معرفی جاذبه های گردشگری فنلاند
معرفی جاذبه های گردشگری فنلاند

معرفی جاذبه های گردشگری فنلاند بیهوش ✅ سایت سرگرمی و تفریحی❤️

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

معرفی جاذبه های گردشگری فنلاند: هلسینکی ، پایتخت مدرن فنلاند واقع در دریای بالتیک است ، جمعیت این شهر بیش از نیم میلیون نفر است. هلسینکی در طول سال به شما چیزهای زیادی برای دیدن ، انجام دادن و تجربه ارائه می دهد. از جمله زیبایی های شهر هلسینکی می توان به جذابیت دریایی ، جاذبه های منحصر به فرد طراحی و معماری ، فرهنگ غذایی مهیج و فرصت های عالی خرید اشاره کرد. با ما همراه باشید در سایت سرگرمی و تفریحی بی هوش

کلیسای صخره ایی تمپلیاکیو

یکی از مشهورترین دیدنی ها و اصلی ترین جاذبه هی گردشگری هلسینکی قطعاً کلیسای صخره ای تمپلیاکیو (Temppeliaukio) است. این کلیسا که به طور رسمی کلیسای تمپلیاکیو نامیده می شود که دارای معماری منحصر به فردی است. این کلیسا در داخل زمین و در داخل بستر جامد صخره سخت بر اثر حفاری ساخته شده است. تنها گنبد این کلیسا کمی بالاتر از سطح زمین قرار دارد. گنبد کلیسای صخره ای تمپلیاکیو پنجره های کوچکی دارد و باعث می شود نور طبیعی آفتاب در ساعات مشخصی از روز به محراب بتابد. به دلیل آکوستیک عالی کلیسای تمپلیاکیو این مکان مورد علاقه برای برگزاری کنسرت ها می باشد.

کلیسای صخره ایی تمپلیاکیو 

کلیسای صخره ایی تمپلیاکیو

معرفی جاذبه های گردشگری فنلاند

کلیسای جامع هلسینکی

کلیسای جامع هلسینکی (Helsinki cathedral) یکی از ده کلیسای جامع کلیسای جامع انجیلی لوتران با اعتقاد به شاخه مسیحیت پروتستان است. این کلیسا کلیسای اصلی اسقف اعظم هلسینکی است ،  بسیاری از ساکنین هلسینکی کلیسای جامع هلسینکی را اصلی شهر هلسینکی می دانند. کلیسای جامع مکانی برای سکوت و عبادت الهی است و اما همچنین محلی برای کنسرت های کلیسایی. این کلیسای جامع درمرکز هلسینکی واقغ شده و طراحی معماریش به سبک امپراتوری (Empire style) است که توسط معمار کارل لودویگ انگل (Car Ludvig Engel) طراحی شده است.

کلیسای جامع هلسینکی

کلیسای جامع هلسینکی

 

کلیسای جامع اوسپنسکی

کلیسای جامع اوسپنسکی (Uspenski Cathedral) در سال ۱۸۶۸ در منطقه کاتاجانوکا (Katajanokka) هلسینکی تکمیل شد ، این کلیسا بزرگترین کلیسای ارتدکس در اروپای غربی نیز به شمار می آید. این کلیسا با گنبد های طلایش و نمای آجری قرمز رنگش یکی از بارزترین نمادهای تاثیر روسیه در تاریخ فنلاند است.

کلیسای جامع اوسپنسکی 

کلیسای جامع اوسپنسکی

معرفی جاذبه های گردشگری فنلاند

پارک کایوپویستو

پارک کایوپویستو (Kaivopuisto) در ساحل جنوبی شهر هلسینکی واقع شده است ، این پارک خیلی دور از مرکز شهر نیست. از ارتفاعات پارک می توانید چشم انداز قلعه دریای سوومنلینا (Suomenlinna) را از رصدخانه ای که در پارک کایوپویستو واقع شده مشاهده کنید ، از کافه های اطراف پارک دیدن کنید یک نوشیدنی گرم سفارش دهید و از بودن در طبیعت سرسبز پارک در کنار دریا لذت ببرید.

پارک کایوپویستو

پارک کایوپویستو

 

محله مرکزی توری هلسینکی

محله توری هلسینکی مرکز تاریخی این شهر به شمار می آید و می توانید ساختار قدیمی شهر را در ساختمان های این محل ببینید. این مکان همواره در حال هیاهو است. بناهای تاریخی محله های توری بیش از ۴۰ سال برای دفاتر اداری استفاده می شود برخی از این بناها در حال بازسازی هستند و فضای جدیدی را برای مشاغل جدید و ساکنان هلسینکی و مسافران در دسترس قرار می دهد. در این مکان تعداد کافه ها , رستوران ها , بوتیک های طراحی , فروشگاه های صنایع دستی در حال رشد است.

محله مرکزی توری هلسینکی

محله مرکزی توری هلسینکی

 

استخر زمستانی هلسینکی

تا کنون شنا در فضای باز در روز زمستانی را امتحان کرده اید؟ در کشور فنلاند برخی از فعالیت های عجیب و غریب زمستانی برای کسانی که از سرما نمی ترسند ارائه داده می شود.  استخر دریاچه ایی هلسینکی  ( Allas Sea poll) تجربه ی بسیار راحتی را برای ورزشکاران زمستانی ارائه می دهد. این استخر فضای باز تقریباً تا سطح دریا پایین می آید و دمای استخر تا ۲۸ درجه کاهش می یابد و محیطش گرم میگردد. اگر واقعاً از سرما نمی ترسید می توانید از مجموعه استخر های فضا باز هلسینکی که هم دمای آب سرد دریا می باشند برای شنا کردن استفاده کنید .

استخر زمستانی هلسینکی

استخر زمستانی هلسینکی

 

4.7/5 - (32 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *