جدیدترین روش های کنترل استرس

زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

جدیدترین روش های کنترل استرس

کنترل استرس

همگی ما لحظه های مالامال از استرس و تنش زا را تجربه کرده ایم. طبق آمار ۷۰ درصد از بزرگسالان ایالات متحده گفته اند که روزمره استرس را احساس می نمایند. در اینجا چند شیوه ساده در اختیار گرفتن استرس به گزارش جدیدترین تحقیقات موسسه دارای اعتبار خط سلامتی آورده گردیده است.

۱-ورزش کردن

ورزش کردن از مهم‌ترین کارهایی میباشد که شما می‌توانید برای کاهش استرس ایفا دهید. به حیث این فعالیت تناقض میاید البته تن را زیر تاثیر استرس فیزیکی قرار دادن قادر است استرس فرضی را کم کند.

درصورتی که شما به صورت منظم ورزش نمایید فیض ی بهتری کسب خواهید کرد. در آزمایشی نشان داده گردیده‌است که کسانی که به صورت منظم ورزش می نمایند استرس کمتری نسبت به افرادی که به هیچ وجه ورزش نمیکنند دارا هستند.

عوارض کاهش استرس با ورزش کردن:

هورمون استرس: ورزش هورمون استرس در تن را کاهش میدهد (مانند هورمون کورتیزول). هم اینگونه به ترشح آندورفین هم امداد می نماید که سبب ساخت‌و‌ساز احساس شور و رضایت مندی می‌گردد.
خواب: ورزش هم اینگونه کیفیت خواب را بهبود میبخشد. با استرس خواب تاثیر منفی میگیرد.
اعتماد به‌نفس: هنگامی شما منظم ورزش نمائید حس خود‌با‌وری بیشتری خواهید کرد که به نوبه خویش سبب ارتقا سلامت جاری میگردد.
تلاش فرمایید یک تمرین یا این که عمل مداوم که از آن لذت می‌برید را پیدا نمایید مثل پیاده روی، رقص، صخره نوردی یا این که یوگا. عمل هایی که دارنده حرکات منظم و تکراری میباشند مانند پیاده روی میتوانند استرس را به طریق چشمگیری کاهش دهند.

۲-مکمل ها را در حیث بگیرید

تکمیل کننده های زیادی سبب ساز کاهش استرس و اضطراب میشوند. در اینجا یک مرور کلی بر روی متداول ترین مورد ها وجود داراست:

بادرنجبویه: از اعضای خانواده نعنا میباشد که برای اثرات ضد اضطراب آن به کارگیری می‌شود.
اسیدهای چرب امگا ۳: در مطالعه ای نماد داده گردیده‌است که دانشجویان پزشکی که کامل کننده های امگا ۳ را مصرف کرده اند، علائم اضطراب ۲۰٪ در آن‌ها کم شده میباشد.
آسوواگنداها: گیاهی میباشد که در پزشکی آیورودا که برای معالجه استرس و اضطراب استعمال میگردد.
چای سبز: چای سبز دربردارنده بخش اعظمی از آنتی اکسیدان های پلی فنول میباشد که مزایای تن درستی را به ارمغان میاورد. با ارتقا سطح سروتونین، استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد.
والریان: ریشه والریان به جهت اثر آرام بخشی که دارااست، به بهبود خواب امداد می نماید. والریان دربردارنده اسید والرنیک میباشد که منجر کاهش گیرنده های گاما آمینو بوتیریک اسید (GABA) برای کاهش اضطراب میشود.
کوا کوا: کوا کوا یکی‌از اعضای سرازیر درمانی خانواده فلفل میباشد. مدت ها تحت عنوان یک آرام بخش در اقیانوسیه آیتم استعمال قرار می گرفت، این گیاه در اروپا و ایالات متحده برای معالجه استرس و اضطراب خفیف به کار گیری می‌گردد.
مصرف به طور همزمان برخی از کامل کننده ها با داروها دلایل جانبی دارااست، بدین ترتیب پیش از مصرف با دکتر معالج خویش مشاوره فرمایید.

۳-استعمال از رایحه ی آرام بخش

به کار گیری از اسانس ها یا این که شمع های معطر می‌تواند استرس و اضطراب را در شما کم کند. در اینجا بعضا از بو های آرام بخش آورده گردیده‌است:

اسطوخدوس
رز
وتیور
برگاموت
بابونه رومی
نرولی
کندر
چوب صندل
کانانگا ادوراتا
بهار نارنج
شمعدانی
به کارگیری از عطرها برای بهبود رفتار و خو آروماتراپی اسم داراست. مطالعات فراوانی علامت می‌دهد که آروماتراپی می‌تواند اضطراب را کم کند و به بهبود خواب یاری دهد.

جدیدترین روش های کنترل استرس

جدیدترین روش های کنترل استرس

 

۴-مصرف کافئین را کاهش دهید

مقدار کافئین بالا میتواند استرس و اضطراب را ارتقا دهد. با این درحال حاضر، آلرژی اشخاص نسبت به کافئین می‌تواند تا حد متعددی گوناگون باشد.

۵- نوشتن

یک کدام از رویکرد های رویا رویی با استرس، تایپ کردن میباشد. شکرگزاری با دقت افکارتان روی نقاط مثبت معاش به کاهش استرس و اضطراب امداد می نماید.

۶- آدامس جویدن

برای کاهش خیلی سریع و راحت استرس آدامس بجوید. مطالعات علامت داده میباشد اشخاصی که آدامس می جوند شم بهتر و استرس کمتری دارا‌هستند. یک توضیح احتمالی این میباشد که آدامس جویدن سبب ساز می‌شود موج مغزی مشابه به موج مغزی اشخاص آهسته ایجاد گردد.

۷- گذراندن وقت با دوستان و خانواده

صرف وقت با دوستان و خانواده به شما حس وابستگی و ارزشمندی میدهد و به همین انگیزه استرس شما کاهش پیدا می نماید و حس متانت بیشتری پیدا خواهید کرد. یک مطالعه نشان داده میباشد که برای زنان به صورت خاص، گذراندن زمان با دوستان و خردسال ها سبب ساز آزاد شدن هورمون اکسی توسین می‌شود.

۸-خندیدن

هنگامی میخندید قابلیت و امکان ندارد که شم اضطراب فرمائید. خندیدن برای سلامت شما اثر گذار میباشد و به کاهش استرس یاری می نماید. خندیدن همینطور قادر است به بهبود سیستم ایمنی تن و رفتار شما یاری دهد. مطالعه ای دربین اشخاص دچار به سرطان اجرا شد که نشان داد عده ای که بیشتر می خندیدند استرس کمتر و حس وقار بیشتری داشتند. همت فرمائید یک فیلم مزاح مشاهده کنید یا این که با دوستانی که شمارا می خندانند خارج بروید.

جدیدترین روش های کنترل استرس

جدیدترین روش های کنترل استرس

 

۹- نه گفتن را یاد بگیرید

بدانید که همگی عامل ها استرس زا در در اختیار گرفتن شما نیستند البته برخی از آنان در دستان شما می باشند. نصیب هایی از معاش خویش را که موجب استرستان میگردند و میتوانید آن‌ها را تغییر تحول دهید کنترل فرمائید. یک کدام از این‌شیوه ها نه بیان کردن میباشد.

۱۰- کاری را به تعویق نیندازید

منش دیگر در اختیار گرفتن استرس پرداختن به حق تقدم هاست. از اینکه حق تقدم های خویش را به تعویق بیاندازید پرهیز کنید. تداخل امور سبب می‌شود که شما در گیر سردرگمی و در غایت استرس گردید. عادت نمائید یک فهرست از کارهایی که بایستی جاری ساختن دهید (مبتنی بر حق تقدم) تهیه و تنظیم نمایید و طبق آن پیش بروید.

۱۱- به کلاس یوگا بروید

یوگا ورزشی دوستداشتنی برای کاهش استرس در تک تک مجموعه های سنی میباشد. بعضا از مطالعات تاثیر یوگا بر سلامت روان را آیتم نظارت قرار داده اند. در مجموع، پژوهش ها نشان داده میباشد که یوگا قادر است خوی و خو را بهبود بخشد و حتی ممکن میباشد تحت عنوان داروی ضد افسردگی در معالجه افسردگی و اضطراب نیز اثرگذار باشد.

جدیدترین روش های کنترل استرس

جدیدترین روش های کنترل استرس

 

۱۲- تمرین ذهن دور اندیشی

ذهنیت عملی را تعریف می نماید که شمارا به لحظه حاضر متصل می نماید. این فعالیت به نزاع با اضطراب ناشی از تامل منفی یاری می نماید. طریق های زیادی برای ارتقا دقت به ذهن وجود داراست، برای مثال یوگا و مدیتیشن. جدیدا مطالعه ای روی دانشجوها علامت داده میباشد که اعتنا به ذهن میتواند به ارتقا عزت نفس یاری دهد که به نوبه خویش سبب کاهش علائم اضطراب و افسردگی می‌شود.

۱۳- در آغوش گرفتن عزیزانتان

بغل کردن، نازونوازش، بوسیدن و ارتباط جنسی میتواند به کاهش استرس یاری دهد. تماس فیزیکی مثبت میتواند تکثیر اکسیتوسین و کورتیزول را ارتقاء دهد که سبب ساز کاهش فشار خون و ضربان قلب میشود که هر دو نشان های فیزیکی استرس می‌باشند.

۱۴- گوش دادن به موسیقی آرامش بخش

گوش دادن به موسیقی می‌تواند یک اثر آرام بخش بر روی تن داشته باشد. موسیقی آهسته فشار خون، تپش قلب و هورمون استرس را کاهش می‌دهد. بعضی از گونه های موسیقی های کلاسیک، سلتیک، مستقر آمریکایی و هندوستان میتوانند آرامش بخش باشند، ولی گوش دادن به موسیقی گزینه عشق و علاقه نیز اثر گذار میباشد. برای زنگ موبایل موسیقی طبیعت میتواند بسیار آرام بخش باشد.

۱۵- نفس عمیق بکشید

استرس سیستم عصبی سمپاتیک شما‌را فعال می نماید و تن شمارا به موقعیت پیکار یا این که پرواز در می‌آورد… در طول این عکس العمل، هورمونهای استرس آزاد می‌شوند و علائم فیزیکی مانند تپش قلب و تنفس سریعتر ظاهر می‌شوند. تمرینات تنفس عمیق قادر است به فعال کردن سیستم عصبی پاراسمپاتیک یاری دهد. اشکال مختلفی از تمرینات تنفس عمیق وجود دارااست، برای مثال تنفس دیافراگم، تنفس شکمی، تنفس شکم و تنفس قدم.

۱۶- مراقبت از حیوان خانگی

داشتن یک حیوان خانگی میتواند به کاهش استرس یاری دهد و کردار شما‌را بهبود بخشد. تعامل با حیوان ها خانگی منجر تکثیر اکسیتوسین می گردد.

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *