طرز‌ تهیه‌ پیتزای خانگی‌ بسیار خوشمزه (و ۴ مطلب کاربردی)
طرز‌ تهیه‌ پیتزای خانگی‌

طرز‌ تهیه‌ پیتزای خانگی‌ | بیهوش ✅ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی و کسب کار در خانه

زمان مطالعه این مطلب: 7 دقیقه

طرز‌ تهیه‌ پیتزای خانگی‌ بسیار خوشمزه (و ۴ مطلب کاربردی) : سال هاست که پیتزا به عنوان یکی از مشهور ترین طعام ها در کل آمریکا شناخته‌ می گردد . پیتزا اکثراً به عنوان غذای رستوران‌ شناخته‌ می گردد و در بیشتر موارد در منزل آماده نخواهد شد . برای درست‌ نمودن پیتزای خانگی‌ نکات مهمی وجود خواهد داشت که حتما باید مورد توجه قرار بگیرد . گزینش آرد خوب ، ورز‌ دادن‌ خمیر‌ ، آماده نمودن دمای خوب طبخ و گزینش سس مناسب‌ ، همه نکاتی است که الزاماً باید به آن دقت نمائید با ما همراه باشید در سایت بی هوش بخش آشپزی و تغذیه

در این نوشته مجموعه‌ ای از نکات و روش های ضروری برای آماده سازی عالی ترین پیتزای خانگی‌ گردآوری‌ گشته است‌ . در این قسمت به طریقه آماده شدن پیتزا در منزل ، راه درست گزینش و اندازه ماده‌های تشکیل‌ دهنده و نکات کلیدی برای طبخ پیتزا آشنا می گردید .

طرز تهیه‌ خمیر‌ پیتزا

طرز‌ تهیه‌ پیتزای خانگی‌

طرز‌ تهیه‌ پیتزای خانگی‌

 

 

اولین گام برای درست‌ نمودن پیتزای خانگی‌ ، گزینش آرد خوب خواهد بود . کوشش نمائید از آردهای سپید باکیفیت بکارگیری نمائید . چنانچه خمیر‌ پیتزای شما بافت‌ و کلفتی خوبی‌ داشته باشد‌ ، جذابیت‌ ظاهری‌ پیتزا هم خوب تر می گردد . وضعیت کیفی این خمیر‌ خانگی‌ ، با خمیر‌های‌ آماده‌ ی یخ‌زده قابل‌ قیاس نخواهد بود .

طرز تهیه‌ ی خمیر‌ پیتزای خانگی‌ به اینصورت می باشد که نخست یک پیمانه‌ آرد سپید را با ۱ قاشق مربا خوری خمیر‌ مایع‌ ترکیب بکنید . بعد ۱ قاشق چایخوری نمک و شکر‌ را به ماده‌ها افزون نمائید . یک‌دوم پیمانه‌ آب ولرم‌ را به ماده‌های خشک افزون کنید (ابتدا میان ماده‌های خشک را گود‌ بکنید و آن‌وقت آب را افزون نمایید) . ۱ قاشق غذا‌خوری‌ روغن زیتون هم اضافه‌ بکنید .

خمیر را ورز‌ دهید (حدود ۵ تا ۳ دقیقه اینکار را اعمال کنید) . در آخر خمیر‌ را در یک کاسه گود‌ بریزید و یک پارچه ی نمناک روی آن بگذارید . پس از حدود ۱ ساعت که خمیر‌ ور آمد ، آن را بردارید و روی تخته‌ مسطح نمائید . ضخامتی که برای خمیر‌ پیتزا تعیین می نمائید به زائقه ی فردی خودتان ارتباط خواهد داشت . به این صورت خمیر‌ پیتزای شما مهیا شد ! اگرچه نکات دیگری برای خوب گشتن خمیر‌ وجود خواهد داشت که در ذیل به آنها اشاره‌ شده‌ است‌ .

هنگام درست‌ نمودن خمیر‌ پیتزای خانگی‌ ، به نکات پایین توجه کنید :

نکته ۱ : پیش از طبخ پیتزا ، نخست خمیر‌ را حدود ۲۴ ساعت در یخچال بگذارید

این قسمت برای آماده سازی یک پیتزای خوشمزه خیلی بااهمیت خواهد بود . پایین‌ آمدن دمای خمیر‌ ، روال تخمیر‌ را کند‌ می نماید . این فرایند همان چیزی خواهد بود که علت پسندیده گشتن مزه خمیر‌ خواهد شد . کند‌ نمودن روش تخمیر‌ موجب می گردد تا مزه خمیر‌ پیتزا خوب و خوشایند تر گردد . در طی این فرآیند ، تخمیرکننده های حاضر در خمیر‌ ، نشاسته های حاضر در آرد را تجزیه‌ می کنند که وضعیت ترد‌ و پفکی به خمیر‌ پیتزا می دهند .

همانطور که مطرح شد ، برای ور آمدن خمیر‌ مایع‌ حدود ۱ ساعت تایم کفایت می کند . چنانچه قصد دارید یک خمیر‌ پیتزای ترد‌ و بسیار خوب داشته باشید ، پیشنهاد خواهیم کرد لااقل ۲۴ ساعت آن را در یخچال تخمیر‌ نمائید .

نکته ۲ : خمیر‌ خنک را ورز‌ ندهید

فوری پس از خارج کردن خمیر‌ از یخچال ، آن را ورز‌ ندهید . هنگامی که خمیر‌ پیتزا را در یخچال قرار می دهید ، دمای پایین‌ سبب خواهد شد گلوتن حاضر در آرد کم گردد و در عاقبت خمیر‌ شما سخت گردد . ورز‌ دادن‌ خمیر‌ خنک خیلی دشوار خواهد بود و عمل درستی‌ هم نخواهد بود . قرار دادن‌ خمیر‌ خنک در فر هم خطا است و سبب سخت گردیدن خمیر‌ پیتزای شما می گردد .

برای ممانعت از پیدایش این مشکلات ، خمیر‌ را از یخچال خارج‌ کرده و بگذارید لااقل یک ساعت پیش از مسطح کردن‌ و طباخی در دمای اتاق بماند .

نکته‌ ۳ : خمیر‌ را بسیار بیشتر از حد ورز‌ ندهید

اگر قصد دارید خمیر‌ پیتزا کیفیت‌ خوبی‌ داشته باشد ، از ورز‌ دادن بیشتر ازحد آن خودداری نمائید . ورز‌ دادن‌ فراوان خمیر‌ پیتزا سبب می گردد که خمیر‌ وضعیت ترد‌ و پفکی خودش را از دست بدهد . افزون بر این موجب فشرده گردیدن خمیر‌ پیتزا و در نهایت کاستن ضخامت آن می گردد . به عوض ورز‌ دادن‌ خمیر‌ به وقت ۸ دقیقه که در خیلی از دستور‌ها طبخ پیتزا وجود خواهد داشت ، کوشش نمائید تنها ۳ -۵ دقیقه اینکار را اعمال کنید !

نکته ۴ : خمیر‌ پیتزا را تنها با دست ورز‌ دهید

ورز دادن‌ خمیر‌ با دست ، کنترل‌ بسیاری بر روی ظاهر ، قطر و بافت‌ خمیر‌ تولید می نماید . بکارگیری از وردنه برای مهیاسازی خمیر‌ پیتزا سفارش نخواهد شد چون سبب تولید خمیر‌ خیلی ظریف و سخت خواهد شد . این قضیه به این علت می باشد که زمانی خمیر‌ با وردنه صاف‌ می گردد ، همه هوای حاضر در آن بیرون می گردد و خمیر‌ سخت و کلفت خواهد شد . پس برای نرم و پفکی گشتن خمیر‌ پیتزا ، تنها با دست آن را ورز‌ دهید و وسیع نمائید .

پخت

طرز‌ تهیه‌ پیتزای خانگی‌

طرز‌ تهیه‌ پیتزای خانگی‌

 

 

باکیفیت گشتن پیتزاهای بیرون‌ بخصوص غذاخوری های ایتالیایی ، بخاطر دمای طبخ پیتزا خواهد بود . خیلی از غذاخوری ها از حرارت بالای ۸۰۰ درجه‌ فارنهایت برای طبخ پیتزا بکارگیری می کنند . در حالی‌ که اجاق‌ گازهای خانگی‌ برای این حرارت طرح‌ریزی نشده اند . برای حل این مساله چند مطلب و روش وجود خواهد داشت که می تواند فر شما را به ابزار طبخ مناسب‌ پیتزا مبدل نماید . وقت طبخ پیتزا به نکات ذیل دقت نمائید :

نکته ۱ : از سنگ پیتزا بکارگیری نمائید

اگر می ‌خواهید یک پیتزای بسیار خوب ، ترد‌ و خوشمزه داشته باشید ، سینی را کنار‌ بگذارید و پیتزا را روی سنگ پیتزا بپزید . سنگ پیتزا یک سطح‌ برای آشپزی می باشد که نمناکی را ربایش می نماید و گرمای بسیاری خلق می سازد . ازاین‌رو سنگ پیتزا حالتی همانند فر‌های‌ غذاخوری خلق می نماید و گرمای خیلی بسیار برای طبخ پیتزا مهیا می‌کند‌ . به عبارت دیگر با بکارگیری از سنگ پیتزا قادر خواهید بود کیفیت طبخ پیتزاهای اختصاصی ایتالیایی را تشبیه بکنید .

نکته ۲ : فر را از پیش گرم بکنید

چه از سنگ پیتزا بکارگیری کنید‌ چه نکنید ، گرم نمودن اجاق‌ گاز یک گام بااهمیت در آماده سازی عالی ترین خمیر‌ پیتزا خواهد بود . با گرم نمودن فر‌ از‌ پیش (حدوداً یک ساعت یا بیشتر) خاطرجمع شوید که سنگ یا سینی آشپزی شما به درجه‌ گرما زیادی رسیده باشد . این درجه‌ حرارت‌های‌ فوق شما را خاطرجمع می کند که خمیر‌ شما به عوض نپختن یا خمیر‌ گردیدن ، خوشمزه و ترد‌ می گردد .

نکته ۳ : ماده‌های طبخ پیتزا را با نکته‌بینی اندازه نمائید

پیروی از یک فرمان طبخ ، احتیاج به نکته‌بینی در اندازه ماده‌های شکل‌ دهنده خواهد داشت . این قضیه برای آشپزی پیتزای خانگی‌ همچنین ارزش بسیاری خواهد داشت . بیشتر خمیر‌ پیتزاهای باکیفیت از چهار ماده‌ رسمی ایجاد شده‌ است‌ : آرد ، خمیرمایع ، آب و نمک . اندازه آرد در فنجان و قاشق غذاخوری‌ امکان‌پذیر خواهد بود سریعترین روش باشد‌ ، ولی دقیق‌ ترین روش نخواهد بود . این مطلب به این علت می باشد که آرد به سادگی امکان فشرده سازی دارد ، به این مفهوم که مغایرت در شیوه ریختن یا جعبه‌بندی آن در فنجان می تواند سبب گردد که میزان ماده‌ها شکل‌ دهنده تغییر‌ نماید . پس درصورتی‌که کیفیت‌ پیتزا ارزش فراوانی برای شما خواهد داشت ، عالی خواهد بود از ترازو‌ یا پیمانه‌های‌ دقیق‌ بکارگیری نمائید .

نکته ۴ : وقت طبخ را کامل‌ نمائید و پیتزا را خیلی‌ فوری از فر بیرون نکنید

یک خطا شایع بین تازه‌کار ها این خواهد بود که پیتزا را بی‌نهایت فوری از فر برون می آورند . هیچ‌ کس نمی خواهد یک پیتزای خمیر‌ ، سوخته‌ یا خام داشته باشد‌ . دقت به وقت طبخ پیتزا هم همانند اندازه ماده‌ها تشکیل‌ دهنده آن ارزش بسیاری خواهد داشت . پس از پخته‌ گردیدن پیتزا ، آن را چند دقیقه ی دیگر هم در فر قرار دهید . این چند دقیقه مازاد سبب می گردد تا پیتزای شما ترد‌ و طلایی‌ گردد .

انتخاب سس خوب

طرز‌ تهیه‌ پیتزای خانگی‌

طرز‌ تهیه‌ پیتزای خانگی‌

 

 

دوست دارید بدانید که از چه طریق می توان‌ عالی ترین پیتزای خانگی‌ را درست‌ نمود ؟ سس خود‌ را هوشیارانه گزینش نمائید !

نکته ۱ : از سس‌های‌ پرمایه بکارگیری نمائید

استفاده از سس‌های‌ بیشتر از حد نمناک و آبکی‌ سبب بی کیفیت‌ گردیدن پیتزا می گردد . درصورتی‌که سس بسیار شل و مایع هست ، پیتزا به میزان درست خشک نمی گردد و بدین‌سبب وضعیت نرم و خمیری پیدا‌ می نماید . پس از سس‌های‌ پرمایه و باکیفیت بکارگیری نمائید تا یک پیتزای خانگی‌ باکیفیت و خوشمزه داشته باشید !

نکته ۲ : در بکارگیری از سس تفریط نکنید

یک روش دیگر این خواهد بود که به اندازه معین از سس بکارگیری بکنید زیرا اندازه‌ فراوان آن سبب خمیر‌ گردیدن پیتزا می گردد . چنانچه پیتزا را با سس بسیار دوست‌ دارید ، اجازه‌ دهید پس از طبخ ، هر کس برحسب زائقه ی خویش سس افزون نماید .

علاوه بر این کوشش نمائید از سس‌های‌ باکیفیت بکارگیری نمائید . در حالت عمومی بکارگیری از ماده‌ها تازه‌ و باکیفیت برای طبخ پیتزا ، موجب می گردد یک مزه و طعم بینظیر و عالی داشته باشید .

در نهایت مواد‌ دلپسند خویش را افزون نمائید !

اگر دوست‌ دارید پیتزای خوش‌ عطرتر و خوشمزه تری داشته باشید ، مطابق زائقه ی خودتان ماده‌ها دیگری هم افزون بکنید ! ادویه های خشک ، روغن زیتون و پنیر پارمسان رنده گشته تنها چند ماده‌ ای است که قادر خواهید بود به پیتزای خانگی‌ خویش افزون نمائید . مورد دیگر این که می توان‌ این ماده‌ها را پس از طبخ کامل‌ پیتزا به آن افزون کنید .

5/5 - (28 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *