خانه تکانی با طرح ریزی صحیح ؛ از کجا آغاز کنم؟
خانه تکانی با طرح ریزی صحیح ؛ از کجا آغاز کنم؟

خانه تکانی با طرح ریزی صحیح | بی هوش ✅ سایت سرگرمی و تفریحی❤️

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

خانه تکانی با طرح ریزی صحیح ؛ از کجا آغاز کنم؟ روزهای اسفند اکثر اوقات برای همگی خانواده‌ها، روزهایی به هم ریخته و آکنده‌از کارهای متعدد میباشد. یکی‌از کارهایی که خانواده‌های اهل ایران برای استقبال از سال نو انجام می دهند منزل تکانی میباشد. ممکن میباشد منزل‌تکانی کاری طاقت فرسا و مجال‌بر به لحاظ رسد مخصوصا در شرایطی‌که شاغل هم باشید و یا این که کودکانی با سن کم داشته باشید. البته نگران نباشید با یک برنامه‌ریزی صحیح به راحتی میتوانید منزل‌تکانی را به راحتی اجرا دهید. در‌این مقاله به منزل‌تکانی با برنامه‌ریزی صحیح پرداخته‌ایم.

با ما همراه باشید در سایت بی هوش مجله سرگرمی

منزل تکانی برای عید

منزل‌تکانی یک کدام از سنت‌هایی میباشد که خانواده‌های اهل ایران برای استقبال از عید باستانی و فصل بهار انجام میدهند تا تازگی و تمیزی را به منزل بیاورند. قرار میباشد سال جاری هم منزل خویش را بتکانید! منزل تکانی با برنامه‌ریزی صحیح به شما یاری می‌نماید استرس کمتری داشته باشید.

خانه تکانی با طرح ریزی صحیح ؛ از کجا آغاز کنم؟

خانه تکانی با طرح ریزی صحیح

لیست منزل تکانی

تحلیل شرایط تمیزی منزل

در صدر بایستی موقعیت تمیزی منزل را محاسبه نمایید، یک مداد و برگه بردارید، در منزل گام بزنید و کلیه مورد ها از شست و رفت قسمت‌های متفاوت را سوای حق تقدم یادداشت نمایید. این فعالیت به شما امداد می‌نماید تا موردها کوچک و بزرگی که ممکن میباشد یادتان نباشد را هم یادداشت نمائید. این فعالیت را می توانید از چندی قبل از استارت منزل‌تکانی آغاز نمائید زیرا ممکن میباشد هر روز گزینه جدیدی یادتان بیفتد.

خانه تکانی با طرح ریزی صحیح ؛ از کجا آغاز کنم؟

خانه تکانی با طرح ریزی صحیح

فرصت بندی برای منزل تکانی

منزل‌تکانی؛ چقدر مجال دارم؟

حال می بایست روز‌نگار را بردارید و ملاحظه کنید چندین روز فرصت خالی دارید. مخصوصا درصورتی که شاغل باشید بایستی با تمرکز مجال‌های خالی خویش را در حیث بگیرید. با دقت به دوران وقتی که دارید و همینطور معیار آلوده و کثیف بودن نصیب‌های متفاوت منزل، برنامه منزل تکانی را تهیه و تنظیم نمایید.

حق تقدم‌بندی کارهای منزل‌تکانی

تا اینجا دانستید که یکسری روز زمان دارید و چه کارهای مهمی را می بایست اجرا دهید، پس به راحتی می توانید کارهایتان را حق تقدم بندی فرمائید. کارهای اساسی‌تر را در حق تقدم بگذارید. همینطور نصیب‌هایی از منزل که زمان متعددی از نظافت آن‌ها می‌گذرد را در حق تقدم قرار دهید. کارهایی مانند تعمیرات وسایل، قالیشویی و خشکشویی که بایستی زودتر برایشان مبادرت فرمائید را فراموش نکنید.

منزل‌تکانی با برنامه‌ریزی صحیح؛ تقسیم وظیفه

هم اکنون می بایست مشاهده کنید هرکسی چه کارهایی را انجام بدهد؟ در اکثر زمان ها خانواده‌ها مدیریت منزل‌تکانی خانه با خانم منزل میباشد، برای اینکه کارهای منزل‌تکانی راحت‌تر و سریع‌تر پیش برود مسلما به اشخاص دیگر خانواده مسئولیت‌هایی را واگذار نمائید. حتی کارهایی متناسب با سن کودک ها هم به آن‌ها بسپارید. در صورتی‌که فکر می کنید که وسعت کارهای منزل‌تکانی زیاد میباشد و یا این که دوران هنگامی که در مشت دارید کفایت نمیکند و یا این که میزان بضاعت و توان‌تان معدود میباشد می توانید با کمپانی‌های سرویس ها تمیزکاری تماس حاصل نمایید تا برای منزل‌تکانی کمکتان نمایند.

۱.آشپزخانه :

مواد غذایی درون فریزر را نظارت فرمائید و مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته را خارج بیندازید. گرد و غبار پشت یخچال فریزر و یخچال فریزر را با جاروبرقی و دستمال تمیز نمائید.
درون کابینت‌های آشپزخانه را با دستمال مرطوب منزه فرمایید. در صورتی‌که وسایل مازاد و فضا گیر در کابینت دارید از کابینت بردارید. روی سطح کابینت و دسته‌های آن را پاک فرمائید. سطح بالای کابینت‌ها جاییست که در معرض چربی و گرد و خاک جای دارد که دستکم سالی یک یا این که دوبار می بایست پاک گردد.
اجاق‌گاز، توستر و مایکروفر را با صبر و با مواد شستشو منحصر به فرد (صنعتی و یا این که طبیعی) منزه فرمایید. برای اینکه در طی نظافت کردن به وسایل آسیب نزنید کاتالوگ آنان‌را بخوانید.
پرده‌های آشپزخانه را مطلقا بشویید.
نظافت کردن هود و در شکل نیاز ردوبدل غربال هود را فراموش نکنید.
کاشی‌های دیوار آشپزخانه و سقف آن را در صورت قابلیت و امکان بشویید و همینطور سینک آشپزخانه را با ماده شوینده منزه نمائید.

خانه تکانی با طرح ریزی صحیح ؛ از کجا آغاز کنم؟

خانه تکانی با طرح ریزی صحیح

تمیزکردن توالت

۲.دستشویی و حمام:

باکس کمک‌های اولیه را چک فرمائید و در حالتی که داروهای تاریخ گذشته در آن جای دارد آنان را ردوبدل فرمائید.
درون سرویس بهداشتی خارجی و ایرانی و روشویی را با جرم‌گیر و مواد ضدعفونی کننده بشویید.
کاشی های دیوار و کف گرمابه و دستشویی را با کف بشویید.
در شرایطی که از پرده ضد آب درون گرمابه به کار گیری کرده‌اید مطلقا آن را در بیاورید و بشویید.

۳.اتاق نشیمن:

پرده‌های اتاق نشیمن را بشویید. در شکل نیاز آنان را به خشکشویی بدهید.
فرش‌های اتاق را آنالیز نمایید در حالتی که که نیاز به شستشو دارا هستند آنان را به قالیشویی بدهید و یا این که در صورتیکه جدیدا شسته گردیده‌اند صرفا شامپو فرش بکشید.
مبلمان را با جاروبرقی منزه نمایید و درصورتی که از روکش‌های رومبلی به کار گیری می کنید آنها‌را بشویید.
تمیزکردن شیشه‌های پنجره، آینه و جلو مبلی‌ها و لامپ‌های روشنایی را فراموش نکنید.
منزل‌تکانی عید مجال خیر و خوبی برای تغییر‌و تحول دکورا سیون میباشد، بد نیست برای سال نو مقداری چیدمان را تغییر‌و تحول دهید.

خانه تکانی با طرح ریزی صحیح ؛ از کجا آغاز کنم؟

خانه تکانی با طرح ریزی صحیح

خانه تکانی با طرح ریزی صحیح

پاک کردن کمددیواری

۴.اتاق خواب:

روتختی، ملافه‌ها و رو بالشتی ها را بشویید. پس از شستن بهتر میباشد برای کم آب شدن آن ها را در معرض جریان هوا و نور و روشنایی خورشید قرار دهید.
پرده‌های اتاق خواب را در بیاورید و بشویید.
کمد و کشوی لباس‌ها را خالی نمایید، درون آن را پاک نمایید و جامه‌های خویش را چک فرمایید و در‌صورتی‌که لباس‌هایی دارید که به کارگیری‌شان نمیکنید به نیازمندان بدهید. درصورتی که لباس‌های کهنه‌گردیده‌ای دارید که میتوانید از پارچه آن برای گردگیری به کار گیری فرمایید آن‌ها‌را در پاک کردن شیشه و وسایل به عمل ببرید.
کنج دیوارها و سقف و یا این که روی لامپ‌های نور و روشنایی که محلی برای جمع شدن گردوغبار میباشد را پاک فرمایید.

تمیزکردن راه پله

نظافت کردن برگ گیاهان

نکات مهم:

تمیزکردن جاکفشی، دستگیره‌های در، بالکن و… را فراموش نکنید.
منزل‌تکانی عید مجال قابل قبولی برای تروتمیز کردن انباری منزل میباشد، با به کار گیری از نظم‌دهنده‌ها می توانید وسایل انباری را تر و تمیز نمایید. دست‌کم هر سال یکبار وسایل انباری را چک فرمایید و وسایلی که احتیاج ندارید را با بفروشید و یا این که به عده ای که نیاز دارا‌هستند بدهید.
به گلدان‌های درون منزل، راه و روش‌پلکان و بالکن را رسیدگی نمائید، برگ های کم آب‌ و ریخته را بردارید، با یک دستمال گلدان را منزه نمایید و پایین گلدانی‌ها را بشویید. برگ‌های گیاهان را با دستمالی قابل انعطاف و مرطوب منزه فرمایید.
در صورتی‌که وسایلی که برای شستشو در ماشین ظرفشویی در لحاظ گرفته‌اید زیاد میباشد برنامه‌ای برای روشن کردن ماشین لباسشویی در طول‌هایی که میزان مصرف برق کمتر میباشد در لحاظ بگیرید.
تفکیک آشغال‌ها را در طول نظافت کردن فراموش نکنید.
در مصرف آب صرفه‌جویی نمایید.
میتوانید از شوینده‌های طبیعی برای نظافت کردن استعمال نمائید تا منزل‌تکانی سالم‌تری داشته باشید.

4.9/5 - (39 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *