چطور بوی‌ بد مرغ‌ ، گوشت و ماهی را از بین‌ ببریم ؟
رفع‌ بوی‌ بد مرغ‌ و گوشت و ماهی

رفع‌ بوی‌ بد مرغ‌ و گوشت و ماهی | بیهوش ✅ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی و کسب کار

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

رفع‌ بوی‌ بد مرغ‌ و گوشت و ماهی : همان گونه که در جریان هستید می دانید گوشت از آن گروه ماده‌های غذایی بااهمیت و محبوب در بین سبد‌ غذایی خانواده می باشد ، برای‌اینکه بدن‌ هر شخصی نیاز به گروه پروتئین‌ها و ماده‌های مقوی که داخل گوشت است خواهد داشت. در گوشتهای متفاوتی مانند ، ماهی ، گوسفند ، مرغ‌ ، گوشت قرمز‌ و… پروتئین و آهن‌ فراوانی وجود دارد که به سادگی پس از استفاده جذب‌ تن می گردند . این ماده‌های مقوی برای کودکان و نوجوانان خیلی سودمند خواهد بود . گرچه بایستی دقت داشت که بصورت متعادل‌ استفاده گردد . برای‌اینکه استفاده بیش از حد از اقسام گوشت هم مانند ماده‌های غذایی دیگر زیان خواهد داشت . اکثر اشخاص به دلیل بوی‌ زهمی که در اقسام گوشت‌ها وجود خواهد داشت از میل کردن آن می پرهیزند ، یا بسیار کم میخورند . در این مطلب تصمیم داریم شیوه های کاربردی را درجهت برطرف کردن عطر بد مرغ‌ و گوشت برای شما عزیزان شرح دهیم با ما همراه باشید در سایت بیهوش بخش  اصول خانه داری

رفع‌ بوی‌ بد گوشت گوسفندی

گوشت گوسفند آکنده از آهن‌ ، پتاسیم ، روی و ویتامین B12 می باشد . بوی‌ بد گوشت گوسفند به مفهوم بدمزه‌ بودن‌ آن نخواهد بود . چند چیز در خصوص مهیاسازی و پخت‌ و پز به شما این توانایی را می دهد‌ تا در وقت مهیاسازی طعام ، بتوانید بوی بدگوشت گوسفندی را تا حدی ازبین ببرید .

 هنگام مهیاسازی و پاکیزه کردن قطعه های کوچک گوشت گوسفندی کفایت می کند به موردهای پایین دقت کنید :

✅ چربی سبب تولید بو ، عطر و مزه خواهد شد . پس قبل از آشپزی تا جایی که امکان پذیر است چربی مازاد را به دست‌کم برسانید . زمانی چربی را از آن سوا کنید که گوشت خنک شده است .

✅ پاشیدن نمک به گوشت باعث ازبین‌بردن اندکی از خون حاضر در گوشت خواهد بود . تکه های گوشت گوسفندی را نیم ساعت در آب بخیسانید تا سبب بازشدن منفذهای گوشت گردد . گوشت را به مدت‌ یک ساعت نمک بزنید . قبل از آشپزی ، نمک گوشت را برداشته و آن‌وقت آن را بشویید .

✅ هنگام قطعه نمودن گوشت با خیساندنش درون ترکیب‌ آب ، سرکه‌ و نمک و بعد آبکشی نمودن به برطرف کردن عطر بدگوشت بپردازید . به اضافه اینکه قراردادن گوشت چند ساعت یا یک شب داخل شیر ، سبب جداشدن اندکی از خون گوشت گشته . ما قبل از آشپزی ، شیر و خون جداشده از گوشت را شستشو دهید .

✅ راه دیگر برطرف کردن عطر بدگوشت آن می باشد که مزه ها و ادویه‌جات مختلفی به آن اضافه کنید . باتوجه به گونه غذای خویش از گیاهان و ادویه‌جات شیرین یا خوش‌ عطر استفاده کنید . زنجبیل ، فلفل دلمه‌ای ، دارچین و میخک گزینش های مطلوبی برای خوراکی های شیرین می باشند . به اضافه از گیاهانی مشابه مریم گلی‌ ، رزماری ، فلفل سیاه‌ و سفید‌ درجهت آشپزی طعام های شور می توانید بکارگیری بکنید . سیر‌ از عطر و بو قوی بهره‌مند می باشد مورد دیگر این که یک قاشق آب لیمو سبب برطرف کردن عطر بد گوشت می گردد .

رفع‌ بوی‌ بد مرغ‌ و گوشت و ماهی

رفع‌ بوی‌ بد مرغ‌ و گوشت و ماهی

 

رفع بوی زهم گوشت گاو

✅ گوشت را قطعه‌قطعه کنید و به آرد آغشته‌ کنید و صبر کنید یک ساعت درآن بماند و سپس آن را بشویید تا آرد به صورت کامل‌ از روی آن تمیز گردد .

✅ در شیوه بعدی‌ از برطرف کردن بوی‌ بد گوشت دو عدد‌ سیر‌ را له نموده و لیوانی پر از سرکه‌ را با آن مخلوط بکنید و سپس گوشت‌ها را در آن بگذارید و اجازه دهید تا نیم ساعت در آن بماند و سپس آن را بشویید.

✅ درصورتی‌که تصمیم دارید گوشت را داخل فریزر بگذارید برحسب میزان گوشتی که دارید سرکه‌ ، زعفران ، برگ‌ بو ، پیاز‌ و سیر‌ را با همدیگر قاطی بکنید و سپس نیم ساعت گوشت را داخل این ماده‌ها بگذارید و آن‌گاه آن را بشویید و فریز کنید .

رفع بوی‌ زهم از گوشت مرغ‌

از درون و بیرون مرغ‌‌ها‌ را بشویید و قسمت های زاید را از مرغ‌ سوا کنید . دو قاشق غذاخوری‌ آرد و یک قاشق غذاخوری‌ نمک را به مرغ‌ بپاشید و مبادرت به مشت‌ومال مرغ‌ نمائید بعدا برای تمیزشدن مرغ‌ را بشویید . داخل یک پیاله یک قاشق غذاخوری‌ نمک ، یک چهارم فنجان سرکه‌ سفید‌ و نصف‌ یک لیمو را افزون کنید . تاجایی ظرف را از آب پرکنید که مرغ‌ را پوشش دهد . مرغ‌ را ۱۵ دقیقه داخل ترکیب قرار دهید و بعد آن را بشویید تا نمک و سرکه‌ روی آن پاک‌ گردد .بااین شیوه سبب برطرف کردن بوی‌ بدمرغ می شوید .
درون و بیرون مرغ‌ ها را بشویید و بعد پاک کنید . داخل پیاله ای ، دو عدد‌ گوجه فرنگی خرد کنید ، یک قاشق غذاخوری‌ نمک اضافه کنید آب یک لیمو تازه‌ کوچک شده‌ را به آن افزون بکنید . با ترکیب درست‌ شده‌ مرغ‌ را مشت‌ومال دهید و صبر کنید یک ربع بماند و بعد آن را بشویید .

رفع‌ بوی‌ بد مرغ‌ و گوشت و ماهی

رفع‌ بوی‌ بد مرغ‌ و گوشت و ماهی

 

راهکارهایی برای رفع بوی بد ماهی

مسلما هیچ شخصی ماهی‌ که بسیار بیشتر از حد بوی‌ ماهی می دهد‌ را دوست‌ ندارد . تنها در صورتی که فورا پس از صید‌ ماهی آن را طبخ‌ نمایند گوشت ماهی بوی‌ بد نمی دهد. اما درصورتی‌که دو سه ساعت یا چند وقت بعد‌ استفاده گردد کم‌کم عطر بد ماهی بیشتر خواهد شد . برای این عمل دو راه آسان وجود خواهد داشت :

✅ قادر خواهید بود ما قبل از آشپزی ماهی را به مدت ۲۰ دقیقه در شیر بخیسانید و سپس آن را شستشو دهید . در این روند ، پروتئینی که در شیر وجود خواهد داشت متصل می گردد به ترکیباتی که سبب ایجاد آن عطر بد ماهی می‌شوند .

✅ قبل از پختن ماهی ، آب لیمو ترش‌ برروی آن بپاشید و صبر کنید نیم ساعت بماند . آب لیمو سبب رفع بو‌ها‌ می گردد و در ازبین‌بردن عطر بد گوشت و مرغ خیلی موثر خواهد بود .

رفع‌ بوی‌ بد مرغ‌ و گوشت و ماهی

5/5 - (16 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *