معرفی بهترین فیلم های ژانر درام برای تماشا

معرفی بهترین فیلم های ژانر درام برای تماشا | بیهوش ✅ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی

زمان مطالعه این مطلب: 14 دقیقه

معرفی بهترین فیلم های ژانر درام برای تماشا

تعریف درام و انواع درام چیست؟

تعریف درام و انواع درام چیست؟ تعریف درام اینست که درام نوشتاري است براي نشان دادن يك واقعه در صحنه نمايش. تعریف دیگر درام اینست که درام نمايشنامه‌اي است كمدي و يا تراژدي كه قصد دارد يك ماجراي احساسي را به جد و جدای از ماجراهاي تخيلي خلق کند. هچنین یک تعریف درام اینست که به هنر بازنمايي يا بازنمودي از يك واقعه توسط بازيگران در صحنه و در برابر تماشاگران و يا به ديگر سخن به مجموعه‌اي كه از هرگونه نمايش تئاتري مايه گرفته باشد، درام مي‌گويند.

و اخرین تعریف درام هم این است که درام نزاع، ستيزه‌جويي، نگراني، اضطراب و تنش، شدت احساساتِ شخصيت‌هايِ يك واقعه را براي تماشاگران به تماشا مي‌گذارد، به گونه‌اي كه آن‌ها چنين كيفياتي را در خود حس كنند با ما همراه باشید در سایت بی هوش مجله سرگرمی

خلاصه‌ای از فیلم‌های درام که در ذیل مشاهده میکنید.

Joker
Parasite
Rememory
Gran Torino
Jungle
The Wolf of Wall Street
Intouchable
Forrest Gump
Million Dollar baby
Nightcrawler
Hacksaw Ridge
Fight Club

جوکر ۲۰۱۹ (Joker )

کارگردان: تاد فیلیپس
تهیه و تنظیم کننده: تاد فیلیپس، بردلی کوپر
بازیگران: واکین فینیکس، رابرت دنیرو، زازی اولیویا بیتز
سال نمایش: ۲۰۱۹

با یقین می‌توان اذعان کرد یک کدام از شایسته ترین فیلم‌های دنیا جوکر میباشد. فیلمی که برای اولیه توشه به معاش آنتاگونیست معروف سینما پرداخته و ماجرای تکوین شخصیت این کاراکتر را به اکران می کشد.

روزهای نخست زمانی که اخبار ساخت اینگونه فیلمی منتشر شد، همگان تامل می‌کردند که تاد فیلیپس از پس این وظیفه بر نمی‌آید و نمی‌تواند آن‌طور که بایستی جوکر را تصویربرداری نماید. حساسیت‌های متعددی که بعداز درخشش هیث لدجر عالم در‌این نقش به وجود آمده بود در نقطع ی عطف خویش به سر می برد و کارگردانی پیدا گردیده بود که جرأت کرده بود نقدها طاقت فرسا و تُند عموم و منتقدین را به جان بخرد تا بتواند اسم خویش را سر گویش‌ها بیاندازد.

وقتی که تاد فیلیپس در گفتگو خویش اظهار‌کرد که جوکر ۲۰۱۹ ربطی به کمیک‌ها و ماجرا‌های کهن ندارد و تنها قرار میباشد ماجرای تکوین این اخلاقیات جوکر را نشان دهد، جذابیت و تشنگی بینندگان برای تماشای این فیلم بیشتر شد. نهایتا در اُکتبر ۲۰۱۹ این انتظارها تمام شد و یکی‌از شایسته ترین فیلم های دنیا روی پرده سینما حضور پیدا کرد.

جوکر درست شده تا استفاده کننده به خیر و خوبی جنجال این کاراکتر را درک نماید. در کنار پردازش و روایت تماشایی این اثر، بازی سرازیر واکین فینیکس و غرق شدن در نقشی که تا به امروز عارضه ها متعددی را روی بازیگردانانش گذارده بسیار تماشایی و قابل تحسین بود.

شاید بتوان نقطه‌ی عطف جوکر ۲۰۱۹ را درخشش فینیکس دانست. حالات روحی و ظاهری که‌این هنرپیشه در جوکر به تصویر کشیده قابل ثنا میباشد. بیش تر از این تعریف و تمجید و تمجید نمیکنم و تأیید این حرف را به عهده‌ی شما می گذارم. مایلم بعد از تماشای این اثر لحاظ خویش را با ما به اشتراک بگذارید.

معرفی بهترین فیلم های ژانر درام

معرفی بهترین فیلم های ژانر درام

 

انگل – Parasite

کارگردان: Bong Joon Ho
بازیگران: Kang-ho Song,Sun-kyun Lee,Yeo-jeong Jo,Woo-sik Choi
سال نمایش: ۲۰۱۹

یکی‌از فیلم های دارای اسم و رسم عالم که به تازگی توانست توفیق چشمگیری کسب نماید، فیلم انگل Parasite میباشد.

این فیلم ساخته‌ی Bong Joon Ho کارگردان برنده کره‌ای میباشد که توانست در فستیوال اُسکار سال ۲۰۱۹ خوش بدرخشد و جوایز ویژه‌ای به ارمغان بیاورد.

ماجرا فیلم یکی‌از شگفت انگیزترین روایت‌هایی میباشد که طی سال‌های قبل درست شده و توصیه میکنم به طبع آن را مشاهده کنید. خانواده‌ای ۴ نفره که کلیه بی کار میباشند و درپی سوء به کار گیری از سایرین می باشند، طی یک رخداد معاش جدیدی را تجربه می‌نمایند. اتفاقات جذاب و خنده داری که خانواده‌ی کی-تایک در زمان فیلم رقم می زنند به نوبه‌ی خویش جذاب می باشند. ولی این صرفا بخشی از ماجرای انگل میباشد. در نصفه‌های قصه، اتفاقات جدیدی صورت می دهند که تماشاچی را حیرت زده می‌نمایند.

سفارش می کنم این فیلم دارای شهرت و چیره را تماشا نمائید و لذت ببرید.

پاراسایت (Parasite) تحت عنوان او‌لین فیلم کره‌ای توانست ۵ پاداش از فستیوال اُسکار را به خویش تخصیص دهد که از مهم ترین آنها می‌توان به پاداش شایسته ترین کارگردانی و شایسته ترین فیلم سال اشاره نمود.

مطئمنا این فیلم سزاوار اینگونه جوایزی بوده و به معنای حقیقی می‌توان آن را شاهکار سال دانست.

معرفی بهترین فیلم های ژانر درام

معرفی بهترین فیلم های ژانر درام

 

خاطره – Rememory

کارگردان : مارک پلانسکی
تهیه و تنظیم کننده : دنیل بکرمن – لی کلی
بازیگران : پیتر دینکلیج – جولیا اورموند – آنتون یلچین
سال نمایش : ۲۰۱۷
ژانر : درام – علمی تخیلی

معرفی فیلم خاطره – یک کدام از دیدنی ترین درام های تشکیل شده سالهای قبلی فیلم « خاطره – Rememory » میباشد که در سال ۲۰۱۷ به وسیله مارک پلانسکی ساخته شد .

ماجرا فیلم جایی آغاز می شود که سم بلووم « پیتر دینکلیج » به همپا برادرش در حال رانندگی میباشد و ناگهان با اتوموبیل دیگری تصادف میکند ، طی این اتفاق اخوی سم میمیرد و دیالوگ هایی را پیش از مرگش می‌گوید که مشخص و معلوم نیست . پس از ۱‌سال از این اتفاق ، سم بلووم در زمان درمانی پروفسور « گوردون دان » شرکت میکند . پروفسور دان پیروز گردیده دستگاهی بسازد که از روش آن میتوان کل خاطرات اشخاص را روی یک قطعه شیشه ای ضبط نماید و به آن‌ها دسترسی داشته باشد .

سم بلووم قصد دارد ازین نحوه به خاطرات پیشین برگردد و بفهمد که برادرش در هنگام مرگ چه حرفایی میزده .

پس از این اتفاقات پروفسور گوردون ، به طریق مشکوکی میمیرد و دستگاه نفیس وی به جایی دیگر برده می شود . سم بلووم این دستگاه را پیدا میکند و از روش خاطراتی که در دفتر کار گوردون بوده ، قصد دارد موجه خواهد شد که چه اتفاقی برای وی افتاده و در‌این بین با همسر گوردون آشنا می‌شود و متوجه می گردد که پروفسور در فقدان تعالی تلف کردن دخترش بوده .

به‌دنبال فیلم اتفاقات زیبایی رقم می‌خورد و توصیه ما به هواداران ژانر درام این فیلم میباشد . در‌صورتی‌که آنرا ندیده اید یک کدام از شایسته ترین و دیدنی ترین درام های تاریخ را از دست داده اید .

معرفی بهترین فیلم های ژانر درام

معرفی بهترین فیلم های ژانر درام

 

گرن تورینو – Gran Torino

کارگردان : کلینت ایستوود
تهیه و تنظیم کننده : بیل جربر – رابرت لورنتس – کلینت ایستوود
بازیگران : کلینت ایستوود – بی ونگ – آنی هر
سال نمایش : ۲۰۰۸
ژانر : درام

یک کدام از شایسته ترین فیلم های درام این لیست، فیلم گرن تورینو میباشد . عنوانی که هم‌ اکنون درحال مشاهده آن می‌باشید.

گرن تورینو یک درام آمریکایی میباشد که جزء شایسته ترین فیلم های تاریخ سینما و اما شایسته ترین اثر ها کلینت ایستوود شناخته می‌شود . فیلمی که توانست جوایز بسیار متعددی را کسب نماید و خودرا میان ۲۵۰ فیلم برتر مقر IMDB جا دهد.

روایت فیلم در زمینه‌ی پیرمردی به اسم « والت کوالسکی » میباشد که سالهای متعددی را در پیکار سپری کرده و در حال حاضر بسیار بداخلاق گردیده . وی در محله‌ای دیرین در ایالات متحده معاش میکند که نسبتاً آحاد ساکنین سابق آن‌جا را ترک کرده‌اند.

کوالسکی در پیکار با ویتنام حضور داشته و به شدت از عموم ویتنامی و همونگ متنفر میباشد ، اکنون بایستی با ساکنین تازه محله که اکثرا همونگ می‌باشند سروکله بزند . در همسایگی کوالسکی یک خانواده ویتنامی بومی می‌شوند که دختر آنها ارتباط‌ی دوستانه و از صمیم قلب‌ای با کوالسکی برقرار میکند و لحظات زیبایی را رفتار میکند.

سفارش می کنم در حالتی‌که درپی تماشای شایسته ترین فیلم های درام می‌باشید ، به طبع گرن تورینو را تماشا نمایید و مطمئن باشید از گزینش خویش منصرف نمیشوید.

معرفی بهترین فیلم های ژانر درام

معرفی بهترین فیلم های ژانر درام

 

جنگل – Jungle

کارگردان : گرگ مک لین
تهیه و تنظیم کننده : تد فلمن
بازیگران : دنیل رادکلیف – الکس راسل
سال نمایش : ۲۰۱۷
ژانر : بقا- درام

معرفی فیلم بیشه – دنیل رادکلیف که بیشتر اورا با بازی در نقش هری پاتر به خیال و خاطر می آوریم در این فیلم درخشان میباشد و جنگل یک کدام از فیلم های برتر کارنامه قادر رادکلیف بشمار میاید.

این فیلم که در ژانر بقا قرار میگیرد در رابطه دو دوست میباشد که تصمیم می گیرند راهی یک مهاجرت شوند و از دربین یک جنگل هم پا یک کدام از مستقر‌های محل که راه را می شناسید، از این بیشه عبور نمایند البته در مسیر اتفاقاتی بیرون از برنامه صورت میدهد و …

نکته دیدنی فیلم شباهت زیاد آن با حقیقت میباشد از اطراف فیلمبرداری گرفته تا گریم و بازی بی‌نظیر رادکلیف همه این احساس را به شما میدهند که انگار در درحال حاضر تماشای یک مستند حقیقی از بیشه می باشید با این تفاوت که تصویر برداریِ فیلم همان گونه که انتظار می‌رود نسبت به یک مستند فوق‌العاده بهتر میباشد.

فیلم پر‌از لحظات مهیج و دلهره آور میباشد و از کلیه بیشتر نشانه دهنده این میباشد که در حالتی‌که بقای آدم در خطر باشد وی میتواند به موجود دیگری تبدیل خواهد شد موجودی سرسخت که کلیه چیزش را میدهد تا معاش نماید، هنگامی مسئله بقا باشد آدم نه خستگی میشناسد، نه درد و نه خوف این به عبارتی چیزی میباشد که فیلم به شایسته ترین صورت به اکران نهاده.

معرفی بهترین فیلم های ژانر درام

معرفی بهترین فیلم های ژانر درام

 

گرگ وال استریت – The Wolf of Wall Street

کارگردان : مارتین اسکورسیزی
تهیه و تنظیم کننده : مارتین اسکورسیزی
بازیگران : لئوناردو دیکاپریو، ژان دوژاردن، کایل چندلر و متیو مک کانهی
سال نمایش : ۲۰۱۳
ژانر : درام و کمدیِ سیاه

گرگ وال استریت یک کدام از اثرها شاخص مارتین اسکورسیزی که پرفروش‌ترین فیلم کارنامه‌ی وقتگیر وی هم به حساب میآید یک فیلم در ژانر کمدی تاریک میباشد که نگاه نو‌ای به مشاجره توفیق داراست و جز ۲۵۰ فیلم برتر از دید IMDB میباشد.

فیلم داستان کننده ماجرا معاش شخصی میباشد که فعالیت خودش را تحت عنوان یک دلال کوچک استارت می‌نماید وی تایید صلاحیت خویش را در روز دو شنبه سیاه وسیع ترین سقوط اقتصادی پس از ده سالٔ ۲۰ کسب می‌نماید و همین سبب می شود که شغلش را از دست بدهد، ولی آن گاه با دشوار کوشی آحاد کارش یکبار دیگر بیرون از وال استریت و با دلالی خرد از صفر آغاز می‌نماید و…

اما بخش اعظمی از کار‌های این شخص در زمان فیلم غیر اخلاقی و غلط می‌باشند و نشان میدهند که برای توفیق در وال استریت نمی‌توانید یک انسان درست گو باشید و می بایست دیگر افراد را درین مسیر گول بزنید و پیش بروید که بیش‌تر جذابیت فیلم هم در همین عمل‌های غیرقانونی و طریق‌های خلاقانه برای فریب دادن بقیه افراد میباشد.

نکته دیدنی فیلم بازی بی‌ظیر دیکاپریو میباشد که انگار سال‌ها یک دلال فن‌ای بوده و تماما در نقشش غرق گردیده وی برای بازی در این فیلم یک پاداش گلدن گلوب، یک پاداش MTV Award، پاداش شایسته ترین هنرپیشه فیلم دراماتیک از نظر عموم و یکسری پاداش دیگر را اخذ کرد و برای بخش اعظمی دیگر نامزد اخذ پاداش شد.

معرفی بهترین فیلم های ژانر درام

معرفی بهترین فیلم های ژانر درام

 

دست نیافتنی – Intouchable

کارگردان : الیور تاکاشه – اریک تولدانو
نویسنده : الیور تاکاشه – اریک تولدانو
بازیگران : فرانسوا کلوزه – عمر سی
سال نمایش : ۲۰۱۱
ژانر : درام – کمدی

معرفی فیلم دست نیافتنی – این فیلم یک کدام از شایسته ترین فیلم های عالم میباشد که در سال ۲۰۱۱ بوسیله دو کارگردان غالب « الیور تاکاشه و اریک تولدانو » در فرانسه ساخته شد .

ماجرا فیلم اقتباسی از یک قصه حقیقی وواقعی میباشد . مرد ثروتمندی به اسم فیلیپه « فرانسوا کلوزه » بر اثر سقوط با چتر نجات از حیطه گردن به تحت فلج می شود و برای محافظت از خویش ، نیاز به یک پرستار داراست . در غایت وی یک شخص دارای سابقه و خلاف‌کار به اسم دریس « عمر سی » را استخدام میکند و مسیر معاش فیلیپه عوض میشود . فیلیپه که تا به امروز شخصی لجباز و بد اخلاق و رفتار بوده ، اکنون با ورود دریس تبدیل به شخصی خنده رو گردیده . به نحوی که از خارج رفتن با آمبولانس ، به خارج رفتن با ماشین های سبک بالا روی آورده .

دست نیافتنی یک کدام از شایسته ترین فیلم های عالم میباشد که به لحاظ شما مخاطبین عزیز ، ارزش قرار گیری در این لیست را دارااست .

معرفی بهترین فیلم های ژانر درام

معرفی بهترین فیلم های ژانر درام

 

فارست گامپ – ۱۹۹۴ Forrest Gump

کارگردان : رابرت زمیکس
تالیف کننده : اریک راث
بازیگران : تام هنکس – رابین رایت پن – گری سینایس – سالی فیلد –
سال نمایش : ۱۹۹۴
ژانر : درام – رومانس

فارست گامپ را با‌یقین میتوان شاهکار سینما و یک کدام از شایسته ترین فیلم های تاریخ دانست . فیلمی که در سال اکرانش جوایز اُسکار را درو کرد و حرفی برای بیان کردن باقی نگذاشت .

ماجرا فیلم درباره ی یک نوباوه به اسم فارست میباشد که آی‌کیوی پایینی دارااست « ۷۵ » و شخصیت ازخود پیشین و فداکار وی سبب به‌وجود وارد شدن شرایط های جالبی در معاش‌اش می شود . این حالت ها مسیر معاش فارست را تغییر تحول می دهد و او را تبدیل به شخصیت مشهوری میکند .

فارست گامپ براساس رمانی با همین اسم ، اثر « وینستون گروم » تشکیل‌شده و کارگردانی این شاهکار به عهده رابرت زمیکس قرار داده گردیده .

فیلم از آنجایی آغاز می شود که فارست توی یک پایانه اتوبوس در انتظار نشسته ، و با داخل شدن یک خانوم ، وی خودرا معرفی میکند و قصه معاش‌اش را تعریف‌و‌تمجید میکند .

فارست در کودکی از فایده هوشی پایینی نسبت به همسالانش برخوردار بود و به همین خیال نمیتوانست صلح پیدا نماید ، همینطور وی به جهت ناتوانی در منش رفتن بدون چاره به استعمال از یک اسکلت فلزی بود . فارست فقط یک دوست داشت « جنی » که وی آرزوی خوانندگی در کانتری را داشت . در زمان یک حادثه اسکلت فلزی فارست می‌شکند و استعداد وی در دویدن شکوفا می‌شود .

وی بعدا در نزاع ویتنام و ایالات متحده عازم می گردد و غالب به اخذ گردن آویز از آمریکا میگردد . این صرفا یک کدام از افتخاراتی میباشد که فارست اخذ میکند . شخصیت بسیار بی آلایش و دوست داشتنی که به نیکی مخاطبین را در حالت خویش گرفتار میکند .

فارست گامپ یکی‌از شایسته ترین فیلم های درام تاریخ به حساب میآید و در شرایطی‌که تا به امروز این فیلم را ندیده‌اید ، یک کدام از اصلی ترین اثر ها تاریخ را از دست داده‌اید .

این فیلم غالب به اخذ ۶ پاداش اُسکار گردیده و همینطور با فروش شایان توجه « ۶۷۸ میلیون دلار » از اسم‌دارترین اثر ها سینما به شمار میرود .

معرفی بهترین فیلم های ژانر درام

معرفی بهترین فیلم های ژانر درام

 

Million Dollar Baby

کارگردان: کلینت ایستوود
بازیگران: هیلاری شَنک- مورگان فریمن- کلینت ایستوود
سال نمایش: ۲۰۰۴

در حالتی‌که دنبال تماشای یک فیلم درام که ازهر حیث قدرتمند باشه میگردید می‌تونم فیلم «عزیز میلیون دلاری» رو توصیه بدم. این فیلم به‌معنای حقیقی و واقعی یکی‌از شایسته ترین فیلم های عالم محسوب می‌شه و شما بعداز دیدنش معنای این گزاره رو به طور کامل ادراک می کنید.

قصه فیلم درمورد دختری به‌اسم مگی فیتزجرالد میباشد که معاش بسیار رنج داراست و از کودکی خویش صرفا و صرفا برای سایرافراد فعالیت کرده. وی در حال حاضر در سن ۳۱ سالگی متوجه گردیده که صرفا چیزی که می تواند بهش وقار دهد بوکس میباشد. به‌همین خیال و خاطر سراغ یکی‌از شایسته ترین مربیان بوکس یعنی فرانکی دان (کلینت ایستوود) می‌رود تا ذیل لحاظ وی بتواند قهرمان مسابقات بوکس زنان خواهد شد.

مگی رویکرد رنج را برای متقاعد کردن فرانکی سپری می‌نماید و در‌این مقطع بوسیله مستخدم باشگاه فرانکی یعنی ادی اسکرَب (مورگان فریمن) حرکات بی آلایش بوکس را آموزش می‌بیند.

نهایتا مگی برنده میشود فرانکی را متقاعد نماید و با فراگیری دیدن تبدیل به یک کدام از خطرناک‌ترین بوکسورهای زن می شود.

البته در وسط فیلم اتفاقی می‌افتد که مسیر فیلم را به طور کامل عوض می‌نماید. از ادامه و اسپویل این قسمت پرهیز میکنم و توصیه می کنم مطلقا آن را ملاحظه کنید. عزیز میلیون دلاری یک کدام از توانمند‌ترین فیلمنامه‌هایی بود که تا به امروز با آن مواجه گردیده بودم و تفکر نمیکنم تا نقطه پايان عمرم اینگونه اثری را از خاطر ببرم.

۴ پاداش اُسکار و ۶۴ تیتر آکادمیک دیگر به‌خیر و خوبی توان این فیلم را نشانه می دهند. امیدوارم که از تماشای این فیلم لذت ببرید.

معرفی بهترین فیلم های ژانر درام

معرفی بهترین فیلم های ژانر درام

 

شبگرد – Nightcrawler

کارگردان: دن گیلروی
تالیف کننده: دن گیلروی
بازیگران: جیک جیلنهال – رنه روخو – بیل پاکستون – ریز احمد
سال نمایش: ۲۰۱۴
ژانر: درام – جنایی

یکی دیگر از شایسته ترین فیلم‌های عالم، شبگرد یا این که به عبارتی Nightcrawler میباشد. فیلمی که توانست با درخشش ستاره‌ی خویش جیک جیلنهال نامزد کسب اخذ اُسکار در هفتاد و هفتمی عصر از این فستیوال گردد.

قصه فیلم راجع‌به خبرنگاری میباشد که از صحنه‌های تصادف و دلخراش گزارش تنظیم می‌نماید و به کانال‌های تلویزیونی و خبرها میفروشد. شبگرد با درخشش ستاره‌ی بی‌چون و چرای خویش منزلت قابل قبولی در میان طرف داران پیدا کرد و توانست نقدهای بسیار خیر و خوبی را از سوی منتقدین اخذ نماید که‌این زمینه امری خوشایند برای سازندگان این اثر به حساب می‌آید.

همانگونه که در صدر اشاره کردم، ماجرا در ارتباط خبرنگاری به اسم «لوئیس بلوم با بازی جیک جیلنهال» میباشد که گزارش‌هایی از سطح شهر تنظیم می‌نماید و آن‌ها‌را به خبر ها و کانال‌های تلویزیونی میفروشد.

لوئیس در بالا یک سارق خرده پاست که از ساختمان‌های نصفه کاره ومخروبه لس آنجلس آهن می‌دزدد. در یک کدام از شب‌ها زمانی که در شهر پرسه می زند با یک صحنه تصادف مواجه میگردد و می‌بیند که خبرنگاران با هیجان متعددی گزارش این واقعه را تنظیم می‌نمایند. لوئیس بعداز مشاهده این خبر در خبر‌ها گویی شغل مورد عشق و علاقه‌اش را پیدا می‌نماید. صبح روز سپس لوییس یک دوچرخه می‌دزدد و این دوچرخه را با یک دوربین فیلمبرداری ردوبدل می‌نماید.

به این ترتیت لوئیس وارد روایت میگردد و تبدیل به یک کدام از شایسته ترین گزارش‌گران کانال‌های تلویزیونی می گردد.

شبگرد یکی‌از شایسته ترین فیلم های سینما میباشد و با هر ذوق وسلیقه‌ای می توانید از تماشای آن لذت ببرید. چنانچه این فیلم را دیده‌اید خرسند میشوم نظرتان را بدانم.

معرفی بهترین فیلم های ژانر درام

معرفی بهترین فیلم های ژانر درام

 

Hacksaw Ridge

کارگردان : مل گیبسون
تهیه و تنظیم کننده : پل کاری
بازیگران : اندرو گارفیلد، ترزا پالمر، هوگو ویوینگ
سال نمایش : ۲۰۱۶
ژانر : درام، نبرد و زندگی نامه

لبه هک‌سا یا این که به عبارتی Hacksaw Ridge پس از به عبارتی اولین اکرانش در فستیوال ونیز معین بود که فیلم دوست داستنی و موفقی خواهد بود، به دلیل آن که بعداز اکران فیلم در تالارِ فستیوال اولی تماشاگران حاضر در تالار ۱۰ دقیقه‌ی مجموع ایستاده برای این فیلم دست زدند.

بعداز نمایش چیره اول این فیلم بایستی از سد محکمتری به اسم منتقدین می‌گذشت که‌این بازدارنده را حتی از او‌لین هم بهتر گذر کرد، Hacksaw Ridge در سایتRotten Tomatoes از بین ۲۳۵ عیب گیری متفاوت معدل ۸۷/۱۰۰ را اخذ کرد و سپس هم در تارنما متا کریتیک از نگاه ۴۷ منتقد گوناگون معدل ۷۱/۱۰۰ را گرفت که هر دو نمره‌های بسیار بالایی میباشند، به‌دنبال نامزد اخذ ۶ پاداش اسکار شد و توانست دوتای آن ها را کسب نماید و در غایت اشاره کنم که Hacksaw Ridge از نگاه یوزرها IMDB جز ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ نیز به شمار میاید.

قصه فیلم در خصوص پسری برنا میباشد که در نزاع جهانی دوم وارد ارتش ایالات متحده میشود اما وی اعتقادات محکمی داراست که نزاع فعالیت درستی وجود ندارد و به خودش عهدوپیمان داده که هیچ زمان اسلحه به دست نگیرد و میتوانید فکر کنید که تحت عنوان یک سرباز در‌حالتی که از دریافت کردن اسلحه در مشت خویش داری فرمایید چه زندگی سختی خواهید داشت و ادامه قصه

روایت فیلم مبتنی بر معاش حقیقی دزموند داس میباشد که در غایت حتی یک گردن آویز افتخار از دستان هری ترومن مدیریت جمهور وقت ایالات متحده اخذ می‌نماید، شاید باورش مشقت بار باشد چطور سوای اسلحه دست به چنگ آوردن می‌توان گردن آویز افتخار گرفت برای دانستن پاسخ پرسش می بایست فیلم را تماشا فرمایید، تماشای این فیلم را به طور ویژه سفارش می کنم.

معرفی بهترین فیلم های ژانر درام

معرفی بهترین فیلم های ژانر درام

 

باشگاه مشت زنی – Fight Club

کارگردان : دیوید فینچر
تالیف کننده : جیم اوهلز
ستارگان : برد پیت ، ادوارد نورتون ، هلنا بونهام کارتر
سال نمایش : سال ۱۹۹۹
ژانر : درام – روانشناختی

فیلم « باشگاه مشت زنی – Fight Club » یکی‌از شایسته ترین فیلمهای ده ۹۰ میلادی به کارگردانی « دیوید فینچر » هست که بر مبنا یک کتاب داستان با همین اسم که بوسیله چاک پالنیک درج شده بود شاخته گردیده‌است.
فیلمی که درین نصیب به شما معرفی می کنم از شایسته ترین اثر ها تاریخ سینما است که با تم روانشناختی فوق العاده خویش کاربر را مشغول خویش میکند و با شناختی که از دیوید فینچر داریم می‌توانید مطمئن باشید که شایسته ترین زیر که میتوان توقع داشت درانتظار شما خواهد بود.

ماجرا فیلم در زمینه ی شخصیتی بد میان به اسم جک « ادوارد نورتون » هست که کارمند بی آلایش یک شرکت خودروسازی میباشد جک طی یک روز بدترین اتفاقات ممکن را تجربه میکند از قبیل گم کردن چمدان در فرودگاه و حریق دریافت کردن آپارتمانش در حین همین روز با شخصیتی خیره کننده به اسم تیلور« برد پیت » آشنا میگردد و تصمیم می‌گیرد که پس از اتفاقات که طی روز برایش افتاده به منزل تیلور برود و شب آنجا سر نماید منزل ای که در محله های فارغ از سکنه در نزدیکی شهر واقع گردیده است تیلور که جک را دلداده خویش کرده با وی راجع‌به آزادی و راه و روش های کسب اقتدار صحبت میکند و هر دو برای تخیله درونی خویش و استارت مجدد معاش به سبک تازه ، آگاهانه آغاز به کتک کاری میکنند…

مطمئن باشید با یک ماجرا معمولی رو به رو نیستید و بحران ها آغاز می شود . جذاب میباشد بدانید که یکسری شرکت ساختن این فیلم را غیرممکن تلقی میکردند و برد پیت را تحت عنوان نقش تیلور بدترین تعیین میدانستند اما بعداز نمایش فیلم به یک کدام از پر حاشیه ترین و پرطرفدارترین اثر ها تاریخ سینما تبدیل شد.

معرفی بهترین فیلم های ژانر درام

معرفی بهترین فیلم های ژانر درام

 

4.9/5 - (39 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *