ویژگی های افراد مبتلا به افسردگی پنهان
ویژگی های افراد مبتلا به افسردگی پنهان

ویژگی های افراد مبتلا به افسردگی پنهان | بیهوش ✔️ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

ویژگی های افراد مبتلا به افسردگی پنهان : اگرچه درک عمومی از افسردگی در طول سال‌های اخیر تغییر پیدا کرده اما همچنان به صورت مکرر باورهای اشتباهی درباره‌ی افسردگی و نشانه‌های آن مشاهده می‌شود. به دلیل ادامه‌ی‌ باورهای منفی،‌ نمی‌توانیم تشخیص دهیم که افراد در زندگی خود در حال دست و پنجه نرم کردن با این بیماری هستند. حتی افسردگی بسیاری از افراد به دلیل باورهای اشتباه درباره‌ی بروز آن تشخیص داده نمی‌شود. نتیجه‌ی این امر این است که بسیاری از افراد افسردگی پنهان از خودشان یا از دیگران دارند.

بنابراین باید این فرضیه‌ی اشتباه که همیشه نشانه‌های افسردگی به وضوح قابل رویت هستند را کنار بگذاریم و درک بهتری برای کمک به افراد مبتلا به این بیماری پیدا کنیم. در ادامه‌ی این مطلب از مجله بیهوش چند نشانه از افرادی که مبتلا به افسردگی پنهان هستند را بررسی کرده‌ایم.

۱- افراد مبتلا به افسردگی پنهان، به نظر نمی‌رسد که افسرده باشند

به دلیل وجود کلیشه‌های رسانه‌ای و فرهنگی، بسیاری از ما فرضیاتی درباره‌ی چگونگی رفتار و نشانه‌های فرد مبتلا به افسردگی داریم. ما فرض می‌کنیم که فرد مبتلا به افسردگی از اتاقش خارج نمی‌شود، استایل لباس پوشیدن خوبی ندارد و همیشه بیچاره و درمانده به نظر می‌رسد. اما افراد مبتلا به افسردگی اینگونه نیستند.

البته همه‌ی افراد با هم فرق دارند و نشانه‌ها و توانایی کنار آمدن با افسردگی در افراد مختلف هم با هم متفاوت است. بسیاری از افراد می‌توانند با حفظ ظاهر خوب از خودشان محافظت کنند اما به هیچ وجه میزان رنجی که تحمل می‌کنند به دلیل انجام این کار کمتر نیست. همچنین کسانی که امکان حفظ ظاهر ندارند هم به هیچ وجه ضعیف‌تر نیستند.

ویژگی های افراد مبتلا به افسردگی پنهان

ویژگی های افراد مبتلا به افسردگی پنهان

۲- آن‌ها اغلب خسته هستند یا در مود اینکه خسته‌ هستند مورد انتقاد قرار می‌گیرند

یکی از عوارض جانبی شایع افسردگی خستگی مداوم است. همه‌ی افراد مبتلا به افسردگی با این مساله دست و پنجه نرم نمی‌کنند اما خستگی همیشگی بسیار رایج است.

خستگی اغلب یکی از سخت‌ترین عوارض جانبی افسردگی برای مقابله کردن است. اگرچه در صورتی که فردی با اختلال افسردگی تشخیص داده نشده زندگی کند دلیل خستگی‌اش می‌تواند‌ پیچیده باشد. آن‌ها ممکن است هر شب خواب زیادی داشته باشند و همچنان صبح‌ها با خستگی از خواب بیدار شوند.

در شرایط بدتر ممکن است خودشان را به دلیل اینکه باور دارند تنبلی یا سایر خطاهای شخصی باعث افت انرژی‌شان شده است سرزنش کنند. این همچنین نشانه‌ای است که برای افرادی که افسردگیشان تشخیص داده شده است و تلاش می‌کنند آن را از سایر افراد پنهان کنند بسیار دشوار است و اغلب روی کار و روابط شخصیشان هم تاثیر می‌گذارد.

۳- آن‌ها به شکل غیر طبیعی زود رنج می‌شوند

رفتار شخص افسرده ممکن است به عنوان مالیخولیا تعبیر شود حتی اگر احساس واقعی آن‌ها هم به این صورت نباشد. زودرنجی یکی از نشانه‌های رایج در افراد مبتلا به افسردگی است. این موضوع باید قابل درک باشد زیرا افسردگی یک مشکل سلامتی است که قابل دیدن یا ارزیابی دقیق نیست و همین مساله مقابله با آن را دشوار می‌سازد.

کار مداوم و زیاد برای همگام کردن همه‌ی جنبه‌های زندگی هنگام رویارویی با افسردگی هم انرژی فرد را گرفته و فضای کمی برای صبر و درک باقی می‌گذارد. اگر فردی که می‌شناسید متوجه شود که دچار افسردگی بالینی شده و این موضوع را با شما در میان بگذارد در صورتی که رفتار قبلی‌اش با باورهای اشتباه رایج درباره‌ی افسردگی مانند خجالتی و ساکت بودن فرد افسرده مطابقت نداشته باشد ممکن است شما را دچار سردرگمی کند. اگر متوجه شدید که این افراد زود عصبانی می‌شوند و زود رنج شده‌اند به دلیل عوارض جانبی افسردگی است.

ویژگی های افراد مبتلا به افسردگی پنهان

ویژگی های افراد مبتلا به افسردگی پنهان

۴- پاسخ دادن به محبت و نگرانی برایشان دشوار است

باور اشتباه اصلی درباره‌ی افسردگی این است که افسردگی به معنای داشتن احساس غم و ناراحتی است. اما افسردگی بیشتر به معنای داشتن احساس خاصی یا فقط بروز احساسات نیست و به فرد بستگی دارد اما برخی افراد مبتلا به افسردگی احساس بی‌حسی و چیزی نزدیک به احساس ناراحتی یا زودرنجی را گزارش کرده‌اند. به دلیل این موضوع پاسخ مناسب به حرکات یا کلمات مهربانی برایشان دشوار است یا درباره‌ی آن ممکن است فکر نکنند. آن‌ها ممکن است حتی به دلیلی غیرمنطقی از شما ناراحت شوند زیرا پردازش و پاسخ به رفتارهای مهربانانه و محبت‌آمیز برای مغزشان بسیار دشوار است.

۵- آن‌ها ممکن است به صورت مکرر انجام فعالیت‌هایی که پیش از این دوست داشتند را متوقف کنند

عدم علاقه به انجام فعالیت‌ها در طول مدت زمان طولانی می‌تواند نشانه‌ای از افسردگی باشد. افسردگی هم انرژی جسمی و هم انرژی ذهنی را تخلیه می‌کند بنابراین لذت بدن از بسیاری از چیزها دشوار می شود. فعالیت‌هایی که پیش از این مورد علاقه بودند می‌توانند به صورت کلی جذابیت خود را از دست دهند زیرا افسردگی اغلب لذت بردن یا داشتن احساس رضایت را از بین می‌برد. در صورتی که هیچ دلیل دیگری برای توصیف کاهش علاقه‌ی خود ندارید به احتمال زیاد دچار افسردگی بالینی شده‌اید.

۶- آن‌ها ممکن است عادت‌های غیرطبیعی غذا خوردن پیدا کنند

عادت‌های غیرطبیعی غذا خوردن به صورت کلی به دو دلیل ایجاد می‌شوند: به عنوان روشی برای مقابله یا به عنوان اثر جانبی مراقبت نکردن از خود. کم خوردن یا زیاد خوردن نشانه‌های رایج افسردگی هستند. پرخوری اغلب باعث شرمساری می‌شود. هنگامی که غذا یکی از منابع لذت است فرد قادر خواهد بود بیش از اندازه غذا بخورد.

هنگامی که فرد افسرده خیلی کم غذا می‌خورد اغلب به این دلیل است که افسردگی روی اشتهای آن‌ها تاثیر گذاشته و میل به خوردن را در آن‌ها از بین برده است. علاوه‌براین این موضوع همچنین می‌تواند به دلیل نیاز ناخودآگاه برای کنترل برخی چیزها باشد زیرا آن‌ها نمی‌توانند افسردگیشان را کنترل کنند. در صورتی که در مورد فردی که اختلال یا عادت اشتباه خوردن دارد افسردگی تشخیص داده نشده باشد افراد فکر می‌کنند عادت‌های اشتباه خوردنشان به دلیل خطای شخصی است و آن‌ها را قضاوت کرده و موجب ایجاد احساس بد در آن‌ها می‌شوند.

ویژگی های افراد مبتلا به افسردگی پنهان

ویژگی های افراد مبتلا به افسردگی پنهان

۷- آن‌ها ممکن است چیزهای بیشتری از شما بخواهند

فرد افسرده نمی‌تواند مانند فردی که از نظر روانی سالم است عمل و رفتار کند. برخی کارها را نمی‌توانند مانند قبل یا به هیچ وجه انجام دهند. آزار دادن یا شرمسار کردن آن‌ها به دلیل این موضوع نه تنها کمک کننده نیست بلکه آن‌ها را آزار می‌دهد. در صورتی که آن‌ها افسردگی‌شان را مخفی نگه داشته باشند مقابله با عصبانیت دیگران برایشان بسیار دشوارتر خواهد بود زیرا نمی‌توانند مانند افراد سالم عمل کنند. به همین دلیل بهتر است همیشه درک درستی از افرادی که در زندگیتان هستند داشته باشید.

۸- آن‌ها می‌توانند روزهای بد و روزهای خوب داشته باشند

افسردگی می‌تواند بالا و پایین داشته باشد. در صورتی که فردی افسردگی تشخیص داده نشده یا افسردگی پنهان داشته باشد بسته به اینکه افسردگی ثابت داشته باشد یا نه ممکن است اینگونه به نظر برسد که دچار نوسانات خلقی می‌شود.

در صورتی که افسردگی تشخیص داده نشده باشد تغییرات خلقی بدون دلیل به نظر می‌رسند. در صورتی که بدانید فرد دچار افسردگی است ممکن است به صورت اشتباه باور کنید که به صورت همیشگی خوب هستند چون این چند روز احساس خوبی دارند. در حالی که همیشه این موضوع خوب است که امروز فرد بهتر از دیروزش باشد اما همیشه باید به آن‌ها اجازه دهید به شما بگویند چه زمانی برای چه کاری آماده است. فرض اینکه آن‌ها به صورت کامل انرژی خود را بازیابی کرده‌اند و اجبار سریع آن‌ها به انجام برخی کارها می‌تواند باعث خستگی بیش از حدشان شود.

5/5 - (24 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *