اتاق تکونی در ۷ روز

اتاق تکونی در 7 روز | بی هوش ✅ سایت سرگرمی و تفریحی❤️

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

اتاق تکونی در ۷ روز: اتاق خواب تان را زیر و رو کنید!

 اسفند ماه شلوغی برای همه و به خصوص خانم های خانه است. زیر و رو کردن مبلمان و وسایل خانه و تازه کردن رنگ و روی آن همتی بلند می طلبد که بوی عید و سال نو آن را برای ما آسان می کند. این روزها کم کم دست به کار می شویم و فضا به فضای منزل خود را صفا می دهیم. بی هوش هم قصد دارد در این نو شدن با شما همراه باشد و با بودن در کنارتان عیدانه ای آسان تر و شیرین تر در دکوراسیون داخلی منزل تان برای شما رقم زند. برای شروع می رویم سراغ یکی از شلوغ ترین فضاهای داخلی خانه دکوراسیون اتاق خواب!

روز اول منزل تکانی اتاق خواب: مرتب سازی و پاک کردن کمد لباس

سازمان دهی: برای منزل تکانی اتاق، همه چیز را از کمد دیواری و کشوها بیرون نمایید، هر محصول را تحلیل فرمایید.جامه هایی را که دیگر اندازه تان نیستند یا این که دوست شان ندارید،در کیسه بگذارید و اهدا نمایید.لباس ها و وسایل فصلی را نیز مستقل فرمایید.لباس هایی را نیز که نیاز به شستشو دارند، در کیسه ای مستقل برای ارائه دادن به خشک شویی قرار دهید.
لباس هایی که در کمد دیواری لباس آویخته میشوند،می بایست آن هایی باشند که دوست دارید،لباس هایی که اندازه تان، مطلوب این فصل و منزه و بدون آسیب می باشند.چنانچه کمدتان به سازمان دهی اصلی نیاز داراست، ممکن میباشد یک روز کامل وقت شما‌را بگیرد.

نظافت: هنگامی کمد دیواری تان خالی میباشد، درون آن را جارو برقی بکشید. طبقه های گنجه و داخل کشوها را منزه نمایید.

اتاق تکونی در 7 روز

اتاق تکونی در ۷ روز

روز دوم: نکات منزل تکانی اتاق خواب

تمیز کاری: با وجودی که اتاق خواب به اندازه ی آشپزخانه یا این که حمام آلوده و کثیف نمیشود، البته قابلیت جمع شدن گرد و خاک متعددی در آن وجود دارد.
تمام اتاق را از بالا تا زیر جاروبرقی بکشید. از سرپوش های منحصربه‌فرد نظافت کردن فریم پنجره ها و دیوار ها استعمال نمایید و مطمئن گردید که دسته ی جارو به مجموع نقاط ذیل تخت می‌رسد.

✅ با به کارگیری از نردبان متحرک لامپ های نور و روشنایی و بالای قفسه ها را پاک نمائید.

✅ روی میزهای پاتختی، میز دستشویی و سطح های دیگر را پاک فرمایید.

✅ فرش های کوچک و پرده ها را چنانچه قابل شستشو می باشند، بشویید.

✅ صرفا نقاط لکه گردیده ی فرش های بزرگ را پاک فرمایید یا این که آن‌ها را به قالیشویی بدهید.

✅ کف های چوبی را تی بکشید.

کارهای مرتب سازی: وسایلی که در اتاق خواب شما می‌باشند و وابسته به فضاهای دیگر منزل اند را به جای خویش بازگردانید (از جمله ظروف را به آشپزخانه برگردانید).

 

 

اتاق تکونی در 7 روز

اتاق تکونی در ۷ روز

روز سوم: نکات منزل تکانی اتاق خواب

نظافت: علاوه بر مفاد پایین رازهای شستشو و تمیز کاری کالای خواب برای یک خواب سالم را که تا قبل از این به شما گفتیم فراموش نکنید.

✅ سرتختی را منزه نمائید.

✅ تشک را جاروبرقی کشیده و برگردانید.

✅ لایه های قابل شستشوی تشک را بشویید.

کارهای سازمان دهی: کالای خواب خویش رو نظارت نمایید. در حالتی‌که متعددی نامرتب می باشند، ملافه ها و روکش های مازاد را تا زده و داخل یک روبالشی حفظ فرمائید. ملحفه ها، پتوها، بالش ها و روکش های لحاف را که به شدت آسیب دیده یا این که پاره گردیده اند یا این که اندازه ی آن‌ها به تخت موجود شما نمی‌خورد، کنار بگذارید.

اتاق تکونی در 7 روز

اتاق تکونی در ۷ روز

روز چهارم منزل تکانی: طرح ریزی برای چیدمان اتاق خواب

فعلا که اکثر بی نظمی ها و گرد و خاک ها را برطرف نمودید،پی بردن آنچه نیاز به تغییر و تحول یا این که جایگزین شدن دارااست،سهل و آسان تر میباشد.هر چه را که می‌خواهید تغییر و تحول دهید،حذف نمائید یا این که نو بخرید،بنویسید.منزل تکانی با طرح ریزی صحیح،امور را برای شما سهل تر می نماید.
آیا نور و روشنایی کافی دارید؟ هم نور و روشنایی همگانی و هم نور و روشنایی موضعی (به عنوان مثال برای مطالعه در رختخواب)؟
از کالای خواب خویش راضی میباشید؟ بالش ها چطور؟
آیا چوب لباسی های قابل قبولی در بوفه دارید؟
جای قابل قبولی برای کفش های تان دارید یا این که روی کف تلنبار گردیده اند؟
آیا به نظم دهنده های کشو یا این که تقسیم کننده ها نیاز دارید؟

اتاق تکونی در 7 روز

اتاق تکونی در ۷ روز

روز پنجم منزل تکانی اتاق: قشنگ کردن میز پاتختی

کارهای مرتب سازی: روز ششم منزل تکانی اتاق خواب کلیه ی کتب،روزنامه ها،مجله ها و چیزهای دیگری را که روی میز پاتختی تلنبار گردیده اند،منظم و مجموعه بندی فرمائید.اشیایی که شب ها به کارگیری میکنید را جدا روی میز در دسترس بگذارید.

کارهای نظافت: در منزل تکانی اتاق پایه ها و شیدهای آباژور های تان را پاک نمایید و اشیای روی میز پاتختی را گردگیری نمائید.

روز ششم منزل تکانی اتاق خواب: اهمیت به اشیای کوچک

کارهای مرتب سازی: زیورآلات و اکسسوری های کوچک دیگر را آراسته فرمایید و قطعه هایی که که دیگر به کار گیری نمی‌کنید کنار بگذارید.
به گیاهان اهمیت دهید، برگ های بزرگ را گردگیری فرمایید، برگ های کم آب را مستقل نمائید و چنانچه نیاز میباشد خاک گلدان را عوض فرمائید.
شمع های سابق، پتوهای شکاف گردیده و هر چیز دیگری که عمرش تمام گردیده است را به دور بیندازید.
در حال حاضر خویش را به گل های نو یا این که شاخه های شکوفه زده ی بهاری در یک گلدان قشنگ مهمان فرمایید.

اتاق تکونی در 7 روز

روز هفتم و سایر روز ها: محافظت روزمره از اتاق خواب

کارهای شست و رفت: در‌حالتی که تا به امروز این عادت را نداشته اید،تخت خواب خویش را به محض اینکه صبح از خواب بیدار شدید،تروتمیز نمائید و به میز پاتختی خویش پیش از خروج از اتاق نظم دهید.در هنگام بعد از ظهر و غروب خرقه های آلوده تان را به مکان انباشتن روی صندلی یا این که در بوفه به سبد لباس های چرک آلود منتقل نمائید و اکسسوری ها را به مکان خویش بازگردانید.

کارهای مرتب سازی: زمانی لباس های نو، کالای خواب یا این که چیزهای دیگر که مکان آن‌ها در اتاق خواب تان میباشد میخرید،اشیای شبیه قبلی را حذف فرمائید تا انباشته نشده و بی نظمی تولید نکنند.یک تاریخ در روزنگار در حدود استارت هر فصل معلوم نمایید تا کمددیواری و تخت خواب تان را خالی کرده و نظم دهید و جامه های فصل پیش را مستقل فرمائید.

5/5 - (28 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *