طرز‌ تهیه‌ کیک براونی

طرز‌ تهیه‌ کیک براونی | بیهوش ✅ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی و کسب کار در خانه

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

طرز‌ تهیه‌ کیک براونی : در این نوشته به شکل تصویری‌ و گام به گام شیوه آماده سازی کیک برونی (براونی) را به وسیله مدرس شیرینی پزی خبره در برونی به شما آموزش‌ می دهیم با ما همراه باشید در سایت بی هوش

مواد لازم:

سه چهارم فنجان (۱۷۰ گرم) کره‌ ، به اضافه کمی زیادتر برای چرب‌ نمودن قالب‌
۲۲۵ گرم شکلات تلخ‌ کوچک گشته
۲۲۵ گرم شکر‌ شیرینی پزی
سه تخم‌ مرغ‌ متوسط‌ جدا‌ شده‌
دو سوم فنجان (۶۵ گرم) آرد
نصف فنجان (۶۵ گرم) گردوی کوچک گشته
پودر قند‌ برای تزیین‌

 

طرز تهیه کیک

۱ -فر را از پیش با دمای ۱۸۰ درجه‌ سانتیگراد گرم کرده و قالب‌ کیک خودتان را مهیا بکنید . درون قالب‌ کیک ۸ تا ۱۰ اینچی (۲۰ الی ۲۵ سانتی متری) خودتان را با اندکی کره‌ ، کمی چرب‌ نمائید . درون قالب‌ کیک خودتان را با برگه روغنی بپوشانید و آن را خیلی خوب با کره‌ چرب‌ نمائید و اکنون قالب‌ را کنار‌ بگذارید . اگر به هیچ‌ عنوان توانا به تهیه‌ برگه روغنی نیستید قادر خواهید بود از آن بکارگیری نکنید . مصرف برگه روغنی تنها این هست که می تواند به سادگی از چسبیدن‌ کیک به قالب‌ خودداری نماید .

طرز‌ تهیه‌ کیک براونی

۲ – کره‌ ، شکر‌ و ۱۷۵ گرم از شکلات را در یک ماهیتابه و روی دما کم آب نمائید . موقع مذاب گردیدن ماده‌ها ، گاهی ترکیب را با یک ملاقه پلاستیکی هم بزنید؛ که در برخی موارد ته ظرف‌ حاضر بزنید تا ته نگیرد . هنگامی که شکلات حل شد ، ماهیتابه را کنار‌ بگذارید تا سرد گردد . از همه شکلات بکارگیری نکنید چون برای اجرای بقیه‌ دستورکار به آن نیاز دارید .

طرز‌ تهیه‌ کیک براونی

۳ – زرده و سپیده تخم‌ مرغ‌ها‌ را از هم سوا نمائید . اگرهنوز این کار‌ را اعمال نکرده اید ، زرده و سپیده ها را از هم سوا نمائید . قادر خواهید بود زردهها را بی‌واسطه داخل ماهیتابه بیندازید ولی سپیده را حتما باید داخل یک پیاله سوا بیندازید . قادر خواهید بود با برگردانیدن زرده داخل دو پوست‌ تخم‌ مرغ‌ ، آن را از سپیده سوا نمائید یا از یک مجزا کننده ویژه تخم‌ مرغ‌ بکارگیری نمائید .

طرز‌ تهیه‌ کیک براونی

طرز‌ تهیه‌ کیک براونی

 

۴ – زردهها را با شکلات هم بزنید . خاطرجمع شوید که شکلات اندکی خنک گشته است‌ و آن‌وقت تخم‌ مرغ‌ را به آن افزون نمائید و هم بزنید هم زدن‌ را تا زمان تکه گشتن زردها و یکدست گردیدن آنها با شکلات ادامه‌ دهید تا جایی که دیگر اثری از زردهها مشاهده نشود . اگر شکلات هنوز برای لمس‌کردن‌ گرم می باشد ، برای اضافه کردن تخم‌ مرغ‌ همچنین خیلی گرم است‌ . درصورتی‌که تخم‌ مرغ‌ها‌ را بی‌نهایت سریع به شکلات افزون نمائید ، پخته‌ خواهند شد !

طرز‌ تهیه‌ کیک براونی

۵ – آرد ، گردو‌ و مابقی شکلات را افزون نمائید . ترکیب را مجدد هم بزنید تا کل آن یک دست به نگرش برسد . قادر خواهید بود این عمل را با یک همزن دستی یا ملاقه پلاستیکی ادامه‌ دهید . گوشه های ظرف‌ را هم بتراشید تا خاطرجمع شوید که تمام چیز‌ها خیلی خوب و یکدست قاطی گشته است‌ . گردوها به کیک مزه بافت‌ زیادتری می دهند . به اضافه اینکه سبب می گردد که این کیک زیادتر به سبک‌ براونی هم‌جوار گردد . گردو‌ یک ماده‌ مشهور افزودنی به این کیک می باشد.

طرز‌ تهیه‌ کیک براونی

۶ – سفیده‌ تخم‌ مرغ‌ را هم بزنید تا شکل بگیرد آن‌وقت آن را با خمیر‌ قاطی نمائید . قادر خواهید بود سفیده‌های‌ تخم‌ مرغ‌ را با بکارگیری از همزن الکتریکی ، یک همزن ایستاده یا یک غذاساز هم بزنید . به اضافه اینکه قادر خواهید بود آن را با دست هم بزنید ولی این عمل وقت زیادی خواهد گرفت . سفیده‌ ی تخم‌ مرغ‌ الزاماً باید سفید‌ ، غلیظ‌ و کف مانند‌ گردد .

طرز‌ تهیه‌ کیک براونی

طرز‌ تهیه‌ کیک براونی

 

۷ – خمیر‌ را درون قالب‌ چرب‌ گشته بریزید و آن را به زمان ۳۵ تا ۴۰ دقیقه بپزید . خاطرجمع شوید که سینی فر در طبقه میانه قرار خواهد داشت . هنگامی که روی کیک سفت‌ شد و خلال‌ دندانی که درون کیک داخل برده گشته کلاً تمیز‌ بیرون‌ آمد ، کیک آماده‌ خواهد بود .

طرز‌ تهیه‌ کیک براونی

۸ – اجازه‌ دهید که کیک پیش از سوا انجام‌دادن از قالب‌ قدری خنک گردد . اجازه‌ دهید که کیک به زمان ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خنک گردد و پس آن را از قالب‌ کیک سوا بکنید . درصورتی‌که از قالب‌ کمربندی بکارگیری می نمائید ، به راحتی دو سمت آن را باز نمائید . چنانچه از یک قالب‌ کیک معمولی بکارگیری می نمائید ، با بکارگیری از چاقو‌ گرداگرد کیک را از قالب‌ سوا بکنید و آن‌گاه کیک را داخل ظرف برگردانید .

طرز‌ تهیه‌ کیک براونی

۹ – کیک را سرو‌ نمائید . چنانچه مایلید قادر خواهید بود به اندازه کم پودر‌ شکر‌ روی کیک بپاشید . قادر خواهید بود کیک را هنگامی که هنوز گرم می باشد سرو‌ بکنید یا اجازه‌ دهید که کاملا خنک گردد . بستنی وانیلی یا خامه‌ شکل گرفته گزینه خیلی مناسبی برای این گونه کیک خواهد بود نوش جان!

طرز‌ تهیه‌ کیک براونی

5/5 - (38 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *