با خوردن این غذاها به مبارزه خواب‌آلودگی بروید
  • توسط آزیتا قلی پور
  • ۳ سال پیش
  • سلامت
  • ۰

با خوردن این غذاها به مبارزه خواب‌آلودگی بروید | سایت بی هوش ✅ مجله سرگرمی و تفریحی❤️

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

با خوردن این غذاها به مبارزه خواب‌آلودگی بروید : خواب‌آلودگی مشکلی میباشد که بخش اعظمی از اشخاص صبح‌ها و یا این که در حین روز با آن درگیر می باشند.خواب‌آلودگی و شم رخوت صبحگاهی به یاری تغییرات کوچکی در رژیم غذایی و یا این که کاستن و اضافه کردن بعضی مواد غذایی به رژیم غذایی روزمره قابل بهبود میباشد؛ولی یکی مهمترین نکات این مقاله میباشد که شما در طی شب به اندازه کافی خوابیده باشید و از چرخه خواب طبیعی و قابل قبولی برخوردار باشید

با ما همراه باشید در سایت بی هوشمجله سرگرمی

پژوهش ها نشانه می‌‌دهد اشخاصی که الگوی خواب آن ها طبیعی میباشد،بیشترین معیار تنوع غذایی را در برنامه تغذیه‌ای خویش دارا هستند،در حالیکه این تنوع غذایی در رژیم غذایی اشخاصی که عصر خواب کوتاه و نامناسب دارا هستند،مشاهده نمی‌‌گردد. همینطور درین تحلیل‌ها معلوم شد که نقص در الگوی خواب اشخاص با مصرف اکثری از گونه های مواد مفید مشمول پروتئین‌ها،کربوهیدرات‌ها،ویتامین‌ها و املاح معدنی دارای ارتباط میباشد و داشتن رژیم غذایی متعادل و متنوع در برخورداری از چرخه خواب بی نقص و درست نقش مهمی‌‌ دارااست.
عده ای که خواب آن‌ها در زمان شب ناقص میباشد،کمتر از آب شرب،و نیز منابع غذایی دربردارنده لیکوپن مثل میوه‌ها و سبزی‌های قرمز‌رنگ و نارنجی و کربوهیدرات‌های بی نقص (سبوسدار) به کارگیری می‌نمایند. همینطور خواب کوتاه با کاهش مصرف ویتامینC،سلنیوم و لوتئین موجود در سبزیجات برگ پهن توام میباشد،بدین ترتیب با در لحاظ تصاحب کردن نکات نام برده می‌‌توان از چرخه خواب صحیحی برخوردار بود،در پی به شرح مواد غذایی خوا‌هیم پرداخت که از خواب‌آلودگی شما می‌کاهند و به شما یاری می‌‌نمایند هوشیار و سرحال باشید.

غلات سبوسدار

غلات سبوس‌دار مانند نان سنگک،یا این که نان‌های فانتزی سبوسدار یا این که پاستا‌ها و پاستاهای سبوسدار سرشار از فیبر و ویتامین E می باشند.بدین ترتیب مصرف آن ها نه صرفا خطر ابتلا به بیماری‌های عروقی و LDL خون را کاهش می‌‌دهد،بلکه با پیشگیری از رسوب چربی در عروق خونی و بهبود جریان خون تن،سبب ساز خون‌رسانی بهتر به مغز و پیشرفت در عملکرد آن می گردد،به این ترتیب در‌حالتی که به هوشیاری بیشتری در طی روز نیازمندید،مصرف غلات سبوسدار را ارتقاء دهید.

با خوردن این غذاها به مبارزه خواب‌آلودگی بروید

با خوردن این غذاها به مبارزه خواب‌آلودگی بروید

محصور کردن گوشت قرمز‌رنگ

هضم گوشت قرمز به جهت محتوی بالای پروتئین و چربی به آسانی ایفا نمیشود و تن برای هضم و جذب یک وعده غذایی دربردارنده گوشت قرمز‌رنگ،انرژی بالایی مصرف می‌نماید،به این ترتیب شم خواب‌آلودگی و رخوت بعداز میل کردن غذاهای دربردارنده گوشت گوساله و گوسفند،دوری ناپذیر میباشد.برای شادابی و هوشیاری بیشتر،گوشت‌های سپید،به خصوص ماهی را جایگزین گوشت‌های قرمز رنگ فرمائید.

با خوردن این غذاها به مبارزه خواب‌آلودگی بروید

ارتقاء مصرف ماهی

پیش‌تر در خصوص برتری ماهی به گوشت قرمز رنگ برای رفع خواب‌آلودگی اشاره کردیم،ماهی همینطور منبع بسیار بی نیاز اسیدهای چرب امگا ۳ میباشد.امگا ۳ موجود در ماهی منجر افزایش عملکرد مغز می‌‌گردد،بدین ترتیب برای هوشیاری بیشتر و دوری از خواب‌آلودگی دست‌کم هفته‌ای ۳ بار ماهی مصرف نمایید.

با خوردن این غذاها به مبارزه خواب‌آلودگی بروید

انواع میوه‌

میوه‌ها و آب‌میوه‌های طبیعی دربردارنده قند بوده و مصرف روزمره آنان می تواند با ارتقاء سطح گلوکز خون،منجر پیشرفت در عملکرد مغز و ارتقاء هوشیاری گردد.برای کاهش خستگی و خواب‌آلودگی،روزمره دست کم ۷-۵ عدد میوه مصرف نمایید.همینطور میوه‌ها شایسته ترین جایگزین برای گونه های تنقلات بین‌وعده‌های چرب و پر نمک میباشند.همینطور میوه‌هایی مانند گریپ‌فروت،پرتقال و سیب دارنده اندیس گلایسمی پایینی بوده و مصرف آنان سبب ساز ارتقاء هوشیاری می‌‌گردد.
برای شادابی و سرحالی بیشتر در صبحگاه،پیش از ناشتایی یک استکان آبمیوه پالپ‌دار بنوشید،بنابراین تا نصفه‌های روز سرحال خواهید بود،ولی در مصرف میوه هم افراط نکنید تا به اضافه وزن دچار نشوید.

با خوردن این غذاها به مبارزه خواب‌آلودگی بروید

چای و قهوه

برای هوشیاری بیشتر و توان تمرکز فراتر،از نوشیدنی‌های دربردارنده کافئین مانند چای،قهوه،نسکافه یا این که شکلات داغ تحت عنوان میان وعده یاری بگیرید.این نوشیدنی‌ها به طور گرم نه فقط تمرکز شمارا ارتقاء می‌‌دهد،بلکه به شما آرامش می‌‌بخشد،البته در عین حال در مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار افراط نکنید،چون مدر بوده و زیاده‌روی در مصرف آن‌ها منجر کاهش آب تن و در سود خستگی و ناهوشیاری می‌‌گردد.

با خوردن این غذاها به مبارزه خواب‌آلودگی بروید

مصرف محتاطانه شیرینی

قند مهم ترین سوخت‌ مغز میباشد.این قند از رویکرد اخذ و هضم شکر،شیرینی‌ها و اشکال ترکیبات نشاسته‌ای در تن تأمین می گردد،پس مصرف خوراکی‌های شیرین و مواد قندی به واحد سنجش سنجیده برای ارتقاء واحد سنجش هوشیاری و تمرکز در طی روز سفارش می‌‌گردد.

با خوردن این غذاها به مبارزه خواب‌آلودگی بروید

شکلات‌های تلخ مغزدار

مغزها دربرگیرنده مغز پسته،بادام،فندق و غیره دربردارنده مقادیر بالای ترکیبات آنتی‌اکسیدان‌ به عنوان مثال ویتامین E می‌باشند.از سوی دیگر،شکلات تلخ هم دربردارنده مقادیر زیاد و متنوعی از ترکیبات آنتی‌اکسیدان میباشد.ادغام آنتی‌اکسیدان‌های موجود در مغزها و شکلات تلخ منجر ارتقا تمرکز و بالا رفتن سطح هوشیاری شما می‌‌گردد،به این ترتیب مصرف شکلات‌های تلخ دربردارنده مغز برای اجتناب از خواب‌آلودگی و رخوت سفارش می‌‌گردد.

با خوردن این غذاها به مبارزه خواب‌آلودگی بروید

بقیه نکات تغذیه‌ای

در کنار مصرف بیشتر موادغذایی سفارش گردیده برای دوری از خواب‌‌آلودگی در طی روز از وعده‌های غذایی مکرر با وسعت اندک به کارگیری فرمائید؛چراکه وعده‌های حجیم و سنگین سبب ساز خواب‌آلودگی شما می‌‌شوند اعتنا داشته باشید که مصرف مواد قندی به واحد سنجش متعادل سبب ساز سرحالی شما می‌‌گردد،البته اخذ بیشتراز حد مواد قندی منجر ترشح ناگهانی انسولین و در سود افت قندخون و حس کسلی بیشتر می‌‌گردد.

برای بهبود جریان خون و خون‌رسانی بهتر به مغز و دستگاه عصبی بایستی وسعت خون کافی باشد که کفایت وسعت خون به مصرف کافی آب در حین روز متعلق میباشد،بدین ترتیب با نوشیدن آب کافی به هوشیاری خویش یاری فرمایید.همینطور برای هوشیاری بیشتر در حین روز بایستی شب‌ها خوب بخوابید،بدین ترتیب قبل از خواب از میل کردن غذاهای چرب و سنگین دوری کنید تا ریلکس‌تر بخوابید،ولی در عین حال گرسنه هم به رختخواب نروید،چون گرسنگی سبب افت کیفیت خواب شما می‌‌گردد.

مصرف سیر و غذاهای پرادویه در وعده شام سبب فشار بر معده می‌‌گردد،همینطور مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار را ۲ ساعت پیش از خواب محصور فرمائید.قبل از خواب در مصرف مایعات افراط نکنید تا برای مراجعه به سرویس بهداشتی در نصف شب بدخواب نشوید.گیلاس به انگیزه محتوی بالای ملاتونین،موز به انگیزه محتوی پتاسیم و منیزیم که شل و ول کننده ماهیچه ها میباشند و نیز اسیدآمینه تریپتوفان که در تن به ملاتونین و سروتونین تبدیل می‌‌خواهد شد،میوه‌های قابل قبولی برای میان‌وعده قبل از خواب میباشند.

5/5 - (11 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *