بهترین‌ نوشیدنی‌‌های‌ پاییزی برای تقویت‌ ایمنی‌ و گرم شدن‌ بدن‌
نوشیدنی‌‌های‌ پاییزی برای تقویت‌ ایمنی‌ بدن‌

نوشیدنی‌‌های‌ پاییزی برای تقویت‌ ایمنی‌ بدن‌ | بیهوش ✅ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی

زمان مطالعه این مطلب: 3 دقیقه

نوشیدنی‌‌های‌ پاییزی برای تقویت‌ ایمنی‌ بدن‌ : یکی از روش های ازدیاد دمای تن در روز‌های‌ سرد‌ پاییزی ، متمایل گشتن به استفاده از اقسام آشامیدنی های گرم خواهد بود . امسال که همچنان همگی ما با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنیم ، خوب تر خواهد بود در گزینش آشامیدنی های گرم پاییزی وسواس‌ بسیاری داشته باشیم تا افزون بر زیاد شدن متابولیسم و دمای تن با استفاده از این آشامیدنی ها ، سبب نیرودهی سیستم‌ ایمنی‌ تن شویم با ما همراه باشید در سایت بیهوش بخش تغذیه و سلامت

عالی ترین آشامیدنی هایی که می‌توانند هم سبب گرم گردیدن تن در این موعد گردند و هم نیرودهی سیستم‌ ایمنی‌ را در پی داشته باشند ، مشتمل موردهای پایین خواهند بود :

آنچه در این مقاله از مجله بی هوش می‌خوانید

دمنوش سیب

دمنوش سیب یکی از خوشبوترین و خوش‌مزه ترین دمنوش‌های پاییزی خواهد بود که به‌ خاطر داشتن آنتی‌اکسیدان‌های بسیار می‌تواند موجب نیرودهی سیستم‌ ایمنی‌ تن و پاکسازی کبد‌ گردد . برای آماده سازی دمنوش سیب قادر خواهید بود ۲ حلقه‌ سیب خشک‌شده را درون یک لیوان‌ آب جوش‌ بریزید و حدود ۲ بند‌ انگشت چوب‌ دارچین ، ۱ عدد‌ هل و اندکی عصاره‌ وانیل هم به آن افزون نمائید . درِ لیوان‌ دمنوش را بگذارید و حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا دمنوش سیب حاضر گردد . این دمنوش می‌تواند همراه با عسل‌ یا رطب صرف شود.

نوشیدنی‌‌های‌ پاییزی برای تقویت‌ ایمنی‌ بدن‌

نوشیدنی‌‌های‌ پاییزی برای تقویت‌ ایمنی‌ بدن‌

 

آشامیدنی شکلات گرم

شکلات تلخ‌ به‌ علت داشتن آنتی‌اکسیدان‌ها و فلاونوئیدهای بسیار می‌تواند افزون بر ازدیاد متابولیسم تن و تولید حس گرما‌ ، سبب نیرودهی سیستم‌ ایمنی‌ تن و بهبودی‌ در راندمان مغز در وقت های سرد‌ سال گردد . برای آماده سازی آشامیدنی شکلات گرم قادر خواهید بود حدود ۲۰ گرم شکلات تلخ‌ را همراه با ۱ قاشق غذاخوری‌ از پودر‌ کاکائو ، سه‌چهارم لیوان‌ شیر ، ۱ قاشق چای‌خوری شیرخشک و نصف‌ قاشق چای‌خوری نشاسته ذرت‌ یا نشاسته گندم‌ آمیخته نمائید و این ترکیب را روی دمای غیرمستقیم مشابه بخار‌ کتری یا سماور بگذارید تا شکلات‌ خیلی خوب آب گردد و آشامیدنی شما برای استفاده حاضر گردد .

نوشیدنی‌‌های‌ پاییزی برای تقویت‌ ایمنی‌ بدن‌

نوشیدنی‌‌های‌ پاییزی برای تقویت‌ ایمنی‌ بدن‌

 

دمنوش زنجبیل

زنجبیل یکی از ریشه‌‌های‌ گیاهی با خواص فراوان و دارای آنتی‌اکسیدان‌های بسیار می باشد . استفاده زنجبیل می‌تواند با زیاد شدن متابولیسم تن سبب افزایش یافتن دمای تن در وقت های سرد‌ سال گردد . افزون بر این ، از آنجایی که استفاده مرتب زنجبیل می‌تواند موجب کاست التهابات جسمی گردد ، ازاین‌رو میل کردن آن در این زمان های کرونایی امداد زیادی به بهبودی‌ در کارکرد سیستم‌ ایمنی تن می نماید . برای آماده سازی دمنوش زنجبیل کفایت می کند که حدود ۱ لیوان‌ آب جوش‌ را درون قوری بریزید و ۱ بند‌ انگشت ریشه‌ زنجبیل تازه‌ ، ۱ بند‌ انگشت دارچین و کمی آویشن به آب جوش‌ افزون نمائید . آن‌وقت قوری دربردارنده این ترکیب را روی بخار‌ کتری یا سماور بگذارید و حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه صبر کنید که دمنوش برای استفاده حاضر گردد . میل کردن این دمنوش برای تنظیم‌ قند‌ ، کلسترول و فشار‌ خون خیلی خوب می باشد .

نوشیدنی‌‌های‌ پاییزی برای تقویت‌ ایمنی‌ بدن‌

نوشیدنی‌‌های‌ پاییزی برای تقویت‌ ایمنی‌ بدن‌

 

دمنوش چای سبز و دارچین

چای سبز در گروه گیاهان پر از اقسام آنتی‌اکسیدان و فلاونوئیدهاست . استفاده مرتب چای سبز می‌تواند سبب کسر التهابات جسمی ، تنظیم‌ فشار‌ خون ، قند‌ خون و چربی خون گردد . بنابراین ، میل کردن دمنوش‌های چای سبز در این وقت ها به بهبودی‌ در راندمان سیستم‌ ایمنی تن یاری می نماید . دارچین هم در گروه خوردنی های ضدالتهاب و نیرودهی کننده کارکرد سیستم‌ ایمنی‌ تن به حساب‌ می آید . برای آماده سازی دمنوش چای سبز و دارچین قادر خواهید بود به‌ازای هر یک لیوان‌ آب جوش‌ ، از ۱ قاشق چای‌خوری چای سبز و ۱ بند‌ انگشت چوب‌ دارچین بکارگیری نمائید و این دمنوش را مشابه چای ، به‌مدت ۲۰ دقیقه روی دمای غیرمستقیم بگذارید .

نوشیدنی‌‌های‌ پاییزی برای تقویت‌ ایمنی‌ بدن‌

5/5 - (15 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *