آموزش تزیین کیک تولد خانگی به شکل دونات
آموزش کیک تولد خانگی به شکل دونات

آموزش کیک تولد خانگی به شکل دونات | بیهوش ✔️ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی

زمان مطالعه این مطلب: 3 دقیقه

آموزش کیک تولد خانگی به شکل دونات : کیک تولد یکی از محبوب‌ترین و تنوع‌بخش‌ترین دسرهای جشن‌هاست. در اینجا نحوه آماده‌سازی و تزیین یک کیک تولد با استفاده از بسته کیک اسفنجی ساده و خمیر فوندانت را مشاهده خواهید کرد. با ما همراه باشید در بیهوش

برای تهیه یک کیک تولد خوشمزه و زیبا، راه‌ها و ایده‌های زیادی وجود دارد. برای مثال، می‌توانید برای کیک از انواع کیک اسفنجی مانند شکلاتی، شیفون، قهوه‌ای و… استفاده کنید. همچنین برای فیلینگ از موادی مانند باتر کریم، خامه، کرم پاتسیر، کرم کاسترد و… بهره ببرید. برای تزیین کیک تولد، از موادی مانند خامه، گاناش، خمیر فوندانت، خمیر مارسیپان، رویال آیسینگ و… استفاده کنید.

انتخاب طعم کیک و تزیینات به سلیقه شما بستگی دارد و البته از توانایی و زمان شما نیز تاثیر می‌گذارد. اما به طور معمول، برای تهیه کیک تولد از کیک اسفنجی یا شکلاتی استفاده می‌شود و زمان بیشتری برای تزیین آن صرف می‌شود. در اینجا ما قصد داریم یک نوع تزیین ساده، اما شیک و زیبا را به شما آموزش دهیم تا بتوانید یک کیک تولد ساده، خوشمزه و جذاب به شکل دونات داشته باشید.

مواد لازم برای تهیه و تزیین کیک تولد خانگی:

کیک اسفنجی ساده یا شکلاتی: ۱ عدد
خمیر فوندانت: ۲۵۰ گرم
رنگ خوراکی صورتی، قهوه‌ای و زرد: به میزان لازم
ترافل رنگی: به میزان لازم
شربت ذرت: به میزان لازم

آموزش کیک تولد خانگی به شکل دونات

آموزش کیک تولد خانگی به شکل دونات

 

آموزش تهیه و تزیین کیک تولد خانگی به شکل دونات:

برای تهیه و تزیین کیک تولد به شکل دونات، ابتدا یک کیک اسفنجی ساده یا شکلاتی با استفاده از قالب دونات تهیه کنید و اجازه دهید کاملاً خنک شود.

وقتی کیک به دمای محیط رسید، آن را داخل کیسه پلاستیکی قرار داده و برای حدود ۲ ساعت در فریزر قرار دهید تا مسنجم تر شود و موقع برش خوردن خرد نشود.

در این مدت، با دستور تهیه باتر کریم یا کرم کره‌ای به اندازه مورد نیاز از این فیلینگ تهیه کنید.

به ۱/۴ از باتر کریم آماده شده، رنگ خوراکی صورتی اضافه کنید و بقیه را با ترکیب دو رنگ قهوه‌ای و زرد به رنگ نسکافه‌ای درآورید.

حالا کیک را از فریزر خارج کرده و از عرض برش بزنید. با استفاده از یک قاشق، به قطر ۲-۳ سانت از وسط کیک را خالی کنید، به طوری که شبیه به یک گودال یک‌دست شود.

حالا با استفاده از یک قیف، داخل این حفره را با باترکریم صورتی پر کنید.

سپس با پشت قاشق، باترکریم را کمی فشار دهید تا مطمئن شوید که با قرار گرفتن لایه رویی کیک، از اطراف به بیرون نشت نمی‌کند.

کیک را حدود ۱۵ دقیقه در فریزر قرار دهید تا باتر کریم کاملاً سفت و محکم شود.

آموزش کیک تولد خانگی به شکل دونات

آموزش کیک تولد خانگی به شکل دونات

 

حالا تکه دیگر کیک را روی لایه زیرین قرار دهید. با استفاده از قاشق یا کاردک، اطراف کیک را با استفاده از باترکریم قهوه‌ای بپوشانید. ابتدا یک زیر لایه ساده و سپس به طور کامل کیک را بپوشانید، به طوری که هیچ قسمتی از کیک مشخص نباشد.

دوباره کیک را حدود ۱۵ دقیقه در فریزر قرار دهید تا سفت و محکم شود. بعد از ۱۵ دقیقه، کیک را از فریزر خارج کنید.

کاردک را داخل آب گرم فرو ببرید و آن را تکان دهید تا آب اضافه آن ریخته شود. سپس به آرامی و با دقت روی باترکریم بکشید تا کاملاً صاف و یک‌دست شود.

حالا دوباره کیک را داخل یخچال قرار دهید و به سراغ تهیه و برش فوندانت بروید. با استفاده از دستور تهیه خمیر فوندانت، حدود ۲۵۰ گرم فوندانت تهیه کنید یا از خمیر فوندانت آماده از بازار استفاده کنید.

قالبی که کیک را داخل آن پخته‌اید را روی یک کاغذ قرار دهید و دور آن را با مداد بکشید. خمیر فوندانت را با وردنه با ظرافت و نازک باز کنید و طرحی که با مداد کشیدید را روی آن قرار دهید. کمی دورتر از حاشیه طرح و به صورت موج‌دار خمیر فوندانت را برش بزنید. اگر لبه‌های خمیر خیلی تیز شد، با نوک انگشت به آرامی روی لبه‌ها بکشید.

کیک آسترکشی شده را از یخچال خارج کنید و خمیر فوندانت را روی آن قرار دهید. برای براق‌تر شدن خمیر فوندانت می‌توانید با استفاده از یک قلمو، مقداری شربت ذرت را روی خمیر بمالید.

حالا بدون معطلی، مقداری ترافل رنگی ریز روی فوندانت بپاشید و صبر کنید تا شربت ذرت خشک شود.

کیک تولد دونات غول پیکر شما آماده است. امیدواریم از این آموزش کامل و جامع نهایت استفاده را ببرید و بتوانید به راحتی این کیک خوشمزه و زیبا را تهیه کنید.

5/5 - (22 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *