شرایط نگهداری از گیاه برگ انجیری + روش تکثیر
روش تکثیر گیاه برگ انجیری

شرایط نگهداری از گیاه برگ انجیری | بیهوش ✅ سایت سرگرمی و تفریحی❤️

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

شرایط نگهداری از گیاه برگ انجیری : این گیاه گاهی مانسترا و همچنین فیلودندرون نیز نامیده می‌شود برای آموزش شرایط نگهداری و روش تکثیر این گیاه با ما همراه باشید در بی هوش بزرگترین سایت سرگرمی و تفریحی

نور و روشنایی

مجاورت پنجره با نوروفروغ غیرمستقیم نیم سایه،نیم افتاب نور و روشنایی دلخواه این گیاه میباشد،مواظب اشعه بی واسطه افتاب باشید.روشنایی معدود سبب پایین آمدن بریدگیهای برگ گردیده و از زیبایی آن می کاهد

دما

اگرچه تا ۱۰ رتبه سانتی گراد مقاومت داراست اما کمتر از ۱۳ مرتبه را دوست ندارد،در فصل‌تابستان تا حدود ۳۰ مرتبه مقاومت میکند البته در درجات فراتر می بایست غبارپاشی مداوم نمود.

آبیاری

آب پاشی زیاده از اندازه برای این گیاه مضر و سطح خاک در مسافت دو ابیاری می بایست کم آب گردد،مدام پیش از ابیاری رطوبت سطح خاک را بازدید فرمایید.

رطوبت

در فصل‌تابستان هفته ای دو تا سه توشه و در فصل‌زمستان هر هفته یکبار نیاز به غبارپاشی است،از اب ولرم و مدل فاقد املاح جهت غبارپاشی به کارگیری فرمایید.شایسته ترین رطوبت ساخت‌و‌ساز در پایین گلدان میباشد

تغذیه

تغذیه بیشتر از اندازه سبب تجمع املاح در خاک می گردد.در هر ماه یکبار تغذیه فرمایید.

روش تکثیر گیاه برگ انجیری

خاک مطلوب

خاک مدل و اماده کاشت یا این که کمپوست شایسته ترین و مطلوب ترین اطراف برای پرورش ریشه این گیاه میباشد.

ردوبدل گلدان

سالانه در بهار خارج زدن ریشه از ذیل گلدان و با آغاز فصل پرورش احتیاج به بده بستان گلدان دارااست.در سال آنگاه با سنگین شدن گلدان ردوبدل خاک سطح گلدان با خاک جدید و بی نیاز سفارش می‌گردد.

منزه نمودن برگها

برگها را با احتیاط با پارچه یا این که اسفنج مرطوب پاک فرمائید،از مواد درخشان کننده ی شیمیایی حداکثر هر ماه یکبار به کار گیری فرمایید.

انتشار

تصاحب کردن قلمه در فصل بهار،هر قلمه سه گره داشته باشد و در دمای ۲۳ سکو ریشه دار شود.

طرز انتشار برگ انجیری

برای نشر گیاه آپارتمانی برگ انجیری ۳ نحوه : ۱٫ کاشت بذر ۲٫ خوابانیدن ریشه های هوایی ۳٫ انتشار از روش قلمه ساقه وجود داراست که پیرو با آن ها آشنا می‌شویم .

کاشت بذر

بذر برگ انجیری را می توانید از گلخانه ها تهیه و تنظیم کرده و در بستر دارنده کمپوست بکارید . آن را در شایسته ترین حالت مراقبت نمایید تا وقتیکه بذر ها جوانه دهند و بعداز گسترده شدن آنهارا در یک گلدان نو و بزرگتر بکارید .

خوابانیدن ریشه‌های هوایی

برگ انجیری دارنده ریشه های هوایی میباشد که برای بهتر پرورش کردن برگها و وسیع شدنشان بهتر میباشد آن‌ها را در خاک بکارید و یا این که به یک چوب با خزه ببندید . همینطور از این ریشه ها برای نشر گیاه نیز به کارگیری می گردد . نشر برگ انجیری از روش خوابانیدن ریشه بدین شکل میباشد که می بایست ریشه ها به عبارتی شکل که به گیاه وصل میباشند ، درون خاک دیگری بکارید و آب پاشی فرمائید . هنگامی که گیاه جدیدی سبز شد ، آن را از گیاه مادر جدا نمائید .

قلمه گیری ساقه در فصل بهار

یکی از شایسته ترین طرز های نشر برگ انجیری ، قلمه گیری از ساقه در بهار و ریشه دار کردن آن میباشد. برای این عمل کافیست یک شاخه ی سلامت دارنده ۲ یا این که ۳ برگ را تعیین کرده و با به کار گیری از قیچی باغبانی و یا این که شمشیر آن را ببرید . قلمه را در گلدانی با قطر دهانه ی ۱۲ دارنده خاک مدل مانند کمپوست بکارید . قطعا دقت داشته باشید که قلمه را در عمق معدود بکارید به صورتی که برگهای انتهایی از خاک خارج بماند . برای اثبات ماندن قلمه بهتر میباشد یک چوب یا این که میله‌ی آهنی را در کنار قلمه در خاک فرو ببرید و ساقه را به آن ببندید تا محل تکیه دادن قلمه گردد .
شایسته ترین موقعیت مراقبت گیاه برگ انجیری ، موقعیت گلخانه ایست یعنی : دمای مطلوب قلمه ها دمای ۲۱ الی ۲۳ رتبه میباشد . برای تامین رطوبت قلمه ها می توانید از یک کیسه پلاستیکی مانند نایلون یخچال به کارگیری فرمائید و روی آن تعدادی ترک ساخت و ساز کرده و روی قلمه ها بکشید . بعد از طی چندین هفته و ریشه دادن قلمه کیسه را برداشته و کوددهی محلول در آب را مقدمه فرمایید .

قلمه گیری گیاه برگ انجیری

5/5 - (8 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *