ترفندهای ساده برای تقویت بینایی

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

ترفندهای ساده برای تقویت بینایی : بینایی می تواند با ارتقا سن یا این که به جهت ابتلا به برخی از بیماری‌ها ضعیف گردد. با این حال میتوانید با به کار بردن برخی نحوه‌های طبیعی، به تقویت بینایی خویش یاری فرمائید. مرکز در دست گرفتن و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) تخمین میزند که ۱۲ میلیون نفر از اشخاص آمریکایی بالای ۴۰ سال، در گیر برخی از گونه های اختلالات بینایی میباشند. در‌این مقاله از سایت بی هوش تصمیم داریم به شما شیوه‌های طبیعی را معرفی کنیم که به تقویت بینایی و نگهداری از آن یاری می‌نمایند. در پایان هم به مواد غذایی اثر گذار برای بینایی اشاره میکنیم. تا پایان نوشته‌ی‌علمی در کنار ما بمانید.

۱- هنگام فعالیت کردن عینک ایمنی بزنید

چشم‌های ما می توانند در نتیجه‌ی برخی از عمل‌های روزانه مانند ورزش کردن، فعالیت کردن با برخی از وسایل یا این که قرار گرفتن در فضا‌های خطرناک آسیب ببیند. به کارگیری از عینک ایمنی می تواند از آسیب، جراحت و تحریک دیده‌ها بوسیله مواد شیمیایی، خاک، آلودگی و بقیه ترکیبات مضر حفظ نماید.

عینک‌های ساده در نگهداری از چشم‌ها در وضعیت‌های خطرناک مؤثر نیستند و در شرایطی که آسیب ببینند، خرد می گردند. با دقت به فعالیتی که دارید انجام می‌دهید، بایستی از وسایل محافظتی پایین استعمال نمائید؛

عینک ایمنی
ماسک صورت و شیلد
کلاه ایمنی

ترفندهای ساده برای تقویت بینایی

 

۲- از عینک آفتابی به کار گیری نمایید

متأسفانه در کشور ایران، عینک آفتابی یک کالای گران‌قیمت به شمار می‌رود. به کارگیری از عینک آفتابی قادر است از چشم‌های شما در قبال اشعه‌های مضر فرابنفش خورشید (UV) مراقبت نماید. قرار گرفتن بیشتراز حد در معرض اشعه‌های UV می تواند به چشم‌ها آسیب بزند. این اشعه‌های مضر همینطور می توانند احتمال ابتلا به عارضه‌های زیر را ارتقا دهند؛

آب‌مروارید
سرطان چشم
ساخت ضایعاتی در چشم مانند ناخنک (پترژیوم)

اشخاصی که در معرض آسیب چشم ناشی از اشعه‌های فرابنفش خورشید می‌باشند، شامل دسته‌های ذیل می گردند؛

کشاورزان
ماهی‌گیران
اسکی‌سواران
اشخاصی که مدت زمان زیادی را خارج از منزل می گذرانند.

وقتی که می خواهید عینک آفتابی بخرید، می بایست در‌پی عینکی باشید که حفاظت ۱۰۰ درصدی در قبال اشعه‌های فرابنفش خورشید را مهیا می‌نماید. عینک آفتابی بایستی دارنده برچسب «UV400» باشد.

یک طریق‌ دیگر برای نگهداری از چشم‌ها در قبال اشعه‌ی UV، به کارگیری از یک کلاه حاشیه‌دار میباشد. به خاطر داشته باشید که اشعه‌های فرابنفش خورشید می توانند از ابرها عبور نمایند و شما در کل طول سال، حتی‌در فصل‌زمستان هم در معرض مواجهه با آنان قرار دارید.

ترفندهای ساده برای تقویت بینایی

ترفندهای ساده برای تقویت بینایی

 

۳-به صورت منظم چشم‌هایتان را معاینه فرمائید

مبتنی بر گزارش‌های مؤسسه‌ی ملی بینایی، معاینه‌ی منظم چشم صرفا روشی میباشد که میتوانید از طریق آن مطمئن گردید چشم‌هایتان کاملا سلامت می‌باشند و ایرادی ندارد.

طی معاینه‌ی چشم، شخص کارشناس از یک قطره‌ی اختصاصی به کارگیری‌ می‌نماید که سبب گشاد شدن مردمک چشم میشود و به وی اذن می دهد دیده را تماما نظارت کرده و اشتباهات آن را شناسایی نماید. معاینه‌ی دقیق چشم قادر است به شما یاری دهد عارضه‌های مرتبط با چشم مانند تباهی لکه‌ی زردرنگ (تخریب ماکولا) و آب سیاه (گلوکوما) را در فرآیند اول شناسایی فرمایید.

ترفندهای ساده برای تقویت بینایی

ترفندهای ساده برای تقویت بینایی

 

۴- همیشه به صفحه‌ی گوشی و کامپیوتر نگاه نکنید

نگاه کردن طولانی مدت به کامپیوتر و تلفن همراه مضر برای چشم‌ها

فعالیت کردن با کامپیوتر یا این که تمرکز بر روی چیزی برای مدت زمان زیاد قادر است سبب ساز فشار به چشم و خستگی آن گردد. اشخاصی که مدت زمان زیادی را پشت کامپیوتر یا این که گوشی میگذرانند، بهتر میباشد ضابطه ۲۰_۲۰_۲۰ را به فعالیت بگیرند. هر ۲۰ دقیقه، به مقطع ۲۰ ثانیه به چیزی که دست کم در ۲۰ قدمی شما قراردارد، نگاه نمایید. ۲۰ گام حدود ۶ تا ۷ متر میشود.

ترفندهای ساده برای تقویت بینایی

ترفندهای ساده برای تقویت بینایی

 

۵- دیابت را کنترل فرمائید

یک کدام از عارضه‌های اساسی دیابت «رتینوپاتی دیابتی» میباشد. بالا بودن قند خون می تواند به تدریج به رگ‌های خونی موجود در شبکیه‌ی چشم آسیب برساند و منجر خواهد شد متورم، مسدود یا این که همراه با ترشح شوند. این مسأله قادر است سبب ساز رشد اسکار و رگ‌های خونی تازه و غیرعادی در شبکیه گردد.

چنانچه دیابت رتینوپاتی معالجه نشود، میتواند منجر به مختل شدن بینایی و در غایت کوری گردد. اشخاصی که بر روی قند خون خویش کنترل ندارند، بیشتر در معرض این عارضه قرار دارند. تغییرات ناگهانی در قند خون همینطور قادر است منجر تاری دید گردد که وقتی برطرف میگردد که سطح قند خون ثابت‌تر خواهد شد. کنترل قند خون و معاینه‌ی هر ساله‌ی چشم قادر است در کاهش احتمال ابتلا به رتینوپاتی دیابتی مؤثر باشد.

هر آنچه می بایست در زمینه‌ی دیابت نوع ۲ بدانید؛ علل، علائم و شیوه‌های معالجه

۶- بیماری‌های مزمن را مدیریت فرمائید

به جز دیابت، بیماری‌های دیگری هم وجود دارند که میتوانند منجر به بیماری‌های چشم شوند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها عنوان می‌نماید که احتمال اینکه اشخاص ۶۵ سال به بالا که مشکل بینایی دارا‌هستند، مبتلا به بیماری‌ها و عارضه‌های مزمن باشند بیشتر میباشد. به عنوان مثال‌ خواهیم توانست به عارضه‌های پایین اشاره کنیم؛

فشار خون بالا
بیماری قلبی
کلسترول بالای خون
سرطان
بیماری کلیوی
سکته
آرتریت
هپاتیت
آسم
افسردگی
اختلال شنوایی

بیماری MS هم میتواند منجر به اختلال بینایی و تغییراتی در ساختار شبکیه‌ی دیده گردد. معالجه به موقع بیماری‌های مزمن میتواند احتمال ابتلا به عارضه‌های متعدد، مثل مشکلات چشم را کم کند.

۷- ویتامین کافی اخذ نمایید

پژوهش ها نشان می دهند که ویتامین‌های A، C و E برای سلامت چشم گزینه‌های خوبی میباشند.
یک شیوه دیگر برای تقویت بینایی، اخذ کافی ویتامین میباشد. پژوهش ها نشان میدهند که ویتامین‌های A، C و E برای سلامت چشم گزینه‌های خوبی میباشند. این ویتامین‌ها خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی دارا‌هستند که ممکن میباشد خطر ابتلا به عارضه‌ی تباهی لکه‌ی زرد را کاهش دهند.

ترفندهای ساده برای تقویت بینایی

ترفندهای ساده برای تقویت بینایی

۸- از اهمیت کاروتنوئیدها در تقویت بینایی غافل نشوید

کاروتنوئیدها در شبکیه‌ی چشم وجود دارند و ممکن میباشد به کاهش آسیب اکسیداتیو امداد نمایند. بر طبق یک محاسبه در سال ۲۰۱۳، لوتئین و زیگزانتین که دو نوع کاروتنوئید شناخته شده اند، برای سلامت چشم اهمیت دارند. سبزیجات دارنده برگ سبز سرشار از لوتئین و زیگزانتین می‌باشند. میتوانید مکمل این دو نوع کاروتنوئید را هم مصرف نمایید.

۹- سیگار را ترک نمایید

پژوهش ها به صورت بدیهی نشان داده‌اند که مصرف دخانیات برای تن درستی بدن مضر میباشد و میتواند منجر به سرطان گردد. با این حال، اکثری از اشخاص ممکن میباشد این قضیه را ندانند که در بین مصرف دخانیات و برخی از بیماری‌های مرتبط با چشم هم رابطه وجود دارد.

۱۰- ماهی

بخش اعظمی از گونه های ماهی‌ها دربردارنده اسیدهای چرب امگا ۳ می باشند. ماهی‌های چرب ماهی‌هایی می باشند که در روده و بافت‌های تن خویش روغن دارند؛ براین اساس خوردن آنان به اخذ مقدار بیشتری روغن ماهی سرشار از امگا ۳ یاری می‌نماید. مثلا ماهی‌هایی که دربردارنده بیشترین سطح امگا ۳ می‌باشند، میتوانیم ماهی‌های پایین را اسم ببریم؛

ماهی تن
ماهی سالمون
ماکارل
ساردین
شاه ماهی

ترفندهای ساده برای تقویت بینایی

ترفندهای ساده برای تقویت بینایی

 

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *