غلات صبحانه یک غذای کامل
غلات صبحانه یک غذای کامل

غلات صبحانه یک غذای کامل بیهوش ✅ سایت سرگرمی و تفریحی❤️

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

غلات صبحانه که بیشتر با نام های کورن فلکس (Corn flakes) یا برشتوک معرفی می شوند شکل حجیم شده غلاتی مانند ذرت , گندم , برنج یا جو هستند. یعنی با چرخ و خمیر کردن بلغور غلات مختلف و تحت فشار قرار دادن آن‌ها محصولی حجیم , هوادار و شکننده به عمل می آید. برشتوک انواع مختلفی دارند و  مصارف گوناگون آن هم در میان مردم متفاوت می باشد. با ما همراه باشید در سایت سرگرمی و تفریحی بی هوش

ارزش غذایی در ترکیبات غلات صبحانه

هر چقدر شکر برشتوک بیشتر باشد انرژی آن ها بالاتر و میزان فیبرش پایین ‌تراست بنابراین خرید برشتوک صبحانه کم ‌شیرین از انواع پر از شکر و کالری آن ها بهتر است. معمولاً برشتوک به دو علت از یک وعده صبحانه معمولی کالری بالاتری دارند نخست اینکه خوردنشان بسیار ساده است و افراد حجم بیشتری از آن ‌ها را در یک وعده غذایی مصرف می‌کنند و دوم اینکه شکر موجود در این محصولات کالری بالایی دارد به همین علت به راحتی می تواند یک غذای کامل و راحت برای خوردن در وعده صبحانه باشد.

 غلات صبحانه یک غذای کامل

غلات صبحانه یک غذای کامل

 

 

فواید و خواص غلات صبحانه

برشتوک که به صبحانه آماده نیز معروف است به دلیل وجود انواع کربوهیدرات های ساده (Simple Carbohyrates) و کربوهیدرات های پیچیده (Complex Carbohyrates) ویتامین ای (vitamin e) , چربی های غیر اشباع گیاهی و دیگر ویتامین ها و مواد معدنی دیگر از ارزش غذایی بالایی برخورداراست.

 غلات صبحانه یک غذای کامل

غلات صبحانه یک غذای کامل

 

غلات صبحانه به عنوان یک صبحانه کامل

بیشتر افراد عادت دارند برشتوک را با شیر بخورند و اگر این شیر هم از نوع پرچرب باشد صبحانه تبدیل به یک بمب انرژی خواهد شد  به همین علت بهتر است افرادی که از اضافه وزن و چاقی رنج می‌برند برشتوک صبحانه رژیمی که شکر کمتری دارند یا اصلاً شکر ندارند را انتخاب کنند برشتوک غنی ‌شده با فیبر های خوراکی هم بهترین گزینه برای این گروه افراد محسوب می‌شوند.

غلات صبحانه به عنوان یک صبحانه کامل

غلات صبحانه به عنوان یک صبحانه کامل

 

فواید غلات صبحانه برای سیستم گوارش

در بیشتر مواقع استفاده از انواع میوه‌ها و سبزی‌های خشک در غلات فیبردار باعث می‌شود عملکرد دستگاه گوارش بهبود یابد و به همین دلیل است که مصرف این قبیل برشتوک ها به افراد مبتلا به یبوست هم توصیه می‌شود. شیرهای کم چرب یا حتی بدون چرب یا آب جوش آمده و یا آب خنک هم می ‌توانند همراهان خوبی برای غلات فیبردار برای ترکیب شدن باشند.

 غلات صبحانه یک غذای کامل

غلات صبحانه یک غذای کامل

 

غلات شکلاتی

معمولاً بچه‌ها تمایل چندانی به خوردن صبحانه ندارند و این هنر والدین است که بتوانند فرزندان خود را به خوردن صبحانه تشویق کنند. برشتوک شکلاتی یکی از جذاب ‌ترین و خوشمزه‌ترین صبحانه‌هایی هستند که می‌توانند بچه‌ها را سر میز غذا بیاورد.اگر برشتوک شکلاتی در خانه ندارید انواع ساده آن‌ را با شیرکاکائو مخلوط کنید.

غلات شکلاتی

غلات شکلاتی

غلات مغزدار

در بین انواع برشتوک موجود در بازار تعدادی از آن‌ ها با انواع مغزهایی همچون فندق و گردو ترکیب شده‌اند. برخی از این محصولات علاوه بر مغزدار بودن حاوی عسل هم هستند یا با ریزمغذی‌های مختلفی غنی شده‌اند. مصرف این گروه محصولات به افرادی که لاغر هستند و دوست دارند کمی وزنشان را بالا ببرند توصیه می‌شود. افرادی که می خواهند کالری دریافتیشان از وعده صبحانه تا حد ممکن افزایش یابد می‌توانند شیری که قرار است به برشتوک صبحانه خود اضافه کنند را با خرما و موز له ‌شده ترکیب کنند.

غلات صبحانه یک غذای کامل

غلات صبحانه یک غذای کامل

غلات بدون مغز

برای سالمندان بهتر است برای آسان شدن جویدن برشتوک شان را پیش از مصرف با حجم مناسبی از شیر برای چند دقیقه مخلوط کنند. این کار باعث می‌شود بتوانند صبحانه نرم و مناسبی برای خودشان مهیا کنند. برای این گروه توصیه می‌شود در برشتوکی مصرف شود که با آهن و انواع ویتامین‌ها غنی شده‌اند و به جای شکر عسل دارند

غلات بدون مغز

غلات بدون مغز

 

 

 

4.9/5 - (8 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *