انتخاب کنیم که چطور به این استرس ها جواب دهیم.
حقیقت این است که در عمل، این کار مشکل است ولی مطالعات نشان می دهد که ما می توانیم شیوه برخورد و واکنش به استرس ها را مانند مهارتهای ديگر یاد بگیریم؛ بنابراین از اشخاص متخصص یا مورد اعتمادتان بخواهید که در این امر به شما کمک کنند.
راهکارهایی را برای طاقت آوردن در مقابل استرس بیاموزید
برای شادی بیشتر، عاقلانه خرج کنید
نحوه تصمیم گیری ما در مورد خرج کردن، بر آنچه که ما می توانیم در زندگی انجام دهیم و راههای شادی ما اثر می گذارد. هنگامی که ما یک خانه یا ماشین ارزان تر انتخاب می کنیم( چیز هایی که بر خوشحالی تاثیری ندارند)، ما پول بیشتری برای صرف کردن برای ماجراجویی و وقت گذرانی با دوستان داریم؛( چیز هایی که حقیقتا ما را خوشحال می کنند.)
به این مطلب امتیاز دهید post

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *