آموزش سبز کردن گندم عید

آموزش سبز کردن گندم عید | بیهوش ✅ سایت سرگرمی و تفریحی❤️

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

آموزش سبز کردن گندم عید : سبزه، یکی‌از سین های زیبا سفره هفت سین ما ایرانی هاست که نشان برکت و آرامشه. سبز کردن سبزه میتونه خیلی شادی بخش باشه اگه تصمیم بگیری خودت مهیا و تزئینش کنی. سبک های متعدد سبزه وجود داره که هر کدوم خصوصیت های خاص خودشون رو دارن. برای مثال سرعت پرورش و یا این که ظاهرشون با هم متفاوته. برای مثال سبزه عدس برگ های ریز قشنگی داره. سبزه ماش و سبزه شاهی هم خیلی رایج هستن. البته سنتی ترین و بی آلایش ترین نوع، سبز کردن گندمه که ولی خیلی هم آسونه. ضمنا رویش سبزه گندم نسبت به سایر سریعتره. تنها کافیه ۱۰ روز مونده به عید این کارها رو انجام بدید. پس اگه زمان متعددی ندارین و میخواین برای نوروز هفت سین بچینید همین الان دست به فعالیت بشید

با ما باشید در سایت بی هوش مجله سرگرمی

روند فراهم سازی سبزه گندم

مرحله نخستین، تر کردن بذر گندم

اول کاسه سبزه رو تعیین نمایید و مقدار گندم رو بر طبق اون، برای مثال ۱ واحد اندازه گیری، درون یه پیاله تر کنید. تنها کافی روزی ۲ تا ۳ توشه آب ظرف رو خالی نمایید و مجدد روش آب سرد بریزید.

آموزش سبز کردن گندم عید

آموزش سبز کردن گندم عید

مرحله دوم، ریختن بذر درون پارچه مرطوب

بعداز روز دوم، می بینید که گندم ها پاره ای از پوستشون غیر وابسته شدن. حال وقتشه که مرحله دوم رو انجام بدید. گندم ها رو درون دستمال نخی مرطوب نگه دارید تا جوونه بزنه و مقداری سبز بشه. درحال حاضر وقتشه بذر رو درون کاسه متبوع بریزید. برای این که کف کاسه رطوبت لازم برای رویش سبزه رو نگهداری کنه، مقداری پنبه نازک کف پیاله بذارید. گندم های تر گردیده رو درون کاسه پخش فرمائید و یه لایه نازک پارچه نخی سبک نمدار روش بندازید. این عمل سبب ساز میشه رطوبت ما یحتاج سبزه مدام تامین باشه. صرفا حواستون باشه که مدام پارچه رو مرطوب نگه دارید تا سبزه کم آب نشه. برای این فعالیت میتونید روزی ۱ یا این که ۲ توشه با اسپری آب روی پارچه رو تماما تر فرمایید.

آموزش سبز کردن گندم عید

آموزش سبز کردن گندم عید

 

مرحله سوم، جوانه زدن

طولی نمی کشه که می بینید سبزه ها جوونه زدن. از این به بعد از آن فرآیند رویش سریعتر پیش میره. ولی همچنان می بایست پارچه نخی سبک مرطوب روی سبزه باشه تا رطوبتش مراقبت بشه. پس از این که جوونه های سبزه یه خرده بلندتر شد، هم اکنون وقتشه که پارچه رو از روش بردارید تا خودش رویش کنه. این بار دیگه می بایست هر روز خود سبزه رو با اسپری آب بدید تا کم آب نشه.

بنابراین بعداز ۱۰ روز می‌بینیم که سبزه به طور کامل آمادس که سفره هفت سینمون رو قشنگتر بکنه. میتونید به دور سبزه رو با روبان قرمز‌رنگ یا این که هر رنگی که دوست دارید جمع کنید و پاپیون بزنید. اما برای تزئین سبزه عید شیوه های متعددی می‌باشد که تنها یه خرده نیاز به خلاقیت داره و مطمئنم کلیه شما نظرها و طریق های خاص و جالب خودتون رو دارید.

آموزش سبز کردن گندم عید

آموزش سبز کردن گندم عید

نکات اساسی در سبز کردن سبزه عید

– بیشتراز روزی دو بار به سبزه آب ندید. این فعالیت منجر میشه سبزه بگنده و خراب بشه. همت نمائید با اعتنا به کم آب بودن یا این که نبودن ظواهر سبزه رطوبت مورد نیازش رو تامین فرمایید.
– دمای اتاق هم برای رویش سبزه مهمه که خیلی سرد یا این که خیلی گرم نباشه. اگه هوای شهر شما خیلی سرد و کم آب نیست، گذاشتن سبزه در دور و اطراف آزاد میتونه به رشدش امداد کنه. ولی در صورتی این کار رو می‌کنید روی سبزه توری بذارید زیرا پرندگان به دانه ها خیلی عشق و علاقه دارن!
– اعتنا نمائید نوروروشنایی به کلیه ی بخش های سبزه گندم برسه. اگرنه سبزه کج پرورش می کنه.
– در حالتی‌که موقع آب دهی سبزه حس کردید آب زیاد ته کاسه مونده، آب اضافه رو خالی فرمائید.
– بعداز تحویل سال، سبزه رو رها نکنید! تلاش فرمائید تا نقطه پایان تعطیلات به آب پاشی ادامه بدید زیرا در غیر این صورت سبزه رنگ زرد میشه.
– شایسته ترین شیوه برای آب پاشی سبزه، آبپاشی با اسپریه. ولی بعداز سبز شدن سبزه میتونید برای هر بار آب پاشی، سبزه رو زیر شیر آب سرد بگیرید و آبش رو خالی کنید.
– در کاشت سبزه استعمال از ظروف سفالی و چینی بهتر میباشد.
– هر چه پنبه کوتاهتر باشد قدمت سبزه بیشتر می گردد.
– آبی که برای سبزه گندم استعمال می‌کنید بایستی ولرم باشد.
– در حالتی که در محیط گرم و کم آب زندگی می کنید تا مرحله ای که جوانه ها هنوز به یک سانتیمتری نرسیده اند، همچنان از پارچه مرطوب به کارگیری نمایید.

آموزش سبز کردن گندم عید

آموزش سبز کردن گندم عید

5/5 - (27 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *