معرفی کتاب کسب و کار موفق
معرفی کتاب کسب و کار موفق

معرفی کتاب کسب و کار موفق | بی هوش ✅ سایت سرگرمی و تفریحی❤️

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

معرفی کتاب کسب و کار موفق: امروزه، بسیاری از افراد به فکر راه انداختن یک کسب ‌وکار برا‌ی خودشان می باشند و تمایل دارند که خود صاحب یک کسب‌وکار شوند. اما فضای کسب‌وکارها دائم درحال رقابتی‌تر شدن می باشد و یک کارآفرین در صورتی در راه‌اندازی یک استارتاپ موفق خواهد شد که یک برنامه‌ریزی دقیق و استراتژی قوی  داشته باشد. اگر این افراد، برای چنین شرایطی آمادگی کافی نداشته باشند، ممکن است به هدف خود نرسند و نتوانند یک کسب‌وکار موفق را شروع کنند. برای ادامه مطلب با بی هوش همراه باشید

📚از صفر به یک ‌

👤پیتر تیل ‌

پیتر تیل بنیانگذار شرکت PayPal و یکی از اولین سرمایه‌گذاران فیسبوک می باشد. یک کارآفرین موفق که کارهای زیادی انجام داده و در این کتاب شرح داده می شود که چگونه شرکت‌های بزرگ از هیچ متولد می‌شوند. کتاب «صفر به یک» آنقدر بین کارآفرینان و استارتاپ‌ها محبوب می باشد که مجله فوربز گفته است که خواندن آن به شما احساس قدرت فرابشری خواهد داد. این کتاب از زمان انتشار همواره جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزه نوآوری، کارآفرینی و استارتاپ‌ها بوده است .

معرفی کتاب کسب و کار موفق

معرفی کتاب کسب و کار موفق

📚ساختن برای ماندن ‌

نویسنده: جیم کالینز (Jim Collins)، جری پوراس (Jerry Porras)

مترجم: فضل اله امینی

شرکت‌های ماندگار، رهبرانی را نمی‌خواهند که دائماً ساعت را اعلام کند و همه تابع او باشند و بر اساس زمان اعلام شده‌ی او، فکر و تصمیم‌گیری و اقدام کنند؛ شرکت‌های ماندگار، رهبرانی را می‌خواهند که ساعت بسازند و آن را دراختیار کارکنان قرار دهند تا هر کسی خودش زمان را بسنجد.

جیم کالینز و جری پوراس در کتاب ساختن برای ماندن به دنبال پاسخ این سوال می باشند. و برای یافتن پاسخ خود مطالعه بسیاری را در مورد شرکت‌های برتر صورت داده و ویژگی‌هایی که منجر به تمایز این سازمان‌ها از سایر شرکت‌های عادی که صاحب منابع یکسانی است و تقریبا همزمان با هم شروع به کار کرده‌اند صورت گرفته است.

ساختار کتاب به این صورت می‌باشد که در ابتدا روش تحقیق و انتخاب شرکت‌های مورد مطالعه مطرح گردیده است. اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که کالینز در خصوص شرکت‌های منتخب مدنظر قرارداده است به شرح زیر است:

قدمت شرکت‌ها بیش از یک قرن باشد.

نام شرکت‌ها برای سال‌های متمادی در لیست شرکت‌های برتر مجله فورچون طبقه‌بندی شده باشد.

چند ملیتی باشند.

توانسته باشند که برند قوی و تصویر ذهنی ویژه‌ای برای مخاطبان ایجاد کرده باشند.

معرفی کتاب کسب و کار موفق

معرفی کتاب کسب و کار موفق

 

📚معرفی کتاب کسب و کار موفق :بازاریابی محتوایی         

مؤلف: جو پولیتسی

مترجمان: مریم نجفی، سجاد خزایی

معرفی کتاب کسب و کار موفقنویسنده این کتاب، جوپولیتسی، پدر بازاریابی محتوا می باشد. درواقع او اولین کسی است که اصطلاح بازاریابی محتوا را معرفی کرده است و در این کتاب مباحث مربوط به بازاریابی محتوا را به‌خوبی بررسی و بیان کرده است. طبق تعریف جوپولیستی، بازاریابی محتوا، انتشار اطلاعات مفید و در ارتباط با حوزه کسب‌وکار برای مخاطبان است و هدف از این کار، ترغیب مخاطب به انجام یک رفتار خاص و یا تغییر رفتار است.

معرفی کتاب کسب و کار موفق

معرفی کتاب کسب و کار موفق

📚کتاب بازاریابی محتوایی در رسانه‌های اجتماعی

نویسنده: جیم بری
مترجم‌ها: سجاد خزائی، مریم نجفی‌

کتاب بازاریابی محتوایی در رسانه‌های اجتماعی نوشته جیم بری با ترجمه مریم نجفی توسط انتشارات نسل روشن عرضه ‌شد. این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه محتوای دیجیتال، رسانه‌های اجتماعی و روش‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجوگر (سئو) در کنار هم باعث افزایش ترافیک وب‌سایت، افزایش لید و افزایش فروش می‌شود. این کتاب دومین منبع معتبر بعد از کتاب جوپولیستی در زمینه بازاریابی محتوایی می باشد.‌

بنابراین کتاب بازاریابی محتوا، صرفاً به بازاریابی محتوا محدود نیست و به استراتژی محتوا و برنامه‌های

بلندمدت تولید محتوا، مدیریت محتوا و به کاربردن محتوا در راستای توسعه‌ی کسب و کار نیز پرداخته است.

معرفی کتاب کسب و کار موفق

 

📚کتاب خانم رئیس

نویسنده: سوفیا آموروسو (Sophia Amoruso)

مترجم: فرنوش جزینی

داستان زندگی برخی‌ جذاب است، مخصوصا آن‌هایی که از صفر به همه چیز رسیدند. سوفیا آمورسو یکی از آن‌ها است. دختر جوانی که زندگی به شدت سختی داشت، دزدی می‌کرد و تحصیل را در سن ۲۲ سالگی کنار گذاشته بود. روزی از روزها که مشغول چک کردن کارت‌های شناسایی لابی دانشکده هنری بود، تصمیم گرفت تا در سایت eBay، به فروش لباس بپردازد. او با طی کردن پستی و بلندی‌های زیاد، حالا موسس و مدیر یک شرکت چند میلیون دلاری در حوزه لباس بانوان است.

او تجربیات خود را در کتاب کسب و کار «خانم رئیس» آورده است تا دخترانی مانند خود را برای رسیدن به موفقیت‌های پر پیچ و خم راهنمایی کند. آموروسو در این کتاب مطرح می‌کند که همه چیز دانشگاه و درس نیست و بدون آن هم می‌توانید به موفقیت برسید. همچنین تلاش می‌کند تا به دختران جوان بگوید که به خود و افکار خود اعتماد کنند، شجاعت به خرج دهند و قوانین مهم پیروزی را به خوبی بشناسند.

کتاب «خانم رئیس» فهرستی از قواعد و ترفندهای تجارت را به جوانان نمی‌آموزد، بلکه در این کتاب پر فروش و موفق از نگاه نیویورک تایمز، یاد می‌گیرید که چگونه خلاق باشید، از اشتباهات درس بگیرید. همچنین می‌آموزید که چه زمان، یک سری قوانین را برای رسیدن به مرحله بالا، زیر پا بگذارید.

معرفی کتاب کسب و کار موفق

 

این مطلب هم بخوانید: پرفروش ترین کتاب های سال ۹۹

 

📚نترسید، انجام دهید

نویسنده: ریچارد برانسون
مترجم: مهدی قراچه داغی

سر ریچارد برانسون، مدیر عامل مجموعه کمپانی‌های ویرجین می باشد و بیش از ۴۰۰ کمپانی مختلف را اداره می‌کند. او معتقد است که انسان می‌تواند از پس هر کاری در کسب و کار خود موفق شود. به نظر او چیزهایی که از دور بسیار سخت به نظر می‌رسند، وقتی وارد کار می‌شوید، کاملا امکان‌پذیر می باشند. برانسون در این کتاب، به شرح راز موفقیت خود در زندگی و کسب و کارش می‌پردازد. نکته‌ی کلیدی او همواره این می باشد که اگر واقعا باور داشته باشید که کاری را می‌توان انجام داد، شک نکنید که خواهید توانست. کافی است آن قدر تلاش کنید تا اتفاق بیفتد..

معرفی کتاب کسب و کار موفق

4.5/5 - (8 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *