طرز تهیه وافل خانگی با ۳ روش مختلف و بدون دستگاه
طرز تهیه وافل خانگی

طرز تهیه وافل خانگی با ۳ روش مختلف و بدون دستگاه | بیهوش ✔️ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

طرز تهیه وافل خانگی با ۳ روش مختلف و بدون دستگاه : اگر از عاشقان وافل هستید، این مقاله طرز تهیه وافل خانگی مخصوص شماست. شاید در نگاه اول طرز تهیه وافل سخت به نظر بیاید. اما می‌خواهیم این خبر خوش را به شما دهیم که تهیه وافل بسیار آسان است. شما می‌توانید به‌راحتی آن را در منزل درست کنید و برای خوردن وافل، از هرگونه کافه‌ای بی‌نیاز شوید.

ما در این مقاله، ۳ نوع مختلف وافل یعنی وافل کلاسیک، وافل انگلیسی و وافل فرانسوی را با شما به اشتراک می‌گذاریم. برای تهیه وافل به دستگاه وافل‌ساز نیاز است. اگر این دستگاه را نداشته باشید، این موضوع احتمالا شما را دلسرد و از خواندن ادامه این مقاله منصرف خواهد کرد؛ اما عجله نکنید، همراه ما باشید در مجله سرگرمی و آموزشی بیهوش

زیرا ما طرز تهیه وافل در خانه و بدون دستگاه را هم با شما به اشتراک می‌گذاریم. اگر مشتاق پیچیدن بوی وافل در خانه خود هستید و تمایل دارید وافلی را که با دستان پر عشق خود درست کرده‌اید نوش جان کنید، ما را در ادامه با آموزش قدم‌به‌قدم طرز پخت وافل خانگی همراهی کنید.

مواد اولیه جهت طرز تهیه وافل کلاسیک

آرد همه‌منظوره ۲ فنجان
نمک ۱ قاشق چای‌خوری
بیکینگ‌پودر ۴ قاشق چای‌خوری
شکر سفید ۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۲ عدد
شیر گرم ۱ و ۱/۲ فنجان
کره ذوب‌شده ۱/۳ فنجان
عصاره وانیل ۱ قاشق چای‌خوری

این مقدار مواد چیزی حدود ۱۰ تا ۱۲ عدد وافل به شما می‌دهد. این تعداد برای حدود ۵ نفر مناسب است.

طرز تهیه وافل خانگی

طرز تهیه وافل خانگی

 

طرز تهیه وافل کلاسیک

در یک کاسه بزرگ، آرد، نمک، شکر و بیکینگ‌پودر را خوب با هم مخلوط کنید. دستگاه وافل‌ساز (دستگاه ساندویچ‌ساز یا قالب‌های فر) را با دمای دلخواه خود از قبل گرم کنید.
در ظرفی جداگانه، تخم‌مرغ‌ها را هم بزنید. در ظرفی دیگر شیر، کره و وانیل را با هم مخلوط کنید. مخلوط شیر را داخل مخلوط آرد بریزید و آن‌قدر هم بزنید تا به‌خوبی با هم ترکیب شوند.
در این مرحله از طرز تهیه وافل، خمیر وافل را در دستگاه وافل‌سازی که از قبل گرم شده است بریزید و اجازه دهید وافل‌ها بپزند تا طلایی و ترد شوند. سپس بلافاصله وافل‌ها را سرو کنید.
۱۰ دقیقه جهت آماده‌سازی مواد، ۱۵ دقیقه جهت مراحل پخت‌وپز و در کل ۲۵ دقیقه از زمان شما صرف طرز تهیه وافل می‌شود.

طرز تهیه وافل خانگی

طرز تهیه وافل خانگی

 

طرز تهیه وافل فرانسوی

در طرز تهیه وافل فرانسوی، شما شیر، تخم مرغ، شربت افرا، نمک، عصاره وانیل و نان بریوش که نوعی نان فرانسوی مشهور است احتیاج دارید. ابتدا دستگاه وافل‌ساز یا فر خود را گرم کنید. حال شیر، تخم مرغ، وانیل، نمک و شربت افرا را در یک کاسه با هم مخلوط کنید. تکه‌های نان را یکی‌یکی در این مخلوط فرو کنید تا هر دو طرف نان کاملا پوشانده شود.

نان را با یک کفگیر یا کاردک سوراخ‌دار بلند کنید تا اضافه مخلوط تخم مرغ درون کاسه برگردد. حال نان‌ها را حدود ۲ دقیقه روی یک سینی قرار دهید تا استراحت کنند. پس از آن، نان را در وافل‌ساز یا فر قرار دهید و صبر کنید تا کاملا طلایی شود. حال وافل فرانسوی شما آماده است. نوش جانتان باشد.

طرز تهیه وافل خانگی

طرز تهیه وافل خانگی

 

طرز تهیه وافل انگلیسی

در طرز تهیه وافل انگلیسی، پس از روشن‌کردن دستگاه وافل‌ساز، سفیده‌های تخم مرغ را با هم‌زن خوب بزنید تا سفت شوند. در یک کاسه بزرگ جداگانه، آرد، جوش شیرین، شکر قهوه‌ای و کمی نمک را با هم مخلوط کنید. در گام بعدی، وسط مخلوط را باز کنید و زرده تخم مرغ و کره آب‌شده را به آن اضافه کنید.

حال با همزن، مواد را خوب با هم مخلوط و کم‌کم شیر را به آن اضافه کنید. به هم‌زدن ادامه دهید تا خمیر یک‌دست و غلیظی به‌دست آید. حال نوبت اضافه‌کردن سفیده‌ است. به‌آرامی و با قاشق فلزی، سفیده را به مخلوط اضافه کنید. سپس آن را درون دستگاه خود بریزید و زمان دهید تا ترد و طلایی شود.

طرز تهیه وافل خانگی با ساندویچ ساز

اگر دوست دارید در خانه خود وافل درست کنید اما دستگاه آن را ندارید، اصلا نگران نباشید. طرز تهیه وافل خانگی با ساندویچ ساز هم امکان‌پذیر است. برای این کار، دستگاه ساندویچ‌ساز خود را از قبل گرم کنید. سپس مایع وافل خود را درون آن بریزید و اجازه دهید هر دو طرف کاملا طلایی و ترد شود. با این کار، شما یک وافل خانگی با مزه وافل واقعی خواهید داشت. تنها تفاوت در شکل ظاهری وافل است.

طرز تهیه وافل خانگی

طرز تهیه وافل خانگی

 

طرز تهیه وافل در خانه بدون دستگاه

اگر ساندویچ‌ساز هم در خانه ندارید، باز هم می‌توانید یک وافل خانگی خوش‌مزه درست کنید. برای طرز تهیه وافل در خانه بدون دستگاه، کافی‌ست از تابه ۲ طرفه یا قالب‌های فر استفاده کنید. باز هم تنها تفاوت در شکل ظاهری وافل است و طعم و عطر آن، تفاوتی با نسخه تهیه‌شده با دستگاه وافل‌ساز ندارد.

نکات طلایی در طرز تهیه وافل

✔️ شما بنا به سلیقه خود می‌توانید وافل خود را با تاپینگ‌های شیرین یا شور سرو کنید.
✔️ اگر دوست دارید وافل شما تردتر شود، پس از آماده‌شدن، آن را ۵ دقیقه دیگر در فر قرار دهید.
✔️ با اضافه‌کردن پودر کاکائو به مواد اولیه وافل، می‌توانید وافل شکلاتی داشته باشید.
✔️ اگر دوست ندارید وافل‌های شما به دستگاه بچسبند و باعث دردسرتان شوند، مواد وافل را بیش از اندازه هم نزنید.

طرز تهیه وافل خانگی

طرز تهیه وافل خانگی

 

5/5 - (15 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *