۱۵ ایده‌ شب یلدا برای مدرسه؛ به‌چه‌طریق سفره یلدای قشنگی بچینیم ؟
۱۵ ایده‌ شب یلدا برای مدرسه

۱۵ ایده‌ شب یلدا برای مدرسه ✔️ { ایده های زیبا و آسان }

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

۱۵ ایده‌ شب یلدا برای مدرسه ؛ به‌چه‌طریق سفره یلدای قشنگی بچینیم ؟ اشکال متفاوتی از ایده‌ شب یلدا برای مدرسه‌ وجود خواهد داشت . با هم‌جوار گردیدن شب یلدا ، مدرسه‌ها و محصل ها هم سفره‌‌ی یلدا می‌چینند تا به نوبه‌ی خودشان در این شادی کهن شریک باشند و درباره آن بیاموزند با ما همراه باشید در مجله سرگرمی و آموزشی بیهوش

بچه‌‌ها‌ چیز‌های‌ فراوانی را افزون بر درس‌ و مشق‌ در مدرسه‌ می‌آموزند که یکی از آن‌ها رسوم و آیین‌های باستانی خواهد بود . یلدا یکی از جشن‌‌های‌ باستانی ایرانیان شمرده می گردد که افزون بر اینکه ریشه‌ای قدیمی خواهد داشت ، قواعد و آیین‌های ویژه ای را همچنین داراست که بایستی به کودکان هم آن را آموزش‌ دهیم . یکی از ایده‌‌هایی‌ که برای آشنایی محصل ها با شب یلدا در مدرسه‌ وجود خواهد داشت ، چیدن‌ سفره‌ی یلدا و تزیینات مرتبط به آن به وسیله خود‌ محصل ها خواهد بود . با این شیوه می‌توانیم افزون بر این که از تاریخچه‌ی شب یلدا و عمل هایی که در این شب اجرا می‌ کنند برای آن‌ها سخن‌ بگوییم ، آن‌ها را همچنین در آماده سازی و دکوراسیون سفره‌ی یلدا شرکت‌ دهیم . در دنباله ۱۵ مدل از ایده‌ شب یلدا برای مدرسه‌ را با هم مشاهده می کنیم .

انواع ایده‌ شب یلدا برای مدرسه‌

به عنوان تلاش فوق‌ برنامه‌ از محصل ها بخواهید بخشی از وظیفه زینت سفره یلدا را تقبل کنند . ایده‌‌های‌ گوناگونی برای دکوراسیون سفره‌ی یلدا وجود خواهد داشت که در امتداد به آن‌ها خواهیم پرداخت .

۱- پوشاک ویژه یلدا

چنانچه قرار خواهد بود ضیافت یلدای کاملی برگزار گردد ، به چه‌علت از خود‌ اشخاص آغاز نکنیم ؟ آماده سازی این پوشش ها به فرم انار و هندوانه خیلی راحت می باشد و مناسب پوشیدن روی لباس فرم مدرسه‌ هم می باشند . ضروری نخواهد بود حتما برای تهیه‌ی این پوشش ها از پارچه‌‌ی نو بکارگیری گردد . قادر خواهید بود به محصل ها آموزش دهید به‌چه‌طریق با بکارگیری از پارچه‌های قدیمی پوشش های نو درست‌ کنند . حتی به عوض پارچه از کاغذ‌ رنگی و چسب‌ هم قادر خواهید بود بکارگیری نمائید .

۱۵ ایده‌ شب یلدا برای مدرسه

۲- کلاه بوقی یلدا

یکی دیگر از شی هایی که محصل ها برای تن‌پوش یلدایی می‌توانند بکارگیری کنند ، کلاه با الگو های یلدایی خواهد بود . ساختن این کلاه‌ بوقی‌ها همچنین کاری‌ خیلی آسان می باشد که با مقوا‌ و کاغذ‌ رنگی خیلی خوب امکان اجرا خواهد داشت .

۱۵ ایده‌ شب یلدا برای مدرسه

۱۵ ایده‌ شب یلدا برای مدرسه

 

۳- گزینش تم یلدایی

تعیین یک تم مخصوص ، ایده‌‌های‌ تزیینات دکوراسیون سفره‌ی یلدا را قشنگتر و شکیل تر می نماید . از محصل ها بخواهید یک تم را با همدلی آرا گزینش کنند و دیگر تزیینات را سازگار با آن تعیین کنند .

۱۵ ایده‌ شب یلدا برای مدرسه

۴- تزیینات دست ساز‌ یلدایی با مدل انار

تزیینات دست‌ساز افزون بر افزایش دادن مهارت‌ها و ابتکار محصل ها ، سفره‌ی یلدا را همچنین قشنگ تر می نماید . آن‌ها می‌توانند با نمد ، کاغذ‌ رنگی ، کاغذ‌ کشی و دیگر چیزهای مورد علاقه تزیینات خوشگلی به فرم انار تهیه کنند و در زینت سفره‌ی یلدا از آن‌ها بکارگیری کنند .

۱۵ ایده‌ شب یلدا برای مدرسه

۱۵ ایده‌ شب یلدا برای مدرسه

 

۵- تزیینات دست‌ساز یلدایی با مدل هندوانه

این تزیینات همچنین مشابه مدل انار ، شایسته شب یلدا می باشند . ساختن این گونه تزیینات همچنین خیلی ساده خواهد بود و با اسباب بدون‌ استعمال مشابه بشقاب‌ یکبار مصرف‌ به آسانی امکان انجام خواهند داشت .

۱۵ ایده‌ شب یلدا برای مدرسه

۶- تزیینات بادکنک برای شب یلدا

یکی دیگر از ایده های قشنگ جهت خوشگل نمودن تزیینات ، بکارگیری از بادکنک خواهد بود . برای شب یلدا می‌توان دکوراسیون بادکنک‌ها را با قدری ابتکار شایسته یلدا نمود . برای این مقصود قادر خواهید بود از بادکنک‌هایی با رنگ‌های سبز و سرخ بکارگیری نمائید .

۱۵ ایده‌ شب یلدا برای مدرسه

۱۵ ایده‌ شب یلدا برای مدرسه

 

۷- جا قاشقی برای سفره یلدا

ظروف سفره‌ی یلدا همچنین می‌تواند دست‌ساز باشد‌ . با بطری های بی استفاده‌‌ی مواد‌ خوردنی و قدری رنگ می‌توان این جاقاشقی شیک برای شب یلدا را ایجاد کرد .

۱۵ ایده‌ شب یلدا برای مدرسه

۸- تزیین‌ کاسه انار

یکی از تلاش هایی که محصل ها می‌توانند اجرا کنند ، زینت خوراکی های شب یلدا خواهد بود . با این عمل هم با خوردنی های متداول این شب آشنا‌ می‌شوند و هم در ساخت آن‌ها نقش‌ داشته‌اند . فکر های گوناگونی برای زینت انار شب یلدا وجود خواهد داشت .

۱۵ ایده‌ شب یلدا برای مدرسه

۱۵ ایده‌ شب یلدا برای مدرسه

 

۹- تزیین‌ هندوانه شب یلدا

یکی دیگر از خوردنی های شب یلدا ، هندوانه خواهد بود . تزیین‌ هندوانه ، همچنین همانند انار به گونه های متفاوتی مقدور خواهد بود .

۱۵ ایده‌ شب یلدا برای مدرسه

۱۰- تزیین‌ بشقاب میوه‌ی شب یلدا

اقسام میوه‌‌‌ها‌ مشابه مرکبات‌ و … همچنین در شب یلدا خورده می گردد . تزیین‌ میوه‌ ، سفره‌ی یلدا را قشنگتر و جذابتر می نماید .

۱۵ ایده‌ شب یلدا برای مدرسه

۱۱- تزیین‌ تنقلات شب یلدا

یکی دیگر از تنقلات‌ متداول شب یلدا ، خشکبار خواهد بود . شیوه های گوناگونی برای زینت تنقلات شب یلدا وجود خواهد داشت که با اندکی ابتکار به زیبایی ایفا می‌شوند.

۱۵ ایده‌ شب یلدا برای مدرسه

۱۲- تزیین‌ ژله و دسر شب یلدا

ژله و دسر همچنین از خوردنی های دلنواز سفره یلدا به حساب می آید که به راه های گوناگونی شایسته تزیین‌ می باشند .

۱۵ ایده‌ شب یلدا برای مدرسه

۱۳- تدارک کیک و دسر شب یلدا

از دیگر خوردنی های میز‌ شب یلدا ، کیک ویژه یلداست . این کیک‌ها می‌توانند با هندوانه و انار تزیین‌ گردند .

۱۵ ایده‌ شب یلدا برای مدرسه

۱۴- گیفت دست‌ساز یلدا

یکی دیگر از عمل هایی که محصل ها برای انجام رسوم یلدا می‌توانند اجرا کنند ، درست‌ نمودن گیفت شب یلدا می باشد . گیفت یلدا ، هدیه‌ی کوچکی‌ خواهد بود که به عنوان تشکر و یادگار از سمت صاحب‌مجلس به مهمانان داده خواهد شد . هر کلاسی می‌تواند گیفت ویژه شب یلدا را بسازد و به دیگر پایه ها کادو بدهد و خاطره‌ی یلدا را در ذهن‌ آن ها نورانی نگه دارد‌ .

۱۵ ایده‌ شب یلدا برای مدرسه

۱۵- حافظ‌ خوانی

یکی از کارهایی که در شب یلدا اعمال می گردد ، قرائت غزل های حافظ‌ و گرفتن‌ فال حافظ‌ خواهد بود . برای اجرا رسوم یلدا در مدرسه‌ ، قادر خواهید بود آن‌ها را با اشعار حافظ‌ آشنا‌ نمائید .

۱۵ ایده‌ شب یلدا برای مدرسه

5/5 - (38 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *