خاصیت درمانی زیتون و روغن زیتون

خاصیت درمانی زیتون + معرفی منبع خرید روغن زیتون فرابکر رودبار | بی هوش ✅

زمان مطالعه این مطلب: 11 دقیقه

خاصیت درمانی خرید روغن زیتون فرابکر رودبار : اعجاز زیتون در معالجه بخش اعظمی از بیماری‌ها

یک کدام از میوه‌هایی که در قرآن کریم و مهربان از آن ذکر شده گردیده و در احادیث نیز سفارش به مصرف آن گردیده،زیتون میباشد که خاصیت غذایی و دارویی بخش اعظمی داراست.
درخت زیتون سخاوتمندانه فواید متعددی را برای ما مهیا می‌نماید؛ مثلا این فواید،روغن و میوه‌هایی میباشد که برای تندرستی بدن ما اساسی می‌باشند،البته ما هنوز اسرار آن را کاملا نمی‌دانیم؛بدین ترتیب پی بردن فواید زیتون برای معالجه بیماری‌های گوناگون،پوست،رژیم غذایی و التیام درد استخوان بسیار اساسی میباشد.

خرید زیتون اصل رودبار 

خرید روغن زیتون فرابکر رودبار

خرید روغن زیتون فرابکر رودبار

 

ارزش غذایی زیتون

یک کدام از مزایای زیتون این میباشد که سرشار از مواد معدنی مایحتاج برای تن مانند سدیم، پتاسیم، کلسیم، آهن و فسفر و همینطور دربردارنده گوگرد،مس و ید میباشد که تن را در قبال بخش اعظمی از بیماری‌ها مانند پوکی استخوان و کمبود آهن مراقبت می‌نماید؛علاوه بر این دربردارنده اسید‌های آمینه اصلی در فرآیند بهبود متابولیسم میباشد.
این میوه همینطور دربردارنده ویتامین‌های مایحتاج برای بدنسازی، ویتامین B، ویتامین E و ویتامین A میباشد که‌این ویتامین‌ها دربردارنده آنتی اکسیدان می باشند و از رسوب سموم در خون دوری می‌نمایند و به افزایش عملکرد کبد در دفع سموم امداد خواهند کرد.زیتون دربردارنده اسید اولئیک که یک اسید چرب میباشد بوده و این اسید به مراقبت از قلب در قبال بیماری یاری می‌نماید،چون سطح کلسترول را در خون بهبود می بخشد.

فواید زیتون برای محافظت سلامت قلب

زیتون سطح کلسترول خوب HDL تن را بهبود می بخشد و سطح کلسترول مضر تن،LDL را کاهش می دهد که‌این کار سبب ساز بهبود تندرستی قلب گردیده و از ساخت لخته دوری می‌نماید؛ چون سبب ساز انعطاف پذیری عروق و رگ‌های خونی می‌گردد.

فواید زیتون برای تقویت ایمنی

زیتون دربردارنده ویتامین A و E میباشد که آنتی اکسیدان ساخت‌و‌ساز می‌نماید و سیستم ایمنی تن را برای جنگ با باکتری ها،میکروب‌ها و مواد سرطان زا تقویت می‌نماید.

فواید زیتون برای معالجه سرطان

زیتون به جنگ با تشکیل سلول‌های سرطانی در تن و نزاع با بیماری‌های سرطانی مانند سرطان سینه یاری می‌نماید؛همینطور میتوانید برای خودداری از بیماری‌های متفاوت روغن زیتون را بر هرجا از تن بمالید.

فواید زیتون در بهبود حافظه

زیتون دربردارنده ترکیبات آلی به اسم پلی فنول که آنتی اکسیدان میباشد، بوده و منجر تحریک مواد موجود در مغز برای بهبود یاد و نزاع با آلزایمر میشود.

فواید زیتون برای رویارویی با پرخوری

اسید‌های چرب غیر اشباع اصولاً ترکیباتی می باشند که دیرهضم میشوند و هورمون سیری را در اشخاص تحریک می‌نمایند که‌این ترکیبات مشتمل بر کوله سیتوکینین و کوله سیستوکینین میشوند.همینطور با تحریک ماده‌ای به اسم آدیپونکتین که به سوزاندن چربی‌های انباشته شده در تن یاری می‌نماید در واقع تناول کردن یک قاشق چای خوری روغن زیتون برابر با سوزاندن ۴۵ واحد کالری میباشد که از حس گرسنگی می‌کاهد و اشخاص را به کاهش وسعت وعده‌های غذایی خویش ترغیب می‌نماید.

فواید زیتون برای معالجه کم خونی

زیتون منبع مهمی از آهن میباشد و موجب معالجه کم خونی میشود.میل کردن یک چهارم قاشق زیتون برای عده ای که از کمبود آهن یا این که از کم خونی مشقت می برند اثرگذار میباشد.

فواید زیتون برای پوست

زیتون، چه به طور روغن و چه به طور مصرف دانه‌های آن،برای بهبود شرایط پوست و پوشاندن عیوب آن بسیار اثرگذار میباشد؛چون با تأمین ویتامین A و ویتامین E که ویتامین‌های دربردارنده آنتی اکسیدان می‌باشند، به لطافت و مرطوب سازی پوست یاری می‌نماید و امکان ارتجاعی موردنیاز را به پوست می دهد.همینطور ظهور چین و چروک و افتادگی پوست را به تأخیر می‌اندازد.

فواید زیتون برای مو

یک مزیت اساسی روغن زیتون برای گیسو این میباشد که پوست سر را قابل انعطاف و مرطوب می‌نماید. این ماده همینطور با تغذیه گیسو به خودداری از شکسته شدن آن امداد می‌نماید؛چون موی را تغذیه می‌نماید و موجب زیبایی،تازگی و درخشندگی آن میشود؛بدین ترتیب ماساژ روغن زیتون روی پوست منجر شادابی پوست و تحریک گردش خون در سر می‌گردد.

فواید زیتون برای دستگاه گوارش

میل کردن زیتون یا این که افزودن روغن آن به طعام حرکت آن در درون روده را تسهیل کرده،هضم طعام را بهبود میبخشد،

به معالجه یبوست و سندرم روده تحریک پذیر یاری می‌نماید و از نفخ جلوگیری میکند.

زیتون دربردارنده چربی‌های اشباع نشده میباشد که به کاهش کلسترول در خون و سوختن چربی‌ها یاری می‌نماید که از سایر مزایای زیتون برای کاهش وزن و معالجه چاقی میباشند.

فواید زیتون برای سنگ کلیه

از آن‌جا که زیتون دربردارنده آنتی اکسیدان میباشد برای دفع سموم از تن و خودداری از تشکیل سنگ کلیه اثر گذار میباشد.

فواید زیتون در بهبود بینایی

زیتون با بهبود شبکیه و دوری از بیماری در بهبود بصیرت یاری می‌نماید. همینطور از بیماری‌هایی مانند گلوکوم،تیرگی لنز و تخریب ماکولا که چشم را پایین تأثیر قرار میدهند خودداری خواهد کرد.

فواید زیتون برای معالجه حساسیت

زیتون به تن امداد می‌نماید تا برخورد به هیستامین کاهش یابد و سبب ساز عکس العمل‌های آلرژیک در تن خواهد شد.زیتون دربردارنده آنتی اکسیدان‌هایی میباشد که تحت عنوان ضد هیستامین و ضد التهاب فعالیت می‌نمایند.

فواید زیتون در التیام درد مفاصل

روغن زیتون به التیام درد پوکی استخوان و مفاصل یاری می‌نماید؛براین اساس می توانید روغن زیتون گرم را روی بخشی که درد می‌نماید ماساژ دهید و با به کارگیری منظم آن سود بسیار خیر و خوبی را شاهد خواهید بود.

فواید زیتون برای تن و توان باوری مردان

زیتون همینطور سیستم ایمنی تن را تقویت کرده،اقتدار باروری مردان را ارتقا میدهد و قابلیت و امکان‌های جنسی را بهبود می بخشد.

از میان زیتون ‌های سبز و مشكی، كدام یك بها غذایی بیشتری دارند؟

بخش عمده‌ ای از ارزش غذایی زیتون مربوط به روغن آن می‌باشد.در صورتی‌که برهمین اساس بخواهیم درباره زیتون و ارزش غذایی آن قضاوت كنیم،زیتون‌ های تیره ‌رنگ دارای میزان روغن بیشتری می‌باشند و از این نظر غنی تر محسوب می ‌شوند. به طور كلی،روغن زیتون جزو روغن‌ های بسیار مطلوب محسوب می‌خواهد شد و عنصر تعیین‌ كننده‌ ای در مرتبه‌ بندی زیتون ‌ها به شمار می ‌آید.

عامل تفاوت رنگ زیتون‌ ها چیست؟

زیتون از نظر رنگ، دارای انواع مختلفی می‌باشد كه شاید مهم ترین آنان اشکال سبز و سیاه باشد.این نوع زیتون‌ ها به طور طبیعی دارای این رنگ ‌ها هستند اما غیر از این، در صنایع غذایی،گاهی اشکال سبزرنگ آن بوسیله تركیبات آهن به رنگ تیره متمایل به سیاه در می ‌آیند.ولی از دید قانونی بایستی روی بسته ‌بندی این زیتون ‌ها قید شود كه با به کار گیری از تركیبات آهن به رنگ تیره درآمده‌ اند.البته عده‌ای بر این اعتقادند كه زیتون‌ های سبز در پروسه رسیدن،كم‌ كم تیره می‌ شوند.
بله، این درست است. زیتون‌ ها به مرور زمان در فرایند رسیدن از سبز به تیره‌ تر شدن رغبت می کنند اما زیتون ‌های سیاه و سبز به كلی ۲ نوع متفاوت می‌باشند. مفاد تغییر رنگ زیتون از سبز به سیاه، بیشتر تحت تاثیر همان تركیبات آهنی است كه در صنایع غذایی به آن می ‌افزایند تا رنگ آن را تیره كنند

این تركیبات ضرری ندارند؟

در این خصوص ۲ لحاظ كاملا متعدد وجود دارد. بعضی‌ ها اعتقادی به افزودنی ‌ها و دست‌ كاری ‌های انسانی در مواد غذایی ندارند و این كار را نمی‌ پسندند البته بعضا‌ ها هم با این مسئله مشكلی ندارند.سال‌ های زیادی از تیره كردن زیتون‌ ها به این‌شیوه می ‌گذرد و امروزه این یکی‌از استانداردهای جهانی این فرآورده می باشد.
در حالتی که فقط تفاوت این زیتون‌ ها با همدیگر در رنگ آن‌ها می‌باشد؛چرا ابدا این كار را انجام می ‌دهند؟
به هر حال،مواردی در بازار مصرف وجود دارد كه می بایست علاقه مصرف ‌كنندگان راجع‌به آن لحاظ شود. از دیدگاه تولیدكننده،مصرف ‌كنندگان حق گزینش دارند از بینش تولیدكننده، مصرف ‌كنندگان حق تعیین دارا‌هستند و باید ذوق وسلیقه آن ها را با محصول ها متنوع تامین كرد. بدین ترتیب تنوع رنگ بیشتر برای مشتری‌ پسندكردن کالا در بازار كاربرد دارد.

موارد منع مصرف زیتون

مطالعات پزشکی فواید زیتون را برای زنان آبستن اثبات نکرده است ؛ براین اساس سفارش میشود از آن در موارد بارداری و شیردهی زیاد استعمال نشود.

به چه شکل روغن زیتون اصل را از روغن زیتون تقلبی تشخیص دهیم؟

برای اینکه بفهمید روغن زیتون اصل وعالی میباشد و از خرید روغن زیتون تقلبی دوری کنید، به شیوه پایین عمل فرمائید:
یک ظرف بیاورید و دو قاشق غذاخوری یا این که بیشتر روغن زیتون را در آن بریزید؛ آن‌گاه در آن را ببندید و به برهه زمانی ۲۴ ساعت در یخچال فریزر قرار دهید؛در شرایطی‌که روغن یخ زد و جامد شد، روغن اصلی میباشد البته در‌صورتی‌که همانگونه که مایع میباشد باقی بماند، به احتمال زیاد تقلبی میباشد. زمانی که صحبت از روغن زییتون اصل می شود یکی ببهترین مناب خرید روغن زیتون فرابکر رودبار از وب سایت گرین گاردن می با شد.

اشکال متعدد روغن زیتون

۱ – روغن زیتون فرابکر ( Extra Virgin )

این روغن شایسته ترین نوع روغن زیتون به حساب می آید که فقط با پرس کردن این میوه بعد از آن ۲۴ ساعت از آن برداشت می‌شود.در مهیا سازی این روغن ، روند های شیمیایی به عمل نمی رود . در سود ترکیبات آنتی اکسیدانی آن به خیر و خوبی مراقبت میگردد . مزه روغن زیتون فرا بکر قوی ، فلفلی ، تلخ و تند مشابه زیتون میباشد.سفارش میشود از نوع فرا بکر در غذاهایی که حرارت مقداری مورد نیاز دارا هستند مثل سالاد و اسپاگتی به کارگیری نمائید .

خرید روغن زیتون فرابکر رودبار

خرید روغن زیتون فرابکر رودبار

خرید روغن زیتون فرابکر رودبار

 

۲ – روغن زیتون بکر ( Virgin )

این نوع نیز همچون فرابکر،تصفیه نمی‌شود و با پرس اولیه زیتون و فارغ از استعمال از مواد شیمیایی و گرما به دست می‌آید .این نوع زیتون،سطح اسیدیته بسیار پایینی داراست و برای پخت و پز نیز مطلوب میباشد

۳ – روغن زیتون تصفیه گردیده ( Refined )

در این روغن به طور تقریب خواص آنتی اکسیدانی از بین رفته است و سطح اسیدیته آن بسیار پایین میباشد.این نوع روغن را می توان در پخت و پز و سرخ کردن زیاد بهره برد.

۴ – روغن زیتون خالص ( Pure / Classic )

این نوع روغن ترکیبی از تصفیه گردیده و بکر است.سطح اسیدیته آن ۱ درصد میباشد و عطر، مزه و خواص آنتی اکسیدانی آن به مقدار روغن دیده نشده موجود در آن وابسته است.

۵ – روغن زیتون مدل ( Lite / Light )

این نوع روغن ترکیبی از روغن زيتون تصفیه گردیده با بقیه روغن های گیاهی است و فاقد خواص آنتی اکسیدانی میباشد.روغن مدل زیتون حدودا فاقد مزه میباشد و برای سرخ کردن پخت و پز نیز مطلوب است .

۶ – روغن زیتون پومیس یا این که پوماس ( Olive-Pomace )

بعد از جدا شدن همگی روغن و آب درون زیتون توسط مراحل پرس کردن یا این که سانتریفیوژ،با به کارگیری از بعضی حلال ها از تفاله زیتون،روغن زیتون پومیس استخراج و بعداز تصفیه استعمال میگردد.این روغن ارزان میباشد و برای پخت و پز در دمای بالا به عمل می رود .

۷ – روغن زیتون لامپانت ( Lampante )

این نوع روغن معمولا از میوه های بد زیتون و طی فرآیند ضعیف به دست میاید.روغن لامپانت تا‌وقتی‌که تصفیه نشود برای مصرف بشر مناسب نیست .

خرید روغن زیتون فرابکر رودبار

خرید روغن زیتون فرابکر رودبار

 

فواید خرید روغن زیتون فرابکر رودبار برای سلامتی

۱ – روغن زیتون سرشار از چربی های اشباع گردیده سالم

روغن زيتون طبیعی استخراج گردیده از زیتون،میوه روغنی درخت زیتون میباشد که دارنده اسیدهای چرب امگا ۶ و امگا ۳ هست .اسید چرب چیره ( ۷۳٪ ) در این روغن با اسم Oleic acid شناخته می‌گردد که بسیار سالم میباشد . اسید اولئیک موجود در این روغن به کاهش التهاب یاری می‌نماید و بر سلول های سرطانی اثر مثبت داراست .چربی‌های غیر اشباع گردیده در روغن زیتون در قبال حرارت زیاد مقاوم می‌باشند ، و این دستور سبب میشود گزینش سالمی برای پخت و پز باشد .

۲ – آنتی اکسیدان

روغن زيتون فوق العاده مغذی میباشد . به جز اسیدهای چرب اثرگذار ، دربردارنده مقادیری از ویتامین E ، K و آنتی اکسیدان میباشد.آنتی اکسیدان‌ها از نگاه بیولوژیکی فعال می‌باشند و به نزاع با بیماری های جدی امداد می‌نمایند . آنتی اکسیدان‌های درون روغن زیتون میتوانند با التهاب پیکار کرده و به دوری از اکسیداسیون کلسترول در خون ما امداد نمایند.که هر دو این‌ها به معالجه بیماری های قلبی یاری می‌نمایند .

۳ – خاصیت ضد التهابی کارکشته روغن زیتون

این روغن دربردارنده مواد مفید مشتمل بر اسید اولئیک و همینطور آنتی اکسیدان میباشد که قادر است با التهاب نبرد نماید . روغن زيتون قادر است التهاب را کم کند .اثرات ضد التهابی مهم ، بوسیله آنتی اکسیدان‌ها ایفا می‌پذیرد.مطالعات نشانه داده اند که آنتی اکسیدان های این روغن می توانند بعضی از ژن ها و پروتئین هایی را که منجر التهاب می گردند را مهار نمایند .

۴ – دوری از سکته مغزی

سکته مغزی به انگیزه لخته شدن خون یا این که خون ریزی ناشی از ایراد جریان خون به مغز صورت میدهد.در کشورهای پیشرفته،سکته دومی انگیزه مرگ و میر،پس از بیماری قلبی میباشد.مطالعات متعددی وجود دارد که نشان میدهد عده ای که روغن زیتون مصرف می‌نمایند ، خطر ابتلا به سکته مغزی را به معیار کمتری تجربه می‌نمایند .

۵ – پرهیز از بیماری های قلبی

بیماری قلب متداول ترین انگیزه مرگ در عالم میباشد . یکی‌از خصوصیت های کلیدی این روغن این میباشد که می تواند از روش مکانیسم های زیادی از بیماری های قلبی مراقبت می‌نماید.روغن زيتون التهاب را کاهش میدهد ، کلسترول خون را از اکسیداسیون نگهداری می‌نماید ،سعی پوشش رگ های خونی را بهبود میبخشد و قادر است از لخته شدن خون دوری نماید.در‌حالتی که بیماری قلبی دارید و یا این که در خانواده خویش سوابق بیماری قلبی دارید مسلما این روغن را در برنامه غذایی خویش بگنجانید.

۶ – دوری از ارتقاء وزن و چاقی

مطالعات زیادی بر روی الگوهای غذایی نشان داده میباشد که‌این روغن اثرات نامطلوبی بر روی وزن تن ندارد. به عبارت دیگر ، مصرف بالای روغن زیتون با ارتقاء وزن یا این که چاقی ارتباطی ندارد .

۷ – پیکار با فراموشی با روغن زیتون

فراموشی متداول ترین بیماری عصبی در عالم میباشد.یک کدام از علل اساسی آلزایمر ، وجود پلاکت های بتا آمیلوئید درون سلول های مغزی میباشد.مطالعات درخصوص این روغن علامت داده میباشد که می‌تواند این پلاکت ها را از سلول های مغزی حذف نماید .

۸ – کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲

روغن زیتون نگهدارنده خوبی برای تن در قبال دیابت میباشد.مطالعات متفاوت بر روی روغن زيتون نشانه داده است که تاثیرات مثبتی بر قند خون و آلرژی‌های انسولینی داراست.در آزمایشی نشان داده شد که رژیم غذایی مدیترانه ای به یار استعمال از این روغن خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را بیش تر از ۴۰٪ کاهش می دهد .

۹ – خاصیت ضد سرطان آنتی اکسیدان های روغن زیتون

سرطان یک کدام از معمول ترین علل مرگ در دنیا است . کشورهای مدیترانه ای نرخ پایینی در ابتلا به گونه های متعدد سرطان‌ها را دارا‌هستند و اکثری از پژوهشگران بر این باورند رژیم غذایی سرشار از زیتون و محصول‌های آن موجب گردیده تا نرخ سرطان به معیار دیده گیری در‌این کشورها کاهش پیدا نماید .آنتی اکسیدان مو جود در‌این روغن قادر است منجر کاهش آسیب رادیکال های آزاد شوند ، که به حیث میرسد یکی از عوامل پیشگیری از سرطان میباشد . اکثری از مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند که ترکیبات موجود در این روغن میتواند به پیکار با سلول های سرطانی یاری دهد . این که آیا روغن زیتون حقیقتا میتواند در خودداری از سرطان نقش داشته باشد یا این که خیر؟ می بایست به صحت مطالعه گردد .

۱۰ – بهبود روماتیسم مفصلی

روماتیسم مفصلی یکی‌از بیماری‌های خود ایمنی است که با تغییر و تحول شکل مفاصل و درد زیاد همپا میباشد .کامل کننده های این روغن به بهبود شاخص های التهابی و کاهش سطح اکسیده شدن مفاصل امداد می‌نمایند . به لحاظ می رسد تکمیل کننده های روغن زيتون به بهبود شاخص های التهابی در اشخاص دچار به روماتیسم مفصلی امداد می‌نماید . روغن زيتون ،زمانی که همپا با روغن ماهی ، اسیدهای چرب امگا۳ مخلوط خواهد شد ، بسیار موثر خواهد بود و به کاهش درد مفاصل و تورم روماتیسم مفصلی یاری دهد . در یک مطالعه ، مخلوط این روغن و روغن ماهی به صورت قابل توجهی سبب ساز کاهش درد مفاصل ، ارتقاء اقتدار مچ در اشخاص در گیر به روماتیسم مفصلی شد .

۱۱ – خاصیت ضد باکتریایی

روغن زیتون دربردارنده بخش اعظمی از مواد مفید میباشد که می تواند باکتری های مضر را مهار نماید و یا این که از بین ببرد .یک کدام از این باکتری‌ها هلیکوباکتر پیلوری میباشد . این باکتری که در معده معاش می‌نماید میتواند منجر ساخت‌و‌ساز جراحت معده و سرطان معده خواهد شد . مطالعات نشان داده اند که ۳۰ گرم روغن زيتون میتواند عفونت باکتری هلیکوباکتر پیلوری را ۱۰ تا ۴۰ درصد از اشخاص را درکمتر از ۲ هفته از بین ببرد .در نتیجه میتواند برای بهبود سرطان معده و آسیب معده به عمل رود .در هنگام خرید این روغن مطمئن بشوید که محصولی خالص و فرابکر خریداری میکنید . این روغن شایسته ترین چربی موجود در دنیا میباشد که می توانید فارغ از واهمه از اضافه وزن آن را مصرف نمایید .

سلامت پوست با روغن زیتون

در صورتی شما از آن مجموعه اشخاصی می‌باشید که مدام در وب و کانال های مجازی پیرو شیوه های نوین ، علمی و پذیرش گردیده برای داشتن پوست تندرست و برنا میگردید ، به طبع اسم روغن زيتون را در این مجموعه از مطالب دیده اید . آنتی اکسیدان های موجود در این روغن شمارا به فیض  دلخواهتان می‌رساند .با مصرف این روغن ، به‌تدریج با چین و چروک های صورتتان خداحافظی فرمایید .
روغن زيتون از نادر روغن هایی است که با خیال و خاطر راحت می‌توانید برای به دور چشم نیز از آن به کارگیری فرمایید . ولی این فرمان صرفا در حالتی قابلیت پذیر میباشد که روغن زيتون خالص باشد و از طبیعی بودن آن باور داشته باشید . همانگونه که خواندید ،روغن زيتون منبع بی نیاز از ویتامین E است .با یک سرچ معمولی در وب با تیتر ویتامینE متوجه خواهید شد که به عنوان مثال مهم‌ترین ارکان زیبایی پوست میباشد . با مطالعه نوشته‌ی علمی ” خاصیت ویتامین E ” با این ویتامین اعجاز آسا بیشتر آشنا گردید .

4.9/5 - (30 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *